Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Українські університети потрапили в The QS World University Rankings
Вівторок, 28 травень 2019 10:38

Українські університети потрапили до Топ-1000 найкращих вишів світу за версією The QS World University Rankings.

Рейтинг складають на основі кількох показників: академічний рівень, репутація серед роботодавців, співвідношення викладачів до студентів, рівень цитування в Scopus, кількість міжнародних факультетів та абітурієнтів.

Найкращі оцінки з-поміж українських закладів вищої освіти надалі у Харківського національного університету – він посідає 481 місце. Трохи нижче – Київський національний університет ім.Тараса Шевченка, Київський та Харківський політехнічні інститути. На основі анкетування роботодавців і викладачів із усього світу у рейтинг потрапили також Львівська політехніка та Сумський державний університет.

На перших місцях світового рейтингу незмінно: Массачусетський технологічний університет, Стенфордський та Гарвардський університети.

Порівнюючи університети всього світу, найвищий коефіцієнт надають академічному рівню – 40%. Його встановлюють за висновками понад 80 тисяч експертів щодо якості викладання та досліджень. Задля рейтингу також проводять найбільше у світі опитування роботодавців – понад 40 тисяч. Вони визначають заклади, які надають їм найбільш компетентних, інноваційних та ефективних випускників. 

alt 

За матеріалами – Освіторія

 
Тенденції в оплаті праці вчителів у Європі
Вівторок, 28 травень 2019 09:19

Зростаючі очікування щодо якості навчання вимагають від вчителів та керівників шкіл розвивати широкий спектр компетенцій та виконувати більше завдань, ніж раніше. Вони мають вміти використовувати інформаційні та комунікаційні технології, працювати в команді, навчати дітей з різним соціально-економічним та культурним походженням, сприяти інтеграції дітей з особливими освітніми потребами та брати участь у керівництві та управлінні школою.

Складність та різноманітність необхідних компетенцій у вчителів породжує виклики для всіх національних систем освіти: як залучити найталановитіших людей до педагогічної професії та утримати їх. Ключовим елементом у створенні привабливості професії є оплата праці.

Поряд з такими факторами, як умови праці, перспективи кар'єрного росту, можливості професійного розвитку та визнання, вона відіграє важливу роль у залученні людей до професії, а також у забезпеченні того, що вчителі отримують задоволення від своєї роботи і є достатньо мотивовані продовжувати високоякісне викладання.

Нещодавно Виконавче агентство ЄС з питань освіти, аудіовізуальних засобів та культури Європейської комісії (ЕАСЕА) опублікувало дослідження «Оклади та надбавки вчителів та директорів шкіл у Європі». У ньому аналізуються оклади та надбавки вчителів та керівників шкіл за 2016-2017 навчальний рік у дошкільних навчальних закладах, початкових та середніх державних школах у 41 освітній системі країн Європи.

На підставі проведеного аналізу виокремлено такі основні тенденції в оплаті праці вчителів у Європі. Серед них:

• У Європі середній початковий оклад у дошкільній освіті за звітний рік становив 24 351 євро, а максимальний оклад на цьому рівні склав 38 255 євро. Відповідні розміри середнього та максимального окладів для інших рівнів освіти: 26 021 євро та 42 038 євро у системі початкової освіти; 27 301 євро та 44 732 євро в середній освіті; і 28 210 євро та 47 317 євро у вищій середній освіті.

• Оклади шкільних вчителів у Східній Європі значно нижчі, ніж у Західній Європі. У Болгарії та Румунії початковий оклад учителів становить майже одну третину від середнього по ЄС. У середній освіті окрім усіх східноєвропейських та балканських країн максимальні оклади нижчі за середньоєвропейський рівень в Італії, Мальті, Фінляндії, Швеції, Великобританії, Ісландії та Норвегії. Водночас у семи країнах максимальні оклади перевищують середньоєвропейський рівень більш ніж на 25% (Люксембург, Швейцарія, Німеччина, Ірландія, Нідерланди, Австрія та Португалія).

• У більшості європейських країн існує помітна різниця між розмірами окладів на різних рівнях освіти. Вчителі початкових класів, а особливо працівники дошкільних закладів, заробляють менше, ніж вчителі середньої школи. У середній освіті, вчителі старших класів середньої школи, як правило, отримують вищу зарплату, ніж ті, хто працює у молодших класах.

