Головна Новини Головні новини Наша боротьба за освіту – це боротьба за права жінок!

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Наша боротьба за освіту – це боротьба за права жінок! Друк
П'ятниця, 08 березень 2024 11:32

Право на освіту означає, що кожна дитина повинна мати доступ до безкоштовної якісної освіти, добре забезпеченого кваліфікованого вчителя та якісного навчального середовища незалежно від того, де вона живе чи звідки походить, незалежно від статі, етнічної приналежності чи рівня доходу її родини. Це наша місія як освітянських профспілок і основний принцип нашої кампанії «Будь з людьми! Фінансуй освіту!» – Go Public! Fund Education!

Наша кампанія – це глобальні зусилля, спрямовані на забезпечення права на освіту для всіх і всюди, особливо для найбільш вразливих дітей, більшість з яких – дівчата. Це також зусилля, спрямовані на те, щоб наша професія, в якій домінують жінки в багатьох частинах світу, отримала визнання і повагу, на які вона заслуговує.

Виклик, що стоїть перед нами, вимагає нашої повної уваги та термінового об’єднання зусиль.

Право на освіту під загрозою

Останні кілька років ознаменувалися низкою криз, що поглиблюються, від пандемії Covid-19 і зростання вартості життя до збільшення кількості насильницьких конфліктів, воєн і наростання кліматичних надзвичайних ситуацій. Жінки, дівчата та маргіналізовані групи часто страждають найбільше, що спонукало Організацію Об'єднаних Націй зосередити увагу цьогорічного Міжнародного жіночого дня на нагальній потребі інвестувати в жінок.

За даними ООН, негайні дії мають вирішальне значення для того, щоб до 2030 року понад 342 мільйони жінок і дівчат не жили в бідності. 

У той же час, конфлікти та зростання цін можуть призвести до того, що 75% країн до 2025 року скоротять державні витрати, що негативно вплине на жінок та дівчат через обмеження основних послуг, включаючи освіту.

З початку пандемії бюджети на освіту скоротилися в 65% країнах з низьким і середнім рівнем доходу. Навіть у країнах з доходами вище середнього та високими доходами 33% зазнали скорочення бюджетів на освіту. Роки хронічного недофінансування призвели до тривожної глобальної нестачі 44 мільйонів вчителів, і за нинішнього стану речей найняти їх на роботу неможливо.

У багатьох країнах світу вчителі перевантажені роботою, їх недооцінюють і недоплачують, що призводить до того, що все менше людей прагнуть стати вчителями. Дедалі більше вчителів залишають професію, яку вони люблять і якої відчайдушно потребує світ. Ті ж, хто залишається, надто часто стикаються з низькими зарплатами, некерованим навантаженням, задушливою бюрократією, нестабільною зайнятістю, зростаючим співвідношенням кількості вчителів до кількості учнів і дуже малою повагою до їхньої важливої роботи. Не дивно, що в багатьох країнах більшість тих, хто підтримує наші освітні системи, незважаючи на складні обставини, – це жінки.

Вчителі-біженці та ті, які працюють у таборах для біженців, несуть на собі ще більший тягар. Голос Алойо Стелли пролунав потужним відлунням, коли вона виступала на Форумі високого рівня «Освіта не може чекати»: «Я б хотіла, щоб ви могли стати на моє місце хоча б на годину. Ви б зрозуміли, звідки я родом». Бути вчителем-біженцем означає працювати з 200 учнями в класі, допомагати дітям орієнтуватися в незнайомому місці, не маючи достатньої кількості навчальних матеріалів чи підтримки, і все це за 120 доларів США на місяць, яких не вистачає, щоб прогодувати сім'ю, і які навіть не виплачуються вчасно. Стелла завершила свій виступ на Форумі закликом до дії: «Я роблю свою частину справи, зробіть і ви свою частину».

Її заклик і заклик нашої професії не залишився без відповіді.

Трансформація освіти починається з інвестицій у вчителів

Зростаюча нестача вчителів спонукала Генерального секретаря Організації Об'єднаних Націй Антоніу Гутерріша скликати Групу високого рівня з питань вчительської професії, щоб зосередитися на досягненні наших спільних освітніх цілей. Я пишалася тим, що була голосом нашої професії в цій Групі, переконуючись, що реальні життєві обставини таких вчителів, як Стелла, є основою для роботи.

Ми досягли прориву. 59 рекомендацій Групи є прогресивними та амбітними, визнаючи, що інвестиції у висококваліфікованих і добре забезпечених вчителів – це інвестиції в якість і сталість наших освітніх систем.

Рекомендації перегукуються з багатьма вимогами наших профспілок, з особливим акцентом на гендерній рівності та інклюзивності в усіх сферах.

Коротко кажучи, Група експертів зазначила, що педагоги та працівники сфери освіти повинні отримувати підтримку, цінуватися і оплачуватися належним чином. 

Робоче навантаження та умови праці повинні підтримувати психічне та фізичне здоров'я освітян. Заробітна плата має бути конкурентоспроможною порівняно із заробітною платою в аналогічних професіях, і її розмір має визначатися за столом переговорів разом із вчителями та їхніми профспілками. Необхідно забезпечити гендерну рівність в оплаті праці та заохочувати жіноче лідерство.

Рекомендації також закликають до створення інклюзивного, безпечного та недискримінаційного робочого середовища для вчителів в усьому їхньому розмаїтті, включаючи вчителів з інвалідністю.

Вчителі повинні бути захищені від усіх форм насильства та утисків, включаючи гендерно зумовлене насильство.

Вчителі, які працюють в умовах надзвичайних ситуацій, також потребують підтримки. Група закликає міжнародну спільноту створити Глобальний фонд для оплати праці вчителів, щоб забезпечити справедливу і своєчасну оплату праці вчителів, які працюють у кризових ситуаціях. Їхня робота з навчання та підтримки найбільш вразливих дітей є надзвичайно важливою.

Як сказав Генеральний секретар ООН Гутерріш, оприлюднюючи результати роботи Групи: «Так само, як вчителі підтримують усіх нас, настав час підтримати вчителів. Давайте переконаємося, що вони мають підтримку, визнання та ресурси, необхідні для надання якісної, актуальної освіти та навичок для всіх».

Без сумніву, ці 59 рекомендацій є поворотним моментом у формуванні глобальної освітньої політики. Наша колективна адвокація та мобілізація навколо освітньої кампанії «Go Public! Fund Education» привели нас до цього моменту. Ми повинні продовжувати мобілізуватися і організовуватися, щоб зробити ці рекомендації реальністю для всіх вчителів і учнів у всьому світі.

Наступний ключовий момент нашої кампанії вже не за горами. Починаючи з 11 березня, у Нью-Йорку відбудеться 68-а сесія Комісії ООН зі становища жінок. Уряди та активісти руху за права жінок обговорюватимуть загрозу, яку несе зростання рівня бідності, що непропорційно впливає на жінок та дівчат, та спільно працюватимуть над тим, щоб запропонувати рішення. Наша делегація жінок-профспілкових діячів освіти буде там, щоб закликати уряди інвестувати в безкоштовну якісну державну освіту, щоб жодна дівчинка не була позбавлена права на освіту, і щоб жінки, які щодня роблять освіту реальністю, отримували зарплату, повагу та ціну за важливу роботу, яку вони виконують.

У цей Міжнародний жіночий день і кожного дня наша відданість правам жінок і дівчат залишається непохитною. Ми повинні продовжувати виступати публічно і закликати наші уряди фінансувати безкоштовну якісну освіту для всіх. 

Разом ми досягнемо реальних змін для жінок і дівчат у всьому їхньому розмаїтті.