Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Бюджет освіти на 2018 рік: відповідь Профспілці від Мінфіну
П'ятниця, 08 грудень 2017 11:38
Міністерство фінансів України на виконання доручення Кабінету Міністрів України від17.11.2017 №45602/1/1-17 розглянуло листа Профспілки працівників освіти і науки України від 13.11.2017 №02-5/536 щодо показників проекту бюджету на 2018 рік погалузі «Освіта» і надало відповідь на запит. 

Так, щодо освітньої субвенції, то відповідно достатті 103 Бюджетного кодексу України освітня субвенція розподіляється між відповідними бюджетами на основі формули, яка розробляється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, та затверджується Кабінетом Міністрів України.

Розрахунок обсягу освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на 2018 рік здійснено Міністерством освіти і науки на основі нової формули, виходячи з розрахункової кількості ставок педагогічних працівників, яка визначена на підставі навчального навантаження, розрахункової наповнюваності класів та навчальних планів.

З урахуванням зазначених критеріїв, видатки освітньої субвенції на 2018 рік розраховані у обсязі 61,3 млрд. гривень.

Проект ЗаконуУкраїни «Про Державний бюджет України на 2018 рік» прийнятий Верховною Радою України у першому читанні 14 листопада 2017 року.

Враховуючи зазначене, остаточне рішення щодо визначення показників проекту Державного бюджету України на 2018 рік буде прийматися комплексно з урахуванням Бюджетних висновків Верховної Ради України, із дотриманням вимог бюджетного законодавства та Регламенту Верховної РадиУкраїни.

 

Завантажити документ mnfn.pdf [45,87 Kb] (Скачувань: 132)
Переглянути документ онлайн
 
Профкоми: контролюємо своєчасне підвищення стипендій та матеріальне заохочення молоді
П'ятниця, 08 грудень 2017 11:37
Кабінетом Міністрів України 6 грудня оприлюднено постанову, схвалену постановою від 8 листопада 2017 р.№ 918 «Деякі питання виплати стипендій у державних та комунальних навчальних закладах, наукових установах», якою з 1 листопада 2017 р. підвищено розміри академічних та соціальних стипендій у середньому на 18%.

Зазначену постанову Кабінету Міністрів України доведено до відома відповідних профспілкових органів, з проханням провести відповідну роботу серед профспілкових комітетів студентів, об’єднаних профспілкових комітетів вищих та професійно-технічних закладів освіти з метою здійснення перерахунку розмірів стипендій студентам та учням за листопад у бік її збільшення, виплати стипендії у підвищеному розмірі у грудні поточного року.

Зважаючи на закінчення бюджетного року та ймовірну економію коштів стипендіального фонду у вищих закладах освіти у 2017 році привернуто також увагу на необхідність дотримання положень пункту 22 частини 1 частини 62 Закону України «Про вищу освіту», якою визначено, що особи, які навчаються у вищих навчальних закладах, мають право на матеріальне заохочення за успіхи у навчанні, науково-дослідній і громадській роботі, за мистецькі та спортивні досягнення тощо.

Відповідно до пункту 8 Порядку призначення і виплати стипендій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2004 № 882 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1050), з метою підвищення життєвого рівня та заохочення за успіхи у навчанні, участь у громадській, спортивній і науковій діяльності навчальний заклад має право надавати матеріальну допомогу та заохочення студентам вищих навчальних закладів, які навчаються за державним (регіональним) замовленням за денною формою навчання, за рахунок коштів, передбачених у кошторисі навчального закладу, затвердженому у встановленому порядку. Порядок використання коштів, передбачених для надання матеріальної допомоги та заохочення, розробляється навчальним закладом та затверджується його вченою (педагогічною) радою.

При цьому акцентовано увагу на необхідності застосування також положень пункту 8.3.12 Галузевої угоди на 2016-2020 роки, яким Сторони угоди рекомендують керівникам закладів освіти спрямовувати на заохочення учнів, студентів, аспірантів, докторантів за успіхи в навчанні, участь у громадській, спортивній та науковій роботі, надання їм матеріальної допомоги та преміювання не менше як 10% коштів стипендіального фонду, передбаченого кошторисом навчального закладу.

 
Створено Державну службу якості освіти України
П'ятниця, 08 грудень 2017 11:35
Створено орган, що централізовано відповідатиме за дотримання якості освіти та освітніх стандартів, – Державну службу якості освіти України (ДСЯО). Відповідне рішення ухвалено 6 грудня 2017 року під час засідання Уряду.

Нова структура засновується на базі ДІНЗ – Державної інспекції навчальних закладів. Вона матиме ширші повноваження, а також буде представлена на регіональному рівні через спеціальні відділення.

Законом «Про освіту» передбачено, що єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) щодо шкіл буде інституційний аудит. Він має проводитися раз на десять років працівниками територіальних органів Державної служби якості освіти. Його мета – оцінити якість освітньої діяльності закладу освіти, виробити рекомендації щодо її підвищення та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а також привести освітній та управлінський процеси у відповідність до вимог законодавства та ліцензійних умов.

