Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Юрист інформує

Організаційні ланки

ІКТ

Вступ-2022: працюватиме спеціальна «гаряча лінія»
Четвер, 12 травень 2022 13:06

З 12 до 19 травня в Українському центрі оцінювання якістю освіти працюватиме спеціальна «гаряча лінія».

«Як повідомляв раніше, потенційним учасникам національного мультипредметного тесту вже надіслали повідомлення з необхідними даними для входу на свою Інформаційну сторінку. Якщо повідомлення від Centr_ZNО не надходило, то зателефонуйте на спеціальну «гарячу лінію» й дізнайтеся необхідну інформацію», – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Телефони «гарячої лінії»:

  • +38 095 523 46 47
  • +38 066 680 55 28
  • +38 068 146 02 21
  • +38 068 142 05 95

Оператори «гарячої лінії» матимуть інформацію тільки щодо логінів і паролів для входу на Інформаційну сторінку.

Якщо ж у вас є інші запитання, наприклад, щодо реєстрації на НМТ, особливостей його складання тощо, ви можете зателефонувати до Українського (+38 095 903 95 10) або до регіональних центрів оцінювання якості освіти.

Крім того, потенційні учасники НМТ, які ще не отримали або загубили свої логін і пароль для доступу до Інформаційної сторінки, можуть скористатися додатково створеним спеціальним сервісом «Отримання доступу до Інформаційної сторінки учасника ЗНО-2022/НМТ-2022»: достатньо коректно заповнити поля форми.

Інформаційна сторінка – важливий канал комунікації з Українським центром оцінювання якості освіти. Саме тут у другій половині травня (детальна інформація про терміни, коли це потрібно зробити, з’явиться незабаром) варто обов’язково підтвердити своє бажання проходити НМТ і повідомити організаторів про те, у якому регіоні перебуватимете в липні.

Напередодні тестування на Інформаційній сторінці можна буде дізнатися про дату, час і місце проходження випробування, самостійно сформувати запрошення-перепустку, а в серпні отримати свої результати.

Щоб не пропустити повідомлення від УЦОЯО, варто періодично заходити на свою Інформаційну сторінку, а також стежити за офіційними новинами.

 
МОН про казначейське обслуговування закладів освіти на тимчасово окупованих територіях
Четвер, 12 травень 2022 13:05

Міністерство освіти науки і України розмістило на власному сайті алгоритм дій для відновлення обслуговування закладів освіти через органи Казначейства на тимчасово окупованих територіях.

Перший варіант алгоритму

Алгоритм дій для відновлення обслуговування через органи Казначейства у разі перебування на тимчасово окупованій території та відсутності посадових осіб із правом першого/другого підпису фінансових документів:

  • призначити нових посадових осіб із правом першого/другого підпису фінансових документів (керівник, бухгалтер);
  • створити копії наявних баз даних або узагальнити паперові носії, які містять необхідну в подальшому первинну бухгалтерську інформацію, для можливості відновлення фінансової роботи;
  • звернутися до органу Казначейства на підконтрольній українській владі території щодо здійснення розрахунково-касового обслуговування та надати необхідні документи за вимогою органу Казначейства відповідно до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 590.

Довідково

Відповідно до пункту 18 Порядку у разі виконання повноважень Казначейством в особливому режимі відкриття асигнувань із державного бюджету за видатками здійснюється, зокрема, в такій черговості:

– в першу чергу за видатками загального фонду державного бюджету:

– на національну безпеку і оборону та на здійснення заходів правового режиму воєнного стану;

– на оплату праці працівників бюджетних установ; нарахування на заробітну плату.

  • згенерувати ключі електронного цифрового підпису для нових посадових осіб в органах Казначейства на підконтрольній українській владі території;
  • налаштувати під‘єднання до системи дистанційного обслуговування «Клієнт Казначейства – Казначейство»;
  • відновити роботу.

Довідково: протягом часу, необхідного для оформлення ключів ЕЦП, документи для оплати можна надати до органів Казначейства на паперових носіях. 

