Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Уряд виділив кошти на дезінфекційні засоби для шкіл
Вівторок, 27 жовтень 2020 10:23

Кабінет Міністрів України виділив майже 540 млн грн на забезпечення дезінфекційними засобами учасників освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Відповідне рішення Уряд ухвалив 21 жовтня 2020 року.

«Ми зекономили кошти за іншими бюджетними програмами і знайшли змогу направити їх для шкіл. Вони зможуть додатково закупити дезінфектори для обробки рук і шкіри, а також поверхонь. Перебування дітей в закладах загальної середньої освіти, особливо 1-4 класів, після канікул має бути безпечним, щоб вони мали змогу повноцінно навчатися», – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.

Уряд вніс зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа». Це сприятиме цільовому спрямуванню коштів на забезпечення шкіл дезінфекційними засобами.

Рішення допоможе підтримувати безпечні умови для навчання під час карантину та проводити санітарні й дезінфекційні заходи задля запобігання поширенню коронавірусної хвороби COVID-19.

За матеріалами – Урядового порталу

 
Новий звіт PISA 2018: інвестиції в викладачів підвищують успішність учнів
Четвер, 22 жовтень 2020 09:00

У п’ятому томі Міжнародної програми з оцінки успішності учнів PISA – 2018 представлені оновлена інформація про вплив шкільної політики і шкільної організації на успішність учнів і їх добробут.

За даними Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), незважаючи на деяке збільшення інвестицій в освіту, державні школи як і раніше страждають від браку вчителів і допоміжного персоналу в сфері освіти, а також зберігається значна нерівність між школами, що знаходяться в несприятливому та більш сприятливому становищі

П’ятий том Міжнародної програми з оцінки успішності учнів PISA за 2018 рік має назву «Ефективна політика – успішні школи».

Він вміщає результати дослідження, що проводиться раз на три роки, в ході якого оцінювалися навички 600 тис. 15-річних учнів в 79 країнах.

У цьому звіті увага приділяється впливу, який шкільна політика і організація здійснюють на успішність і добробут учнів, а також на створення умов для рівності в сфері освіти.

У звіті показано, що адекватні інвестиції в освіту, як правило, дійсно роблять позитивний вплив на навички читання учнів. Інвестиції в освіту сильно варіюються в країнах Європи. З одного боку, Австрія, Люксембург і Норвегія інвестували понад 130 тис. доларів США на кожного учня, починаючи з дошкільної освіти і закінчуючи середньою освітою. З іншого боку в таких країнах як Румунії та Боснія і Герцеговина в кожного учня інвестовано менше 30 тис. доларів США.

Викликає тривогу той факт, що до сьогодні існує значна нерівність між більш успішними і менш успішними в соціально-економічному плані школами.

У Європі школи, що знаходяться в несприятливому становищі, страждають від нестачі висококваліфікованих учителів і якісних матеріальних ресурсів. Це особливо характерно для Португалії, Італії, Швеції та Німеччини. До того ж, в середньому 20% учнів в не дуже успішних школах хоча б один раз залишалися на другий рік, тоді як у більш успішних школах – лише 5% учнів.

Організація економічного співробітництва та розвитку вважає, що регулярна оцінка успішності учнів на національному або регіональному рівні та впровадження інклюзивного менеджменту можуть посприяти рівності в галузі освіти.

Європейський комітет профспілок освіти вітає той факт, що в звіті PISA – 2018 підкреслюється важлива роль вчителів у системі освіти і відзначається, що саме вони є найбільш важливим ресурсом для підвищення успішності учнів і їх добробуту.

Проте, дані показують, що в деяких європейських шкільних системах не вистачає вчителів або допоміжного персоналу сфери освіти. Наприклад, в Австрії, Німеччині, Греції, Португалії та Іспанії щонайменше 50% учнів відчувають негативні наслідки через брак викладачів або допоміжного персоналу. Ця проблема стосується більшою мірою державних шкіл, аніж приватних, але, як виявляється, може бути перешкодою для розвитку навичок читання у багатьох європейських країнах, таких, як, наприклад, Албанія, Бельгія, Німеччина, Сполучене Королівство, Туреччина і Чеська Республіка.

