Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
Рада схвалила закон про реорганізацію громад і районів Друк
Четвер, 26 листопад 2020 11:51

Верховна Рада України прийняла в другому читанні Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій» (проект № 3651-д; 17.11.2020 – прийнято Радою; 23.11.2020 – направлено на розгляд Президенту).

Законом врегульовано окремі питання організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій у зв’язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої України.

Законом внесено зміни до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про Кабінет Міністрів України», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Законом, зокрема, врегульовано питання:

  • закінчення повноважень сільських, селищних, міських голів, сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, районних рад у зв’язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої України;

  • реорганізації сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, районних рад як юридичних осіб публічного права, у зв’язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої України;

  • правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків територіальних громад, території яких були включені до територій територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України;

  • правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів;

  • продовження до закінчення бюджетного періоду виконання бюджетів територіальних громад, прийнятих до затвердження Кабінетом Міністрів України територій територіальних громад в регіонах України, та бюджетів районів, які ліквідовані Верховною Радою України;

  • утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, у зв’язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої України;

  • особливостей державної реєстрації щодо органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій як юридичних осіб публічного права, у зв’язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої України.

За висновками Головного науково-експертного управління ВРУ питання публічного правонаступництва, яке істотно відрізняється від інституту правонаступництва суб’єктів приватного права, у чинному законодавстві України фактично не регламентується. При публічному правонаступництві ключовим є питання передачі владних повноважень

Необхідність публічного правонаступництва зумовлена тим, що «держава відповідає перед людиною за свою діяльність» (ст. 3 Конституції України). Отже, ліквідація чи реорганізація органу держави не може бути підставою для невиконання нею своїх зобов’язань перед людиною.

Функції органу держави, які реалізовувались органом, що припинив своє існування, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим органам, що повинно знаходити своє відображення  у правових актах, зокрема, тих, що передбачають реорганізацію або ліквідацію органу. У разі виникнення публічного правонаступництва усі матеріально-правові зобов’язання суб’єкта-попередника передаються до суб’єкта-правонаступника, який відповідно має надалі виконувати ці зобов’язання перед фізичними (юридичними) особами.

Постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-IX «Про утворення і ліквідацію районів» утворені райони в АР Крим та областях у складі територій територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України. Розпорядженнями Уряду від 12.06.2020 № № 707-р - 730-р визначені адміністративні центри та затверджені території територіальних громад 24 областей. 

Однак, установчих приписів про розформування, об’єднання територіальних громад ці розпорядження не містять, як і інформації про їх добровільне об’єднання в порядку, передбаченому Законом України «Про добровільне об’єднання територіальних громад».

На погляд юридичних експертів ВРУ вирішенню конкретних питань адміністративно-територіального устрою має передувати встановлення відповідних правил у відповідному законі про адміністративно-територіальний устрій (п. 13 ч. 1 ст. 92 Конституції України).

Визначена Конституцією України система адміністративно-територіального устрою (ст. 133 Конституції України) не передбачає такого елемента, як територіальні громади. З огляду на це використання терміну «територія територіальної громади» та намагання коригувати систему адміністративно-територіального устрою держави через зазначені утворення має ознаки неконституційності.

Законопроектом не врегульовано питання публічного правонаступництва органів місцевого самоврядування у випадках, коли територію однієї розформованої територіальної громади включено до територій кількох сформованих територіальних громад.

Експерти також вказують на недостатню правову урегульованість механізму реорганізації суб’єктів владних повноважень на місцях, припинення місцевих рад та їх виконавчих органів тощо.

 
Профспілка вимагає виконання владою норм статті 61 закону «Про освіту» Друк
Четвер, 26 листопад 2020 11:50

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2020 № 1149 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 822 та зупинення її дії», всупереч позиції профспілки про неприпустимість зволікання з реалізацією положень статті 61 Закону України «Про освіту» та неодноразовими зверненнями до органів влади, знову відтерміновано ще на один рік, а саме до 31 грудня 2021 року, реалізацію постанови № 822.

Таким чином практично «заморожено» норму про поступове наближення до 2023 року розміру посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікації до 4 прожиткових мінімумів, а також подальшої диференціації посадових окладів працівників, включаючи науково-педагогічних, що передбачена Прикінцевими та перехідними положеннями закону.

ЦК Профспілки вкотре звернувся до Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, а також до Комітетів з питань бюджету і соціальної політики та захисту прав ветеранів з приводу фінансового забезпечення альтернативної постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання оплати праці педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників», розробленого міністерством. Її проект погоджено профспілкою та СПО ще в жовтні 2020 року.

За розрахунками міністерства на реалізацію зазначеної постанови необхідно додатково 34,6 млрд. грн, з них для працівників, оплата праці яких здійснюється з місцевого бюджету, приблизно 4,3 млрд. грн, які необхідно передбачити Верховною Радою України при прийнятті Державного бюджету на 2021 рік. 


Завантажити звернення Профспілки babaku-pdvischennya-na-2021.pdf [177,68 Kb][164] Завантажити Переглянути документ онлайн  
 
Показники середньої зарплати, які застосовуються при обчисленні пенсій у 2020 році Друк
Четвер, 26 листопад 2020 11:48

Відповідно до статті 40 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» при призначенні пенсій застосовується середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, обчислена як середній показник за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії.

Нині, залежно від періоду призначення пенсій, при їх обчисленні застосовуються наступні показники середньої заробітної плати:

  • для призначених до 31.12.2017 р. – 4 888,83 грн (усереднений показник середньої заробітної плати за 2014-2016 р.р. – 3764,40 грн, збільшений з 1.03.2019 р. на 17%, з 01.05.2020 р. на 11%),

  • для призначених з 1.01.2018 р. по 31.12.2018 р. – 5 377,90 грн (усереднений показник середньої заробітної плати за 2016-2017 роки),

  • для призначених з 1.01.2019 р. по 31.12.2019 р. – 6 188,89 грн (усереднений показник середньої заробітної плати 2016 – 2018 роки),

  • за зверненнями про призначення пенсій, що надійшли з 1.01.2020 р. – 7 763,17 грн (усереднений показник середньої заробітної плати 2017 – 2019 роки). 

Також Пенсійним фондом України затверджено показник середньої заробітної плати за вересень 2020 року в сумі 10 570 гривень 56 копійок. 



 

За матеріалами – ФПУ

 
Прожитковий мінімум у цінах жовтня 2020 року Друк
Четвер, 26 листопад 2020 11:43

Відповідно до статті 5 Закону України «Про прожитковий мінімум» Міністерство соціальної політики України повідомляє, що фактичний розмір прожиткового мінімуму у цінах жовтня 2020 року у розрахунку на місяць на одну особу становив:

з урахуванням суми податку на доходи фізичних осіб та військового збору – 4 319,84 грн (без урахування платежів – 3 769,36 грн);

  • для дітей віком до 6 років – 3 527,54 грн;

  • для дітей віком від 6 до 18 років – 4 343,21 грн;

  • для працездатних осіб з урахуванням суми обов’язкових платежів відповідно до чинного законодавства – 4 867,18 грн (без урахування платежів -3 918,08 грн);

  • для осіб, які втратили працездатність – 3 176,32 гривень.

Таким чином, законодавчо встановлений на жовтень 2020 року (2 118 грн) прожитковий мінімум занижено у 2 рази порівняно з його фактичним розміром або на 2 202 грн, а для працездатної особи (2 197 грн) – у 2,2 рази або на 2 670 гривень. 

 
Завантажити розрахунки mnmum.pdf [626,51 Kb][12] Завантажити Переглянути документ онлайн  

За матеріалами – ФПУ

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 1 з 425