Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Мінімальна зарплата в ЄС: скільки щомісяця заробляють європейці
Середа, 05 червень 2024 12:08

Мінімальна заробітна плата – це важливий показник економічного стану країни та рівня життя її громадян. В Європі рівень мінімальної заробітної плати досить сильно відрізняється від країни до країни. 

В одних державах він становить майже 400 євро на місяць, в той час як в інших перевищує 2 000 євро. Ці розбіжності обумовлені низкою факторів, зокрема рівнем економічного розвитку, продуктивністю праці, вартістю життя та соціальною політикою кожної країни. 

Місячна мінімальна заробітна плата в Європі варіюється від 399 євро до 2 387 євро. А встановлену мінімальну заробітну плату мають 22 із 27 країн-членів Євросоюзу. 

Так, у країнах Східної та Південно-Східної Європи, таких як Болгарія, Румунія та Латвія, мінімальна заробітна плата знаходиться на нижчому рівні. Наприклад, у Болгарії мінімальна заробітна плата становить приблизно 400 євро на місяць, на Кіпрі приблизно 1 000 євро. Це пов'язано з нижчим рівнем економічного розвитку та більш доступною вартістю життя у цих країнах. 

У Західній та Північній Європі, таких як Люксембург, Нідерланди та Ірландія, мінімальна заробітна плата значно вища. У Люксембурзі, наприклад, цей показник перевищує 2 000 євро на місяць. Тож найвища мінімалка (понад 1500 євро) у: Люксембурзі (2571 євро), Ірландії (2146 євро), Нідерландах (2070 євро), Німеччині (2054 євро), Бельгії (1994 євро) та Франції (1767 євро). Висока мінімальна заробітна плата в цих країнах обумовлена високим рівнем продуктивності праці, розвиненою економікою та значно вищими витратами на проживання.

Мінімальна заробітна плата в Європі варіюється від країни до країни. Тобто в деяких державах встановлено мінімальну зарплату, а в інших вона залишена на розсуд роботодавців та профспілок. Без національної мінімальної зарплати залишаються Данія, Італія, Австрія, Швеція.

В Україні мінімальну заробітну плату з 1 січня 2023 року встановлено на рівні 6 700 гривень, а це приблизно 168 євро.

Інфографіка – 24 Економіка

 
Парламент ухвалив Закон про застосування англійської мови в Україні
Середа, 05 червень 2024 09:14

Верховна Рада України 4 червня 2024 року прийняла у другому читанні та в цілому Закон України «Про застосування англійської мови в Україні».

До другого читання проєкт Закону «Про застосування англійської мови в Україні» (реєстр. №9432) готував Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики.

У процесі доопрацювання проєкту до другого читання Комітет, зокрема:

  • відхилив поправки, спрямовані на розширення сфери дії проєкту закону на інші мови і залишив назву і сферу дії в редакції, поданій Президентом України, стосовно застосування лише англійської мови;
  • пом’якшив деякі імперативні норми щодо обов’язковості застосування англійської мови в окремих сферах суспільного життя (в освітньому процесі для дітей раннього і молодшого дошкільного віку, на маршрутах внутрішніх пасажирських перевезень, якими не користується значна кількість іноземних громадян, та ін.);
  • передбачив у прикінцевих та перехідних положеннях законопроєкту доручення Кабінетові Міністрів України про розроблення і затвердження державної цільової програми щодо сприяння вивченню та застосуванню англійської мови в Україні.

Згідно з пояснювальною запискою, метою проєкту є підвищення рівня конкурентоспроможності України, зростання її інвестиційної та туристичної привабливості, розширення застосування англійської мови в публічних сферах суспільного життя та створення сприятливих умов для опанування англійської громадянами України. 

Документом пропонується закріпити статус англійської мови як однієї з мов міжнародного спілкування в Україні, визначити категорії посад з обов’язковим володінням англійської, унормувати використання англійської у публічній сфері та інших сферах суспільного життя.

 

За матеріалами – Пресслужба Верховної Ради України

 
Справедлива оплата праці вчителів: запорука майбутнього успіху освіти
Вівторок, 04 червень 2024 10:22

Разом із трансформуванням освіти, змінюються роль і значення освітян та інших працівників галузі освіти. Поряд зі своїми традиційними обов'язками, вони постійно освоюють нові знання, працюють на межі своїх можливостей, як ніколи раніше. Але чи справедливо вони отримують компенсацію за це збільшення навантаження? 

Забезпечення конкурентоспроможної заробітної плати для цих ключових ролей – це більше, ніж питання справедливості, воно має вирішальне значення для майбутнього освіти. 

Вчителі в усіх секторах освіти стикаються з викликами. Настав час забезпечити гідну заробітну плату для всіх вчителів. Такої мети необхідно досягти через колективні переговори, колективні угоди та вплив на національне законодавство, також беручи до уваги вартість життя після COVID-19 та зростання інфляції, особливо в Європі. 

За даними Євростату, інфляція в Європі досягла піку в 2023 році і продовжує зростати, що впливає на доходи вчителів, які, маючи таку ж зарплату, як і раніше, мають меншу купівельну спроможність.   

У нещодавньому звіті ОЕСР «Погляд на освіту 2023» аналізується  важлива інформація про глобальну освіту, досліджуючи такі критичні сфери, як успішність, набір учнів, фінанси та організація освітніх систем у різних країнах. 

У звіті наголошується на нагальній потребі забезпечення справедливої оплати праці для всіх вчителів та інших працівників освіти, а також підкреслюється, що їхня заробітна плата не повинна бути нижчою за еквівалент інших фахівців з вищою освітою. 