Другий варіант алгоритму 

Алгоритм дій для відновлення обслуговування через органи Казначейства в разі перебування на тимчасово окупованій території та відсутності ключів електронного цифрового підпису (під’єднання до системи дистанційного обслуговування): 

  • створити копії наявних баз даних або узагальнити паперові носії, які містять необхідну в подальшому первинну бухгалтерську інформацію, для можливості відновлення фінансової роботи;
  • звернутися до органу Казначейства на підконтрольній українській владі території щодо здійснення розрахунково-касового обслуговування та надати необхідні документи за вимогою органу Казначейства відповідно до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 590;
  • згенерувати ключі електронного цифрового підпису для нових посадових осіб в органах Казначейства на підконтрольній українській владі території;
  • налаштувати під’єднання до системи дистанційного обслуговування «Клієнт Казначейства – Казначейство»;
  • відновити роботу.

Довідково: протягом часу, необхідного для оформлення ключів ЕЦП, документи для оплати можна надати до органів Казначейства на паперових носіях.


 
Рекомендації МОЗ із психологічної допомоги
Четвер, 12 травень 2022 13:04

Алгоритм надання першої психологічної допомоги, який складається з п’яти кроків, під умовною назвою «5В». Це означає: «Впізнати – Визнати – Відреагувати – Відскерувати – Відстежити».

Крок перший: «Впізнати» 

Помітити та впізнати ознаки розладу, підійти до людини, висловити занепокоєння, запропонувати розмову. Оберіть час і місце, де б вам не заважали провести розмову. Пропозиція поговорити, коли навколо багато людей, – не найкраща ідея. Знайдіть місце, де ви перебуватимете сам на сам, і лише тоді проведіть діалог.

Крок другий: «Визнати» 

Неосудливо вислухати, розпитати, уточнити. На цьому етапі ми приймаємо досвід людини та показуємо їй нашу готовність бути поруч з нею і слухати. Коли вона дала згоду поговорити з вами, запитайте її про почуття, симптоми і думки. Поцікавтеся, що людина відчуває і скільки часу це триває, що саме вона помітила за собою та що про це думає.

Вона може звинувачувати себе в розладі чи неспроможності подолати цей стан. На цьому етапі варто запевнити її, що психічні розлади – це такі ж самі захворювання, що потребують лікування та корекції, і людина не може бути в цьому винною.

Крок третій: «Відреагувати» 

Запропонувати підтримку та допомогу, надати інформацію, заохотити до самодопомоги та пошуку додаткової підтримки.

Коли ми розпитали, вислухали, уточнили, встановили ближчий контакт і довіру, ми пропонуємо допомогу, знайомимо з потрібною інформацією, спонукаємо до методів самодопомоги або звернень по додаткову допомогу. При цих станах типовим може бути відчуття безнадії. Тому варто бути готовими до слів на кшталт «мені нічого не допоможе».

Запитайте, чи знає вона, що з нею відбувається і чи хотіла б дізнатися більше. Якщо так – надайте їй цю інформацію. Запитайте, чи потрібна їй допомога від вас, чи хотіла б вона мати якусь сторонню допомогу, можливо, фахівців. Запропонуйте методи самодопомоги.

Крок четвертий: «Відскерувати» 

Запропонувати звернутися за фаховою допомогою. Якщо несприятливий стан триває більше двох тижнів, якщо він негативно впливає на повсякденне життя, якщо людині важко функціонувати, виникають проблеми на роботі та у спілкуванні з іншими – дуже важливо скерувати людину звернутися по фахову допомогу.

Крок п’ятий: «Відстежити»

Звернути увагу на стан людини, з’ясувати, чи зверталася людина до фахівців та яким був результат, надати додаткову підтримку у разі потреби.

Після того, як ми надали допомогу, підтримали, порекомендували, куди звернутися, ми звертаємо увагу на стан колеги, з’ясовуємо, чи звертався/зверталася він/вона до фахівця, яким був результат, чи потрібна якась додаткова підтримка.

 
Мін'юст про працевлаштування внутрішньо переміщених осіб під час війни
Вівторок, 10 травень 2022 13:42

Через збройну агресію рф наразі велика кількість українців покинула свої домівки та вимушена переселитися в інші більш безпечні регіони нашої країни.

Переселенцями або вимушеними переселенцями називають внутрішньо переміщених осіб, під якими відповідно до статті 1 Закону України від 20.10.201 № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» розуміються особи, які є громадянами України, іноземцями або особами без громадянства, які перебувають на території України на законних підставах і мають право на постійне проживання в Україні, яких змусили залишити або покинути своє місце проживання в результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфліктутимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру. 

