Субота, 22 червень 2024 12:47 |
У сучасному світі, де інформація та швидкість її передачі відіграють вирішальну роль, медіа та комунікації стали ключовими елементами повсякденного життя. Здатність критично оцінювати ситуацію та створювати якісний контент є надзвичайно важливою навичкою для молодих людей, особливо для тих, що прагнуть впливати на суспільство й змінювати його. Проєкт «Girls Media Academy 1.0 / Академія медіа для дівчат 1.0» – це унікальна можливість для дівчат віком 18-21 років, які не вивчають журналістику чи комунікації у рамках формальної освіти, розвинути свої навички у сфері медіа, комунікацій та блогінгу. Це інструмент, який допоможе стати більш стійкими до дезінформації та маніпуляцій, а також набути комплексне розуміння того, як працює медіа та блогінг в Україні. Випускниці проєкту отримають не тільки базові знання у відповідних сферах, але й навчаться висвітлювати соціально важливі питання, такі як гендерна нерівність, зміна клімату, бодішеймінг та багато іншого. Якими є складові проєкту? - 20 online зустрічей (10 інформаційних та 10 практичних);
- креативні завдання між зустрічами (індивідуальні та командні);
- менторська підтримка для виконання командних креативних завдань;
- інтерактиви на знайомство та командотворення;
- додаткові ресурси для глибшого самостійного опрацювання кожної теми;
- спільнота підтримки та розвитку в Telegram.
Конкурс журналістських матеріалів, найкращі з яких будуть опубліковані у партнерських медіа. Конкурс соціально-орієнтованих матеріалів для публікації в соціальних мережах, авторка одного з яких отримає від ГО «Жіноча Ліга» одноразовий грант у розмірі 3 000 грн для купівлі додаткових навчальних матеріалів/курсів з теми, релевантної до теми проєкту. Стажування в редакції медіа партнера проєкту - online журналі «Українки». Дводенний навчальний візит до Києва для найбільш старанних випускниць (20 осіб) з відвідуванням медіа редакції, дискусією щодо розвитку журналістики та блогінгу в Україні, а також воркшопами щодо публічних виступів та розвитку креативного мислення. Більше про тематики та графік зустрічей за посиланням. Для кого цей проєкт? - для дівчат 18-21 років з усіх куточків України, що здобувають освіту в коледжі або університеті на спеціальності, не пов’язаній з журналістикою чи комунікаціями (наприклад, вивчають історію, соціологію, економіку, ІТ, тощо);
- для активних та амбітних дівчат, які прагнуть стати змінотворицями за допомогою слова;
- для дівчат, що мають бажання якісно розширити своє коло спілкування та потрапити в середовище таких же вмотивованих молодих людей.
Як взяти участь у проєкті? До 23:59 28 червня 2024 заповніть реєстраційну форму за посиланням. Підтвердження отримання заявки буде надіслано до 23:59 30 червня 2024 року. Результати відбору будуть оголошені до 23:59 4 липня 2024 року. До участі у проєкті буде відібрано 50 дівчат з усієї України на основі мотивації та готовності взяти участь в усіх зустрічах. Пріоритет буде надано дівчатам з невеликих населених пунктів із врахуванням регіональної представленості. Довідково Проєкт «Girls Media Academy 1.0/Академія медіа для дівчат 1.0» засновано ГО «Жіноча Ліга» за підтримки Представництва Фонду Фрідріха Еберта в Україні. Детальніше з проєктом можна ознайомитися в офіційному Instagram-акаунті, а новинами на тему ґендерної рівності і прав жінок й можливостями особистого та кар'єрного розвитку в Telegram-каналі «Простір твого зростання».
|
|
П'ятниця, 21 червень 2024 10:59 |
Останнє десятиліття відзначається активним впровадженням інклюзивного навчання в дошкільних закладах, зумовленим зростанням кількості дітей з особливими освітніми потребами (ООП) та створенням інклюзивних груп. Згідно з даними Держстату, на кінець 2023 року функціонувало 7 102 інклюзивних груп, де навчилася понад 13 тисяч дітей з ООП, тоді як у 2017 році таких груп було лише 578. Держава виділяє субвенції для підтримки цих дітей, а профільне міністерство вживає заходів для забезпечення якісної дошкільної освіти та розвитку потенціалу кожної дитини. Адже рівні можливості в освітній сфері без дискримінації є наразі одним із головних пріоритетів роботи. Питання, що сьогодні потребують вирішення: - відсутність індивідуалізованих методик і допоміжних засобів для навчання;
- нестача кадрового потенціалу та належного рівня підготовки педагогів;
- фізична недоступність садочків.