У середньому, вчителі на рівні молодшої середньої освіти заробляють приблизно на 10% менше, ніж інші особи з вищою освітою. Особи з вищою освітою зазвичай отримують від 81% до 95% заробітної плати своїх колег в інших професіях. У Греції та Хорватії розрив у заробітній платі між викладачами та іншими працівниками з аналогічною кваліфікацією перевищує 30%. 

Ситуація у вищій освіті та науці загострює питання нестабільності через короткострокові контракти. Багато викладачів у цьому секторі відчувають брак гарантованого доходу, покладаючись виключно на проектне фінансування та переходячи з одного контракту на інший, що посилює їхню фінансову нестабільність. 

Хоча початкова заробітна плата вчителів має бути підвищена, не менш важливо забезпечити структуровані шляхи просування по службі та шкалу заробітної плати, щоб підтримати утримання вчителів, підвищити мотивацію та забезпечити впевненість у їхньому майбутньому. Надання адекватних пенсійних виплат також є невід'ємною частиною залучення та утримання вчителів у педагогічній професії. 

Усі вчителі мають бути підготовлені на найвищому рівні, незалежно від того, в якому секторі освіти вони викладають, а їхня заробітна плата повинна визнавати і відображати отриману кваліфікацію, щоб підвищити привабливість професії вчителя. Принцип рівної оплати за рівну працю та працю рівної цінності повинен дотримуватися в усіх секторах. 

У багатьох системах освіти заробітна плата вчителів зростає відповідно до рівня освіти, яку вони викладають. Тому, освіта педагогів дошкільної освіти також повинна мати рівний статус і цінність порівняно з освітянами в інших секторах освіти, а також на необхідності покращення становища викладачів у секторі професійної освіти і навчання, які часто стикаються з несправедливим ставленням до себе з точки зору контрактів і заробітної платні.  

Нещодавній приклад, коли колективні переговори мали позитивний вплив на заробітну плату вчителів, походить зі Швейцарії, де профспілки працівників освіти домоглися підвищення заробітної плати педагогів дошкільної освіти. Там через децентралізовану структуру, де дошкільна освіта функціонує окремо від початкової школи, виникла відповідна нерівність в оплаті праці педагогів, незважаючи на схожу кваліфікацію та обов'язки. Швейцарські освітянські профспілки вжили заходів, підкресливши, що ця проблема є питанням гендерної рівності, оскільки більшість педагогів дошкільної освіти є жінками. 

Як наслідок, станом на січень 2023 року всі педагоги дошкільної освіти у Швейцарії отримують таку ж заробітну плату, як і вчителі початкової освіти, що знаменує собою значну зміну в прагненні до справедливої оплати праці в освітньому секторі. 

Однак, коли йдеться про кар’єрне зростання, між країнами все ще існують значні відмінності. Фактично, заробітна плата вчителів зростає різними темпами протягом їхньої кар'єри в різних країнах, причому існують значні відмінності в конкурентоспроможності заробітної плати і часу, необхідного для досягнення верхньої межі шкали оплати праці. Наприклад, у Франції вчителям потрібно 35 років, щоб досягти вершини шкали, що різко контрастує з 7-річним терміном у Новій Зеландії (ОЕСР, 2023). 

Справедлива заробітна плата та сприятливі умови праці для вчителів – це ключ до забезпечення якісної та інклюзивної освіти для всіх, а також до подолання зростаючого дефіциту вчителів шляхом підвищення привабливості професії вчителя. 

 Переклад: Міжнародний відділ ЦК Профспілки 

За матеріалами – Європейського комітету профспілок освіти 

 
Розпочато переговори щодо розміру мінімальної заробітної плати на 2025 рік
Понеділок, 03 червень 2024 10:27

У травні за ініціативою профспілкової сторони розпочато переговори щодо розміру мінімальної заробітної плати на 2025 рік і відповідно до національного законодавства та домовленостей чинної Генеральної угоди, відбулося засідання спільної робочої комісії представниківпрофспілок, роботодавців та Мінекономіки. 

СПО об’єднань профспілок ініціював початок переговорів листом від 2 квітня 2024 року з метою своєчасної підготовки та подання консолідованих пропозицій до проєктів Бюджетної декларації на 2025-2027 роки та Державного бюджету на 2025 рік. 

Під час засідання представники Мінекономіки представили оновлений прогноз макроекономічних показників розвитку економіки України на 2025-2027 роки, які було враховано в проекті Бюджетної декларації, вже поданому на розгляд до Кабінету Міністрів України. 

Представниця Мінсоцполітики зазначила, що, за підрахунками Мінсоцполітики, фактичний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб у 2025 році складе 9639 грн (у цінах квітня 2024 року цей показник склав 8611 грн) і розмір мінімальної заробітної плати має бути не нижче цього показника, проте рішення щодо підвищення мінімальної заробітної плати необхідно приймати з урахуванням реалій та фінансових можливостей бюджету. 

Профспілкова сторона пропонує шукати рішення щодо встановлення розміру мінімальної заробітної плати між двома показниками: фактичним розміром прожиткового мінімуму для працездатних осіб з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін, який озвучений під час переговорів Мінсоцполітики (9639 грн у 2025 р.), а також розміром 50% від прогнозної середньомісячної заробітної плати працівників на кінець 2024 року (за попередніми розрахунками профспілок – 10 905 грн). 

Сторони обговорили свої пропозиції щодо встановлення розміру основної державної соціальної гарантії в умовах воєнної агресії рф та завданих збитків економіці України. Результати цих переговорів відіграють важливу роль у формуванні економічної стратегії країни на найближчі роки.

За матеріалами – ФПУ

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 8 з 620