Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
Присвоєння одночасно кваліфікаційної категорії та педзвання дошкільникам Друк
Понеділок, 20 січень 2025 11:36

Згідно зі статтею 45 Закону України «Про дошкільну освіту від 06.06.2024 № 3788-ІХ за результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, встановлюється або підтверджується тарифний розряд, присвоюється або підтверджується кваліфікаційна категорія та може бути присвоєно або підтверджено педагогічне звання.

Пунктом 10 розділу І Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН від 9.09.2022 № 805, з урахуванням змін, внесених наказом МОН від 10.09.2024 № 1277, передбачено, що педагогічне звання «старший вихователь» може присвоюватися вихователям-методистам закладів дошкільної освіти, яким за результатами попередньої атестації присвоєно (підтверджено) першу або вищу кваліфікаційну категорію. 

Педагогічне звання «вихователь-методист» може присвоюватися вихователям, музичним керівникам та інструкторам з фізичної культури закладів дошкільної освіти, які мають стаж роботи понад 5 років та яким за результатами попередньої атестації присвоєно (підтверджено) кваліфікаційну категорію не нижче ніж «спеціаліст другої категорії».

Тобто, якщо вихователь-методист атестується на вищу кваліфікаційну категорію, маючи вже першу, то звання «старший вихователь» може присвоюватися під час атестації одночасно.

Звання «вихователь-методист» може одночасно присвоюватися вихователям та іншим педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти, які мають другу чи першу кваліфікаційну категорію, а атестуються на більш високу кваліфікаційну категорію, тобто відповідно першу чи вищу.

Пунктом 10 розділу І Положення про атестацію також передбачено, що педагогічне звання «керівник гуртка – методист» може присвоюватися керівнику гуртка закладу дошкільної освіти, якому за результатами попередньої атестації встановлено найвищий тарифний розряд та який має стаж роботи понад 5 років.

Тому педагогічні працівники, які обіймають посаду «керівник гуртка» у закладі дошкільної освіти, можуть атестуватися на присвоєння педагогічного звання «керівник гуртка-методист» за наявності стажу роботи понад 5 років та найвищий 12 тарифний розряд. 



 
Зустріч із фінською командою оцінки реформ української школи Друк
Понеділок, 20 січень 2025 11:35

Міністерство закордонних справ Фінляндії ініціювало оцінку програми реформи української школи «Навчаємось разом», яка підтримується цією країною. За координацію співпраці з Україною у сфері розвитку відповідає Відділ Східної Європи МЗС Фінляндії.

Для аналізу програми ними організовано серію інтерв’ю з українськими стейкхолдерами. Основні аспекти для обговорення включають актуальність, здійсненність, стійкість і вплив проєкту на освітній сектор України.

Команду оцінки очолює Сірпа Сінерва, до її складу також входять д-р Ейла Хейккіля та національний консультант Катерина Супрун. 

Завданням команди є визначення доцільності програми «Навчаємось разом», відповідність реформі Нової української школи та оцінка її реалізації на різних етапах.

У межах аналізу програми 15 січня 2025 року відбулася робоча зустріч Команди оцінки другої фази програми фінського уряду «Навчаємось разом» із заступником Голови Сергієм Романюком. 

Сторони обговорили питання підготовки до ефективного впровадження реформи старшої профільної школи. Зокрема, мова також йшла про питання соціально-економічного захисту педагогів під час впровадження освітніх змін. 

 
Курс про фінансову грамотність стане обов’язковим предметом у школах України Друк
Понеділок, 20 січень 2025 11:34

Із вересня 2025 року курс «Підприємництво і фінансова грамотність» стане обов’язковою навчальною дисципліною для учнів 8-9 класів у закладах загальної середньої освіти. Це важливий крок для формування фінансово грамотного суспільства в Україні, адже сприятиме розвитку навичок підприємливості та усвідомленого ставлення до фінансових ресурсів молоді. 

Вже підготували 96 учителів, повідомляє Фонд гарантування вкладів фізичних осіб.

Створення якісних освітніх матеріалів курсу – надзвичайно великий поступ у підвищенні рівня фінансової грамотності населення України.

Актуальність цього курсу зумовлена потребою в якісних знаннях для учнів, які допоможуть їм орієнтуватися у сучасному фінансовому світі та ухвалювати обґрунтовані рішення. 