Як інформує МОН шляхи вирішення означених викликів включають: розроблення планів забезпечення територіальних громад фахівцями за спеціальністю 016 Спеціальна освіта та формування регіонального замовлення на їхню підготовку/перепідготовку, моніторинг та оцінювання якості інклюзивного навчання в садочках, внесення змін до схем тарифних розрядів асистента вихователя, оцінювання потреб територіальних громад у супроводі під час інклюзивного навчання (асистент дитини), забезпечення доступності закладів дошкільної освіти та наявності ресурсних кімнат, належна методична підтримка та підвищення кваліфікації педагогічних працівників для роботи з дітьми з ООП, дослідження роботи команд психолого-педагогічного супроводу в умовах інклюзивного навчання, забезпечення наступності між рівнями освіти здобувачів освіти з ООП. Реалізація Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання до 2029 року (схвалено Урядом нещодавно) та операційного плану на 2024-2026 роки дозволить забезпечити якісну дошкільну освіту для кожної дитини з ООП з урахуванням її індивідуальних потреб та сприятиме розвитку її потенціалу. Ці заходи здійснюються в рамках Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору, розробленої за ініціативою першої леді Олени Зеленської. За матеріалами – МОН
|
Четвер, 20 червень 2024 10:14 |
Нещодавно Google представив в Україні нову платформу «Безпека дітей в Інтернеті», яка покликана забезпечити дітей, підлітків, батьків та вчителів корисними інструментами та ресурсами для підвищення онлайн-безпеки. На платформі доступні різноманітні матеріали, які допоможуть усім учасникам освітнього процесу краще розуміти цифрову безпеку, зокрема: - інформацію про основи цифрового громадянства й безпеки, адаптовану для дітей різного віку;
- поради щодо відповідального обміну інформацією онлайн, ввічливого спілкування та захисту конфіденційності;
- інструменти та ресурси, які допоможуть батькам та вчителям розпочати розмову з дітьми про безпеку в Інтернеті;
Особливу увагу привертає опублікований посібник із безпеки дітей в Інтернеті, що охоплює п'ять ключових тем: - Ділися з обачністю. Цифровий слід і відповідальне спілкування: Роз'яснює, як відповідально ділитися інформацією та зберігати цифровий слід.
- Не дай себе обманути. Фішинг, шахрайство та надійні джерела: Навчає розпізнавати шахрайські схеми та обманні повідомлення.
- Бережи свої таємниці. Безпека в Інтернеті та паролі: Розповідає про важливість збереження конфіденційності та створення надійних паролів.
- Круто бути доброзичливим! Боротьба з негативною поведінкою в Інтернеті: Підкреслює важливість доброзичливості та боротьби з кібербулінгом.
- Сумніваєшся? Спитай! Сумнівний контент та сценарії: Радить, як діяти при зустрічі з сумнівним контентом або ситуаціями.
Платформа «Безпека дітей в Інтернеті» стане важливим ресурсом для всіх, хто прагне забезпечити безпеку дітей в цифровому світі. Вона допоможе навчити дітей відповідальному користуванню Інтернетом та створить більш безпечне онлайн-середовище для всіх. Довідково Проєкт реалізується за підтримки Міністерства освіти і науки України та ГО «Смарт освіта», а всі навчальні матеріали розроблено спільно з міжнародними партнерами Internet Keep Safe Coalition, Connect Safety та Family Online Safety Institute.
|
Четвер, 20 червень 2024 10:10 |
На нещодавньому засіданні Спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні розглянуто низку актуальних питань щодо соціально-економічного захисту працівників – членів профспілок, міжнародного співробітництва та питання законопроєктної роботи. Як зазначив Голова СПО об’єднань профспілок, Голова ФПУ Григорій Осовий, у профспілках постійно проводиться робота з оновлення і осучаснення інформації щодо законопроєктів та законів, прийнятих Верховною Радою України, а також тих нормативно-правових актів, що знаходяться у розробці в органах виконавчої влади, або до яких вносяться зміни. В усіх цих процесах активну участь беруть всеукраїнські профспілки, щоб вплинути на остаточний зміст нормативно-правових документів і не допустити звуження чи погіршення прав, або з метою поліпшити економічне становище та рівень соціального захисту працівників.
Зокрема, зосереджено увагу на роботі над наступними документами: - проєктом нового Трудового кодексу;
- законопроєктом «Про внесення змін до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», який був напрацьований профспілками з метою підвищення статусу працівників, постраждалих під час виконання ними трудових обов’язків внаслідок бойових дій, спричинених російською військовою агресією на території України, та прирівнювання їх до учасників бойових дій, а також посилення соціального захисту їхніх сімей;
- ініціативою профспілок щодо визнання неконституційними окремих положень закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування надання та використання відпусток…» і звернення з цього приводу Голови ФПУ до Уповноваженого ВР України з прав людини;
- внесенням змін до Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136-ІХ,
- роботою над законопроєктом про мінімальну зарплату, в рамках чого стартували перемовини соціальних партнерів щодо встановлення розміру цієї державної соціальної гарантії у 2025 р., про оплату лікування постраждалих на виробництві тощо.
Члени СПО обговорили порядок роботи над соціально-економічними та трудовими законопроєктами та алгоритм їх просування у парламенті.
Далі була заслухана інформація про роботу на міжнародній арені, а саме – підсумки участі представників ФПУ у 112-й щорічній Міжнародній конференції праці МОП, засіданні Генеральної ради МКП у Женеві та Міжнародній конференції з відновлення України у Берліні. Наприкінці засідання СПО профспілок було презентовано посібник «Розроблення професійних стандартів: практичний посібник для професійних спілок». До складу авторського колективу входять і експерти від всеукраїнських профспілок та представники ФПУ. Заступник Голови Профспілки працівників освіти і науки України Сергій Романюк – один із укладачів посібника. При підготовці цього видання було підкреслено важливу роль професійних спілок у процесі розроблення професійних стандартів. У виданні продемонстрований алгоритм розроблення та затвердження проєктів професійних стандартів, які містять вимоги до професійних кваліфікацій працівників, надаються зразки документів, які допоможуть у практичній роботі.
|
|
|
|
|
Сторінка 3 з 620 |