Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
Європейські профспілки вимагають прийняти законодавчий акт ЄС про справедливі зарплати Друк
Середа, 09 вересень 2020 11:47

Переважна більшість європейських профспілок, які представляють 45 мільйонів працівників, проголосували за прийняття нового закону ЄС про сприяння справедливій мінімальній заробітній платі та колективним переговорам.

Після всестороннього і відкритого обговорення члени Європейської конфедерації профспілок (ЄКП) підтримали заклик до прийняття відповідної Директиви ЄС більшістю у 85% голосів.

У голосуванні взяли участь 87 національних профцентрів з усієї Європи та 10 європейських галузевих об’єднань профспілок.

Тепер буде здійснюватися тиск на президента Єврокомісії Урсулу фон дер Ляєн, яка обіцяла протягом 100 днів представити пропозицію, «яка забезпечить, щоб кожен працівник у нашому Союзі отримував справедливу мінімальну заробітну плату».

ЄКП використовуватиме наданий мандат, щоб переконатися, що Комісія запропонує Директиву, яка забезпечуватиме, що:

  • держави-члени не зможуть встановити мінімальну заробітну плату на національному рівні нижче порогу гідної оплати праці;

  • припинення несправедливої практики відрахувань роботодавцями із мінімальної заробітної плати;

  • гарантування, захист та сприяння реалізації права на колективні переговори у кожній державі, яка є членом ЄС.

Умовою підтримки дій ЄС з боку профспілок є також гарантія того, що держави-члени, в яких на сьогодні заробітна плата визначається виключно шляхом колективних переговорів, не будуть зобов'язані запроваджувати законодавчо встановлену мінімальну заробітну плату.

Заступник генерального секретаря ЄКП Естер Лінч заявила: «Мінімальна заробітна плата не захищає працівників від ризику бідності у 17 країнах-членах – це зводить нанівець саме поняття мінімальної зарплати.

У Європейської комісії є підтримка переважної більшості європейських профспілок прийняти директиву, яка покладе край цій скандальній ситуації. Ми очікуємо почути зобов’язання з прийняття такої Директиви у виступі президента фон дер Ляєн про стан справ у ЄС в середині вересня.

Ця Директива також повинна допомогти працівникам добитися дійсно справедливої заробітної платні, гарантуючи визнання роботодавцями та державами-членами їхнього права на колективні переговори, і, зокрема, припинення антипрофспілкових дій.

Кроки з підвищення заробітної плати тепер необхідні як ніколи, щоб зберегти мільйони робочих місць, які залежать від зростання економічного попиту після карантину».

 
Облік трудової діяльності в електронній формі Друк
Середа, 09 вересень 2020 11:46

Верховною Радою України 2 вересня 2020 року прийнято за основу законопроект № 3623 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», яким пропонується запровадити електронні трудові книжки і можливість автоматичного призначення пенсії.

Законопроектом, зокрема, пропонується:

  • установити п’ятирічний перехідний період для включення до Державного реєстру відомостей з паперових трудових книжок про трудову діяльність працівника (протягом цього періоду застосовуватиметься як паперова трудова книжка, так й електронна форма уже наявних або внесених відомостей з Державного реєстру);

  • визначити, що внесення відомостей про трудову діяльність до Держреєстру через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій, передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо), здійснюється працівником і роботодавцем із обов’язковим накладенням кваліфікованого електронного підпису;

  • установити, що після внесення відомостей про трудову діяльність працівника до Держреєстру, роботодавець зобов’язаний видати оригінал паперової трудової книжки йому на руки під підпис, при цьому також передбачено обов’язок роботодавця вносити на вимогу працівника до паперової трудової книжки записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення;

  • запровадити можливість автоматичного призначення пенсії (без особистого звернення особи) зі збереженням за особою права відстрочення виходу на пенсію, при цьому, якщо особою перенесено призначення пенсії та продовжено перебування у трудових відносинах, розмір її пенсії підвищуватиметься на 0,5 - 0,75 %.

Страховий стаж будуть обчислювати за даними реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а за періоди, за які не внесені дані до реєстру, - у порядку та на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше.

Автоматично пенсія (без звернення особи) призначатиметься з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку, крім випадків відсутності в системі відомостей про страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком при досягненні пенсійного віку.

Вважатиметься, що застрахована особа виявила бажання одержувати пенсію з більш пізнього віку, якщо:

  • документи про страховий стаж не подані протягом трьох місяців з дня досягнення застрахованою особою пенсійного віку;

  • особа, якій пенсія за віком, призначається автоматично, протягом трьох місяців не повідомила територіальний орган Пенсійного фонду про обраний нею спосіб виплати пенсії, у тому числі через особистий електронний кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду.

Пропонується використання інформації з Реєстру застрахованих осіб для підтвердження:

  • основного місця роботи працівника згідно з поданою ним заявою; права/спадщину на земельну частку (пай) члена колективного або іншого сільськогосподарського підприємства;

  • періодів навчання осіб в закладах вищої освіти, а також здобутої ними освіти, набутого стажу;

  • проходження стажування студентами і учнями вищих та професійно-технічних навчальних закладів;

  • складення Присяги державного службовця, прокурора, посадової особи місцевого самоврядування;

  • присвоєння, зміни та позбавлення рангу державного службовця;

  • присвоєння, зміни або позбавлення дипломатичного рангу дипломатичного службовця;

  • інформації про трудову діяльність кандидатів на посади членів Кабінету Міністрів України, члена Рахункової палати, члена Вищої ради правосуддя, прокурорів, директора Українського інституту книги;

  • видачі, продовження та обліку листків непрацездатності.

