Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Дистанційне підвищення кваліфікації педпрацівників
Вівторок, 27 жовтень 2020 10:24

Питання підвищення кваліфікації уже досить довго точиться у освітніх колах. Управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки інформує про гарантії для педагогічних працівників, які направляються на підвищення кваліфікації.

Статтями 57 та 59 Закону України «Про освіту» педагогічним працівникам гарантовано право на безоплатне підвищення кваліфікації за різними видами і формами, перелік яких не обмежено.

Листом Міністерства освіти і науки України від 12.06.2020 №1/9-323 щодо проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників в умовах послаблення карантинних обмежень закладам післядипломної освіти з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби рекомендовано проводити семінари, тренінги, конференції з використанням дистанційних технологій.

Згідно з пунктом 6 статті 59 закону «Про освіту» порядок підвищення кваліфікації педагогічних працівників, включаючи порядок оплати, умови і порядок визнання результатів підвищення кваліфікації, затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 6 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800, передбачено, що педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними видами і формами, зокрема за дистанційною формою, а також поєднуючи різні форми. 

Відповідно до пункту 1.2 Положення про дистанційне навчання, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2013 № 466, яке поширюється на дистанційне навчання у закладах післядипломної освіти або структурних підрозділах вищих навчальних закладів, наукових і освітньо-наукових установ, що здійснюють післядипломну освіту (далі – ЗПО), під дистанційним навчанням розуміється індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

Згідно з пунктом 3 статі 59 закону «Про освіту» педагогічна рада закладу освіти на основі пропозицій педагогічних працівників затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників з відривом чи без відриву від освітнього процесу.

Законом та іншими нормативно-правовими актами не встановлено умови щодо обов’язковості застосування тієї чи іншої форми підвищення кваліфікації, зокрема дистанційної, залежно від проходження процедури підвищення кваліфікації з відривом чи без відриву від освітнього процесу.

Згідно з пунктом 1 статті 59 закону «Про освіту» заклади освіти, в яких працюють педагогічні працівники, сприяють їхньому професійному розвитку та підвищенню кваліфікації.

Оскільки відповідно до пунктів 1 та 32 Порядку № 800 підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів і установ освіти забезпечується їх засновниками (або уповноваженими ними органами) та органами управління відповідних закладів освіти з обов’язковим укладанням договору між керівником закладу освіти та з суб’єктом підвищення кваліфікації, зокрема ЗПО, рішення щодо підвищення кваліфікації працівника з відривом чи без відриву від освітнього процесу, виходячи з конкретних умов перебігу навчального процесу у закладі освіти, приймає його керівник.

Згідно з пунктом 5 статті 59 закону «Про освіту» на час підвищення кваліфікації з відривом від освітнього процесу в обсязі, визначеному законодавством, за педагогічним працівником зберігається місце роботи (посада) із збереженням середньої заробітної плати.

Пунктом 35 Порядку № 800 встановлено, що на час підвищення кваліфікації педагогічним працівником відповідно до затвердженого плану з відривом від виробництва (освітнього процесу) в обсязі, визначеному законодавством, за ним зберігається місце роботи (посада) та середня заробітна плата

 

Статтею 122 Кодексу законів про працю України також передбачено, що при направленні працівників для підвищення кваліфікації з відривом від виробництва за ними зберігається місце роботи (посада) і провадяться виплати, передбачені законодавством.

Для педагогічних працівників, які направляються на підвищення кваліфікації з відривом від освітнього процесу, встановлюються гарантії, передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.1997 № 695 «Про гарантії і компенсації для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, підготовки, перепідготовки, навчання інших професій з відривом від виробництва».

Пунктом 5.3.14 Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки керівникам закладів освіти рекомендовано забезпечити дотримання чинного законодавства щодо надання в повному обсязі гарантій і компенсацій працівникам закладів та установ освіти, які направляються для підвищення кваліфікації.

Окрім гарантій щодо збереження місця роботи (посади) та середньої заробітної плати, що передбачені постановою № 695, працівникам також гарантовано матеріальну компенсацію за проїзд до місця підвищення кваліфікації, проживання, харчування.

Очевидно, що при дистанційній формі підвищення кваліфікації, коли процес відбувається на одному місці, лише з застосуванням засобу комунікації, відпадає потреба у здійсненні таких виплат.