• Професія вчителя передбачає зростання окладу впродовж кар’єри, однак цей ріст значно різниться між країнами. Наприклад, для вчителів молодших класів середньої освіти Данії, Литви, Ісландії, Норвегії та Сербії різниця між найвищим та початковим окладом становить менше 20%. А в Ірландії, Греції, Угорщині, Австрії та Португалії максимальний оклад майже вдвічі перевищує початковий, а в Румунії – навіть більше.

• Нижчі початкові оклади необов'язково означають швидші темпи підвищення окладів та навпаки. Водночас, чим довше необхідно працювати, щоб отримувати максимальний оклад, тим більша відсоткова відмінність між початковим та найвищим окладом. У середньому, щоб отримувати найвищий оклад, потрібно працювати близько 28 років, але в деяких країнах для цього достатньо лише 10 років.

• В 2016/17 році у більшості європейських країн було підвищено оклади викладачів. Реформа або зміна тарифної сітки призвели до зростання на 4% або більше (порівняно із окладами в 2015/16) окладів в Ірландії та ще восьми інших держав-членів з Центральної та Східної Європи (Болгарія, Чеська Республіка, Естонія, Латвія, Угорщина, Австрія, Румунія та Словаччина). Колективні переговори сприяли підвищенню окладів на понад 3% у Данії, Мальті, Швеції, Ісландії та Чорногорії.

• Заробітна плата працівників бюджетної сфери залишалася замороженою в Італії та Ліхтенштейні. У Литві, Люксембурзі, Нідерландах та Фінляндії оклади вчителів залишилися практично такими ж, як у попередньому році. У Боснії та Герцеговині зарплата вчителів знизилась.

• Реальний розмір окладів (тобто з врахуванням інфляції) вчителів, що вступають до професії в 2016-2017 році, все ще нижчий, ніж у 2009/2010 роках, у дев’яти європейських країнах. У Греції заробітна плата вчителів-початківців у реальному вираженні в 2016-2017 році становила приблизно дві третини заробітної плати, яку вони отримували сім років тому.

• В доповнення до окладів у всіх системах освіти країн Європи вчителям виплачуються надбавки. Майже в усіх країнах вчителям компенсують виконання додаткових обов'язків та понаднормову роботу. Надбавки за додаткову кваліфікацію, за високі результати в роботі та викладання в складних умовах виплачуються майже в половині систем освіти.

• У більшості систем освіти основну відповідальність за встановлення надбавок для вчителів покладено на органи вищого рівня, тоді як школи автономно приймають рішення щодо встановлення більшості надбавок тільки в деяких країнах (Данія, Естонія, Латвія, Литва, Нідерланди, Швеція та Ісландія) .

• Керівники шкіл отримують різні зарплати в залежності від розміру та інших характеристик школи у більш ніж половині країн. Різниця в зарплаті керівників між школами зазвичай складає менше 20%, але в деяких країнах вона може бути більшою, наприклад в Ірландії, Латвії, Нідерландах (середня вища освіта), Португалії, Сполученому Королівстві (Англія, Уельс і Північна Ірландія) та Ісландії.

• Максимальний оклад керівників шкіл у більшості країн є щонайменше на 25% вищим, ніж у вчителів з мінімальною кваліфікацією. 


Завантажити таблицю окладів mnmalniy-ta-maksimalniy-rchniy-oklad-vchitelv-2016-17.pdf [124,08 Kb][14] Завантажити Переглянути документ онлайн 
 
Навчання фахівців Правової служби: практично й на перспективу
Понеділок, 27 травень 2019 11:35

21-23 травня 2019 року у місті Івано-Франківськ відбувся семінар-навчання фахівців Правової служби Профспілки працівників освіти і науки України. Тематика навчання – «Завдання Правової служби Профспілки із захисту трудових та соціально-економічних прав членів Профспілки на сучасному етапі»

Відкрили роботу заходу Голова Профспілки Георгій Труханов, заступник Голови Профспілки Сергій Романюк та голова Івано-Франківської обласної організації Профспілки Мирослав Габорак.

Голова Профспілки Георгій Труханов у вступному слові розповів про діяльність організації на сучасному етапі та окреслив виклики та загрози, які постають перед профспілковим рухом. Окремо наголосив на важливості посилення правового поля діяльності профспілки, експертно-аналітичній роботі, роботі з молоддю, активній співпраці з міжнародними організаціями тощо. Насамкінець розмови Георгій Труханов висловив сподівання, що протягом усіх днів юристи розглянуть актуальні правові питання й обміняються досвідом практичної роботи на місцях.

