Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Зауваження та пропозиції Профспілки до Державного бюджету України на 2019 рік
Четвер, 27 вересень 2018 09:28
ЦК Профспілки працівників освіти і науки України наголошує, що 15 вересня 2018 року у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» за № 9000, поданий Кабінетом Міністрів України без узгодження зі Спільним представницьким органом об’єднань профспілок.

На прохання Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України листом від 20.09.2018 року щодо надання зауважень та пропозицій до цього законопроекту ЦК Профспілки 25 вересня спрямовано відповідне звернення з ініціативою підтримати Комітетом та народними депутатами України, членами Комітету, постатейні пропозиції та зауваження Профспілки до нього з метою їх відстоювання під час розгляду Держбюджету 2019 як безпосередньо Комітетом, так і в цілому у Верховній Раді України.

Такі звернення спрямовано також Голові Верховної Ради України, Головам всіх депутатських фракцій політичних партій та груп у Верховній Раді України, Головам комітетів з питань бюджету та з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення, а також безпосередньо народним депутатам України, членам Комітету з питань науки і освіти.

Зокрема у зверненнях зазначено, що ЦК Профспілки підтримує позицію Федерації профспілок України та Спільного представницького органу об’єднань профспілок.

Так, видатки Державного бюджету України на 2019 рік мають бути збільшені з урахуванням підвищення розмірів мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму, запропонованих президією Федерації профспілок України.

ЦК Профспілки наполягає на передбаченні в проекті Державного бюджету України на 2019 рік обсягів видатків на освіту не менше 7% ВВП, як це гарантовано статтею 78  Закону України «Про освіту» від 5.09.2017 № 2145-VІІІ, які мають складати в умовах прогнозованого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 546 обсягу ВВП 3 946,9 млрд. гривень не менше 276,5 млрд. гривень проти передбачених 242 млрд. гривень.

Запропонований Урядом обсяг видатків в проекті складає лише 6,13% від ВВП та засвідчує про його негативну динаміку порівняно з поточним роком, який у 2018 році становить 6,71% ВВП, також не досягаючи законного рівня.

Як і в минулому та поточному роках, ці обсяги видатків не забезпечать нагальні потреби закладів загальної середньої освіти, про що свідчить: низький, законодавчо незабезпечений рівень заробітної плати педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників освіти, скасування та зниження їм розмірів надбавок і доплат, наявна заборгованість із заробітної плати, застаріла матеріально-технічна база, наявні борги за отримані закладами освіти комунальні послуги тощо.

В умовах збільшення у 2019 році прогнозного обсягу ВВП на 21,53%, який на початок 2018 року закладався на рівні з 3 247,7 млрд. гривень, зростання освітніх видатків прогнозується лише на 11%, що також підтверджує необхідність їх збільшення, як мінімум, до законодавчо гарантованого рівня.

Обсяги освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на 2019 рік передбачено в сумі 70 979 793,4 тис. гривень проти 61 712 610,6 тис. гривень у 2018 році, що складає їх збільшення лише на 15%.

Це означає, що обсяги освітньої субвенції забезпечать лише зростання розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду з 1762 гривень до 1921 гривні, тобто на 9%, та часткове покриття витрат для поділу класів на групи при вивченні окремих предметів, які не передбачено в обсягах освітньої субвенції у поточному році.


Завантажити повний текст пропозицій ЦК Профспілки до держбюджету 2019 propozicyi-dbu-2019.pdf [238,81 Kb][52] Завантажити Переглянути документ онлайн

Завантажити лист до Комітету spvakovskomu-dbu-2019-postateyn-9000.doc [184,5 Kb][29] Завантажити Переглянути документ онлайн 

 
Право громадян на свободу мирних зібрань: консультує юрист
Четвер, 27 вересень 2018 09:27
Право громадян на свободу мирних зібрань в Україні гарантується та захищене державою. Реалізація права на мирні зібрання в Україні регулюється актами національного та міжнародного законодавства.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (ратифікована Законом України від 17.07.1997 № 475/97-ВР) гарантує кожній особі, серед інших прав і свобод,право на свободу зібрань та об’єднання.