 
Соціальне страхування на випадок безробіття в умовах карантину
Вівторок, 27 жовтень 2020 10:24

Зміни, що відбулися в країні у зв’язку із соціально-економічною та карантинною ситуацією позначилися на фінансовому забезпеченні Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття щодо здійснення ним своїх зобов’язань перед застрахованими особами тощо.

Затверджений бюджет Фонду на цей рік було передбачено бездефіцитним, навіть  із резервом у сумі 156 млн. гривень.

Проте, вже в ІІ кварталі 2020 року бюджет Фонду потребував кардинальних змін у зв’язку з недонадходженням коштів від єдиного соціального внеску та одночасним збільшенням видатків Фонду, обумовленими карантином, установленим Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та відповідними законодавчими змінами. 

Так, законодавчими змінами передбачено:

  • допомога по безробіттю нараховується з 1-го, а не з 8-го дня реєстрації у службі зайнятості;

  • мінімальний розмір допомоги по безробіттю на час карантину тим, хто протягом останнього року мав менше 6 місяців страхового стажу (допомога нараховується незалежно від стажу роботи і середнього заробітку) підвищено з 650грн. до 1 000грн.;

  • впроваджено надання застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю на період карантину (у разі зупинення (скорочення) діяльності роботодавця, яке призвело до скорочення тривалості робочого часу його працівників через карантин, а також вимушеного тимчасового скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв’язку із зупиненням (скороченням) діяльності через карантин).

Якщо на 1.02.2020 р. було зареєстровано 373 176 безробітних, то на 1.06.2020 р. – вже 511 388 осіб.

Зазначені зміни потребували значних додаткових витрат Фонду у 2020 році. Проблема була вирішена шляхом виділення коштів із фонду боротьби з COVID-19 на період дії карантину в сумі 4 млрд. грн. Проте у 2021 році очікується дефіцит коштів.

Правлінням Фонду 31 серпня 2020 року прийнято попередній варіант проекту бюджету Фонду на 2021 рік з прогнозним рівнем дефіциту коштів більше 3,1 млрд. грн. Остаточний бюджет Фонду затверджується після затвердження Урядом основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на наступний рік.

Відповідно до законодавства бюджет Фонду має бути бездефіцитним, тому профспілки наполягатимуть на дотаціях Фонду у 2021 році із Державного бюджету України, тим більше, що за рахунок страхових коштів продовжуються фінансуватись видатки нестрахового характеру – такі як утримання Державного центру зайнятості, різні соціальні послуги тощо.

Крім того, порушуватиметься питання про збільшення мінімального розміру допомоги по безробіттю для застрахованих осіб, які протягом останніх 12 місяців мають більше 6 місяців страхового стажу. Нині він становить 1800 грн, що вже у грудні 2020 року складатиме лише 79% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Саме за наполяганням профспілкової сторони цей мінімальний розмір допомоги по безробіттю для застрахованих осіб регулярно зростав, незважаючи на скрутний стан в країні:

  • з 1 квітня 2017 року – до 1 280 гривень;

  • з 1 січня 2018 року – до 1440 гривень;

  • з 1січні 2019р. – до 1630 гривень;

  • з 1 березня 2020 року – до 1800 гривень.

Варто зазначити, що відповідно до норм Конвенції МОП № 102 про мінімальні норми соціального забезпечення (статті 67), розмір такої допомоги повинен бути не менше 45% зарплати некваліфікованого працівника (мінімальної зарплати), тобто при 5 тисяч гривень мінімальної зарплати – має бути 2250 грн. Але наразі вона становить лише 36% від мінімальної заробітної плати.

За матеріалами – ФПУ

 
Уряд виділив кошти на дезінфекційні засоби для шкіл
Вівторок, 27 жовтень 2020 10:23

Кабінет Міністрів України виділив майже 540 млн грн на забезпечення дезінфекційними засобами учасників освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Відповідне рішення Уряд ухвалив 21 жовтня 2020 року.

«Ми зекономили кошти за іншими бюджетними програмами і знайшли змогу направити їх для шкіл. Вони зможуть додатково закупити дезінфектори для обробки рук і шкіри, а також поверхонь. Перебування дітей в закладах загальної середньої освіти, особливо 1-4 класів, після канікул має бути безпечним, щоб вони мали змогу повноцінно навчатися», – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.

Уряд вніс зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа». Це сприятиме цільовому спрямуванню коштів на забезпечення шкіл дезінфекційними засобами.

Рішення допоможе підтримувати безпечні умови для навчання під час карантину та проводити санітарні й дезінфекційні заходи задля запобігання поширенню коронавірусної хвороби COVID-19.