СПО об’єднань профспілок на національному рівні подав зауваження до цього законопроекту та вказав, зокрема, що він потребує доопрацювання в частині внесених змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, якими визначається порядок автоматичного (без звернення особи) призначення пенсії за віком.

 
Позиція МОН щодо реалізації законодавчих норм із оплати праці в 2021 році Друк
Середа, 09 вересень 2020 11:45

На звернення Профспілки до Уряду з приводу забезпечення норм частини 2 статті 61 закону «Про освіту» у 2021 році стосовно рівня посадових окладів педагогічних і науково-педагогічних працівників, Міністерством освіти і науки (за дорученням Кабміну) надано відповідь.

Так, МОН вказує, що питання підвищення рівня оплати праці працівників закладів освіти і науки є проблемним і особливо гостро постало після прийняття у 2017 році Закону України «Про освіту», який законодавчо визначив, що посадовий оклад педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії встановлюється в розмірі 3-х мінімальних заробітних плат, із подальшою диференціацією посадових окладів педагогічних працівників інших категорій, науково-педагогічних працівників.

Міністерство зазначає, що впровадження в дію у 2021 році постанови Уряду від 10.07.2019 № 822 «Про оплату праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладів і установ освіти і науки», якою затверджено нові схеми посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників» стоїть під загрозою. 

Міністерством повідомлено, що створено робочу групу з розробки проекту Концепції трансформації оплати праці працівників галузі освіти і науки, яка має стати дорожньою картою оплати праці на 2021-2022 роки педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників і буде запропонована у вересні на розгляд Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.

За інформацією Мінфіну джерела покриття додаткових видатків в бюджеті країни відсутні, тому вимагає зміни структури заробітної плати освітян – при збільшенні посадових окладів переглянути доцільність виплати деяких доплат і надбавок, а також збільшення оплати праці працівників закладів освіти шляхом скорочення мережі закладів.

Мінекономіки також застерігає, що питання підвищення розмірів посадових окладів та інших складових заробітної плати працівників бюджетної сфери, має вирішуватись з урахуванням реальних фінансових можливостей. Тому у відомстві опрацьовуються пропозиції щодо підвищення посадових окладів працівників бюджетних установ відповідно до зростання на законодавчому рівні розміру мінімальної заробітної плати, а також шляхи удосконалення діючої ЄТС.

Тож на вимогу Профспілки щодо забезпечення видатками освітньої галузі у розмірі не менше ніж 7 % ВВП відповідно до статті 78 закону «Про освіту», необхідних для поетапної реалізації положень частини 2 статті 61 закону «Про освіту», а саме постанови Кабінету Міністрів України від 10.07.2019 № 822, відповідно до якої з 1 січня 2021 р. мінімальний посадовий оклад педпрацівника має становити 3 прожиткових мінімумів для працездатних осіб на 1 січня 2021 р., а науково-педагогічних працівників – на 25% вище, Міносвіти зроблено висновок, що таке збільшення заробітної плати залежить виключно від можливостей дохідної частини державного і місцевих бюджетів країни.

 

Завантажити лист МОН mon_pozicya.pdf [4,06 Mb][204] Завантажити Переглянути документ онлайн  
 
Стартує новий навчальний рік: особливості навчання під час карантину Друк
Вівторок, 01 вересень 2020 14:16

Про особливості організації навчання під час карантину та ініціативи МОН щодо цього навчального року про це йшлося під час пресконференції щодо початку нового 2020-2021 навчального року за участі т.в.о. Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета.

«1 вересня розпочнеться навчальний рік. Дуже важливо, щоб здобувачі освіти навчались у безпечних умовах. Організація матеріально-технічного та фінансового забезпечення закладів освіти – це повноваження місцевих органів влади та засновників. Тому місцева влада повинна забезпечити заклади освіти усім необхідним, а саме – засобами дезінфекції, миючими засобами та захисними масками», – наголосив Сергій Шкарлет.

Т.в.о. Міністра зазначив, що станом на 1 серпня існує 8,5 млрд грн залишків освітньої субвенції. МОН інструктивним листом передбачило можливість їх використання для організації безпечних умов навчання та надання певних надбавок для викладачів, у яких буде збільшений обсяг роботи у зв’язку з підготовкою до дистанційного навчання.

До того ж, МОН рекомендувало засновникам закладів освіти:

  • забезпечити безперебійне водо-, електро-, газо- та теплопостачання шкіл;

  • забезпечити підвезення у сільській місцевості учнів та педагогів до шкіл, а також у зворотному напрямку до місця проживання;

  • створити умови для організації харчування учнів, належного питного режиму тощо.

Натомість директори шкіл мають створити умови для соціального дистанціювання та уникнення скупчень, а також обладнати місця для обробки рук антисептиком та збору використаних масок і рукавичок.

Для цього МОН підготувало алгоритми дій директора у разі виявлення в учня або персоналу ознак гострої респіраторної хвороби.

Для тих навчальних закладів, які потрапили до регіонів із «червоним» рівнем епідемічної небезпеки, МОН розробило проєкт Положення про дистанційне навчання. Він передбачає спрощення процедури дистанційного навчання, у ньому також унормовано реалізацію змішаного навчання, а також враховано особливості дистанційного навчання під час карантину.

«МОН продовжує системну роботу стосовно збільшення обсягів видатків на підтримку освіти у 2021 році. Граничний обсяг, з урахуванням додаткових субвенцій, без капітальних видатків планується на рівні 137,8 мільярда гривень», – повідомив т.в.о. міністра.  



За матеріалами – МОН
 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 3 з 418