Відповідно до статті 11 Конвенції кожен має право на свободу мирних зібрань і свободу об’єднання з іншими особами, включаючи право створювати профспілки та вступати до них для захисту своїх інтересів.

Здійснення цих прав не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров’я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Статтею 21 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права, ратифікованого Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 19.10.1973 № 2148-VІІІ, також визнається право на мирні збори.

Згідно з положеннями вказаної статті користування цим правом не підлягає ніяким обмеженням, крім тих, які накладаються відповідно до закону і які є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах державної чи суспільної безпеки, громадського порядку, охорони здоров’я і моральності населення або захисту прав та свобод інших осіб.

У статті 3 Конституції України зазначено, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави.

Відповідно до статті 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу,виконавчу та судову. Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Згідно зі статтею 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений роботи те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи  зобов’язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 39 Конституції України встановлено повідомний (не дозвільний)  порядок проведення зборів, походів, мітингів і демонстрацій: «Громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування».

Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Конституційний суд України в рішенні від 19.04.2001 № 4-рп/2001 визначив, що громадяни мають сповістити органи влади про проведення заходів заздалегідь, тобто в прийнятні строки, що передують даті їх проведення. Ці строки не повинні обмежувати передбачене ст. 39 Конституції право громадян, а мають служити його гарантією й водночас надавати можливість відповідним органам виконавчої влади чи органам місцевого самоврядування вжити заходів щодо безперешкодного проведення громадянами зборів, мітингів, походів і демонстрацій, забезпечення громадського порядку, прав і свобод інших людей. Визначення конкретних строків завчасного сповіщення з урахуванням особливостей форм мирних зібрань, їх масовості, місця, часу проведення тощо є предметом законодавчого регулювання.

Відповідна правова позиція підтверджується рішеннями Європейського суду з прав людини (Шмушкович проти України (заява 3276/10, рішення від 14.02.2014), Веніамін Тимошенко та інші проти України (заява 48408/12, рішення 02.01.2015), а також судовою практикою національних судів. 

Право профспілок, їх об’єднань на організацію та проведення страйків, зборів, мітингів, походів і демонстрацій на захист трудових і соціально-економічних прав та інтересів працівників закріплене також в статті 27 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».

Згідно із статтею 64 Конституції України ніхто не зобов’язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази. За віддання і виконання явно злочинного розпорядження чи наказу настає юридична відповідальність.

Прикладом практичного застосування цієї конституційної норми є кримінальна справа № 761/24681/16-к, яка розглядається Шевченківським районним судом міста Києва, за фактом застосування правоохоронних органів для здійснення силового розгону мітингувальників з Майдану Незалежності у м.  Києві та пожежі в будівлі Федерації профспілок України в період грудень 2013 – лютий 2014 року.

 
Профспілки наполягають на підвищенні зарплат педагогів
Четвер, 27 вересень 2018 09:27
Федерація профспілок України також наполягає на підвищенні заробітної плати педпрацівникам дошкільної, позашкільної, профтехосвіти, вищої освіти та інших закладів і установ освіти, а також науково-педагогічних працівників.

З метою реалізації пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 22.01.2018 № 22 «Про підвищення оплати праці педагогічних працівників» відповідно до якого Міністерству освіти і науки разом з Міністерством фінансів доручено за підсумками виконання Державного бюджету України за перше півріччя 2018 року розглянути питання щодо підвищення з 1 вересня 2018 року оплати праці інших категорій педагогічних та науково-педагогічних працівників.

