Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
ПРОФСПІЛКА - ЦЕ КОЛЕКТИВНИЙ ЗАХИСТ ТВОЇХ ПРАВ Друк
П'ятниця, 18 лютий 2022 09:45








 
Профспілка розпочинає інформаційно-просвітницький проєкт для допомоги працюючим студентам Друк
Вівторок, 15 лютий 2022 14:30

Продуктивна зайнятість, гідна оплата, безпечні умови праці, баланс робочого часу й особистого життя – це ті життєві пріоритети, які є актуальними для молодої людини-студента. 

У часи пандемії сотні мільйонів людей залишилися без роботи, без коштів та можливості самореалізації або ж потерпають від порушення трудових прав внаслідок зміщення балансу життя. Що уже говорити про студента, який лише шукає своє перше робоче місце або підробіток.

Саме тому Міжнародна конфедерація профспілок обрала гаслом попереднього року: «Just jobs» – «Тільки робота». 

Освітянська профспілка не може стояти осторонь, коли питання стосується захисту трудових прав студентської молоді.

Не секрет, що сучасний студент часто змушений поєднувати здобуття освіти з роботою чи підробітком. На жаль, розмір стипендіального забезпечення не дозволяє молодим людям цілком присвятити себе навчанню. Але чи знають студенти свої трудові права? Чи захищені вони від утисків та дискримінації на своїй першій роботі. Чи розуміють, як себе захистити?

Для пошуку відповідей на ці питання, Профспілкою працівників освіти і науки України спільно з ГО «Інститут громадської освіти та праці» за підтримки Представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні, було розроблено інформаційно-просвітницький проєкт «Запобігання та протидія дискримінації працюючих студентів на робочому місці». ніціатива буде реалізовуватися впродовж 2022 року. 

Профспілка разом із партнерами планує провести низку заходів, серед яких – регіональні вебінари та тренінги, воркшопи, квізи, консультації та всеукраїнська конференція. Також, буде підготовлена та розповсюджена медійна продукція, яка допоможе працюючій молоді зрозуміти і запам’ятати механізми та алгоритми захисту своїх прав – відеоролики та плакати, пам'ятки, рекомендаційні замітки, бюлетені тощо.

Стартує проект у лютому цього року. До участі в заходах проєкту запрошуватимуться студенти, які поєднують здобуття освіти з роботою, а також профспілкові лідери та активісти з усіх регіонів України.

 
Підвищення привабливості професії педагога – питання розгляду міжнародного заходу Друк
П'ятниця, 11 лютий 2022 16:10

8-9 лютого 2022 року відбулося засідання Постійного комітету Європейського комітету профспілок освіти з питань рівності в режимі онлайн. У заході взяли участь представники Профспілки працівників освіти і науки України.

Цього року на засіданні основна увага була зосереджена ключовій ролі рівності та інклюзії для підвищення привабливості та статусу професії вчителя та забезпечення якісної освіти в європейському регіоні. Серед іншого, учасники обговорили проблему нестачі вчителів та оновлення профспілок.

Представники європейських профспілок зазначили, що досвід пандемії COVID-19, яка й досі триває, ще раз показав вирішальну роль працівників освіти у відновленні суспільства та економіки, покращенні добробуту дітей та молоді, у розбудові солідарності та забезпеченні кращого майбутнього для Європи. 

Учасники засідання наголосили, що підвищення статусу та привабливості вчительської професії є першочерговим пріоритетом та передумовою надання якісної освіти. Багато проблем, з якими стикаються працівники освіти в європейському регіоні, існували до кризи COVID-19. Але вони значно погіршилися протягом останніх двох років. Серед проблем європейці виділяють: 

  • велику нестачу вчителів; 
  • погіршення умов праці та збільшення робочого навантаження;
  • онлайн- та змішане навчанням і їх виклики; 
  • нестабільність працевлаштування та психологічний тиск; 
  • відсутність відповідного професійного розвитку та підтримки. 

