Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

П’ять кроків для отримання лікарняного дистанційно
Вівторок, 12 березень 2024 15:50

Епідсезон триває, кількість респіраторно-вірусних сезонних захворювань, таких як ГРВІ, COVID-19 та грип, залишається високою.

Міністерство охорони здоров’я України нагадує, що українці мають можливість залишатися вдома за наявності симптомів цих хвороб і звернутися до лікаря для експертизи тимчасової непрацездатності  дистанційно.

Для цього потрібно зробити такі кроки:

  • Зверніться до лікаря дистанційно за допомогою засобів телефонного зв’язку, інтернет-телефонії або засобів телемедичного зв’язку. На підставі отриманої інформації лікар сформує медичний висновок про тимчасову непрацездатність – електронний документ в електронній системі охорони здоровʼя.
  • Ви отримаєте смс-повідомлення з номером медичного висновку тимчасової непрацездатності (МВТН) від електронної системи охорони здоровʼя.
  • МВТН автоматично потрапить до Електронного реєстру листків непрацездатності, який веде Пенсійний фонд. На основі даних, що містить МВТН, формується електронний листок непрацездатності. Це саме той документ, за яким нараховуються виплати.
  • Тепер чекайте смс-повідомлення вже від Пенсійного фонду – з номером лікарняного. Це значить, що все оформлено успішно.
  • Повідомте роботодавцю, що захворіли, зателефонувавши або переславши номер лікарняного. Побачити ваш листок він зможе в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду. Через 7 днів після дати закриття лікарняного роботодавець зможе його сплатити. 

Звертаємо вашу увагу, що за необхідності продовжити МВТН на період понад пʼять календарних днів – ви маєте обов’язково з’явитися на особистий прийом до лікаря.

Дистанційно можна отримати й електронний рецепт, який лікар може виписати для лікування. Нагадаємо, що навіть перший електронний рецепт відтепер можна отримати без особистого прийому.

За матеріалами – МОЗ України

 
Освітян запрошують на курс цифрових навичок від Google
Вівторок, 12 березень 2024 15:49

Вчителів, викладачів закладів передвищої і вищої освіти та всіх охочих освітян запрошують пройти курс «Цифрові навички для освіти з Google»

Навчання організовано компанією «Google» у співпраці з МОН України.

Програма містить 7 онлайн-тренінгів про:

  • цифрові інструменти Google для підвищення ефективності роботи;
  • використання штучного інтелекту як особистого помічника;
  • інструменти, що зроблять навчання більш інтерактивним та персоналізованим;
  • основи безпеки дітей та молоді в інтернеті тощо.

Важливо: кожен учасник має попередньо зареєструватися. 

Початок навчання – 19 березня 2024 року о 16:00.

Під час курсу освітяни зможуть долучитися до інтерактивних завдань, челенджів та наживо проконсультуватися з тренером. 

За проходження окремого тренінгу або всього курсу ви отримаєте сертифікат.

Долучайтеся та поліпшуйте цифрові навички для ефективної роботи й навчання!

 

За матеріалами – МОН

 
Про перерозподіл освітньої субвенції
Понеділок, 11 березень 2024 10:06

Уряд затвердив розпорядження «Про перерозподіл обсягу освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2024 році».

Документ передбачає:

  • перерозподіл обсягу освітньої субвенції для місцевих бюджетів 23 областей (окрім Луганської) і бюджету Києва для виправлення технічних помилок, допущених під час заповнення даних та здійснення розрахунків освітньої субвенції. Це дасть змогу підкоригувати невідповідний обсяг виділених коштів та виплатити зарплати з нарахуваннями педагогічним працівникам у повному обсязі;
  • виділення додаткових коштів освітньої субвенції для новоствореного інклюзивно-ресурсного центру.

Зокрема, акт передбачає перерозподіл освітньої субвенції між місцевими бюджетами в обсязі 128,2 мільйона гривень і збільшення резерву коштів в обсязі 5,7 мільйона гривень.

