Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Національна поліція нагадує: «Увага! Діти на дорозі!»
Понеділок, 10 вересень 2018 15:15
Відбувся перший тиждень навчання у закладах освіти. Національна поліція нагадує, що саме в перші дні навчального року збільшується ризик травмування малечі під колесами авто. Правоохоронці просять водіїв бути більш уважними до маленьких пішоходів, батьків – не нехтувати правилами перевезення дітей в авто.

Наразі й до 20 вересня тривають профілактичні заходи «Увага! Діти на дорозі!». До навчального періоду правоохоронці обстежують ділянки вулично-дорожньої мережі, що прилягають до територій дитячих та навчальних закладів та якими проходять маршрути руху шкільних автобусів.

Працівники поліції та освітяни склали спільні графіки першочергових профілактичних заходів, запланували проведення уроків  з дорожньої абетки, проводять перевірки готовності шкільних автобусів  до перевезення маленьких пасажирів.

Натомість правоохоронці нагадують дорослим – безпека дітей перш за все залежить від вас.

Тож батькам варто нагадати малюкам правила безпечної поведінки, пройти з дитиною шлях до школи, звернути увагу на дорожні ситуації, що можуть виникнути під час руху дитини до школи.

Так само відповідальними потрібно бути і водіям. Будьте особливо обережні під час руху біля шкіл та дитячих садочків,  неухильно дотримуйтесь правил дорожнього руху. 

Аби діти почувалися в дорожньому русі безпечно, недостатньо зусиль лише правоохоронців і освітян. Для цього потрібна свідома підтримка суспільства і власний приклад виконання правил дорослими. Пам’ятайте про це!

 

Департамент превентивної діяльності Національної поліції України

 
Заява ФПУ щодо проекту Держбюджету України на 2019 рік
Понеділок, 10 вересень 2018 09:35
Уряд завершує роботу над формуванням проекту Державного бюджету України на 2019 рік. У перших коментарях щодо очікуваного змісту головного кошторису країни очільники влади вже назвали проект «правдивим, без надутих цифр» і разом із тим «соціально спрямованим».

На жаль, як і в минулі роки, соціальні партнери Уряду – профспілки були відсторонені від участі у формуванні Державного бюджету, право на яке мають відповідно до законодавства та домовленостей за Генеральною угодою.

Наразі, на профспілкові пропозиції до проекту Держбюджету – 2019 щодо дотримання норм національного законодавства і міжнародних зобов’язань при розрахунку соціальних показників бюджету, ФПУ отримала відповідь Міністерства фінансів України про неможливість врахування переважної більшості профспілкових пропозицій.

Головний розробник Держбюджету проінформував, що в наступному році не передбачається кардинального зростання розмірів основних державних соціальних стандартів та гарантій – прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати, мінімальної пенсії, державної допомоги, а планується лише їх індексування практично на рівень інфляції.

Федерація профспілок України виступає категорично проти продовження реалізації політики дешевої робочої сили, яка вже витиснула з країни 5 млн працівників та майже стільки ж загнала у «тінь».

У проекті Держбюджету на 2019 рік урядовці знову пропонують встановити мінімальну зарплату меншу від очікуваного фактичного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме у розмірі 4173 грн, не зважаючи на доручення Парламенту розглянути можливість підвищення розміру мінімальної заробітної плати до 4200 грн вже з другого кварталу 2018 року (п.19 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік»).

При цьому запропоновані розміри прожиткового мінімуму більш ніж у 2 рази нижчі за фактичні його розміри. Враховуючи, що базовий тарифний розряд у бюджетній сфері ґрунтується на розмірі прожиткового мінімуму, тим самим занижується рівень заробітної плати майже чотирьох мільйонів працівників бюджетної сфери.

За розрахунками Федерації профспілок України з урахуванням фактичної вартості споживчого кошика, передбачених Конвенціями МОП №№ 117 та 131 витрат на житло, освіту, охорону здоров’я, утримання сім’ї, інфляціїмінімальна зарплата в Україні з 1 січня 2019 р. має становити не менше 7,7 тис. грн, посадовий оклад працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки – більше розміру мінімальної зарплати, а прожитковий мінімум для працездатних осіб - близько 5,2 тис. грн.

