Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

24 лютого Заява профспілок до ІІ річниці з початку повномасштабного військового вторгнення росії в Україну Які зміни чекають на внутрішньо переміщених осіб у березні 2024 року? Укриття закладів освіти доступні тільки для учасників освітнього процесу – по
Понеділок, 26 лютий 2024 10:28

24 лютого 2024 року минає два роки з початку повномасштабного військового вторгнення російської федерації в Україну, яке перетворилося на найбільшу війну в Європі після Другої світової війни.

Повномасштабне вторгнення в лютому 2022 року стало продовженням злочину проти миру, фундаментальних принципів та норм міжнародного права, коли вона в 2014 році тимчасово окупувала Автономну Республіку Крим, місто Севастополь та окремі регіони в Донецькій та Луганській областях України.

росія продемонструвала справжнє обличчя «русского мира»: агресія, варварські вбивства, ґвалтування, терор, ядерний шантаж та інші жахливі злочини, які не вкладаються у свідомість жодної людини. Єдина причина усього цього - намагання відродити “російську імперію”.

Загарбницька війна російського режиму зруйнувала життя мільйонів українців, зрівнявши із землею їхні рідні домівки та змусивши їх шукати безпеку та притулок в інших регіонах України та за її межами.

Постійні ракетно-артилерійські обстріли та руйнування українських міст і сіл, об’єктів цивільної енергетичної і транспортної інфраструктури, житлових та пологових будинків, дитячих садків та шкіл, стадіонів та лікарень, театрів та музеїв, профспілкових будівель, промислових об’єктів, принесли горе і біль сотням тисяч українців. Величезного удару зазнала економіка України. Вартість післявоєнного відновлення в Україні станом на кінець 2023 року становить 486 млрд дол., за даними спільної оцінки Уряду України, Групи Світового банку, Європейської комісії та ООН.

Захищаючи себе та увесь демократичний світ від російського агресора, щоденно віддаючи життя своїх найкращих синів і дочок за свободу, демократію та верховенство права, Україна вистояла і не лише зупинила російську навалу, але й успішно стримує її.

Наразі свого визволення очікують тимчасово окуповані росією частини Донецької, Луганської, Запорізької і Херсонської областей, а також Автономна Республіка Крим та місто Севастополь.

Ми щиро вдячні Міжнародній організації праці, зокрема АКТРАВ, Міжнародній та Європейській конфедераціям профспілок, усім національним профцентрам, які встали пліч-о-пліч з українськими профспілками, надаючи гуманітарну, політичну та фінансову допомогу Україні, українським внутрішнім біженцям, всім, хто знайшов притулок у ваших країнах.

Друга річниця – це можливість для всіх, хто вірить у свободу, відкидає насильство підтвердити свою прихильність підтримці хоробрих захисників України і нагадати, що війна не закінчилась і Україна потребує допомоги.

На цьому переломному етапі війни закликаємо наших міжнародних друзів посилити всебічну та критично необхідну підтримку Україні заради прискорення забезпечення миру після поразки агресора.

Тільки здолавши агресора можна забезпечити справедливий і довготривалий мир в Україні та Європі не допустити повторення подібної агресії в майбутньому.

Україна продовжить рухатися до перемоги над російською агресію, а також продовжить рух до повноправного членства в ЄС і НАТО.

Віддаємо шану хоробрості і героїзму українців та українок сил оборони та безпеки, які захищають Україну. 

Заяву підписали Голова Федерації профспілок України Григорій Осовий і

 Голова Конфедерації вільних профспілок України Михайло Волинець.


 За матеріалами – Федерація профспілок України

 
Допомога на проживання для ВПО: хто має звернутися із заявою про продовження виплат
Понеділок, 26 лютий 2024 10:26

Нещодавно Уряд прийняв постанову, якою вніс зміни у порядок призначення виплат на проживання для ВПО.