 

За матеріалами – МОН України

 
Наша боротьба за освіту – це боротьба за права жінок!
П'ятниця, 08 березень 2024 11:32

Право на освіту означає, що кожна дитина повинна мати доступ до безкоштовної якісної освіти, добре забезпеченого кваліфікованого вчителя та якісного навчального середовища незалежно від того, де вона живе чи звідки походить, незалежно від статі, етнічної приналежності чи рівня доходу її родини. Це наша місія як освітянських профспілок і основний принцип нашої кампанії «Будь з людьми! Фінансуй освіту!» – Go Public! Fund Education!

Наша кампанія – це глобальні зусилля, спрямовані на забезпечення права на освіту для всіх і всюди, особливо для найбільш вразливих дітей, більшість з яких – дівчата. Це також зусилля, спрямовані на те, щоб наша професія, в якій домінують жінки в багатьох частинах світу, отримала визнання і повагу, на які вона заслуговує.

Виклик, що стоїть перед нами, вимагає нашої повної уваги та термінового об’єднання зусиль.

Право на освіту під загрозою

Останні кілька років ознаменувалися низкою криз, що поглиблюються, від пандемії Covid-19 і зростання вартості життя до збільшення кількості насильницьких конфліктів, воєн і наростання кліматичних надзвичайних ситуацій. Жінки, дівчата та маргіналізовані групи часто страждають найбільше, що спонукало Організацію Об'єднаних Націй зосередити увагу цьогорічного Міжнародного жіночого дня на нагальній потребі інвестувати в жінок.

За даними ООН, негайні дії мають вирішальне значення для того, щоб до 2030 року понад 342 мільйони жінок і дівчат не жили в бідності. 

У той же час, конфлікти та зростання цін можуть призвести до того, що 75% країн до 2025 року скоротять державні витрати, що негативно вплине на жінок та дівчат через обмеження основних послуг, включаючи освіту.

З початку пандемії бюджети на освіту скоротилися в 65% країнах з низьким і середнім рівнем доходу. Навіть у країнах з доходами вище середнього та високими доходами 33% зазнали скорочення бюджетів на освіту. Роки хронічного недофінансування призвели до тривожної глобальної нестачі 44 мільйонів вчителів, і за нинішнього стану речей найняти їх на роботу неможливо.

У багатьох країнах світу вчителі перевантажені роботою, їх недооцінюють і недоплачують, що призводить до того, що все менше людей прагнуть стати вчителями. Дедалі більше вчителів залишають професію, яку вони люблять і якої відчайдушно потребує світ. Ті ж, хто залишається, надто часто стикаються з низькими зарплатами, некерованим навантаженням, задушливою бюрократією, нестабільною зайнятістю, зростаючим співвідношенням кількості вчителів до кількості учнів і дуже малою повагою до їхньої важливої роботи. Не дивно, що в багатьох країнах більшість тих, хто підтримує наші освітні системи, незважаючи на складні обставини, – це жінки.

Вчителі-біженці та ті, які працюють у таборах для біженців, несуть на собі ще більший тягар. Голос Алойо Стелли пролунав потужним відлунням, коли вона виступала на Форумі високого рівня «Освіта не може чекати»: «Я б хотіла, щоб ви могли стати на моє місце хоча б на годину. Ви б зрозуміли, звідки я родом». Бути вчителем-біженцем означає працювати з 200 учнями в класі, допомагати дітям орієнтуватися в незнайомому місці, не маючи достатньої кількості навчальних матеріалів чи підтримки, і все це за 120 доларів США на місяць, яких не вистачає, щоб прогодувати сім'ю, і які навіть не виплачуються вчасно. Стелла завершила свій виступ на Форумі закликом до дії: «Я роблю свою частину справи, зробіть і ви свою частину».

Її заклик і заклик нашої професії не залишився без відповіді.