Не передбачено в проекті Держбюджету й належного фінансування бюджетної сфери для забезпечення заробітної плати вчителям, лікарям, державним службовцям, працівникам культури та соціальної сфери на рівні, визначеному законодавством, виплати стипендій студентам та учням, підтримки мережі навчальних та медичних закладів, підготовку робітничих кадрів тощо.

Без достатньої державної підтримки залишаються підприємства та працівники вугільної галузі, лісового господарства, авіабудування, що не дозволить погасити існуючу заборгованість з виплати заробітної плати шахтарям через недостатність обігових коштів та провокуватиме її зростання, не сприятиме підвищенню конкурентоздатності українських підприємств та товарів.

Ратифікувавши Конвенції Міжнародної організації праці № 117 про основні цілі та норми соціальної політики та № 131 про встановлення мінімальної заробітної плати з особливим урахуванням країн, що розвиваються, підписавши Програму Гідної праці МОП для України на період 2016–2019 років, влада України підтвердила свою готовність до забезпечення гідної праці та достатнього рівня життя населенню України з метою досягнення заможного європейського майбутнього.

Федерація профспілок України закликає владу забезпечити виконання взятих на себе зобов’язань та не допустити подальшого поглиблення бідності в Україні через закріплення у Державному бюджеті України на 2019 рік занижених соціальних стандартів та гарантій, а також обмежених видатків на розвиток ключових галузей економіки і соціальної сфери країни.

Федерація профспілок України вимагає відкритого обговорення з соціальними партнерами в рамках Національної тристоронньої соціально-економічної ради напрямів розподілу державних коштів задля забезпечення гарантованого Конституцією України права громадян на достатній рівень життя, отримання доступної медичної допомоги та освіти, підтримки національного виробництва. 


Федерація профспілок України

 
Оплата праці вчителів ліцейних класів НВК
П'ятниця, 07 вересень 2018 15:29
 Чи підвищується оплата праці вчителів ліцейних класів навчально-виховного комплексу «ЗОШ I-III ступенів-ліцей»?

Статтею 9 Закону України «Про загальну середню освіту» в редакції, що діяла до внесення змін Законом України «Про освіту» від 5.09.2017 № 2145,  передбачалося, що загальноосвітні навчальні заклади можуть створювати навчально-виховні комплекси у складі навчальних закладів різних типів і рівнів акредитації для задоволення допрофесійних і професійних запитів громадян.

Відповідно до Інструкції про організацію та діяльність ліцею, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 20.07.1995 № 217, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5.01.1996 за № 8/1033, ліцей – це середній загальноосвітній навчально-виховний заклад освіти, що забезпечує здобуття освіти понад державний освітній мінімум, здійснює науково-практичну підготовку талановитої учнівської молоді.

Пунктом 9 цієї Інструкції встановлено, що до ліцею зараховуються учні віком від 14 до 17(18) років. У його структурі можуть бути І-ІІ курси (відповідають 10-11 класам середньої загальноосвітньої школи), І-ІІІ курси (відповідають 9-11 класам середньої загальноосвітньої школи) або І-ІV курси (відповідають 8-11 класам середньої загальноосвітньої школи).

Пунктом 10 Інструкції також передбачено можливість зарахування до ліцею учнів, які закінчили 7(9) клас загальноосвітньої школи (або відповідний клас гімназії) і пройшли конкурсний відбір.

Інструкцією передбачено, що педагогічні працівники ліцею можуть поєднувати навчально-виховну роботу з науково-методичною та експериментальною, використовуючи поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять інноваційні технології навчання. Поглиблена підготовка учнів досягається в результаті вивчення спеціальних курсів, факультативів, курсів за вибором, відвідування занять у гуртках, клубах, студіях, а також стажування, практики в навчальних і наукових лабораторіях, на виробництві.

У ліцеї може проводитись підготовка учнів за індивідуальними навчальними планами, пошукова та навчально-дослідна робота.

Поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять у ліцеї можуть застосовуватись інноваційні технології та проектування, конструювання, моделювання (теоретичне і технічне), пошуково-дослідницька робота, у тому числі літня навчально-дослідницька практика та інші види навчальної діяльності.

Тож зважаючи на такі особливості роботи педагогічних працівників ліцеїв, а також гімназій, які вважалися на ті часи закладами освіти нового типу, передбачалася й підвищена оплата їхньої праці.

При вирішенні питання оплати праці працівників навчально-виховних комплексів, до складу яких входять різні типи навчальних закладів, застосовуються умови оплати праці, передбачені для відповідного типу закладу.