Федерація профспілок України направила відповідне звернення до Кабінету Міністрів України з проханням прискорити прийняття рішення про підвищення розмірів посадових окладів та ставок заробітної плати педагогічних працівників комунальних закладів і установ освіти, а також науково-педагогічних та педагогічних працівників закладів вищої та професійно-технічної освіти з 1 вересня 2018 року.

Нагадуємо, Профспілка працівників освіти і науки України на початку вересня спрямувала звернення до Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України та Федерації профспілок України з приводу необхідності підвищення розмірів посадових окладів та ставок заробітної плати педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної, професійно-технічної, вищої освіти та інших закладів і установ освіти, а також науково-педагогічних працівників.


Завантажити звернення kmu-osvta.pdf [267,2 Kb][47] Завантажити Переглянути документ онлайн 
Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки Україн
 
Профспілки виходять на протест!
Четвер, 27 вересень 2018 09:26
Президія Федерації профспілок України на своєму засіданні прийняла рішення про проведення Всеукраїнської акції протесту профспілок.

Акція пройде у два етапи:

Перший попереджувальний етап – 9 жовтня 2018 року – у рамках Всесвітнього дня дій за гідну працю в областях України в трудових колективах на підприємствах, організаціях: у першій половині дня у трудових колективах, а в другій – у формі публічних заходів в обласних центрах.

Другий заключний етап – 17 жовтня 2018 року – у Міжнародний день боротьби з бідністю – у Києві.

Мітинг-хода розпочнеться від майдану Незалежності до Верховної Ради України і Кабінету міністрів України.

Основні вимоги профспілок:

  •  за підвищення рівня зарплат і пенсій;

  •  проти зростання цін на споживчі товари і комунальні послуги;

  •  врахування у проекті Держбюджету-2019 пропозицій профспілок;

  •  STOP – державному рейдерству. Проти наступу влади на майнові права членів профспілок.

Профспілка працівників освіти і науки України приєднується до протестних дій і додає свої вимоги до влади.

ВИМОГИ

Профспілки працівників освіти і науки України

1. Встановити у Державному бюджеті України на 2019 рік розмір:

– прожиткового мінімуму для працездатних осіб на рівні, не меншому:

з 1 січня – 5167 гривень, з 1 липня – 5335 гривень, з 1 грудня – 5503 гривні;

–  мінімальної заробітної плати з 1 січня у розмірі 7 751 гривні, з 1 липня – 8 003 гривні, з 1 грудня – 8 255 гривень.

2. Забезпечити встановлення у 2019 році розміру посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії на рівні трьох мінімальних заробітних плат та науково-педагогічного працівника  на 25% вище відповідно до статті 61 Закону України «Про освіту» з вилученням з його Прикінцевих положень норми щодо чотирьох прожиткових мінімумів.

3. Забезпечити встановлення розміру посадового окладу працівника першого тарифного розряду ЄТС на рівні не нижче мінімальної заробітної плати.

4. Забезпечити виключення з розміру мінімальної заробітної плати доплат, надбавок, премій, винагород та інших виплат з відновленням редакцій статті 95 Кодексу законів про працю України, статті 3 Закону України «Про оплату праці».

5. Передбачити в Державному бюджеті України на 2019 рік обсяги видатків на освіту не менше 7% ВВП відповідно до статті 78 Закону України «Про освіту» замість запропонованих 6,13%.

6. Не допустити припинення безстрокових трудових договорів з вчителями пенсійного віку та укладення з ними строкових на 1 рік.

7. Збільшити обсяги видатків на виплату академічних стипендій учням та студентам пропорційно збільшенню прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

8. Не допустити передачу фінансування державних вищих закладів освіти І-ІІ рівнів акредитації з державного бюджету на місцеві бюджети.

9. Забезпечити підвищення на 10% розмірів посадових окладів та ставок заробітної плати педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, професійно-технічної, вищої освіти та інших закладів і установ освіти, а також науково-педагогічним працівникам з 1 вересня 2018 року.

46
24 вересня 2018
 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 6 з 289