Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Підтримка молодих вчителів – питання міжнародної конференції у Болгарії
Понеділок, 02 квітень 2018 08:17
27-28 березня 2018 року в Софії відбулася міжнародна конференція «Підтримка молодих вчителів як інструменту для якісної освіти. Залучення в професію, прийом на роботу і підготовка ефективних вчителів у перший рік роботи в освіті».

Форум організований Профспілкою болгарських вчителів SEB і SEP PODKREPA, Європейським комітетом профспілок освіти (ETUCE) за підтримки Міністерства освіти і науки Республіки Болгарія та програми Erasmus + ЄС. Конференція відбувалася у рамках Болгарського головування в Раді Європейського Союзу – 2018.

У міжнародному заході взяли участь представники із 25 країн ЄС, понад 130 учасників – соціальні партнери, профспілкові лідери, викладачі, учителі, політики на місцевому, національному та європейському рівнях.

Учасників конференції вітали Янка Такева – голова Профспілки болгарських вчителів, Красимир Вилчев – міністр освіти і науки Республіки Болгарії, Крістін Бловер – президент ЄКПО, Сара Кік – міжнародний секретар Європейської федерації роботодавців у сфері освіти, Мілена Дамянова – голова Комісії освіти і науки Народних зборів Болгарії, Пламен Димитров – президент Конфедерації незалежних профспілок Болгарії, Димитр Манолов – президент Конфедерації «PODKREPA», мери міст координатори освітянських програм різних рівнів.

Тема підтримки молодих педагогів займає пріоритетне місце у діяльності Профспілки болгарських вчителів, яка уже понад шість років працює над цим питанням, зосереджуючи увагу громадськості шляхом проведення конференцій, внесенням пропозиції до міністерства, уряду та інших установ.

Так, за ініціативою Профспілки та розроблених нею пропозицій, Міністерством вжито заходів щодо стимулювання й залучення випускників до вчительської професії, а також утримання молодих фахівців-вчителів в системі освіти. Молодих фахівців, зокрема підтримують шляхом цілеспрямованого пріоритету та збільшення стартових зарплат, наданням транспортних засобів на робочому місці або орендою житла в населеному пункті за місцем роботи.

Під час конференції усі зацікавлені сторони обговорили актуальні питання європейської освіт, поділилися досвідом, найкращими практиками та ідеями для майбутніх політичних ініціатив щодо підтримки молодих учителів.

Після офіційної частини програми форуму було представлено понад 10 доповідей і звітів щодо підтримки молодих учителів у різних країнах, програмах ЄС, досліджень щодо наставництва, навчання та кар'єри вчителі тощо.

Члени ETUCE з європейських країн поділилися з кращими практиками діяльності у цьому напрямі. Дискусії у робочих групах. найбільше зосереджувалися на проблемах залучення та утримання молодих вчителів; підтримка вчителів, які тільки розпочали свою трудову діяльнсіть; соціальний діалог як спосіб успішно впроваджувати політику, спрямовану на залучення, підготовку ефективних молодих вчителів у сфері освіти тощо.

Український досвід презентувала заступник Голови Профспілки працівників освіти і науки України Любов Гарбаренко. У своєму виступі вона, зокрема наголосила, що молоді педагоги – це інтелектуальний потенціал нації. Вони активні, мобільні й сучасні і це – майбутнє навчальних, науково-дослідних установ, майбутнє галузі освіти, майбутнє профспілки і країни в цілому.

«Серед працюючих членів Профспілки, а їх у нас понад 1 млн. 500 тисяч. – 25% – це молодь до 35 років. Тому, вирішуючи питання захисту соціально-економічних, духовних прав та інтересів молодих педагогічних працівників, в першу чергу, ми використовуємо законодавчу базу країни і наголошуємо на встановлених їм соціальних гарантій та компенсацій»,– сказала заступник Голови Профспілки.

Любов Гарбаренко також зауважила, що профспілкові колективні договори і угоди зорієнтовані на те, щоб розширити можливості додаткових виплат для молодих фахівців, виходячи з можливостей місцевих бюджетів. І в областях намагаються віднаходити можливості для підтримки вчителів. У цій роботі дуже допомагає зацікавленість і активність самих молодих фахівців.

У територіальних організаціях (обласних, районних, міських) створені і результативно працюють формування молодих вчителів: клуби, школи, суспільства. Традиційними вже стали проведення форумів, зльотів, науково-практичних конференцій з проблем молодих педагогів, вшанування вчительських династій у різних куточках України. А цьогоріч Україна запропонувала ЮНЕСКО включити до календаря пам’ятних дат 100-річчя з дня народження українського педагога Василя Сухомлинського, яке відзначатиметеся на високому рівні за участю ЮНЕСКО.

Конференція завершилася прийняттям рекомендацій, які після опрацювання будуть направлені усім членам Європейського комітету профспілок освіти

Організатори висловили сподівання, що цей форум допоможе підняти питання підтримки молодих учителів на вищий рівень. І наголосить на необхідності збереження принципу наступності в професії вчителя, залученні до неї молоді, підготовки ефективних викладачів, які будуть адаптовані до вирішення завдань освітніх реформ та змін у інформаційному середовищі та суспільстві.

 
Прем’єр-міністр доручив перевірити школи на пожежну безпеку
П'ятниця, 30 березень 2018 09:14
Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман доручив Державній службі з надзвичайних ситуацій, Міністерству регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ та іншим органам провести масштабну перевірку громадських закладів, шкіл, торгових центрів на предмет дотримання норм пожежної безпеки. Про це Глава Уряду сказав під час засідання Кабінету Міністрів, яке відбулося 28 березня 2018 року.

«У російському місті Кемерово сталася страшна трагедія, загинули діти. Хотів би висловити співчуття родичам загиблих», – сказав Володимир Гройсман.

