Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Справедлива оплата праці вчителів: запорука майбутнього успіху освіти
Вівторок, 04 червень 2024 10:22

Разом із трансформуванням освіти, змінюються роль і значення освітян та інших працівників галузі освіти. Поряд зі своїми традиційними обов'язками, вони постійно освоюють нові знання, працюють на межі своїх можливостей, як ніколи раніше. Але чи справедливо вони отримують компенсацію за це збільшення навантаження? 

Забезпечення конкурентоспроможної заробітної плати для цих ключових ролей – це більше, ніж питання справедливості, воно має вирішальне значення для майбутнього освіти. 

Вчителі в усіх секторах освіти стикаються з викликами. Настав час забезпечити гідну заробітну плату для всіх вчителів. Такої мети необхідно досягти через колективні переговори, колективні угоди та вплив на національне законодавство, також беручи до уваги вартість життя після COVID-19 та зростання інфляції, особливо в Європі. 

За даними Євростату, інфляція в Європі досягла піку в 2023 році і продовжує зростати, що впливає на доходи вчителів, які, маючи таку ж зарплату, як і раніше, мають меншу купівельну спроможність.   

У нещодавньому звіті ОЕСР «Погляд на освіту 2023» аналізується  важлива інформація про глобальну освіту, досліджуючи такі критичні сфери, як успішність, набір учнів, фінанси та організація освітніх систем у різних країнах. 

У звіті наголошується на нагальній потребі забезпечення справедливої оплати праці для всіх вчителів та інших працівників освіти, а також підкреслюється, що їхня заробітна плата не повинна бути нижчою за еквівалент інших фахівців з вищою освітою. 

У середньому, вчителі на рівні молодшої середньої освіти заробляють приблизно на 10% менше, ніж інші особи з вищою освітою. Особи з вищою освітою зазвичай отримують від 81% до 95% заробітної плати своїх колег в інших професіях. У Греції та Хорватії розрив у заробітній платі між викладачами та іншими працівниками з аналогічною кваліфікацією перевищує 30%. 

Ситуація у вищій освіті та науці загострює питання нестабільності через короткострокові контракти. Багато викладачів у цьому секторі відчувають брак гарантованого доходу, покладаючись виключно на проектне фінансування та переходячи з одного контракту на інший, що посилює їхню фінансову нестабільність. 

Хоча початкова заробітна плата вчителів має бути підвищена, не менш важливо забезпечити структуровані шляхи просування по службі та шкалу заробітної плати, щоб підтримати утримання вчителів, підвищити мотивацію та забезпечити впевненість у їхньому майбутньому. Надання адекватних пенсійних виплат також є невід'ємною частиною залучення та утримання вчителів у педагогічній професії. 

Усі вчителі мають бути підготовлені на найвищому рівні, незалежно від того, в якому секторі освіти вони викладають, а їхня заробітна плата повинна визнавати і відображати отриману кваліфікацію, щоб підвищити привабливість професії вчителя. Принцип рівної оплати за рівну працю та працю рівної цінності повинен дотримуватися в усіх секторах. 

У багатьох системах освіти заробітна плата вчителів зростає відповідно до рівня освіти, яку вони викладають. Тому, освіта педагогів дошкільної освіти також повинна мати рівний статус і цінність порівняно з освітянами в інших секторах освіти, а також на необхідності покращення становища викладачів у секторі професійної освіти і навчання, які часто стикаються з несправедливим ставленням до себе з точки зору контрактів і заробітної платні.  

Нещодавній приклад, коли колективні переговори мали позитивний вплив на заробітну плату вчителів, походить зі Швейцарії, де профспілки працівників освіти домоглися підвищення заробітної плати педагогів дошкільної освіти. Там через децентралізовану структуру, де дошкільна освіта функціонує окремо від початкової школи, виникла відповідна нерівність в оплаті праці педагогів, незважаючи на схожу кваліфікацію та обов'язки. Швейцарські освітянські профспілки вжили заходів, підкресливши, що ця проблема є питанням гендерної рівності, оскільки більшість педагогів дошкільної освіти є жінками. 

Як наслідок, станом на січень 2023 року всі педагоги дошкільної освіти у Швейцарії отримують таку ж заробітну плату, як і вчителі початкової освіти, що знаменує собою значну зміну в прагненні до справедливої оплати праці в освітньому секторі. 

Однак, коли йдеться про кар’єрне зростання, між країнами все ще існують значні відмінності. Фактично, заробітна плата вчителів зростає різними темпами протягом їхньої кар'єри в різних країнах, причому існують значні відмінності в конкурентоспроможності заробітної плати і часу, необхідного для досягнення верхньої межі шкали оплати праці. Наприклад, у Франції вчителям потрібно 35 років, щоб досягти вершини шкали, що різко контрастує з 7-річним терміном у Новій Зеландії (ОЕСР, 2023). 

Справедлива заробітна плата та сприятливі умови праці для вчителів – це ключ до забезпечення якісної та інклюзивної освіти для всіх, а також до подолання зростаючого дефіциту вчителів шляхом підвищення привабливості професії вчителя. 

