Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Профспілки: рівень пенсійного забезпечення в країні залишається низьким
П'ятниця, 18 жовтень 2019 10:45

Незважаючи на те, що в останні роки владою було прийнято низку рішень щодо підвищення пенсій, проте рівень пенсійного забезпечення залишається досить низьким і не достатнім.

Мінімальний розмір пенсії з 1 липня ц.р. складає 1 564 грн, середній розмір пенсії – 3 006 гривень. При цьому і мінімальний, і середній розмір пенсії не досягають фактичного прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, який у цінах серпня 2019 р. становив 3 110 грн. Пенсії до зазначеного розміру отримує 70% від загальної кількості пенсіонерів. Співвідношення мінімальної і максимальної пенсій становить вже менше 30%.

У березні 2019 року запроваджене щорічне осучаснення (індексація) раніше призначених пенсій як інструмент подолання бідності серед пенсіонерів та підвищення їх розмірів залежно від рівня зростання середньої заробітної плати та цін на товари і послуги, проте пенсії, призначені у 2016-2018 роках, фактично не підвищені або підвищені в незначній мірі, що пов’язано, зокрема, із зниженням з 1 жовтня 2017 року величини оцінки одного року страхового стажу з 1,35% до 1,0%. При цьому утворився і продовжує зростати розрив у розмірах пенсій, призначених у різні роки, який нині складає майже 1,5 рази.

У зв’язку з цим у сфері пенсійного забезпечення на подальший період Федерація профспілок України ставиться завдання щодо наближення розміру мінімальної пенсії за віком до фактичного розміру прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб та проведення індексації пенсії у розмірах, вище ніж передбачено чинним законодавством (нині 50% зростання середньої заробітної плати в країні та 50% рівня інфляції), що забезпечить підвищення розмірів пенсій до рівня, який би забезпечував належний рівень життя одержувачам пенсійних виплат.

Складна ситуація у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Різке зниження розміру єдиного соціального внеску із 40% до 22% та скасування сплати єдиного внеску працівниками (3,6%) негативно позначилося на фінансовому стані системи соціального страхування. Пенсійний фонд дефіцитний, постраждав і Фонд соціального страхування України, у якого виникла заборгованість перед застрахованими особами з виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та по вагітності і пологах, яка на липень ц.р. становила вже близько 1,9 млрд грн. Завдяки зусиллям ФПУ на початок жовтня зазначену заборгованість вдалося зменшити до 800 млн грн.

Було відновлено і забезпечено щорічне підвищення страхових виплат для потерпілих на виробництві та збільшено для них мінімальний розмір страхової виплати. На жаль, із-за дефіциту коштів у Фонді соціального страхування щомісячні страхові виплати для потерпілих на виробництві з 1 березня 2019 року було перераховано із застосуванням коефіцієнта 1,05 (5%), хоча зростання середньомісячної заробітної плати у 2018 році склало 24,8%, а індекс споживчих цін – 10,9%. Профспілкова сторона не підтримала зазначений коефіцієнт підвищення страхових виплат, оскільки вважала, що в усіх випадках він повинен бути не менше росту споживчих цін, що дозволило б зберегти купівельну спроможність страхових виплат.

У 2019 році підвищено мінімальний розмір допомоги по безробіттю для застрахованих осіб до 1 630 грн, проте це становить лише 81,2% прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Зазначене не відповідає вимогам Конвенції, якою передбачено, що її розмір повинен бути не менше 45% зарплати некваліфікованого працівника (мінімальної зарплати), а на сьогодні становить лише менше 40% від розміру мінімальної зарплати.

Нині в Україні серед безробітних отримує допомогу у мінімальних розмірах 39% безробітних (98 тис осіб), що ставить членів їх сімей на межу бідності.

За матеріалами ФПУ

 
Профспілка проти закриття понад 3000 шкіл та звільнення педагогів
Четвер, 17 жовтень 2019 13:36

ЦК Профспілки працівників освіти і науки України ознайомилися з законопроектом «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», реєстраційний № 2144 від 16.09.2019, внесеним Урядом і вважає за необхідне внести свої зауваження, які спрямовано до Комітету з питань освіти, науки та інновацій Верховної Ради України.

Так, Профспілка вважає, що не можна підтримати пропозиції щодо змін стосовно видатків, що здійснюються з Державного бюджету України, лише на фінансування таких закладів загальної середньої освіти, як: спеціалізовані мистецькі школи (школи-інтернати), школи-інтернати (ліцеї-інтернати) спортивного профілю, військові (військово-морські) ліцеї, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою, наукові ліцеї, наукові ліцеї-інтернати державної власності з перекладанням на обласні бюджети витрат на фінансування закладів загальної середньої освіти державної власності.