З 1 березня 2024 року виплати буде продовжено для більшості нинішніх отримувачів, які належать до найбільш вразливих категорій. Щоб підтримати їх, ще на 6 місяців, автоматично, продовжуються виплати для ВПО, які не мають можливості  працювати, а саме:

  • для пенсіонерів, у яких станом на 1 січня 2024 року розмір пенсії  не перевищує 9 444 грн (чотири прожиткових мінімуми для осіб, що втратили працездатність);
  • осіб з інвалідністю I чи II групи, дітей з інвалідністю віком до 18 років, тяжкохворих дітей (детальний перелік – у постанові);
  • дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з  їх числа віком до 23 років, а також батьків-вихователів і прийомних батьків.

Проте значна кількість ВПО також зможуть отримати виплати ще на 6 місяців, після подання нової заяви. 

Мінсоцполітики розповідає, хто саме. 

Право на продовження виплати ще на 6 місяців за заявою мають:

  • малолітня дитина, яка прибула в нову громаду без супроводу законного представника;
  • вагітна жінка після 30-го тижня вагітності (27-го тижня вагітності – для жінок, яких віднесено до I–IV категорій осіб, постраждалих від аварії на Чорнобильській АЕС);
  • людина, яка втратила працездатність, але не має права на пенсійну виплату та /або отримує державну соціальну допомогу (за умови, що середньомісячний сукупний дохід на одну особу в такій сім’ї не перевищує 9 444 грн.

Держава надає додаткову підтримку батькам, які не мають можливості працювати, доглядаючи дітей. Тому за заявою допомога продовжуватиметься, якщо середньомісячний сукупний дохід на одного члена сім'ї не перевищує 9444 грн:

  • для осіб працездатного віку, які не працюють і доглядають за дитиною до 14 років;
  • або сімей, у яких виховується троє і більше дітей до 18 років (при цьому всі діти проживають в сім’ї і не виховуються в інтернатних закладах). Такі сім’ї отримають допомогу, якщо проживають на території, де ведуться чи можливі бойові дії 
  • Родини, які проживають в умовно безпечних регіонах України, але в цих населених пунктах немає можливості віддати дитину до дитячого садочка, а навчання у школі відбувається онлайн або в змішаному форматі (офлайн та онлайн) – також можуть подати заяву і отримувати виплати протягом наступних півроку. 

Також за заявою допомога продовжується:

  • якщо людина працездатного віку не працює, але зареєструвалася в центрі зайнятості як безробітна чи така, що шукає роботу, і при цьому в сім’ї є діти, які відвідують садочки, школи, навчаються в закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти.

Також право на продовження виплати ще на 6 місяців за заявою мають особи:

  • які доглядають за особою з інвалідністю I групи, дитиною з інвалідністю до 18 років, особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, особою, яка досягла 80-річного віку, або за тяжкохворою дитиною;

В усіх цих випадках допомога призначатиметься на всіх осіб з числа ВПО у такій сім’ї, але інші члени родини, які не працюють, мають зареєструватися в центрі зайнятості. Якщо вони цього не зроблять,  виплата допомоги припиняється через місяць.

 

За матеріалами – Мінсоцполітики

 
«Жити, щоб навчати» – збірка вчительських історій про війну
Понеділок, 26 лютий 2024 10:19

Національна премія Global Teacher Prize Ukraine презентувала збірку про неймовірних і незламних українських освітян, які проживають різні досвіди війни та чинять спротив російським окупантам. 

«Жити, щоб навчати» – це 80 вчительських історій про війну, що стали символічним підсумком року незламності та змін. У збірці закарбовані щоденні подвиги освітян з усієї країни: Харківщини та Київщини, Львівщини та Херсонщини, Чернігівщини, Донеччини та інших регіонів.

