Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Профспілки проти порушення прав постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи
Середа, 21 квітень 2021 12:05

У відповідь на звернення СПО об’єднань профспілок щодо розміру компенсації вартості санаторно-курортної путівки громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, Уповноважений Президента України з прав людей з інвалідністю Валерій Сушкевич звернувся до Мінсоцполітики з проханням встановити розмір цієї компенсації на рівні середньої вартості путівки в Україні.

У своєму зверненні до Уповноваженого СПО об’єднань профспілок поінформував про опрацювання розробленого Мінсоцполітики проект наказу щодо встановлення середньої вартості путівки для виплати грошової компенсації замість путівки громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та не погодження цього документу. Це сталося через те, що на думку профспілок, він суперечить нормам Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Так, законом визначено, що постраждалим громадянам, віднесеним до категорії 1, щорічно надається позачергово безоплатна санаторно-курортна путівка, або (за їх бажанням) грошова компенсація у розмірі середньої вартості путівки. Натомість, у підзаконних нормативно-правових актах дана норма ігнорується, що призводить до порушення прав постраждалих чорнобильців.

Згідно з пунктом 4 Порядку виплати деяким категоріям осіб з інвалідністю грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2007 № 150), грошова компенсація замість санаторно-курортної путівки особам з інвалідністю нараховується і виплачується у таких розмірах:

  • для І та II груп інвалідності – 75 %;

  • для III групи – 50% від розміру середньої вартості санаторно-курортної путівки, що обчислюється з розрахунку 35% розміру одного прожиткового мінімуму, встановленого законом на 1 січня відповідного року для осіб, які втратили працездатність.

Законом «Про Державний бюджет України на 2021 рік» з 1 січня 2021 р. прожитковий мінімум становить 1 769 гривень.

Таким чином, середня вартість путівки для осіб з інвалідністю внаслідок загального захворювання та з дитинства у 2021 році становить 619 грн, а розмір грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки, відповідно:

  • для І-ІІ групи – 464 гривні;

  • для III групи – 310 гривень.

Враховуючи актуальність зазначеного питання, профспілки спільно з Уповноваженим Президента України з прав людей з інвалідністю ініціюють ухвалення підзаконних актів з метою встановлення розмірів зазначеної грошової компенсації на рівні середньої вартості путівки в Україні.

За матеріалами ФПУ

 
Використання освітньої субвенції та її залишків – лише за цільовим призначенням!
Середа, 21 квітень 2021 10:56

Профспілкою не погоджено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6», яким пропонується розширити напрями використання освітньої субвенції та її залишків у 2021 році не за цільовим призначенням.

Відповідно до статті 103-2 Бюджетного кодексу України освітня субвенція надається з державного бюджету місцевим бюджетам та спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів загальної середньої  закладів освіти та інших закладів, які забезпечують її здобуття.

Проектом передбачається дозвіл на використання у 2021 році залишків освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, що утворилися станом на 1 січня 2021 р., на закупівлю товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення безпечного навчального процесу у закладах загальної середньої освіти.

Такі дозвільні норми на нецільове використання освітньої субвенції провокують місцеву владу на створення штучної економії освітньої субвенції з метою спрямування її на оснащення закладів освіти засобами навчання, комп’ютерними комплексами; забезпечення пожежної безпеки; підключення закладів освіти до Інтернету; будівництво туалетних приміщень, їх реконструкцію, на придбання підручників, посібників шкільних автобусів тощо.

Таким чином, недоплативши вчителям та іншим педагогічним працівникам за їхню працю, занурившись у їх гаманець, за рахунок видатків центрального бюджету, влада на місцях намагається залатати прогалини місцевих бюджетів.

Але ж відповідно до частини 3 статті 37 Закону України «Про повну загальну середню освіту» зобов’язання забезпечити утримання та розвиток заснованого закладу освіти, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо, покладено на засновника.

Економія освітньої субвенції станом на 1 березня 2021 року становить близько 6,2 млрд. гривень, в той же час на місцях новообрані органи влади вдаються до прийняття неправомірних рішень про зменшення надбавки педагогічним працівникам за престижність праці з 30% – 20% до її мінімальної величини в розмірі 5%, що до того ж нівелює прийнятті державними органами влади рішення про підвищення заробітної плати освітянам, особливо у 2021 році.

Тому Профспілка наполягає на вилученні з постанови норм про використання у 2021 році залишків освітньої субвенції не за цільовим призначенням, передбачивши, що такі залишки на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції – на оплату праці з нарахуваннями.

Запропоновано зобов’язати обласні держадміністрації подавати МОН, як головному розпоряднику бюджетних коштів, пропозиції щодо перерозподілу видатків субвенції між обласним бюджетом та бюджетами територіальних громад  за результатами місячного/квартального звіту про виконання місцевих бюджетів.