Стосовно пропозицій Міністерства освіти і науки України, якими пропонується здійснення видатків з бюджетів міст обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад на фінансування дитячих будинків, то в змінах передбачено фінансування дитячих будинків з обласних бюджетів. Надання однаково права фінансового забезпечення дитячих будинків з бюджетів міст, районних бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад та з обласних бюджетів спричинить конфліктні та суперечливі ситуації між міськими, районними радами, радами об’єднаних територіальних громад та обласними радами щодо обов’язків забезпечити фінансування таких типів закладів освіти, як дитячі будинки.

Ці пропозиції суперечать також суті місцевого самоврядування – реальної здатності територіальної громади – жителів села чи кількох сіл, селища, міста, вирішувати питання місцевого значення. За наявною інформацією в 2015 році в Україні діяв 41 комунальний дитячий будинок, а це в середньому 2 заклади на область.

Зазначене підтверджується також відмінностями наповнення місцевих бюджетів залежно від їх рівнів, у відрахуваннях до них податків, зборів, інших надходжень.

Профспілка вважає, що дитячі будинки, в яких перебувають та виховуються діти з усієї території області, а не лише з території населених пунктів, які об’єднані в ОТГ, чи району, чи міст обласного значення, мають фінансуватися виключно з обласних бюджетів.

Профспілка категорично не погоджується з пропозиціями Міністерства освіти і науки України стосовно змін, якими передбачається скасування норми про виділення освітньої субвенції для оплати праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, кількість учнів у яких становить менше 30 осіб – з 1 вересня 2020 року, менше 40 осіб – 1 вересня 2021 року, менше 50 осіб – з 1 вересня 2022 року.

Перекладання на місцеві бюджети загальнодержавних функцій освіти, як її пріоритету, загрожує унеможливленню здобуття повної загальної середньої освіти дітьми, особливо у сільській місцевості, та призведе до порушення прав громадян на доступність і безоплатність повної загальної середньої, яка є обов’язковою незалежно від місця проживання та гарантується статтею 53 Конституції України.

Скасування державного субсидіювання здобуття повної загальної середньої освіти призведе до закриття впродовж трьох років 3427 шкіл, у кожній з яких працює щонайменше 5-6 учителів, а отже до звільнення приблизно 20 тисяч педагогів та збільшення числа безробітних, серед яких висококваліфіковані, досвідчені, затребувані громадами педагоги, що є неприпустимим.

Наміри Міністерства освіти і науки України забезпечувати освітньою субвенцією приватні заклади загальної середньої освіти з такою ж наповнюваністю учнів підтверджують його нерівні підходи до питань фінансового забезпечення комунальних та приватних закладів, хибну політику, що спрямована на розширення платного здобуття повної загальної середньої освіти та його стимулювання, що також суперечить Конституції України.

ЦК Профспілки розраховує на врахування пропозицій та недопущення внесення народними депутатами України, членами комітету, таких змін до Бюджетного кодексу України під час розгляду законопроекту «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», реєстраційний № 2144. 

Завантажити лист list-babaku_malokomplektn-shkoli.pdf [398,4 Kb][27] Завантажити Переглянути документ онлайн  
 
Міжнародний день боротьби з бідністю: профспілки за нову якість життя
Четвер, 17 жовтень 2019 13:36

Генеральна Асамблея ООН своєю Резолюцією від 22 грудня 1992 року оголосила 17 жовтня Міжнародним днем боротьби з бідністю та закликала всі держави присвячувати цей День пропаганді і проведенню заходів, пов’язаних з ліквідацією злиднів та бідності.

У світі, який характеризується безпрецедентним рівнем економічного розвитку, технологій та фінансових ресурсів, морально неприйнятним є те, що мільйони людей все ще живуть в умовах крайньої бідності. Бідність – це не лише економічне питання, це, скоріше, багатовимірне явище, яке включає низький дохід та відсутність можливостей для гідного життя.

Викорінення бідності, боротьба з нерівністю та захист прав кожної людини є першочерговим завданням Цілей сталого розвитку (2015-2030), затверджених на Саміті ООН у вересні 2015 року.

Сьогодні боротьба з бідністю в Україні залишається вкрай важливим та актуальним питанням, обумовленим загостренням соціально-економічної ситуації в країні, що супроводжується погіршенням матеріального становища переважної частини населення, що, як наслідок, значно стримує розвиток України.

Скорочення бідності та посилення соціальної єдності, впровадження в Україні європейських стандартів життя та вихід України на провідні позиції у світі задекларовано у стратегічних програмних документах країни – Угоді про Асоціацію між Україною та ЄС, Стратегії подолання бідності до 2020 року.

Однак, сьогодні державна соціальна політика далека від конституційних норм – в її основу замість суспільно-прийнятних державних соціальних стандартів гідного життя і гідної праці покладено ідею соціальних мінімумів виживання, що призводить до поширення бідності українських громадян (за даними Мінсоцполітики рівень бідності серед працюючих у 2018 році за відносним критерієм склав 18,8%).