Відповідно до підпункту «б» пункту 28 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102, погодженої з Міністерством праці України, Міністерством фінансів України, ЦК Профспілки працівників освіти і науки України та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.05.1993 за № 56, посадові оклади (ставки заробітної плати) керівним та педагогічним працівникам ліцеїв та гімназій підвищуються на 10%.

Варто зазначити, що статтею 9 нової редакції Закону України «Про освіту» № 2145 встановлено, що здобуття загальної середньої освіти забезпечують:

  • початкова школа – заклад освіти I ступеня (або структурний підрозділ іншого закладу освіти), що забезпечує початкову освіту;

  • гімназія – заклад середньої освіти II ступеня (або структурний підрозділ іншого закладу освіти), що забезпечує базову середню освіту;

  • ліцей – заклад середньої освіти III ступеня (або структурний підрозділ іншого закладу освіти), що забезпечує профільну середню освіту.

Однак при цьому підпунктом 3 пункту 3 Закону передбачено, що навчання учнів за програмами дванадцятирічної повної загальної середньої освіти починається:

  • для початкової освіти – з 1 вересня 2018 року;

  • для базової середньої освіти – з 1 вересня 2022 року;

  • для профільної середньої освіти – з 1 вересня 2027 року;

Підпунктом 4 пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень цього закону встановлено, що з 1 вересня 2027 року строк здобуття профільної середньої освіти усіма здобувачами освіти становить три роки.

З цього терміну ліцеї функціонують як самостійні юридичні особи, крім закладів спеціалізованої освіти. До 2027 року запровадження освітніх програм трирічної профільної школи можливе за рішенням центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки, за умови наявності відповідного стандарту профільної середньої освіти та відповідної типової освітньої програми.

Відповідно до підпункту 5 пункту 3 до 2027 року положення цього Закону, що стосуються профільної середньої освіти, діють щодо закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти в межах дворічної старшої школи відповідно до законодавства.

Згідно з підпунктом 12 пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень цього Закону після набрання чинності цим Законом розмір заробітної плати педагогічних і науково-педагогічних працівників не може зменшитися, якщо ці працівники продовжують обіймати відповідні посади, виконувати відповідні обов'язки та зберігають відповідну кваліфікаційну категорію.

Тому створення та діяльність навчально-виховних комплексів,  до складу яких входять ліцейні або гімназійні класи, як і підвищена відповідно до п. 28 Інструкції № 102 на 10% оплата праці педагогічних працівників за роботу у цих класах, є правомірним.

 
Профспілка наполягає на підвищенні зарплати педпрацівникам дошкільної, позашкільної та профтехосвіти
П'ятниця, 07 вересень 2018 15:28
ЦК Профспілки працівників освіти і науки України спрямував звернення до Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України та Федерації профспілок України з приводу необхідності підвищення розмірів посадових окладів та ставок заробітної плати педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної, професійно-технічної, вищої освіти та інших закладів і установ освіти, а також науково-педагогічних працівників.

У листі зазначається, що під час підготовки та опрацювання численних проектів постанови, не погоджуючи їх, ЦК Профспілки неодноразово вносив пропозиції про прийняття Урядом рішення про одночасне підвищення посадових окладів та ставок заробітної плати всім педагогічним працівникам усіх типів закладів та установ освіти, а також науково-педагогічним працівникам з 1 січня 2018 року.

Не прийняття відповідного урядового рішення призвело до порушення міжпосадового рівня оплати праці освітян і викликало справедливе невдоволення педагогів дошкільних, позашкільних, професійно-технічних, вищих закладів освіти низькою оцінкою владою їхньої складної, важливої, відповідальної педагогічної праці, спричинило конфліктні ситуації в колективах, про що застерігала у своїх зверненнях профспілка.

Зважаючи на норми пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 22.01.2018 № 22, ЦК Профспілки, на вимогу значної чисельності педагогічних працівників, а також профспілкових організацій, як представників їхніх прав та інтересів, просить вжити заходів для підвищення розмірів посадових окладів та ставок заробітної плати педагогічних працівників комунальних закладів і установ освіти, а також науково-педагогічних та педагогічних працівників закладів вищої та професійно-технічної освіти з 1 вересня 2018 року


Завантажити лист до МФУ mnfn_zvernennya-pdvischennya-pp-1.09.18.pdf [159,69 Kb][268]
 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 3 з 281