Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Ухвалено закон, який передбачає перехід на електронні трудові книжки
П'ятниця, 12 березень 2021 10:32

5 лютого 2021 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» та повернуто з підписом Президента 4 березня 2021 року.

Пунктом 1 розділу II Прикінцевих та перехідних положень встановлено, що цей Закон набирає чинності через три місяці з дня його опублікування, крім пункту 4 цього розділу, який набирає чинності з дня опублікування цього Закону.

Законом запроваджується облік трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

Електронна трудова книжка дасть можливість уповноваженим органам призначати людині пенсію автоматично (без звернення) та збирання документів за всю її трудову діяльність.

Тобто, як в усіх цивілізованих країнах, коли настає право на соціальну виплату / пенсію, держава інформує про можливість її отримання та розрахунковий її розмір.

За працівником зберігатиметься право вибору для покращення запропонованого розрахункового розміру, а саме:

або він надає відомості про отримувану заробітну плату за період до 2000 року (до запровадження персоніфікованого обліку),

або відтермінує свій вихід на пенсію для одержання підвищення до пенсії на 0,5–0,75 % за кожний повний місяць роботи після досягнення пенсійного віку, або використовує право на призначення пенсії.

Враховуючи, що в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування є відомості про 13 млн. працівників, його наповнення даними, які містяться в паперових трудових книжках, буде проведено у перехідний період протягом 5 років.

Наповнення відомостей відбуватиметься:

як роботодавцем, так і безпосередньо застрахованою особою;

через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо) з обов’язковим накладанням страхувальником або застрахованою особою кваліфікованого електронного підпису.

Варто зазначити, що оригінал паперової трудової передається на зберігання працівнику як офіційний документ.

Якщо працівник виявить бажання продовжити її ведення, то роботодавець на його вимогу буде зобов’язаний паралельно із електронним обліком трудової діяльності також внести до паперової трудової книжки записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення.

Проте трудові книжки, які вважають рудиментом минулого століття, не зникнуть одразу. Передбачений 5-річний перехідний період, впродовж якого одночасно можуть використовуватися і паперові, і електронні трудові книжки.

Зазначимо, що трудові книжки запроваджувалися десятки років тому, коли паперові носії інформації були єдиними на той час. Прийнявши це закон,  уряд переслідує кілька цілей. Головна з них – спростити доступ до інформації про стаж працівників, а також ввести систему автоматичного призначення пенсій чи інших соціальних виплат без особистого звернення людини.

Перевагами цього закону також вважають усунення загроз загубити чи пошкодити книжку, або фальсифікувати дані у ній.

Протягом багатьох років трудова книжка була документом в якому фіксувався трудовий стаж, від якого залежав розмір майбутньої пенсії.

З 2004 року поняття «трудовий стаж» перейменовується у «страховий стаж» який враховується для призначення пенсії, враховується не просто робота (виконання трудових обов’язків), а період трудової діяльності за який сплачено страхові внески.

Ці дані й вносяться до Державного реєстру загальнообов’язкового соціального страхування.

Починаючи з 1 січня 2004 року, для підтвердження страхового стажу трудова книжка дійсно не потрібна. Вся інформація про працівника є у цьому реєстрі, саме ним користується Пенсійний фонд, визначаючи стаж для пенсій.

Для того, щоб інформація про записи у трудовій книжці, внесені до 2004 року потрапила до реєстру і встановлюється 5-річний перехідний період, впродовж якого можна використовувати як паперову трудову книжку, так і електронну.

Однак відмовлятися від паперової трудової книжки не варто, електронні трудові книжки запроваджуються в першу чергу для майбутніх пенсіонерів, а не для теперішніх.

Після 5-річного терміну дані про стаж підтверджуватимуться паперовою трудовою книжкою поданою до Пенсійного фонду.

Новий закон передбачає, що після того, як працівникові оформили електронну трудову книжку, паперову роботодавець має віддати на збереження її власникові.

 
МОН підтримує пропозиції Профспілки щодо внесення змін до формули розподілу освітньої субвенції
Середа, 10 березень 2021 11:23

Міністерство освіти і науки України на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 10.02.2021 № 4109/0/2-21 розглянуло звернення Спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об'єднань профспілок на національному рівні від 1.02.2021 № 01-12/57-спо до листів Профспілки працівників освіти і науки України від 27.01.2021 № 02-7/72 та від 03.02.2021 № 02-5/98 щодо внесення змін до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1088.

З метою приведення механізму розподілу освітньої субвенції у відповідність до чинних норм бюджетного законодавства, Міністерством освіти і науки України розроблено та направлено на розгляд Кабінету Міністрів України відповідні зміни до формули розподілу освітньої субвенції. 

Надані пропозиції будуть опрацьовані спільно з Профспілкою працівників освіти і науки України в межах робочої групи під час підготовки нової редакції формули розподілу освітньої субвенції на 2022 рік


Завантажити лист СПО spo-zmni-formula.pdf [205,33 Kb][82] Завантажити Переглянути документ онлайн  

Завантажити лист-відповідь МОН vdpovd-profsplka-po-formul_qr.pdf [389,88 Kb][113] Завантажити Переглянути документ онлайн  

 
Нова Галузева угода – засідання робочої комісії від профспілкової сторони
Середа, 10 березень 2021 11:22

4 березня 2021 року відбулося засідання робочої комісії від профспілок освіти з питання укладення нової Галузевої угоди на 2021-2025 роки.

Участь у нараді взяли представники новоствореного спільного представницького органу від Профспілки працівників освіти і науки України та Вільної профспілки освіти і науки України.

Заступник Голови Профспілки Сергій Романюк наголосив, що робота на проектом основного документу соціального партнерства розпочалася і зараз важливим є власне напрацювання тексту угоди та організація переговорного процесу.

Далі йтиме процес зібрання пропозицій та напрацювань до угоди від профспілок, а після узгодження позицій – профспілкова сторона зустрінеться із Міністерством освіти і науки України.

Наразі за основу було взято чинну угоду, її структуру та основні розділи.

Нагадуємо, Галузева угода – це один із основних нормативних документів соціального партнерства. На її підставі забезпечується реалізація досягнутих домовленостей соціальних партнерів про врегулювання професійних, трудових і соціально-економічних інтересів, прав і гарантій працівників освіти та студентства.

 
Вітання до 8 Березня!
П'ятниця, 05 березень 2021 16:16
 
« ПочатокПопередня151152153154155156157158159160НаступнаКінець »

Сторінка 160 з 602