Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

У школах пропонують провести тематичний урок-дискусію до Дня Гідності та Свободи
Вівторок, 12 листопад 2019 11:37

21 листопада Україна вп’яте долучиться до проведення Всесвітнього Дня Гідності та Свободи – з цієї нагоди вчителям запропонують провести тематичний урок-дискусію на тему гідності. Загалом за 4 роки ініціатива об'єднала понад 100 тисяч педагогів із 1 тисячі закладів освіти.

День Гідності є одноденним дискусійним курсом, який проводиться для вчителів, учнів та студентів. Ініціювати проведення уроку Гідності у закладі освіти може будь-хто – як адміністрації шкіл та вишів, так і молодь або волонтери. Важливо, що урок можна організувати у будь-який день з 21 листопада (День Гідності та Свободи України) до 9 грудня (Міжнародний день боротьби з корупцією).

Цього року особливістю уроку-дискусії стане компонент «Гідність у дії!», який забезпечують партнери події:

– нові антикорупційні інструменти для застосування у школі, а також підкажчик “Корупція чи ні? Щоденні запитання про доброчесність, етику та протидію корупції у шкільному середовищі”. Вони допоможуть говорити про недоброчесні вчинки, а також способи їх попередження й подолання;

– ознайомлення з Цілями сталого розвитку від ПРООН в Україні, щоб говорити з учнями про Землю як спільний дім;

– активності за мотивами програми соціально-емоційного і етичного навчання, що допоможуть розвивати стійкість, співпереживання і взаємозалежність;

– марафон написання листів на підтримку сміливих дітей і підлітків з різних країн світу, які борються за права людини. Серед них – Ясаман з Ірану (бореться за право жінок на індивідуальність, зокрема, право не носити хіджаб); Сара і Шон з Греції (допомагаючи біженцям із Сирії, зазнали переслідування з боку грецької влади за свою волонтерську діяльність);

– презентації історій про досягнення жінок, що допоможуть привернути увагу до їх видимості та гідності;

– гейміфіковані матеріали для роботи з підлітками щодо безпечної сексуальної поведінки в Інтернеті, а також деталізований план бесіди з підлітками на тему надсилання оголених фото;

– відеосвідоцтва жертв Голодомору й Голокосту, які можна використовувати з навчально-виховною метою.

За підсумками проведених уроків будуть розіграні матеріали для створення і розвитку в 2020 році книжкових лабораторій змін «Зі сторінок у життя» (в межах ініціативи ГС «Міжнародний інститут інтегрального розвитку» і EdCamp Ukraine #книгоНУШ).

Крім того, кожен, хто візьме участь у події, безкоштовно отримає докладні методичні рекомендації та спеціально розроблений робочий зошит для учнівства, сертифікат учасника, а також настільні календарі «Хороша людина».

За матеріалами МОН

 
Нідерланди: повільна катастрофа в педагогічній професії
Вівторок, 12 листопад 2019 11:36

Школам в Нідерландах все важче звести кінці з кінцями, в той час як дефіцит учителів стає все відчутнішим. Уряд запропонував одноразовий транш розміром 460 мільйонів євро, але вчителі твердо вимагають структурного збільшення фінансування, яке дозволить зберегти професію та гарантувати в Нідерландах якісну освіту для всіх.

Як і в більшості європейських країн, у Нідерландах спостерігається повільна катастрофа в педагогічній професії. Школи протягом багатьох років страждали від заходів жорсткої економії. Дефіцит персоналу значно виріс. Початкові школи ледве знаходять вчителів для проведення уроків, вимушені об'єднувати класи або навіть залишати дітей під наглядом когось із батьків чи інших добровольців. У середніх школах скасовують деякі предмети. Рівень вигорання вчителів на роботі зростає в усіх секторах освіти.

Надмірне навантаження, недостатнє фінансування та несправедливий розрив у оплаті праці між вчителями середніх та початкових класів змушують багатьох вчителів та інших працівників освіти залишити професію. Зорієнтоване на майбутнє довгострокове виділення коштів є життєво важливою умовою для боротьби з нестачею вчителів та для того, щоб зробити професію вчителя привабливою.

Після ще одного року боротьби та загальнодержавного страйку в березні, який знову не приніс результатів, профспілки оголосили про проведення нового страйку 6 листопада. За декілька днів до оголошеної дати уряд раптово запропонував одноразове виділення додаткового фінансування у розмірі 460 мільйонів євро. Але ця тривала криза потребує довгострокових рішень. Тому Профспілка освіти Нідерландів AOb, яка є членською організацією ЄКПО, все таки вирішила проводити національний страйк.

Кампанія ЄКПО «Формуємо майбутнє Європи разом з учителями» шле чіткий сигнал, що необхідне постійне збільшення державного фінансування для залучення та утримання кращих вчителів в умовах зростання вимог і старіння освітнього персоналу. Ми підтримуємо AOb та голландських працівників освіти у їхній справедливій боротьбі за ефективне довгострокове вирішення проблеми фінансування, що гарантуватиме майбутнє якісної освіти в Нідерландах. Ми закликаємо уряд Нідерландів прийняти рішення про стабільне, справедливе та ефективне збільшення фінансування освіти, якого так потребує цей сектор.

