Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Уряд прийняв низку рішень, що мають убезпечити українців від COVID-19
Четвер, 12 березень 2020 15:08

Уряд затвердив заходи, які необхідно вжити через загрозу епідемії коронавірусної інфекції в Україні та для недопущення поширення COVID-19. Відповідна постанова оприлюднена на сайті Кабміну

На засіданні Кабінету Міністрів, 11 березня 2020 року, прийнято рішення виділити 100 млн грн на першочергову закупівлю засобів індивідуального захисту для поточних потреб міністерств, відомств та служб, а також для поповнення держрезерву.

Одночасно, задля виконання цього рішення до 1 червня заборонити експорт товарів протиепідеміологічного призначення, щоб гарантувати забезпечення необхідними засобами захисту населення.

Кабінетом Міністрів України вирішено ввести обмеження на проведення масових заходів, у яких запланована участь 200 та більше осіб. Але це не стосується заходів державної необхідності. 

Проведення спортивних заходів можливе з дозволу міжнародних організацій, без глядачів.

Також заплановано введення карантину в навчальних закладах строком на три тижні.

За матеріалами – Урядового портал

 
Оплата праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання через карантин
Четвер, 12 березень 2020 15:07

У зв'язку епідеміологічною ситуацією, що нині склалася, Урядом, органами місцевого самоврядування, керівниками закладів освіти та органами освіти та місцевого самоврядування приймаються рішення про призупинення роботи відповідних закладів освіти, закриття їх на карантин та вимушені простої. Але через те, що заняття в закладах освіти не проводяться, за працівниками цих закладів має зберігатися заробітна плата.

Відповідно до п. 77 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 р. № 102, у випадку, коли в окремі дні заняття не проводяться з незалежних від учителя причин, оплата його праці здійснюється з розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, за умови, що вчитель (викладач) виконує іншу організаційно-педагогічну роботу.

У випадку, якщо такої роботи немає, час простою оплачується в порядку і розмірах, визначених статтею 113 Кодексу законів про працю України. Згідно з цією статтею час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).

Водночас за пунктом 8.3.3 Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки сторони рекомендують керівникам установ та закладів освіти забезпечити оплату простою працівникам, включаючи непедагогічних, не з їх вини в розмірі середньої заробітної плати, але не менше тарифної ставки (посадового окладу).

Оплату праці вчителів, вихователів, включаючи вихователів груп продовженого дня, музичних керівників, викладачів, інших педагогічних працівників навчальних закладів у випадках, коли в окремі дні (місяці) заняття не проводяться з незалежних від них причин (епідемії, метеорологічні умови тощо), із розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, з дотриманням при цьому умов чинного законодавства.

Згідно з п.1.4 Галузевої угоди її положення діють безпосередньо та є обов'язковими для включення до колективних договорів.


 
Рекомендації Держпраці щодо запобігання розповсюдженню коронавірусу на робочих місцях
Середа, 11 березень 2020 15:25

У січні 2020 року Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) оголосила про спалах нової коронавірусної хвороби в провінції Хубей, Китай.

Всесвітньою організацією охорони здоров’я оголошено надзвичайний стан в галузі охорони здоров’я міжнародного рівня оскільки захворювання має високий ризик поширення коронавірусної хвороби у 2019 році (COVID-19) в інші країни світу.

ВООЗ та органи охорони здоров’я в усьому світі вживають заходів щодо стримування спалаху COVID-19.

Усі верстви нашого суспільства – включаючи бізнес, роботодавців – повинні приєднатись до профілактичних заходів, для того щоб зупинити поширення цієї хвороби.

Уже повідомлялося про те, як поширюється COVID-19, хто групі ризику та як поширюється вірус.

Нагадуємо, що люди можуть інфікуватисьCOVID-19:

– торкаючись забруднених поверхонь чи предметів, а потім торкаючись  очей, носа чи рота;

– через повітряно-крапельний шлях від хворого на COVID-19, стоячи на відстані одного метра від інфікованої особи (іншими словами, COVID-19 поширюється аналогічно грипу).

Більшість осіб, які інфіковані COVID-19 відчувають легкі симптоми хвороби та з часом одужують. Однак перебіг хвороби може бути більш складним та супроводжуватись ускладненнями такими як пневмонія. Такі хворі потребують термінової госпіталізації.

Ризик ускладнень захворювання зростає з віком, а саме:

– люди старше 40 років є більш вразливими, ніж люди до 40 років;

– люди з ослабленою імунною системою та люди з такими захворювання, як діабет, захворювання серця та легенів тощо.

Прості способи запобігти поширенню COVID-19 на робочому місці

Низькі затрати, що наведені нижче, допоможуть запобігти поширенню інфекцій на робочому місці, таких як застуда, грип та шлункові розлади. Захищайте своїх клієнтів, підрядників та працівників.

Роботодавці повинні запроваджувати профілактичні заходи, навіть якщо випадки COVID-19 не зареєстровані у місті, де вони здійснюють свою господарську діяльність.

Своєчасно запроваджені профілактичні заходи можуть скоротити втрачені робочі дні через хворобу та зупинити або сповільнити розповсюдження COVID-19, якщо він потрапляє на одне з ваших робочих місць.