За матеріалами – Урядового порталу

 
Новий звіт PISA 2018: інвестиції в викладачів підвищують успішність учнів
Четвер, 22 жовтень 2020 09:00

У п’ятому томі Міжнародної програми з оцінки успішності учнів PISA – 2018 представлені оновлена інформація про вплив шкільної політики і шкільної організації на успішність учнів і їх добробут.

За даними Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), незважаючи на деяке збільшення інвестицій в освіту, державні школи як і раніше страждають від браку вчителів і допоміжного персоналу в сфері освіти, а також зберігається значна нерівність між школами, що знаходяться в несприятливому та більш сприятливому становищі

П’ятий том Міжнародної програми з оцінки успішності учнів PISA за 2018 рік має назву «Ефективна політика – успішні школи».

Він вміщає результати дослідження, що проводиться раз на три роки, в ході якого оцінювалися навички 600 тис. 15-річних учнів в 79 країнах.

У цьому звіті увага приділяється впливу, який шкільна політика і організація здійснюють на успішність і добробут учнів, а також на створення умов для рівності в сфері освіти.

У звіті показано, що адекватні інвестиції в освіту, як правило, дійсно роблять позитивний вплив на навички читання учнів. Інвестиції в освіту сильно варіюються в країнах Європи. З одного боку, Австрія, Люксембург і Норвегія інвестували понад 130 тис. доларів США на кожного учня, починаючи з дошкільної освіти і закінчуючи середньою освітою. З іншого боку в таких країнах як Румунії та Боснія і Герцеговина в кожного учня інвестовано менше 30 тис. доларів США.

Викликає тривогу той факт, що до сьогодні існує значна нерівність між більш успішними і менш успішними в соціально-економічному плані школами.

У Європі школи, що знаходяться в несприятливому становищі, страждають від нестачі висококваліфікованих учителів і якісних матеріальних ресурсів. Це особливо характерно для Португалії, Італії, Швеції та Німеччини. До того ж, в середньому 20% учнів в не дуже успішних школах хоча б один раз залишалися на другий рік, тоді як у більш успішних школах – лише 5% учнів.

Організація економічного співробітництва та розвитку вважає, що регулярна оцінка успішності учнів на національному або регіональному рівні та впровадження інклюзивного менеджменту можуть посприяти рівності в галузі освіти.

Європейський комітет профспілок освіти вітає той факт, що в звіті PISA – 2018 підкреслюється важлива роль вчителів у системі освіти і відзначається, що саме вони є найбільш важливим ресурсом для підвищення успішності учнів і їх добробуту.

Проте, дані показують, що в деяких європейських шкільних системах не вистачає вчителів або допоміжного персоналу сфери освіти. Наприклад, в Австрії, Німеччині, Греції, Португалії та Іспанії щонайменше 50% учнів відчувають негативні наслідки через брак викладачів або допоміжного персоналу. Ця проблема стосується більшою мірою державних шкіл, аніж приватних, але, як виявляється, може бути перешкодою для розвитку навичок читання у багатьох європейських країнах, таких, як, наприклад, Албанія, Бельгія, Німеччина, Сполучене Королівство, Туреччина і Чеська Республіка.

ОЕСР також вважає, що достатня кількість висококваліфікованих вчителів в поєднанні з гідними умовами праці та заробітною платою вчителів є ключовими факторами забезпечення високоякісних і справедливих систем освіти.

У звіті також наголошується, що професійна орієнтація та консультування учнів мають вирішальне значення для підвищення їхнього добробуту і подолання гендерних перекосів, коли вони роблять вибір щодо свого майбутнього навчання та працевлаштування.

Проте, профорієнтація і консультування в багатьох європейських школах досі не надаються. Наприклад, в Австрії, Боснії і Герцеговині, Франції та Грузії від 16 до 24% учнів не отримують профорієнтаційне консультування, в той час як у Бельгії, Хорватії та Італії частка охоплених профорієнтацією зростає до 25% -30%.

Ґрунтуючись на висновках ОЕСР, Європейський комітет профспілок освіти підкреслює, що збільшення інвестицій в освіту гарантує справедливі умови праці та заробітну плату, а також адекватну підтримку вчителів з метою підвищення успішності та добробуту учнів.

ЄКПО відзначає, що соціально-економічний стан не повинен позбавляти учнів їх права на освіту, тому очікує, що європейські уряди примножать свої зусилля задля забезпечення високоякісної освіти для всіх без винятку учнів.

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 2 з 430