Героями збірки стали:

  • вчителі, які двічі втратили свій дім;
  • освітяни, які продовжують викладати під обстрілами;
  • педагоги, які боронять освіту на фронті;
  • вчителі з досвідом викладання на окупованій території;
  • герої, які тримають тил;вчителі, які дбають про українську освіту за кордоном

Сотні зруйнованих обстрілами шкіл, тисячі окупованих проповідниками «російського світу» міст і сіл, мільйони травмованих звуками вибухів дітей… Саме таким був перший рік повномасштабного російського вторгнення для української освіти. Проте, попри всі випробування «вогнем і мечем», вона вистояла та стає сильнішою. Усе – завдяки самовідданим українським учителям, які продовжували та продовжують викладати в екстремальних умовах, часто ризикуючи найдорожчим, що в них є, – своїм життям.

Герої збірки – це українські освітяни, які продовжували та продовжують викладати в екстремальних умовах, часто ризикуючи найдорожчим, що у них є – своїм життям. Завдяки цим людям освітній процес в Україні продовжується, попри всі виклики війни.


 


Довідково

Збірку створено в межах проєкту «Global Teacher Prize Ukraine» ГС «Освіторія» та за підтримки проєкту «Програма сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст збірки є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів і не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.

Розповіді, зібрані у книжці, правдиві та унікальні. Про деякі з них команда дізналася завдяки конкурсу історій, організованому Global Teacher Prize Ukraine. Решту – записано під час інтерв’ю з учителями, про яких уже неодноразово говорили українські та закордонні ЗМІ.


                                                        Пресслужба Профспілки працівників освіти і науки України

 
За яких умов атестаційна комісія може позбавити вчителя категорії?
П'ятниця, 23 лютий 2024 11:47

Статтею 50 Закону України «Про освіту» установлено, що атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників. 

За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються або підтверджуються кваліфікаційні категорії, присвоюються педагогічні звання. Аналогічні норми передбачено статтею 48 Закону України «Про повну загальну середню освіту».

Посадові обов’язки педагогічних працівників виписані у статті 22 цього Закону, а також у статті 54 Закону «Про освіту» 

Згідно з пунктом 19 Типових правил внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів, затверджених наказом МОН від 20.12.1993 № 455, коло обов'язків, що їх виконує кожний працівник за своєю посадою, визначається посадовими інструкціями, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти

Згідно зі статтею 85 КЗпП України, посадові інструкції, як один з елементів норм праці, погоджується з виборним органом первинної профспілкової організації

У листі Міносвіти молоді та спорту від 23.09.2011 № 1/9-727 наголошується, що підставою для зниження кваліфікаційної категорії може бути лише встановлене атестаційною комісією зниження працівником рівня професійної діяльності.

Згідно пунктом 1 розділу І Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН від 9.09.2022 № 805, за результатами атестації педагогічного працівника встановлюється його відповідність або невідповідність займаній посаді та присвоюється (не присвоюється) кваліфікаційна категорія або підтверджується (не підтверджується) раніше присвоєна кваліфікаційна категорія та раніше присвоєне педагогічне звання.

Пунктом 5 розділу І Положення керівника закладу освіти наділено повноваженнями ініціювати позачергову атестацію педагогічного працівника, у разі зниження ним якості педагогічної діяльності. Тобто керівник повинен мати очевидні підстави, що якість педагогічної діяльності працівника знизилася

Однак цим нормативним актом, як і іншими, не передбачено, якими конкретно можуть бути такі підстави.

Вимоги для присвоєння категорій передбачено у пункті 9 розділу І Положення, зокрема:

  • кваліфікаційна категорія «спеціаліст» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній рівень фаховий молодший бакалавр (освітньо-кваліфікаційний рівень молодший спеціаліст), молодший бакалавр, бакалавр чи магістр (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліст);
  • кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній рівень молодший бакалавр (освітньо-кваліфікаційний рівень молодший спеціаліст), бакалавр чи магістр (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліст) (для працівників закладів дошкільної освіти також освітньо-професійний ступінь фаховий молодший бакалавр), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж три роки;
  • кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній рівень бакалавр, магістр (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліст) (для працівників закладів дошкільної освіти також освітньо-професійний ступінь фаховий молодший бакалавр або ступінь вищої освіти молодший бакалавр (освітньо-кваліфікаційний рівень молодший спеціаліст), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж п'ять років;
  • кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній рівень магістр (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліст), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж сім років.