Ці та багато інших викликів роблять професію вчителя дедалі менш привабливою та менш різноманітною.

Під час презентації документу ЄКПО щодо привабливості та статусу вчительської професії було представлено дані із «Висновків Ради Європи щодо європейських вчителів і викладачів майбутнього»

Згідно з документом, у середньому в ЄС 34% вчителів працюють у школах, де принаймні 10% учнів з особливими потребами; 19% вчителів у ЄС працюють у школах, де понад 30% учнів походять із соціально неблагополучних сімей; 24% вчителів працюють у школах, де щонайменше 10% учнів, які не говорять рідною мовою, і 32% вчителів працюють у школах, де є не менше 1% учнів-біженців.

Неприваблива вчительська професія та нестача вчителів завдають шкоди забезпеченню рівності та інклюзивної освіти, спричиняючи відсутність прикладів для наслідування та унеможливлюють задоволення потреб учнів, у тому числі учнів з особливими потребами, які живуть в мультикультурному середовищі та учнів із соціально неблагополучних сімей та сільських районів.

Працівники освіти та керівники шкіл стикаються з недостатньою підтримкою інклюзії, як наприклад, асистенти вчителів або міжкультурні посередники, про що зазначається в нещодавньому дослідженні ЄКПО «Охоплення різноманітності в освіті».

Як зазначили учасники заходу, рівність та інклюзія в системі освіти є ключовими факторами залучення більш різноманітного населення до професії вчителя, покращення її статусу та сприйняття в суспільстві, а також забезпечення того, щоб вчителі та інший освітній персонал відчували повагу та підтримку (наприклад, гендерна прозорість оплати праці в освітньому секторі покращить оплату праці працівників освіти, що дозволить порівняти її з іншими професіями подібної кваліфікації).

Вирішальну роль у цьому відіграє початковий та безперервний професійний розвиток вчителів та інших працівників освіти з питань інклюзивної освіти.

Представники європейських профспілок також підкреслили, що рівність та інклюзія є важливими для оновлення профспілок, щоб профспілки освіти могли задовольняти потреби освітнього персоналу різного походження та представляти голос усіх вчителів та інших працівників освіти в європейському регіоні.

Членські організації ЄКПО активно працюють над впровадженням Плану дій ЄКПО щодо рівності, різноманітності та інклюзії, особливо в контексті триваючої пандемії COVID-19, та поліпшення привабливості професії вчителя та освітянських профспілок шляхом забезпечення рівності та інклюзії в професії, в системі освіти в цілому та самих профспілках.


 
ЗНО 2022 – графік проведення основної сесії Друк
П'ятниця, 11 лютий 2022 16:10

Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання 2022 року відбудеться з 23 травня до 17 червня. 

Відповідні дати затверджено наказом Міністерства освіти і науки України № 1166 від 2 листопада 2021 року.

Реєстрація осіб для участі у ЗНО триватиме з 1 лютого до 9 березня. 

Керівники закладів освіти зможуть зареєструвати учнів (слухачів, студентів) для проходження ДПА у формі ЗНО до 1 березня.

Не пізніше 29 квітня у зареєстрованих учасників з’явиться можливість завантажити зі своїх інформаційних сторінок запрошення-перепустки, де буде зазначено час і місце проведення тестувань.

Тестування основної сесії ЗНО-2022 відбудуться за таким графіком:

  • фізика – 23 травня;
  • хімія – 26 травня;
  • українська мова, українська мова і література – 31 травня;
  • математика, математика (завдання рівня стандарту) – 3 червня;
  • іспанська, німецька, французька мови – 6 червня;
  • англійська мова – 7 червня;
  • історія України – 10 червня;
  • географія – 14 червня;
  • біологія – 17 червня.
 
« ПочатокПопередня111112113114115116117118119120НаступнаКінець »

Сторінка 117 з 600