ОЕСР також вважає, що достатня кількість висококваліфікованих вчителів в поєднанні з гідними умовами праці та заробітною платою вчителів є ключовими факторами забезпечення високоякісних і справедливих систем освіти.

У звіті також наголошується, що професійна орієнтація та консультування учнів мають вирішальне значення для підвищення їхнього добробуту і подолання гендерних перекосів, коли вони роблять вибір щодо свого майбутнього навчання та працевлаштування.

Проте, профорієнтація і консультування в багатьох європейських школах досі не надаються. Наприклад, в Австрії, Боснії і Герцеговині, Франції та Грузії від 16 до 24% учнів не отримують профорієнтаційне консультування, в той час як у Бельгії, Хорватії та Італії частка охоплених профорієнтацією зростає до 25% -30%.

Ґрунтуючись на висновках ОЕСР, Європейський комітет профспілок освіти підкреслює, що збільшення інвестицій в освіту гарантує справедливі умови праці та заробітну плату, а також адекватну підтримку вчителів з метою підвищення успішності та добробуту учнів.

ЄКПО відзначає, що соціально-економічний стан не повинен позбавляти учнів їх права на освіту, тому очікує, що європейські уряди примножать свої зусилля задля забезпечення високоякісної освіти для всіх без винятку учнів.

 
25 жовтня Україна переходить на зимовий час
Четвер, 22 жовтень 2020 08:58

З 25 жовтня в Україні почне діяти зимовий час, тому стрілки годинників буде потрібно перевести на одну годину назад. Про це повідомляє пресслужба Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства.

«25 жовтня 2020 року о 4 (четвертій) годині за київським часом скасовується дія літнього часу з переведенням годинникової стрілки на 1 (одну) годину назад», – йдеться у повідомленні на сайті відомства.

 

Всупереч тому, що з переходом на зимовий час багато хто радіє можливості поспати на годину довше, фахівці впевнені, що перехід на зимовий час так само небезпечний для організму, як і перехід на літній, оскільки за вихідні людина не встигає адаптуватися до нового режиму.

Через це протягом робочого тижня може порушитися режим сну, з'явитися нездужання і почуття надмірної втоми.

Щоб уникнути зайвих неприємностей і налаштувати режим, необхідно відрегулювати освітлення в будинку.

Відкривати штори після пробудження, а ввечері, навпаки, затемнити кімнату.

Також треба обмежити споживання кофеїну та алкоголю, а також стежити за загальним станом протягом дня.


 
Набули чинності оновлені умови дистанційного навчання у школах
Четвер, 22 жовтень 2020 08:56

16 жовтня 2020 року набуло чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Воно розширює можливості для дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших  формах здобуття освіти.

Нове Положення було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.

«Ми розуміємо, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання. Діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі. Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти», – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.

Дистанційна форма здобуття освіти залишається виключно добровільною і потребує подання відповідної заяви про зарахування/переведення від батьків. Але відтепер для навчання за дистанційною формою учням не потрібно мати високий рівень навчання (10-12 балів) – таку можливість має будь-який учень для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

Технології дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти (денній, вечірній, педагогічному патронажі тощо) можуть використовуватися для проведення оцінювання, консультацій, вивчення окремих тем з предмета.

Також їх можна використовувати для надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг для осіб з особливими освітніми потребами, якщо в населеному пункті, де проживає учень, відсутні відповідні фахівці, що надають такі послуги.

Технології дистанційного навчання дозволяють продовжувати освітній процес під час карантину та інших надзвичайних обставин (без переведення учнів на дистанційну форму).

У документі також врегульовано можливість організації змішаного навчання. Заклад освіти може визначити такий режим роботи, за якого учні почергово відвідують заклад освіти для очних занять, решту часу навчаючись дистанційно.

Положення передбачає, що обов’язково мають враховуватися інтереси учнів під час дистанційного навчання:

  • організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями;

  • під час дистанційного навчання мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з ООП з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку;

  • заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі;

  • для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв'язку тощо;

  • організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо.

З метою забезпечення прав педпрацівників у Положенні вказано, що організація дистанційного навчання має здійснюватися у межах їх робочого часу.

У межах своєї автономії заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалюватиме педрада. 

 

За матеріалами – МОН України

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 10 з 437