Згідно з пунктом 11 розділу І Положення наявність освітнього (освітньо-кваліфікаційного) рівня педагогічного працівника підтверджується відповідним документом про освіту. 

Стаж роботи на посадах педагогічних працівників визначається відповідно до даних його особової справи, трудової книжки або інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують стаж роботи на посадах педагогічних працівників. 

Визначення рівня професійної діяльності педагогічного працівника та його відповідності займаній посаді визначається колегіально – атестаційною комісією, у складі не менше п’яти осіб. Крім того, до роботи в складі атестаційної комісії включаються представники первинних або територіальних профспілкових організацій у кількості до 2 осіб включно (пункт 2 розділу ІІ Положення).  Атестаційна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її складу. 

Рішення атестаційної комісії приймають шляхом голосування простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів «за» і «проти» атестаційна комісія приймає рішення в інтересах педагогічного працівника, який атестується ( пункт 4 розділу І).

Повноваження атестаційних комісій відповідних рівнів виписано у пунктах 7-9 розділу ІІ Положення. Це зокрема: розгляд документів, поданих педагогічними працівниками, встановлення їх відповідність вимогам законодавства та вжиття заходів щодо перевірки за потреби їх достовірності; прийняття рішення про відповідність (невідповідність) педагогічних працівників займаним посадам; присвоєння (підтвердження) кваліфікаційних категорій і педагогічних звань або про відмову в такому присвоєнні (підтвердженні). Атестаційні комісії II та ІІІ рівнів наділені ще повноваженнями розгляду апеляцій на рішення атестаційних комісій нижчих рівнів.

Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Положення атестаційна комісія розглядає документи педагогічних працівників, які атестуються, за потреби перевіряє їх достовірність, встановлює дотримання вимог пунктів 8, 9 розділу I цього Положення (стосовно підвищення кваліфікації та дотримання вимог щодо присвоєння (підтвердження) кваліфікаційних категорій). Атестаційна комісія оцінює професійні компетентності педагогічного працівника з урахуванням його посадових обов’язків.

Для належного оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника атестаційна комісія може прийняти рішення про вивчення практичного досвіду його роботи. У такому випадку атестаційна комісія має визначити зі складу членів атестаційної комісії членів, які аналізуватимуть практичний досвід роботи педагогічного працівника, а також затвердити графік заходів з його проведення.

Атестаційна комісія може запросити педагогічного працівника на своє засідання у разі виникнення до нього питань, зокрема пов’язаних з поданими ним документами (пункт 8 розділу ІІІ).

Педагогічний працівник може бути присутнім на засіданні атестаційної комісії під час розгляду питань, що стосуються його атестації (пункт 9 розділу ІІІ).

Тобто присутність педагогічного працівника під час його атестації не є обов’язковою. Однак якщо йдеться про наміри відмови у підтвердженні кваліфікаційної категорії нижче попереднього рівня, його присутність є доцільною та необхідною.

Пунктом 17 розділу І Положення заборонено створення перешкод для проходження педагогічним працівником атестації, необґрунтовану відмову у присвоєнні (підтвердженні) кваліфікаційної категорії, педагогічного звання.

Тож саме на членів атестаційної комісії покладається відповідальність за об’єктивну оцінку професійної діяльності педагогічного працівника та присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії залежно від результатів діяльності.

Згідно з пунктом 6 розділу ІІІ Положення у разі незгоди педагогічного працівника з рішенням атестаційної комісії вищого рівня щодо розгляду апеляційної заяви, він має право оскаржити таке рішення до суду в установленому законодавством порядку.

 
« ПочатокПопередня21222324252627282930НаступнаКінець »

Сторінка 21 з 601