Так, у проекті Державного бюджету України на 2020 рік в основу розрахунків соціально-економічних показників Урядом закладено темпи зростання основних державних соціальних стандартів та гарантій, які не відповідають ані вимогам національного законодавства, ані міжнародним зобов’язанням України, ані домовленостям Сторін соціального діалогу у Генеральній угоді на 2019-2021 роки. Зокрема, передбачається встановити прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2020 року у розмірі 2 102 грн, що вже сьогодні в 2,2 рази менше за його фактичний розмір, розрахований Мінсоцполітики у цінах серпня 2019 року (4722 грн), а на початок 2020 року це співвідношення ще збільшиться.

Також урядовці пропонують передбачити мінімальну зарплату меншу від очікуваного фактичного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме – 4723 гривень.

Рівень української зарплати досі не наблизився до європейського рівня, а оплата праці в більшості галузей бюджетної сфери України продовжує залишатися нижчою за середню заробітну плату по економіці. При цьому, не вирішено проблему необґрунтованої нерівності в оплаті праці керівників і працівників підприємств.

Не вирішується і проблема заборгованості з виплати заробітної плати, яка постійно зростає і станом на 1 вересня 2019 року вже сягнула 2,8 млрд грн, з яких більше 1,6 млрд грн – борги економічно активних підприємств.

Зростання заборгованості з виплати заробітної плати, що відбувається на фоні знецінення трудових доходів та заощаджень внаслідок підвищення цін та житлово-комунальних тарифів, спричиняє зниження рівня життя працюючого населення та їх сімей, прирікає наших громадян на бідність, призводить до загострення соціальної напруги у трудових колективах і регіонах.

Через низький рівень зарплати та соціального забезпечення в Україні чисельність легально працюючих скоротилася до 10,3 млн осіб, на утриманні яких 11,3 млн пенсіонерів. Приблизно 6 млн громадян виїхали на заробітки у зарубіжні країни. У той же час українська економіка вже зараз потерпає через брак кваліфікованих кадрів. Біля 4 млн зайнято в «тіні». Ця категорія громадян не сплачує податки, страхові внески. У зв’язку з цим, Державний бюджет, Пенсійний фонд та фонди соціального страхування недоотримують значні кошти, що впливає на рівень пенсійного забезпечення, розміри страхових виплат та обсяг наданих соціальних послуг, пенсіонери залишаються найбіднішим прошарком населення.

Головні завдання, над якими послідовно працює Федерація профспілок України, – збереження і створення нових робочих місць, підвищення гарантій в оплаті праці, ліквідація явища заборгованості з виплати заробітної плати, створення безпечних умов праці, захист працівників від усіх форм дискримінації. І сьогодні, в цей кризовий період, на думку профспілок, наріжним каменем у відродженні економіки, зростанні добробуту працівників, подоланні бідності є гідна праця, а соціально відповідальна політика держави має стати запорукою суспільного спокою та злагоди у країні.

Федерація профспілок України закликає владу та соціальних партнерів докласти спільних зусиль для забезпечення європейських стандартів якості життя та вирішення найгостріших соціально-економічних питань.

Федерація профспілок України

 
Заява ФПУ: не закріплювати бідність у проєкті Держбюджету 2020
Четвер, 17 жовтень 2019 09:08

У Верховній Раді України триває робота над опрацюванням поданого Урядом проєкту Державного бюджету України на 2020 рік. Федерація профспілок України підкреслює, що на жаль, як і в минулі роки, урядовим проєктом держбюджету знову порушуються конституційні права людини на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім’ї.

У проєкті Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» в основу розрахунків соціально-економічних показників Урядом закладено темпи зростання основних державних соціальних стандартів та гарантій, які не відповідають ані вимогам національного законодавства, ані міжнародним зобов’язанням України, ані домовленостям Сторін соціального діалогу у Генеральній угоді на 2019-2021 роки.

Федерація профспілок України закликає владу забезпечити виконання взятих на себе зобов’язань та не допустити подальшого поглиблення бідності в Україні через закріплення у Державному бюджеті України на 2020 рік занижених соціальних стандартів та гарантій, а також обмеження видатків галузям, які визначені пріоритетними та які є надважливими для економіки України (освіта, охорона здоров’я, вугільна промисловість тощо), що в свою чергу сприятиме збереженню існуючих та створенню нових гідних робочих місць, справедливому розподілу результатів праці, забезпеченню своєчасної виплати заробітної плати та ліквідації зарплатних боргів на державних підприємствах і в бюджетній сфері, підвищенню рівня життя громадян.

Джерелами наповнення дохідної частини проєкту держбюджету для покриття зазначених видатків повинні стати заходи законодавчого та організаційного характеру, спрямовані на деофшоризацію, детінізацію економіки та розвиток національного виробництва.

Федерація профспілок України вважає, що саме з цих напрямів необхідно розпочинати турбореформи. Адже головний обов’язок влади – забезпечити реалізацію конституційних прав громадян на достатній рівень життя на основі соціальної справедливості та розбудови економіки країни. 


Завантажити заяву ФПУ fpu_zayava.pdf [162,84 Kb][8] Завантажити Переглянути документ онлайн  
 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 1 з 363