Він підкреслив, що подібні події треба попереджувати, а для цього потрібна система контролю.

«Уряд ухвалив рішення дозволити ДСНС перевіряти місця скупчення людей на предмет безпеки, але очевидно, що роботу потрібно розширити. Даємо доручення ДСНС, Мінрегіону, іншим органам та місцевій владі розпочати масштабну перевірку торгових центрів, кінотеатрів, шкіл, садочків, клубів, – всіх міст, де перебувають люди, – сказав Прем’єр-міністр. – Власники таких закладів зазвичай в гонитві за збагаченням використовують кожен сантиметр площі, аби заробити зайву гривню чи долар. Але я всіх попереджаю: зробіть самоперевірки закладів і зробіть все, аби підвищити рівень безпеки».

Глава Уряду запропонував скласти список об’єктів для перевірок і вже за місяць озвучити результати попередніх перевірок.

«І мені не потрібні штрафи! Мені потрібна безпека людей», – сказав Глава Уряду.


За матеріалами Урядового порталу 
 
Фінансування освіти на місцях – відповіді від обласних рад
Середа, 28 березень 2018 08:43
Як уже повідомлялося, ЦК Профспілки працівників освіти і науки України спрямував листи до усіх обласних рад та обласних державних адміністрацій з приводу необхідності вжиття заходів для поліпшення стану фінансового забезпечення закладів і установ освіти, що фінансуються з місцевих бюджетів.

На лист Профспілки надходять відповіді від місцевої влади.

Так, Полтавська обласна рада повідомляє, що відповідно до пунктів З, 13 частини першої статті 44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо ефективного використання фінансових ресурсів, забезпечення розвитку усіх видів освіти делеговано відповідним місцевим державним адміністраціям.

У зв’язку з вищевикладеним звернення Профспілки надіслано за належністю до Полтавської обласної державної адміністрації, від якої й буде надана відповідь.

Дніпропетровська обласна рада, поінформувала, що обсяг освітньої субвенції з державного бюджету обласному бюджету становить 563,8 млн грн.

За інформацією департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації заборгованості із виплати заробітної плати з нарахуваннями педагогічним працівникам комунальних закладів, що належать до спільної власності територіальних громад сіл, селищ та міст Дніпропетровської області, немає

Обсяг освітньої субвенції місцевим бюджетам області розрахований Міністерством освіти і науки України на підставі статистичних даних, поданих міськими радами, райдержадміністраціями та об’єднаними територіальними громадами. Питання стосовно забезпечення дотримання вимог статті 61 Закону України «Про освіту» щодо розміру посадових окладів та ставок педагогічних та науково-педагогічних працівників та спрямування залишків освітньої субвенції, що утворилися на 1.01.2018 у місцевих бюджетів, на оплату праці належить виключно до компетенції місцевих органів влади.

Дніпропетровська обласна рада також повідомила, що звернеться до Кабінету Міністрів України стосовно збільшення обсягів освітньої субвенції тим місцевим бюджетам області, де виникла така необхідність.

Профспілка триматиме це питання на контролі й надалі інформуватиме про дії місцевої влади щодо фінансування освіти у областях та підвищенням рівня оплати праці педагогічних працівників.


Завантажити документи poltava.pdf [40,8 Kb] (Скачувань: 2)
Переглянути документ онлайн, dnipro.pdf [76,35 Kb] (Скачувань: 2)
Переглянути документ онлайн

 
Профспілка вчителів Фінляндії пропонує збільшити тривалість обов’язкової освіти
Понеділок, 26 березень 2018 15:27
Профспілка вчителів Фінляндії – OAJ – вважає, що збільшення тривалості обов’язкової освіти може запобігти маргіналізації молоді в суспільстві.

Профспілка освітян пропонує збільшити час, який діти проводять в школі. Представники профспілки заявили, що обов’язкове навчання повинно розпочинатися у 5 років і продовжуватися до здобуття учнями середньої освіти у віці 19 років.

Голова OAJ Оллі Лууккайнен зазначає, що занадто багато молодих людей у Фінляндії – приблизно 70 тисяч – випадають з життя суспільства, оскільки не працюють та не навчаються.

За підрахунками профспілки, продовження тривалості обов’язкового навчання буде коштувати 300 мільйонів євро на рік. Водночас, втрати у зв’язку із маргіналізацією молоді оцінюються в 1,4 мільярда євро на рік.

На сьогодні, для фінських дітей обов’язковою є участь у однорічній дошкільній навчальній програмі, починаючи з 6 років, та 9 років базової освіти, допоки їм не виповниться 17 років.

Модель обов’язкового навчання є застарілою. Профспілка OAJ вважає, що поточна освітня модель повинна бути осучаснена, і пропонує, щоб обов’язкова дошкільна освіта розпочиналася в 5 років і тривала два роки. На думку Лууккайнена, здатність дітей до навчання є найвищою саме в 5-річному віці.

«Під час дошкільної освіти буде приділятися більше уваги індивідуальному розвитку та пізнавальним навичкам дітей, і, таким чином, згладжуватиметься різниця, викликана різною соціальною ситуацією в сім’ях», – додав він.

OAJ також пропонує, щоб початкова освіта була обов’язковою для учнів, доки їм не виповниться 19 років.

«Жоден учень не повинен покинути школу, не закінчивши всі обов’язкові курси», – наголосив Лууккайнен.

Крім того, учні повинні мати можливість проходити навчальні програми раніше звичайного строку, та відвідувати предмети середньої школи вже під час базової освіти, продовжив він.

Профспілка також закликає подвоїти кількість вчителів спеціальної освіти та встановити норми співвідношення кількості учнів та вчителів.

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 7 з 251