Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
Засідання Ради вищої школи ЦК Профспілки: обговорення закону щодо підтримки наукової роботи Друк
Четвер, 13 червень 2024 12:50

13 червня 2024 року у форматі ZOOM відбулося засідання Ради вищої школи Центрального комітету Профспілки працівників освіти і науки України. На порядку денному було обговорення нещодавно прийнятого Верховною Радою України Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки наукової роботи в закладах вищої освіти» (реєстр. № 9600).

Відкриваючи захід в.о. голови Ради Валентина Боровик наголосила, що документ наразі містить ряд неузгоджень, що викликає занепокоєння в університетських колах.

Заступник Голови Профспілки Сергій Романюк зробив короткий аналіз законопроекту і озвучив ризики документу. Зокрема, мова йшла про зміну істотних умов праці, відсутність чіткого порядку оплати та фінансування, невизначеність щодо обліку годин на наукову діяльність, дискримінаційне навантаження на педагогічних працівників, проблему бронювання працівників, порушення автономії закладів вищої освіти, соціальну напругу у колективах тощо. 

До обговорення долучилися колеги з областей – Дмитро Скрипінченко (Одеська обласна організація Профспілки), Дмитро Чомко (Київский національний університет імені Тараса Шевченка), Марія Яцейко (Львська обласна організація Профспілки), Роман Колодій (Національний університет «Львівська політехніка»), Тетяна Корольова (Одеський національний економічний університет), Олександр Трофименко (Київська міська організація Профспілки), Юліан Бек (Львівський національний університету імені Івана Франка), Лідія Дулуб (Харківська обласна організація Профспілки), Андрій Іванченко (Національний університет «Запорізька політехніка»). 

Враховуючи зазначені ризики, учасники наголосили, що запровадження закону призведе до значного погіршення умов праці та якості освіти загалом 

Прийнято рішення Ради рекомендувати ЦК Профспілки спрямувати звернення до Президента України щодо застосування права вето до цього законопроекту. 

Пресслужба Профспілки працівників освіти і науки України

 
Відрізнити правду від дезінформації: розроблено «Калькулятор фейків» Друк
Четвер, 13 червень 2024 09:38

«Асоціація інноваційної та цифрової освіти» та ГО Детектор медіа за сприяння Міністерство культури та інформаційної політики України і Національного демократичного інституту (NDI) розробили інноваційний інструмент «Калькулятор фейків». Цей інструмент допоможе кожному українцю розпізнавати маніпулятивний контент та швидко з’ясувати, правдива перед ним новина чи фейкова. 

Користування інструментом дуже просте:

  1. Зайти на сайт fakecheck.in.ua та натиснути кнопку «Розпочати».
  2. Варто обирати відповіді на п’ять питань, у яких розкриті основні ознаки «фейковості» інформаційного повідомлення.
  3. На основі відповідей користувача система автоматично визначить, аналізована новина правдива чи фейкова. 

Весь процес займає лише кілька хвилин.

Сервіс «Калькулятор фейків» працює 24/7 безоплатно та без реєстрації, тож ним зможуть користуватися й ті українці, які проживають на тимчасово окупованих територіях.

Окрім «Калькулятора фейків», він передбачає:

  • безоплатний мультимедійний освітній курс підвищення кваліфікації «Медіаграмотність», розроблений за міжнародними стандартами»;
  • доступ до вебінарів з медіаграмотності для різних цільових аудиторій: освітян, молоді, журналістів, держслужбовців, представників громадських організацій та українців, які проживають за кордоном»;
  • запрошення на тренінги для найактивніших учасників проєкту, які проходитимуть у Києві, Хмельницькому, Тернополі та Луцьку впродовж літа.

За матеріалами – Фільтр. Національний проєкт з медіаграмотності

 
10 тисяч українців отримали ваучер на навчання за кошти держави Друк
Середа, 12 червень 2024 10:40

Від початку 2024 року вже 10 тисяч українців отримали ваучер на навчання за державний кошт і зможуть здобути нову професію чи спеціальність, або підвищити свій професійний рівень, щоб бути більш конкурентними на ринку праці. Держава профінансувала їх навчання на 75 млн грн. Про це повідомила Перший віцепрем’єр-міністр України – Міністр економіки Юлія Свириденко.

Детальніше про ваучери і як їх отримати тут.


Довідково

У 2023 році ваучери на навчання отримали понад 18 тисяч українців, загалом за програмою було профінансовано 252 млн грн. У 2023 році найбільшу кількість ваучерів було видано за такими професіями та спеціальностями: психологія, соціальна робота, освіта, медицина, будівництво та цивільна інженерія, кухар, водій.


 

За матеріалами – Урядового порталу 


 
Ухвалено Національну стратегію для забезпечення якісного інклюзивного навчання Друк
Вівторок, 11 червень 2024 09:23

Міністерством освіти і науки України розроблено Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та операційний план з її реалізації на 2024-2026 роки. 7 червня 2024 року акт підтримано на засіданні Кабміну.

Мета Національної стратегії – створити умови для доступу до якісної освіти кожного здобувача відповідно до його індивідуальних потреб та можливостей.

Ключовою проблематикою на сьогодні є недостатньо інклюзивне та безбар'єрне освітнє середовище, нерівний доступ до якісного інклюзивного навчання в територіальних громадах, низький рівень сприйняття суспільством багатоманітності людини.

Що передбачає Національна стратегія?

У стратегії йдеться про впровадження єдиної та ефективної державної системи для якісного інклюзивного навчання через:

  • індивідуалізацію навчання з урахуванням здібностей і потреб кожного;
  • сприяння соціальній інтеграції, толерантності та розуміння багатоманітності;
  • розвиток потенціалу здобувачів для досягнення максимальних результатів;
  • зменшення дискримінації в освітньому процесі;
  • підтримку педагогів необхідними ресурсами для ефективного інклюзивного навчання;
  • допомогу органам місцевого самоврядування у запровадженні політик інклюзії;
  • забезпечення гнучкого переходу між закладами різних типів і рівнів освіти.

Реалізація Плану заходів передбачає: вдосконалення системи моніторингу, підвищення якості послуг інклюзивно-ресурсних центрів, створення інклюзивного середовища у закладах освіти, їхнє ресурсне забезпечення та підвищення компетентностей педагогів.

Ухвалення Національної стратегії сприятиме впровадженню інклюзивного підходу та забезпеченню рівного доступу до якісного навчання в Україні відповідно до найкращих практик.

 

За матеріалами – МОН

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 4 з 615