Про здійснення державного контролю та нагляду за додержанням законодавства про працю в установах та закладах освіти в сучасних умовах, зокрема, з урахуванням рішення суду про визнання нечинною постанову Кабінету Міністрів України від 29.04.2017 № 295 «Деякі питання реалізації статті 295 Кодексу законів про працю та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» поінформувала учасників семінару Олена Коновалова, заступник директора департаменту – начальник відділу з питань трудових відносин Держпраці України.

На правові аспекти впровадження змін в законодавстві, які стосуються регулювання трудових відносин з керівниками та педагогічними працівниками закладів загальної середньої освіти, у тому числі в опорних закладах та філіях: проведення конкурсного відбору керівників, прийому та звільнення, атестації та сертифікація педагогічних працівників звернув увагу під час виступу Володимир Божинський, керівник експертної групи з питань державно-громадського управління директорату дошкільної та шкільної освіти Міністерства освіти і науки України.

Бурхлива та емоційна дискусія виникла серед учасників семінару після презентації Сергія Дятленка, експерта з питань освіти Програми «U-LEAD з Європою» щодо реформи освіти в умовах децентралізації влади: управління освітою в об’єднаних територіальних громадах, правових аспектах діяльності опорних закладів, кадрових та фінансових питаннях.

У форматі круглого столу відбулося обговорення питань дотримання прав профспілок у відповідності до законодавства України та конвенцій МОП, які провели заступник Голови Профспілки Сергій Романюк та завідував юридичного відділу апарату ЦК Профспілки Сергій Курилкін.

Загалом програма була різнопланова та насичена. Так, було передбачено висвітлення та обговорення низки актуальних питань серед яких – правові аспекти регулювання трудових відносин у закладах загальної середньої освіти, управління освітою в об’єднаних територіальних громадах під час реформи освіти в умовах децентралізації, правові аспекти діяльності опорних закладів, кадрові та фінансові питання тощо.

Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки України

 
Основні показники рівня життя населення України – Мінсоцполітики
Понеділок, 27 травень 2019 11:34

На виконання Генеральної угоди Міністерство соціальної політики України інформує про основні показники рівня життя населення та бідності у цілому по Україні та в розрізі регіонів.

Так, за даними Держстату у 2018 році номінальні доходи населення склали 3 219,5 млрд грн, що на 21,4% більше порівняно з 2017 роком. Наявний дохід, який може бути використаний населенням на придбання товарів та послуг, збільшився на 21,9%, а реальний наявний, визначений з урахуванням цінового фактору, – на 9,9% .

Спостерігається збільшення питомої ваги заробітної плати у структурі доходів населення, яка у 2018 році становила 47,4% проти 45,6% у 2017 році.

Найбільшу питому вагу у структурі витрат населення мають витрати на придбання товарів та послуг, яка у 2018 році склала 89,2% проти 89,0% у 2017 році. Приріст заощаджень скоротився з 1,2% до 0,5%.

За даними Держстату середньомісячна заробітна плата штатних працівників за січень-березень 2019 року становила 9 629 грн, що на 20,8% більше, ніж у відповідному періоді 2018 року.

Індекс реальної заробітної плати за січень-березень 2019 року по відношенню до відповідного періоду 2018 року становив 110,9 відсотка.

За даними Пенсійного фонду України середній розмір пенсії разом з цільовою грошовою допомогою станом на 1 квітня 2019 року становив 2 899,04 грн, що на 15,1% перевищує розмір середньої пенсії станом на 1 квітня 2018 року.

Середньомісячні сукупні ресурси одного пересічного домогосподарства за 9 місяців 2018 року склали 9 702 грн, міського – 9 923 грн, сільського – 9 246 грн і зросли порівняно з січнем-вереснем 2017 року у цілому по Україні на 23,8%.

Середньомісячні сукупні витрати одного домогосподарства за 9 місяців 2018 року склали 8 154 грн, що на 18,1% більше ніж у відповідному періоді 2017 року. 


Завантажити аналітичну записку osnovn_pokazniki_rvnya_zhittya_naselennya.pdf [545,1 Kb][0]Завантажити Переглянути документ онлайн 
 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 4 з 344