Міністерство юстиції України роз’яснює особливості правового статусу, працевлаштування таких осіб та зазначає, що внутрішньо переміщені особи залишаються у країні, але перебувають за межами міста, де працювали. 

Законодавством дозволяється працевлаштування внутрішньо переміщених осіб на загальних підставах. Однак, умови працевлаштування залежатимуть, як правило, від того, чи має кандидат на працевлаштування трудову книжку.

Можуть виникати ситуації коли в ній немає запису про звільнення з попереднього місця роботи через бойові дії – а є лише запис про прийняття на роботу. 

Згідно з пунктом 4 статті 7 Закону № 1706-VII внутрішньо переміщена особа, яка не звільнилася з роботи, у разі неможливості продовження роботи за попереднім місцем проживання, може припинити трудові відносини надавши нотаріально посвідчену письмову заяву про припинення працівником трудових відносин, із підтвердженням відправлення такої заяви роботодавцю рекомендованим листом. 

Якщо неможливо припинити трудові відносини в порядку, встановленому законодавством про працю, їх припиняють у судовому порядку. Рішення суду разом з трудовою надається роботодавцю, це й буде підставою для прийняття особи на основне місце роботи. 

Проте, поки працівник не звільнений за основним місцем роботи, його працевлаштування може відбуватися лише шляхом прийняття за сумісництвом та оформленням відповідного трудового договору. Такий трудовий договір може бути укладено як строковий так і безстроковий.

Держпраці зазначає:

  • згідно з нормами постанови КМУ від 4.03.2015 № 81 «Про роботу за сумісництвом працівників підприємств, установ і організацій, які переміщуються з районів проведення антитерористичної операції»;
  • на період проведення антитерористичної операції положення пунктів 2-4 постанови КМУ від 3.04.1993 № 245 «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій»;
  • щодо тривалості роботи за сумісництвом, порядку надання відпустки та заборони роботи за сумісництвом (крім заборони, встановленої законом) не застосовуються до працівників державних підприємств, установ і організацій, які переміщуються з районів проведення антитерористичної операції.

Тобто, на час дії воєнного стану для вимушених переселенців скасовано обмеження для роботи за сумісництвом, які стосуються часу тривалості роботи. Тому працівника можна оформити не лише на 0,5 ставки, але й на більшу тривалість робочого часу.

Мінюст також зазначає, що для державних службовців і працівників державних підприємств установлені обмеження на роботу за сумісництвом. Проте, обмежень чи заборон щодо переведення на рівнозначну посаду державної служби в умовах дії воєнного стану законодавством не передбачено. Таким чином, переведення на рівнозначну або нижчу вакантну посаду в тому самому чи іншому державному органі, у тому числі в іншій місцевості (в іншому населеному пункті), здійснюється на загальних підставах.

Переселенцю, який має намір працевлаштуватися за новим місцем свого фактичного проживання, але не має на руках оригіналу трудової книжки та у зв’язку з відсутністю доступу до неї внаслідок воєнних дій, забезпечена можливість отримання дубліката трудової книжки за новим місцем роботи згідно п. 5.6 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом від 29.07.1993 № 58.

Крім цього, з 10 червня 2021 року трудова діяльність працівника обліковується в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. У разі відновлення доступу до трудової книжки, записи з дубліката про періоди роботи переносяться до оригіналу. На дублікаті вноситься запис: «Дублікат анульовано», що посвідчується печаткою роботодавця за останнім місцем роботи працівника, а дублікат повертається його власнику.

Варто також зазначити, що Законом України від 15.03.2022 № 2126-ІX «Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану», передбачено надання на час війни працівникам закладів, установ освіти, наукових установ, які в умовах воєнного стану були вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, незалежно від місця проживання (перебування) на час особливого періоду державних гарантій, зокрема:

  • організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників;
  • збереження місця роботисереднього заробітку та інших виплат, передбачених законодавством.

Забезпечення зазначених держаних гарантій в умовах воєнного стану у межах своєї компетенції здійснюють: органи виконавчої влади, органи військового командування, військові, військово-цивільні адміністрації та органи місцевого самоврядування, їх представники, посадови особи, органи управління у сфері освіти; заклади освіти, установи освіти, наукові установи, їх засновники.

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 4 з 504