За словами очільниці МОН, основним завданням інституційного аудиту є не «покарання винних», а допомога закладу, керівництву, вчителям у підвищенні якості їх діяльності та якості результатів навчання учнів. Отже, «державний нагляд» має перетворитися на інструмент забезпечення якості та єдності державної політики в сфері загальної середньої освіти. Крім того, Законом передбачено, що Держслужба отримує повноваження звертатися до судів з позовами про зобов’язання органів місцевого самоврядування, місцевих органів управління освітою усунути порушення та виконати вимоги законодавства в сфері освіти. Це має суттєво доповнити механізми забезпечення законності в управлінні школами і захисту їх інтересів.

Прийнята Урядом постанова зобов’язує Міністерство освіти і науки подати КМУ впродовж 2 місяців проект Положення про Державну службу якості освіти, а також пропозиції щодо її розміщення.

За інформацією Урядового порталу
 
Оплата праці вчителя-дефектолога за роботу з учнями з особливими потребами
П'ятниця, 08 грудень 2017 11:34
ЦК Профспілки працівників освіти і науки на запити з місць щодо оплати праці вчителя-дефектолога за роботу з учнями з особливими потребами та встановлення вчителю-дефектологу спеціальної школи для дітей з вадами слуху кваліфікаційної категорії за суміщуваною посадою вихователя і повідомляє наступне.

Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 № 88. Пунктом 3 Порядку передбачено, що субвенція спрямовується на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів (крім шкіл-інтернатів та навчально-реабілітаційних центрів), зокрема дітям глухим та зі зниженим слухом.

Відповідно до пункту 4 Порядку за рахунок субвенції здійснюється зокрема оплата видатків на проведення додаткових корекційно-розвиткових занять згідно з  Примірним переліком додаткових корекційно-розвиткових занять (послуг) для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів (Додаток 1 до Порядку).

Згідно з пунктом 6 Порядку додаткові корекційно-розвиткові заняття (послуги) проводяться (надаються) фахівцями із числа працівників загальноосвітнього навчального закладу та у разі потреби - додатково залученими фахівцями, з якими загальноосвітнім навчальним закладом або відповідним органом освіти укладаються трудові договори

Оплата праці зазначених фахівців здійснюється за ставками погодинної оплати праці працівників усіх галузей економіки за проведення навчальних занять у розмірах, передбачених для доцента або кандидата наук, які проводять навчальні заняття з учнями шкіл, установленими в додатку 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери».

Отже, за проведення корекційно-розвиткових занять з учнями з особливими освітніми потребами оплата праці педпрацівників провадиться за ставками погодинної оплати, як це зазначається вище, без застосування підвищення посадових окладів за роботу з такими дітьми.

Підвищення на 25% ставок заробітної плати (посадових окладів) педагогічним працівникам передбачено пунктом 29 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15 квітня 1993 року № 102, за роботу у загальноосвітніх навчальних закладах (або за наявності в них груп) для дітей, які потребують корекції фізичного розвитку.

Пунктом 6.3.23 Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки, зареєстрованої Міністерством соціальної політики України 15.12.2016 за № 31, передбачено встановлення педагогічним та іншим працівникам, які працюють в інклюзивних класах (групах) та з ВІЛ-інфікованими дітьми, підвищені розміри посадових окладів (ставок заробітної плати) відповідно до пунктів 28, 29 та 31 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102, а також надбавку за складність у роботі в розмірі до 50 відсотків посадових окладів (ставок заробітної плати) відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 № 1298.

Слід зауважити, що при надходженні на погодження до ЦК Профспілки проекту змін до вищезазначеного Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 № 88, Профспілка наполягала на підвищені посадових окладів (тарифних ставок) при роботі з дітьми з особливими освітніми потребами та забезпеченні оплати праці педагогічних працівників за тарифікацією. На даний час зміни до зазначеного Порядку не внесено.

Стосовно встановлення кваліфікаційної категорії вихователю, який за основною посадою працює вчителем спеціальної школи для дітей з вадами слуху, то роз’яснення з питання атестації педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, які мають педагогічне навантаження з певних навчальних предметів і одночасно перебувають на посаді вихователя у цих же закладах, надано Міністерством освіти і науки України листом від 30.11.2004 № 1/9-607.

В листі зокрема зазначається про можливість атестації педагогічних працівників, які мають педагогічне навантаження з певних навчальних предметів і одночасно перебувають на посаді вихователя у цих же закладах, з того предмета, з якого вони мають педагогічне навантаження за фахом освіти, оскільки у вищих педагогічних навчальних закладах не готуються вихователі для роботи у загальноосвітніх навчальних закладах I, II - III ступенів.

У цьому випадку оплата праці відповідно до встановленої за результатами атестації категорії поширюється як на години педагогічного навантаження вчителя, так і на години навантаження його як вихователя до наступної атестації.

Пунктом 3.26 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 6.10.2010 № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників», також передбачено, що особи з повною вищою педагогічною освітою або іншою повною вищою освітою, прийняті на посади педагогічних працівників за спеціальностями, фахівці з яких не готувалися вищими навчальними закладами або підготовлені у недостатній кількості, за умови проходження ними підвищення кваліфікації, атестуються як такі, що мають відповідну освіту.

Тому, на сьогодні можливо атестувати педагогічних працівників, які мають педагогічне навантаження з певних навчальних предметів і одночасно перебувають на посаді вихователя у цих же закладах, з того предмета, з якого вони мають педагогічне навантаження за фахом, та поширювати встановлену внаслідок атестації категорію як на години педагогічного навантаження вчителя, так і на навантаження його як вихователя до наступної атестації.

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 3 з 214