 Переклад: Міжнародний відділ ЦК Профспілки 

За матеріалами – Європейського комітету профспілок освіти 

 
Розпочато переговори щодо розміру мінімальної заробітної плати на 2025 рік
Понеділок, 03 червень 2024 10:27

У травні за ініціативою профспілкової сторони розпочато переговори щодо розміру мінімальної заробітної плати на 2025 рік і відповідно до національного законодавства та домовленостей чинної Генеральної угоди, відбулося засідання спільної робочої комісії представниківпрофспілок, роботодавців та Мінекономіки. 

СПО об’єднань профспілок ініціював початок переговорів листом від 2 квітня 2024 року з метою своєчасної підготовки та подання консолідованих пропозицій до проєктів Бюджетної декларації на 2025-2027 роки та Державного бюджету на 2025 рік. 

Під час засідання представники Мінекономіки представили оновлений прогноз макроекономічних показників розвитку економіки України на 2025-2027 роки, які було враховано в проекті Бюджетної декларації, вже поданому на розгляд до Кабінету Міністрів України. 

Представниця Мінсоцполітики зазначила, що, за підрахунками Мінсоцполітики, фактичний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб у 2025 році складе 9639 грн (у цінах квітня 2024 року цей показник склав 8611 грн) і розмір мінімальної заробітної плати має бути не нижче цього показника, проте рішення щодо підвищення мінімальної заробітної плати необхідно приймати з урахуванням реалій та фінансових можливостей бюджету. 

Профспілкова сторона пропонує шукати рішення щодо встановлення розміру мінімальної заробітної плати між двома показниками: фактичним розміром прожиткового мінімуму для працездатних осіб з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін, який озвучений під час переговорів Мінсоцполітики (9639 грн у 2025 р.), а також розміром 50% від прогнозної середньомісячної заробітної плати працівників на кінець 2024 року (за попередніми розрахунками профспілок – 10 905 грн). 

Сторони обговорили свої пропозиції щодо встановлення розміру основної державної соціальної гарантії в умовах воєнної агресії рф та завданих збитків економіці України. Результати цих переговорів відіграють важливу роль у формуванні економічної стратегії країни на найближчі роки.

За матеріалами – ФПУ

 
Діти і війна
Понеділок, 03 червень 2024 09:36

Уже третій рік сотні тисяч українських дітей через війну не можуть сьогодні повернутися в Україну. Вони за кордоном під тимчасовим захистом.

Повномасштабне російське вторгнення та численні воєнні злочини рф забрали життя 550 українськи дітей. За офіційними даними Верховної Ради України:

  • 1364 дітей поранено;
  • 2015 вважаються зниклими; 
  • 15 дітей постраждали від сексуального насильства;
  • 19546 незаконно депортовані росією.

Багато з цих дітей розділені з батьками та опікунами, пройшли знущання у фільтраційних таборах, примусово всиновлені, а про долю багатьох ми просто ще не знаємо.

«Діти війни» – платформа, на яку можна повідомити та знайти всю інформацію про дітей, які постраждали внаслідок війни рф проти України. Платформа створена Міністерством реінтеграції разом з Національним інформаційним бюро за дорученням Офісу Президента України.

 
Телеканал Суспільне: розмова з Сергієм Романюком
Субота, 01 червень 2024 09:33

1 червня 2024 року, у День захисту дітей, на загальноукраїнському телеканалі «Суспільне. Новини» відбулася важлива розмова з Сергієм Романюком, заступником голови Профспілки працівників освіти і науки України, щодо викликів, з якими стикаються учні та вчителі в умовах війни та можливих способів поліпшення навчального процесу.

Навчання в укриттях

Ведуча озвучила, що за результатами нещодавнього опитування Державної служби якості освіти України, 71% учнів зазначили, що в укриттях навчання не продовжується. Головною причиною є недостатня облаштованість цих приміщень для навчального процесу.

Сергій Романюк зазначив, що для ефективного навчання в укриттях мають бути забезпечені відповідним обладнанням: партами, стільцями, дошками, а також доступом до Інтернету. Проте, укриття – це, впершу чергу, про безпеку під час війни, адже не можливо в укриттях перенести клас хімії, біології чи фізики. А, якщо вдається вчителя провести уроки – то за це їм щира подяка. 

Мотивація вчителів та підняття заробітної плати

Проблема мотивації вчителів також була однією з ключових тем обговорення під час сюжету. Наразі середні ринкові зарплати вчителів не відповідають рівню їхньої праці та потребам. 

Заступник Голови Профспілки наголосив, що задля підвищення мотивації важливим є забезпечення достойної оплати праці педагогам, підтримка професійного розвитку молодих і креативних вчителів. 

Сергій Романюк підкреслив, що виплати освітянам, хоча б за діючим законодавством, та гідне вшанування їх праці – це значущий крок і для збереження кваліфікованих кадрів у системі освіти, і для залучення нових спеціалістів, і для підвищення якості освіти. 

Розмова на телеканалі Суспільне ще раз підсвітила важливість вирішення проблем в освітній сфері, особливо в умовах війни. 

Профспілка працівників освіти і науки України й надалі продовжуватиме працювати над захистом інтересів працівників галузі, поліпшенням умов праці та підвищення мотивації освітян. 


Пресслужба Профспілки працівників освіти і науки України


 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 7 з 619