Така пропозиція ґрунтується на тих обставинах, що за наявності значних обсягів економії освітньої субвенції в обласних бюджетах, які заздалегідь спричинені несправедливими та суб’єктивними показниками формули розподілу освітньої субвенції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1088, обласні адміністрації здебільшого не ініціюють її перерозподіл тим місцевим бюджетам, в яких через цей недосконалий формульний розподіл недостатньо освітньої субвенції для своєчасної і в повному обсязі оплати паці педагогічних працівників.

Наголошено, що потребує вилучення з проекту норма про спрямування коштів освітньої субвенції, а також залишків коштів освітньої субвенції, на погашення заборгованості із заробітної плати, строк виплати якої минув, лише в межах одного бюджетного періоду, оскільки термінів, що обмежують погашення заборгованості не існує. Згідно зі статтею 233 Кодексу законів про працю України у разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком.

Тому проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6» у запропонованій редакції не може бути погоджений та потребує доопрацювання.

 

Завантажити документ spo-zmni-post-kmu_subvencyi_-2021.pdf [183,15 Kb][212] Завантажити Переглянути документ онлайн
 
 
Профспілка за підтримку законопроекту про відновлення трудових прав педагогів-пенсіонерів
Понеділок, 19 квітень 2021 08:36

На прохання профільного Комітету  Верховної Ради України в ЦК Профспілки розглянуто проект закону «Про внесення змін до Закону України «Про повну загальну середню освіту» (щодо відновлення конституційних прав працівників закладів загальної середньої освіти, яким призначено пенсію за віком)», реєстраційний № 5365 від 12.04.2021, розроблений народними депутатами України М.Я. Заблоцьким, В.О. Вагнєр та іншими, й спрямував до Комітету звернення, в якому йдеться про необхідність його підтримки та схвалення Комітетом, оскільки зазначені в ньому зміни до закону «Про повну загальну середню освіту» збігаються з позицією Профспілки.

Зазначеним законопроектом передбачено скасування норми статті 22 закону  «Про повну загальну середню освіту» щодо укладення з педагогічними працівниками закладів загальної середньої освіти, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, трудових договорів строком від 1 до 3 років.

Передбачається також виключення з Прикінцевих та перехідних положень закону «Про повну загальну середню освіту» норм пункту 3, якими було зобов’язано засновників та керівників закладів загальної середньої освіти припинити безстрокові трудові договори з керівниками та педагогічними працівниками, які отримують пенсію за віком, з одночасним укладенням з ними з 1 липня 2020 року трудових договорів строком на один рік.

Законопроектом передбачено, що засновники закладів загальної середньої освіти, керівники закладів загальної середньої освіти до 1 червня 2021 року мають відновити (укласти) безстрокові трудові договори з керівниками та педагогічними працівниками закладів загальної середньої освіти, які отримують пенсію за віком, з якими вони були припинені за цих підстав.

З цього приводу ЦК Профспілки звернувся також до територіальних організацій Профспілки з проханням провести належну роботу з народними депутатами України від відповідних територіальних округів щодо підтримки зазначеного законопроекту, спрямувати звернення до профільного Комітету, а також до керівників фракцій та груп політичних партій у Верховній Раді України і безпосередньо народним депутатам України щодо невідкладного його розгляду та підтримки. 


Завантажити документ pdtrimka-zakonoproektu-5365.pdf [203,83 Kb][311] Завантажити Переглянути документ онлайн  
 
Трансформацію санаторних шкіл продовжено на рік
Четвер, 15 квітень 2021 09:59

14 квітня 2021 року Верховна Рада України на позачерговому засіданні ухвалила закон №5138-1 щодо розширення можливостей для трансформації освітньої мережі та захисту прав учасників освітнього процесу.

Зокрема, метою законопроєкту є можливість поступового перетворення в інші типи закладів санаторних шкіл в умовах децентралізації.

Передбачаються такі заходи:

  • продовження трансформації санаторних шкіл ще на рік – до липня 2022 року;

  • погодження з МОН планів місцевих органів влади про зміну типу закладу або ліквідацію санаторної чи спеціальної школи.

Це допоможе органам місцевого самоврядування сформувати освітню мережу відповідно до потреб громади. Отже, буде створено підґрунтя для поступового реформування закладів з урахуванням інтересів усіх учасників освітнього процесу.

У 2020-2021 навчальному році в системі освіти функціонують 65 санаторних шкіл з пансіонами (інтернатами) у структурі, в яких навчається 14 548 учнів, серед них – 552 дитини-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування.

Найбільша кількість закладів знаходиться в Дніпропетровській області – 7 закладів.

У 8 областях, за оперативною інформацією органів управління освітою обласних державних адміністрацій, заплановано трансформацію 18 санаторних шкіл у ліцеї та гімназії, які почнуть функціонувати в новому статусі з 1 липня 2021 року, ще 19 санаторних шкіл перебувають на стадії підготовки перетворення їх в інший тип закладу загальної середньої освіти, інші санаторні школи мають визначитися із своєю траєкторією перетворення та змінити тип закладу відповідно до ухваленого Закону, тобто до липня 2022 року.

За матеріалами – МОН

 
« ПочатокПопередня151152153154155156157158159160НаступнаКінець »

Сторінка 154 з 602