Учасники засідання Виконавчого комітету ЄКПО, яке проходило 5-6 листопада у Брюсселі, висловили свою повну солідарність з колегами з Нідерландів.

Інформація щодо ситуації в освіті в Нідерландах

Якщо не відбудеться жодних змін, то в 2028 році в Нідерландах буде не вистачати 10 370 вчителів (фактично, ще більше, оскільки чимало вчителів працюють неповний робочий день).

Рівень вигорання на роботі набагато вищий в секторі освіти (в середньому 22,1% у 2017 році), ніж в інших галузях (в середньому 15,9%). Рівень вигоряння на роботі в початковій освіті швидко виріс до 24,1%.

Цей страйк підтримується багатьма шкільними радами, які не будуть скорочувати зарплати вчителів за простій, проводять інші заходи або пропонують «короткі відпустки».

Батьківські організації також підтримують страйк.

Центральної демонстрації не буде, але буде багато регіональних ініціатив. Політиків засиплять повідомленнями у Твіттері та в інших соціальних мережах, щоб вони звернули увагу на потреби освіти.

Наразі 4271 школи оголосили про припинення роботи в день страйку.

 
Довідник для роботи з молоддю у громадах – у скарбничку профлідерам
Четвер, 07 листопад 2019 09:51

«Школа молодіжних лідерів громад» – освітній проект з підготовки фахівців, які працюють з молоддю, що відбувався у різних регіонах країни. 

Мета проекту – надати керівництву та працівникам структурних підрозділів, які відповідають за реалізацію молодіжної політики в громадах, а також молодіжним активістам, комплексні знання та навички, які допоможуть їм ефективно працювати з молоддю своїх громад.

У Довіднику, який представлено, тренери, які були залучені до проекту, діляться своїми знаннями на теми, що стосуються роботи з молоддю в громадах.

Довідник стане в пригоді як молодіжним лідерам, так і працівникам органів місцевого самоврядування, які працюють з молоддю.

Міністерство молоді та спорту підтримало цей проект, оскільки очевидним є брак кадрів, які були б компетентними в реалізації молодіжної політики на місцевому рівні.

«…Важливо, щоб це відбувалося в партнерстві між владою та громадянським суспільством, зокрема молодіжними організаціями, та відбувалася консолідована співпраця разом з керівниками громад. Йдеться, передусім, про створення механізмів участі молодих людей в процесах ухвалення та імплементації рішень, починаючи з базового рівня» – коментує Олександр Ярема, заступник міністра молоді та спорту України. 


Завантажити довідник dovdnik-09.09.19-2.pdf [2 Mb][18] Завантажити Переглянути документ онлайн  

 
Завершено перехід на міжнародний стандарт IBAN
Середа, 06 листопад 2019 10:13

Усі банки України повністю завершили перехід на міжнародний стандарт номера банківського рахунка IBAN для зручної ідентифікації банківських рахунків і здійснення розрахунків між ними.

Відтепер номери рахунків клієнтів банків в Україні міститимуть 29 символів та відповідатимуть вимогам стандарту IBAN, який використовується у Європі. Завдяки скороченню кількості реквізитів використання цього міжнародного стандарту робить комфортнішим оформлення розрахункових документів.

Перехід на стандарт IBAN розпочався 05 серпня 2019 року і тривав до 31 жовтня 2019 року. Під час переходу на стандарт IBAN банки надавали інформацію про нові та змінені за стандартом IBAN рахунки клієнтів – платників податків відповідним контролюючим органам.

Статистика Національного банку підтверджує, що дедалі більше клієнтів проводять розрахунки за стандартом IBAN. Станом на 31 жовтня 2019 року 103 учасники Системи електронних платежів здійснили 66% від загальної кількості платежів саме з використанням IBAN.

Водночас клієнти ще мають час, щоб призвичаїтися до нового стандарту. Включно до 12 січня 2020 року можна використовувати ті платіжні реквізити, які застосовувалися до запровадження цього міжнародного стандарту. У цей період банки приймають до виконання документи на переказ коштів клієнтів, у яких заповнені або пара реквізитів «Код банку» та «Рахунок», або рахунок за стандартом IBAN.

Остаточний перехід усіх розрахунків клієнтів на стандарт IBAN відбудеться з 13 січня 2020 року – з цієї дати клієнти зможуть проводити розрахунки виключно з використанням IBAN.

 

Довідково

IBAN (International Bank Account Number) – міжнародний номер банківського рахунка. Кожна держава самостійно встановлює структуру номера рахунка IBAN згідно з вимогами стандарту ISO 13616. Для України IBAN складається із 29 літерно-цифрових символів: коду країни, контрольного розряду, коду банку та номера рахунка.

У результаті запровадження IBAN за першими двома літерами одразу можна розпізнати країну учасника розрахунку (UA – Україна), а за допомогою контрольного розряду – забезпечити уніфіковану перевірку рахунка клієнта на його коректність.

За матеріалами – Національного банку України 

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 1 з 367