Для забезпечення шкіл навчальними матеріалами, групою авторів і експертів, серед яких – представники Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, члени його Експертної ради з фінансової грамотності, науковці та педагоги з різних регіонів України, створено навчальний курс «Підприємництво і фінансова грамотність. 8 клас».

У 2024 році на основі затвердженої раніше Модельної навчальної програми розпочалося пілотне викладання цього курсу для восьмикласників. Для цього колективом авторів спільно з Українським освітянським видавничим центром «Оріон» розроблено пілотні навчальні матеріали з курсу «Підприємництво і фінансова грамотність» для учнів 8 класів, які наразі доповнюються й адаптуються в рамках підготовки повного навчально-методичного комплекту. До нього увійдуть: підручник, робочий зошит, посібник для вчителів, електронні додатки та презентації до уроків.

Ця програма стала результатом партнерства між Фондом гарантування вкладів фізичних осіб, Університетом банківської справи та ГО «Діловий клуб «Партнер», розпочатого у 2019 році з підписання відповідного Меморандуму про співпрацю.

Проєкт отримав назву «Для освітян – від освітян». У його розробці взяли участь 16 науковців і вчителів із 5 регіонів України.

До нього увійшли пілотні матеріали, модельна програма, однойменний навчально-методичний комплект, а також розроблена на їхній основі Освітня програма підвищення кваліфікації педагогів з курсу «Підприємництво і фінансова грамотність. 8-9 класи».

 

За матеріалами – Фонд гарантування вкладів фізичних осіб

 
Присвоєння одночасно педзвання і кваліфікаційної категорії при атестації вчителя та вихователя Друк
Понеділок, 20 січень 2025 11:32

Пунктом 10 розділу І Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН від 09.09.2022 № 805, з урахуванням змін, внесених наказом МОН від 10.09.2024 № 1277, передбачено, що педагогічні звання «старший учитель», «старший вихователь» (крім педагогічних працівників, які працюють у закладах дошкільної освіти) присвоюються педагогічним працівникам, які працюють на відповідних посадах та яким за результатами попередньої атестації присвоєно (підтверджено) кваліфікаційну категорію не нижче ніж «спеціаліст другої категорії» (для працівників, педагогічні посади яких не передбачають присвоєння кваліфікаційної категорії – найвищий, встановлений відповідно до посади, тарифний розряд), та стаж роботи понад 3 роки.

Педагогічні звання «учитель-методист», «вихователь-методист» (крім педагогічних працівників, які працюють у закладах дошкільної освіти), присвоюються (підтверджуються) педагогічним працівникам, які працюють на відповідних посадах та які за результатами попередньої атестації мають кваліфікаційну категорію не нижче ніж «спеціаліст вищої категорії» (для працівників, педагогічні посади яких не передбачають присвоєння кваліфікаційної категорії – найвищий, встановлений відповідно до посади, тарифний розряд), вищу освіту та стаж роботи понад 5 років.

Тож педагогічне звання «старший» може присвоюватися вчителеві чи вихователеві, який має другу, першу або вищу кваліфікаційну категорію

Тому вчителеві, який вже має другу кваліфікаційну категорію та атестується на присвоєння першої, може одночасно присвоюватися педагогічне звання «старший вчитель». Аналогічно вихователь з другою кваліфікаційною категорією може атестуватися на першу категорію та на присвоєння педагогічного звання «старший вихователь». 

Якщо вчитель чи вихователь вже має першу кваліфікаційну категорію та атестується на вищу категорію, йому може бути одночасно присвоєно педагогічне звання відповідно «старший вчитель» чи «старший вихователь».

І лише на наявності вищої кваліфікації може бути підтверджено цю кваліфікаційну категорію та присвоєно педагогічне звання за відповідними посадами «учитель-методист» чи «вихователь-методист».

Одночасне присвоєння вищої кваліфікаційної категорії та педагогічного звання «учитель-методист» чи «вихователь-методист» вчителям та вихователям, зокрема груп продовженого дня, не є неможливим.

При цьому така атестація може бути позачерговою. Згідно з пунктом 5 розділу І Положення про атестацію позачергова атестація проводиться за ініціативою педагогічного працівника.

Пунктом 11 розділу І Положення про атестацію встановлено, що кваліфікаційні категорії та педагогічні звання присвоюються за результатами атестації як правило послідовно. Словосполучення «як правило» означає необов’язковість такої послідовності.



 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 3 з 625