Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Збереження кваліфікаційної категорії вчителю після повернення на педагогічну посаду
Вівторок, 14 січень 2025 16:13

На запити спілчан із місць щодо відповідності освіти чи кваліфікацій вчителя для збереження кваліфікаційної категорії при поверненні на роботу після деякої перерви Управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки надає зазначає наступне.

Відповідно до абзацу третього пункту 14 розділу І Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 9.09.2022 № 805, присвоєні за результатами останньої атестації кваліфікаційні категорії та педагогічні звання зберігаються за педагогічними працівниками, які перервали роботу на педагогічній посаді (незалежно від тривалості перерви в роботі).

Абзацом четвертим пункту 14 розділу І Положення про атестацію передбачено, що атестація педагогічних працівників, зазначених в абзацах другому та третьому цього пункту, здійснюється не пізніше ніж через 2 роки після прийняття їх на роботу. Тобто в абзаці третьому йдеться про педагогічних працівників, які перервали роботу на педагогічній посаді.

Згідно з Переліком посад педагогічних працівників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 № 963, до педагогічних працівників належать низка посада, зокрема вчителів усіх спеціальностей, вихователів, викладачів тощо.

Тож при відновленні педагогічним працівником, зокрема вчителем, роботи у закладі загальної середньої освіти на педагогічній посаді, за ним зберігаються присвоєні за результатами останньої атестації кваліфікаційна категорія та педагогічне звання незалежно від тривалості перерви у роботі та незалежно від предмета, який вчитель викладає. Такий вчитель має атестуватися на підтвердження кваліфікаційної категорії та звання не пізніше ніж через 2 роки, зокрема на умовах позачергової атестації

У Положенні про атестацію, що затверджене наказом Міністерства освіти і науки України, погодженим з відповідними міністерствами і ЦК Профспілки працівників освіти і науки України та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21 грудня 2022 р. за № 1649/38985, уточнення щодо відповідності кваліфікації, чи предмета, чи освіти, для збереження категорії та звання немає.

 
Дефіцит педагогів
Понеділок, 23 грудень 2024 09:36

В Україні спостерігається гострий дефіцит педагогічних кадрів, особливо серед учителів початкових класів, природничих і математичних наук. 

Згідно з дослідженням «Вчителі України: кадровий потенціал», нещодавно презентованим ГО «Освіторія» та дослідницькою агенцією Fama, у містах бракує тисячі педагогів, зокрема приблизно 19 тисяч учителів початкової освіти, а в селах не вистачає 11 тисяч кадрів. 

Дефіцит педагогів природничих наук у містах становить 4,4 тисячі, а в селах – 0,1 тисячі. Учителів математичних наук не вистачає 2 тисячі у містах і 1,4 тисячі в селах.

Запит на вчителів початкової освіти у містах залишається незаповненим на 31%, у селах – на 25%. Для природничих наук цей показник сягає 25% і 1% відповідно, а для математичних – 17% і 18%. 

Зокрема, у дослідженні вказується, що найбільше бракує вчителів у прифронтових областях України, таких як Харківська, Запорізька, Миколаївська, Дніпропетровська та Одеська.

Водночас серед учителів мало молоді, й ця тенденція зберігається вже давно. Так, нині середній вік учителів – приблизно 45 років.

Дослідження також показало, що розподіл педагогів між галузями є нерівномірним. Частка вчителів гуманітарних дисциплін майже у півтора рази перевищує частку викладачів технічних наук. Зокрема, 27% педагогів викладають мовно-літературні предмети, тоді як лише 13% – природничі науки, а 8% – математичні.

Ситуація із нестачею педагогів стає викликом для освітньої системи України, особливо в умовах війни. Забезпечення професійними кадрами шкіл у регіонах із високим навантаженням потребує комплексного підходу та державної підтримки. Без цього якісна освіта та формування людського капіталу для відновлення країни можуть опинитися під загрозою.

 
Про атестацію у 2024-25 роках
Понеділок, 16 грудень 2024 12:00

Міністерство освіти і науки України розробило рекомендації щодо проведення атестації педагогічних працівників у 2024/2025 навчальному році. Їх складено згідно з оновленим Положенням про атестацію педагогічних працівників.

Ознайомитися з рекомендаціями корисно керівникам закладів освіти і педагогам, членам атестаційних комісій різних рівнів.

Серед запитань, на які є відповіді в документі:

  • Який строк повноважень атестаційної комісії?
  • Як додати до складу атестаційної комісії представників первинних або територіальних профспілкових організацій?
  • Як і хто може створювати атестаційні комісії?
  • Як провести атестацію педагогічного працівника філії закладу загальної середньої освіти?
  • Які документи потрібні для проходження атестації?
  • Які особливості присвоєння кваліфікаційних категорій педагогам, які мають освітньо-науковий / освітньо-творчий ступінь вищої освіти, науковий ступінь або вчене звання?
  • Які особливості присвоєння кваліфікаційних категорій педагогам, які не мають педагогічної освіти, але мають стаж роботи в одній із галузей економіки?
  • У яких випадках можливе присвоєння педагогічного звання або кваліфікаційної категорії без дотримання послідовності?
  • Чи зберігаються педагогічні звання і кваліфікаційні категорії в разі переведення педагога в інший заклад освіти або на іншу посаду в тому ж закладі освіти?
 
Освітяни на перехресті викликів: як будувати майбутнє освіти
Понеділок, 09 грудень 2024 10:29
На вихідних у Києві відбувся Summit Прогресильних освітян 2024 – підсумковий захід діяльності громадської організації «Прогресильні», участь у якому взяв заступник Голови Профспілки працівників освіти і науки України Сергій Романюк. 
Захід став ще одним майданчиком для обміну ідеями та обговорення викликів в освіті й зібрав понад 200 освітян, науковців, партнерів у залі, а також приблизно 150 учасників – онлайн.
Відкрив захід директор Представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні Фелікс Гетт. У своєму вітальному слові він підкреслив важливість таких ініціатив для розвитку освітньої сфери в надскладні часи.
Модератором події став Богдан Ференс. Він не лише координував усі дискусії, але й акцентував увагу на основних думках та рефлексіях виступів, забезпечуючи живу взаємодію між аудиторією в залі та онлайн-учасниками.
Однією з ключових подій саміту стала публічна дискусія на тему: «Освіта під загрозою: як знайти баланс та рівновагу?». Ця дискусія була особливо актуальною в контексті сучасних викликів, з якими стикається освітня система України. Війна, економічна нестабільність, еміграція та нестача педагогів, а також постійний пошук ресурсів для підтримки навчального процесу створюють небачений тиск на освітню галузь. 
Закордонні гості – Філ Нобл, визнаний у світі як один із провідних експертів із використання Інтернету в громадському секторі, та Антоні Беймер, координатор платформи S&D Group Європейського парламенту в Брюсселі – презентували безкоштовну онлайн-програму World Class Scholars. Програма спрямована на інтеграцію світових освітніх практик і забезпечує доступ до високоякісних матеріалів для викладачів і студентів усього світу.


Summit Прогресильних освітян 2024 став ще одним прикладом співпраці освітянської спільноти, науковців та партнерів у пошуку шляхів досягнення балансу між викликами сучасності та майбутніми перспективами освіти.

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 5 з 629