Трансформація освіти починається з інвестицій у вчителів

Зростаюча нестача вчителів спонукала Генерального секретаря Організації Об'єднаних Націй Антоніу Гутерріша скликати Групу високого рівня з питань вчительської професії, щоб зосередитися на досягненні наших спільних освітніх цілей. Я пишалася тим, що була голосом нашої професії в цій Групі, переконуючись, що реальні життєві обставини таких вчителів, як Стелла, є основою для роботи.

Ми досягли прориву. 59 рекомендацій Групи є прогресивними та амбітними, визнаючи, що інвестиції у висококваліфікованих і добре забезпечених вчителів – це інвестиції в якість і сталість наших освітніх систем.

Рекомендації перегукуються з багатьма вимогами наших профспілок, з особливим акцентом на гендерній рівності та інклюзивності в усіх сферах.

Коротко кажучи, Група експертів зазначила, що педагоги та працівники сфери освіти повинні отримувати підтримку, цінуватися і оплачуватися належним чином. 

Робоче навантаження та умови праці повинні підтримувати психічне та фізичне здоров'я освітян. Заробітна плата має бути конкурентоспроможною порівняно із заробітною платою в аналогічних професіях, і її розмір має визначатися за столом переговорів разом із вчителями та їхніми профспілками. Необхідно забезпечити гендерну рівність в оплаті праці та заохочувати жіноче лідерство.

Рекомендації також закликають до створення інклюзивного, безпечного та недискримінаційного робочого середовища для вчителів в усьому їхньому розмаїтті, включаючи вчителів з інвалідністю.

Вчителі повинні бути захищені від усіх форм насильства та утисків, включаючи гендерно зумовлене насильство.

Вчителі, які працюють в умовах надзвичайних ситуацій, також потребують підтримки. Група закликає міжнародну спільноту створити Глобальний фонд для оплати праці вчителів, щоб забезпечити справедливу і своєчасну оплату праці вчителів, які працюють у кризових ситуаціях. Їхня робота з навчання та підтримки найбільш вразливих дітей є надзвичайно важливою.

Як сказав Генеральний секретар ООН Гутерріш, оприлюднюючи результати роботи Групи: «Так само, як вчителі підтримують усіх нас, настав час підтримати вчителів. Давайте переконаємося, що вони мають підтримку, визнання та ресурси, необхідні для надання якісної, актуальної освіти та навичок для всіх».

Без сумніву, ці 59 рекомендацій є поворотним моментом у формуванні глобальної освітньої політики. Наша колективна адвокація та мобілізація навколо освітньої кампанії «Go Public! Fund Education» привели нас до цього моменту. Ми повинні продовжувати мобілізуватися і організовуватися, щоб зробити ці рекомендації реальністю для всіх вчителів і учнів у всьому світі.

Наступний ключовий момент нашої кампанії вже не за горами. Починаючи з 11 березня, у Нью-Йорку відбудеться 68-а сесія Комісії ООН зі становища жінок. Уряди та активісти руху за права жінок обговорюватимуть загрозу, яку несе зростання рівня бідності, що непропорційно впливає на жінок та дівчат, та спільно працюватимуть над тим, щоб запропонувати рішення. Наша делегація жінок-профспілкових діячів освіти буде там, щоб закликати уряди інвестувати в безкоштовну якісну державну освіту, щоб жодна дівчинка не була позбавлена права на освіту, і щоб жінки, які щодня роблять освіту реальністю, отримували зарплату, повагу та ціну за важливу роботу, яку вони виконують.

У цей Міжнародний жіночий день і кожного дня наша відданість правам жінок і дівчат залишається непохитною. Ми повинні продовжувати виступати публічно і закликати наші уряди фінансувати безкоштовну якісну освіту для всіх. 

Разом ми досягнемо реальних змін для жінок і дівчат у всьому їхньому розмаїтті.



 
« ПочатокПопередня11121314151617181920НаступнаКінець »

Сторінка 17 з 601