Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
Підвищення привабливості професії педагога – питання розгляду міжнародного заходу Друк
П'ятниця, 11 лютий 2022 16:10

8-9 лютого 2022 року відбулося засідання Постійного комітету Європейського комітету профспілок освіти з питань рівності в режимі онлайн. У заході взяли участь представники Профспілки працівників освіти і науки України.

Цього року на засіданні основна увага була зосереджена ключовій ролі рівності та інклюзії для підвищення привабливості та статусу професії вчителя та забезпечення якісної освіти в європейському регіоні. Серед іншого, учасники обговорили проблему нестачі вчителів та оновлення профспілок.

Представники європейських профспілок зазначили, що досвід пандемії COVID-19, яка й досі триває, ще раз показав вирішальну роль працівників освіти у відновленні суспільства та економіки, покращенні добробуту дітей та молоді, у розбудові солідарності та забезпеченні кращого майбутнього для Європи. 

Учасники засідання наголосили, що підвищення статусу та привабливості вчительської професії є першочерговим пріоритетом та передумовою надання якісної освіти. Багато проблем, з якими стикаються працівники освіти в європейському регіоні, існували до кризи COVID-19. Але вони значно погіршилися протягом останніх двох років. Серед проблем європейці виділяють: 

  • велику нестачу вчителів; 
  • погіршення умов праці та збільшення робочого навантаження;
  • онлайн- та змішане навчанням і їх виклики; 
  • нестабільність працевлаштування та психологічний тиск; 
  • відсутність відповідного професійного розвитку та підтримки. 

Ці та багато інших викликів роблять професію вчителя дедалі менш привабливою та менш різноманітною.

Під час презентації документу ЄКПО щодо привабливості та статусу вчительської професії було представлено дані із «Висновків Ради Європи щодо європейських вчителів і викладачів майбутнього»

Згідно з документом, у середньому в ЄС 34% вчителів працюють у школах, де принаймні 10% учнів з особливими потребами; 19% вчителів у ЄС працюють у школах, де понад 30% учнів походять із соціально неблагополучних сімей; 24% вчителів працюють у школах, де щонайменше 10% учнів, які не говорять рідною мовою, і 32% вчителів працюють у школах, де є не менше 1% учнів-біженців.

Неприваблива вчительська професія та нестача вчителів завдають шкоди забезпеченню рівності та інклюзивної освіти, спричиняючи відсутність прикладів для наслідування та унеможливлюють задоволення потреб учнів, у тому числі учнів з особливими потребами, які живуть в мультикультурному середовищі та учнів із соціально неблагополучних сімей та сільських районів.

Працівники освіти та керівники шкіл стикаються з недостатньою підтримкою інклюзії, як наприклад, асистенти вчителів або міжкультурні посередники, про що зазначається в нещодавньому дослідженні ЄКПО «Охоплення різноманітності в освіті».

Як зазначили учасники заходу, рівність та інклюзія в системі освіти є ключовими факторами залучення більш різноманітного населення до професії вчителя, покращення її статусу та сприйняття в суспільстві, а також забезпечення того, щоб вчителі та інший освітній персонал відчували повагу та підтримку (наприклад, гендерна прозорість оплати праці в освітньому секторі покращить оплату праці працівників освіти, що дозволить порівняти її з іншими професіями подібної кваліфікації).

Вирішальну роль у цьому відіграє початковий та безперервний професійний розвиток вчителів та інших працівників освіти з питань інклюзивної освіти.

Представники європейських профспілок також підкреслили, що рівність та інклюзія є важливими для оновлення профспілок, щоб профспілки освіти могли задовольняти потреби освітнього персоналу різного походження та представляти голос усіх вчителів та інших працівників освіти в європейському регіоні.

Членські організації ЄКПО активно працюють над впровадженням Плану дій ЄКПО щодо рівності, різноманітності та інклюзії, особливо в контексті триваючої пандемії COVID-19, та поліпшення привабливості професії вчителя та освітянських профспілок шляхом забезпечення рівності та інклюзії в професії, в системі освіти в цілому та самих профспілках.


 
ЗНО 2022 – графік проведення основної сесії Друк
П'ятниця, 11 лютий 2022 16:10

Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання 2022 року відбудеться з 23 травня до 17 червня. 

Відповідні дати затверджено наказом Міністерства освіти і науки України № 1166 від 2 листопада 2021 року.

Реєстрація осіб для участі у ЗНО триватиме з 1 лютого до 9 березня. 

Керівники закладів освіти зможуть зареєструвати учнів (слухачів, студентів) для проходження ДПА у формі ЗНО до 1 березня.

Не пізніше 29 квітня у зареєстрованих учасників з’явиться можливість завантажити зі своїх інформаційних сторінок запрошення-перепустки, де буде зазначено час і місце проведення тестувань.

Тестування основної сесії ЗНО-2022 відбудуться за таким графіком:

  • фізика – 23 травня;
  • хімія – 26 травня;
  • українська мова, українська мова і література – 31 травня;
  • математика, математика (завдання рівня стандарту) – 3 червня;
  • іспанська, німецька, французька мови – 6 червня;
  • англійська мова – 7 червня;
  • історія України – 10 червня;
  • географія – 14 червня;
  • біологія – 17 червня.
 
Недопущення звуження гарантій діяльності профспілок – ціль законопроєкту № 7030 Друк
П'ятниця, 11 лютий 2022 16:08

8 лютого 2022 року у Верховній Раді України зареєстровано законопроєкт № 7030 «Про внесення змін до статей 6 та 17 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (щодо недопущення звуження гарантій діяльності профспілок). 

Ініціатори законопроєкту – Народні депутати України Вадим Івченко, Сергій Рудик, Михайло Волинець, Андрій Пузійчук, Іван Кириленко, Наталія Королевська та Юрій Солод.

У грудні минулого року парламентським Комітетом з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування при підготовці до другого читання проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення системи управління сферою охорони здоров’я та забезпечення медичного обслуговування населення» (реєстр. №5873без будь-яких на то законних підстав та консультацій з профспілками було внесено поправку про зобов’язання роботодавців подавати звітність про членство працівника у профспілковій організації. Застереження ФПУ до голови названого профільного Комітету ВРУ про незаконність такої норми були проігноровані.

Зазначене розцінено профспілками як грубе втручанням держави в реалізацію основоположного права людини на об’єднання, що заборонено статтями 3, 8 Конвенції Міжнародної організації праці №87 про свободу асоціації та захист права на організацію, ратифікованої Україною (далі – Конвенція 87), статтею 12 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» через порушення принципу незалежності профспілок від органів влади. Адже збір персональних даних про членство працівника в профспілковій організації, може бути використаний як проти профспілкової організації шляхом втручання в її статутну діяльність, так і безпосередньо до працівника як члена профспілки.

Провівши консультації з керівниками профоб’єднань – суб’єктів Угоди про утворення СПО об’єднань профспілок, Федерація профспілок України розробила законопроект № 7030, який було запропоновано для внесення у Парламент представникам профспілок у Верховній Раді України

Зазначений законопроєкт спрямований на приведення норм Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» у відповідність до вимог Конституції України, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенція МОП № 87, Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» шляхом скасування положень, необґрунтовано внесених Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління сферою охорони здоров’я та забезпечення медичного обслуговування населення» № 1962-IX від 15.12.2021, якими запроваджено безпідставний державний контроль за організацією працівників та обмежено незалежність діяльності профспілок.

Законопроєктом № 7030 передбачено внесення змін до пункту 4 частини другої статті 6 та частин першої і п’ятої статті 17 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», виключивши із звітності, яку зобов’язані подавати платники єдиного внеску, відомості про членство застрахованих осіб у профспілкових організаціях, а також відповідні положення про можливість використання органами державної влади інформації з Державного реєстру щодо належності або неналежності осіб, які працюють, забезпечують себе роботою самостійно або навчаються, до профспілок, як такі, що:

  • не стосуються предмету правового регулювання вказаного Закону;
  • утискають вільне здійснення працівниками права на організацію;
  • порушують державні гарантії незалежності діяльності профспілок.

Профспілки закликають народних депутатів України небайдужих до принципів конституційності, законності та справедливості солідарно підтримати законопроєкт № 7030!

 Департамент правого захисту ФПУ

 
СЕРТИФІКАЦІЯ Є ПІДСТАВОЮ ДЛЯ ПРИСВОЄННЯ ВЧИТЕЛЮ КВАЛІФІКАЦІЇ Друк
П'ятниця, 11 лютий 2022 09:49

Наразі порядок присвоєння кваліфікаційної категорії педагогічним працівникам визначено Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 року № 930, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 р. за № 1255/18550 (далі - Типове положення).

Відповідно до частини четвертої статті 38 та частини сьомої статті 49 Закону України «Про повну загальну середню освіту» керівник закладу загальної середньої освіти зобов'язаний сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником, а також є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання.

Згідно з правовою позицією, відображеною, зокрема, в листі Міністерства юстиції України від 26.12.2008 № 758-0-2-08-19 «Щодо практики застосування норм права у випадку колізії», у разі існування суперечності між актами, прийнятими різними за місцем в ієрархічній структурі органами – вищестоящим та нижчестоящим, застосовується акт, прийнятий вищестоящим органом, як такий, що має більшу юридичну силу.

Успішне проходження вчителем процедури сертифікації (підтверджене відповідним сертифікатом) є достатньою підставою для прийняття атестаційною комісією рішення про присвоєння йому наступної кваліфікаційної категорії або підтвердження наявної вищої категорії без надання ним жодних додаткових документів чи проведення будь-яких заходів, пов'язаних із вивченням діяльності такого педагогічного працівника.

 
« ПочатокПопередня111112113114115116117118119120НаступнаКінець »

Сторінка 114 з 596