Переконайтесь, що робочі місця ваших працівників чисті та гігієнічні

Поверхні (наприклад, столи та усі робочі поверхні, телефони, клавіатури, тощо) потрібно регулярно протирати дезінфікуючим засобом.

Чому? Тому, що забруднення на поверхнях, які торкаються співробітники та замовники, є одним із основних джерел поширення COVID-19.

Потрібно сприяти регулярному та ретельному миттю рук працівниками, підрядниками та замовниками (споживачами).

Розмістіть диспенсери із дезінфікуючими засобами у всіх видних місцях (біля робочих місць). Подбайте, щоб ці диспенсери були розміщені на видних місцях навколо робочих місць та регулярно заправлялися.

Розмістіть постери (плакати) на видних місцях, що рекламують миття рук, про це можна запитати у місцевому органі охорони здоров’я.

Поєднуйте вищенаведені заходи з іншими комунікаційними заходами, такими як надання рекомендацій (прочитання лекцій) фахівцям з охорони праці щодо здоров’я працівників. Проводьте брифінги, зустрічі та пропагуйте необхідність миття рук.

Переконайтеся, що персонал, підрядники та замовники (клієнти) мають доступ до місць, де вони можуть отримати доступ до води з милом.

Оскільки миття рук вбиває вірус на ваших руках і запобігає поширенню COVID – 19.

Необхідно сприяти наявності чистого повітря на робочому місці.

Розмістіть плакати (постери), що пропагують чисте повітря на робочих місцях. Поєднуйте такі заходи з іншим комунікаційними заходами (інструктажі, навчання), що пропагують гігієну та охорону праці. Проводьте брифінги та наради з широким колом фахівців із зовні тощо.

Переконайтеся, що маски для обличчя, інші тканинні засоби індивідуального захисту доступні на робочих місцях, де є скупчення людей із нежитєм (кашлем) на роботі. Для утилізації одноразових масок (фільтрів для масок) мають бути передбачені спеціальні урни для їх утилізації.

Виконання вимог щодо гігієни праці на робочих місцях перешкоджає поширенню COVID-19:

  • Порадьте працівникам та підрядникам перед поїздками у відрядження отримати загальнонаціональні (загальнодержавні) рекомендації щодо протидії розповсюдженню COVID-19.

  • Розкажіть своїм співробітникам, підрядникам та клієнтам, що COVID-19 може почати розповсюджуватись у їх середовищі в разі наявності осіб з температурою 37.3 ºC.

  • Особам з такою температурою необхідно залишатись вдома (або працювати вдома).

  • Особам з температурою, вищою за 37.3 ºC прийом жарознижуючих ліків таких, як парацетамол/ацетамінофен, ібупрофен або аспірин, може тільки замаскувати захворювання (інфікування).

  • Ведіть постійне спілкування з працівниками, видавайте працівникам прокламації, що рекомендують залишатись вдома (у випадках, коли працівники мають лише легкі симптоми COVID-19).

  • Розміщайте плакати з рекомендаціями щодо профілактики розповсюдженню COVID-19 на робочих місцях. 

  • Поєднайте ці заходи із поширенням інформації іншими каналами зв’язку, які зазвичай використовуються у вашій організації або бізнесі.

Пам’ятайте – зараз саме час підготуватися до COVID-19. Прості запобіжні заходи та планування можуть мати велике значення.

Повний текст Рекомендації для роботодавців щодо запровадження запобіжних заходів розповсюдження COVID-19 на робочих місцях читайте на офіційному сайті Державної служби України з питань праці.



За матеріалами – Державної служби України з питань праці

 
Дуальна освіта: 70% навчання на виробництві, в офісі чи організації
Вівторок, 10 березень 2020 10:02

Відтепер заклади професійної освіти зможуть активніше розвивати дуальну форму освіти, де до 70% навчального часу – це практична підготовка учнів на підприємствах, в установах чи організаціях. Як відбуватиметься співпраця закладів та бізнесу, якими є права та обов’язки кожної зі сторін – докладно виписано у Положенні про дуальну форму здобуття профосвіти. Воно пройшло реєстрацію у Мін’юсті та набуло чинності сьогодні, 6 березня 2020 року.

«Застосовувати елементи дуальної освіти у профтехах почали ще у 2015 році. Тоді в Україні стартував пілотний проєкт, під час якого учні почали поєднувати навчання у закладах із навчанням на виробництві. Виміряти його ефективність можна було, зокрема, через працевлаштування випускників – воно нараховувало 97%. Хочу наголосити, що мова не про «практику» у загальноприйнятому розумінні, а саме про навчання в умовах виробництва. Зараз ми нарешті даємо усі інструменти, щоб використовувати переваги дуальної освіти. І зі свого боку плануємо оперативно відповідати на усі запити, щоб на місцях не боялися її запроваджувати чи розвивати», – зазначив заступник Міністра освіти і науки Петро Коржевський.

У Положенні чітко зазначено, які договори мають укласти підприємець з адміністрацією закладу профосвіти, якими є основні етапи організації освітнього процесу за дуальною формою. Там також зазначається, яку відповідальність нестиме заклад упродовж усього періоду співпраці і чому підприємство має визначати для учня наставника.

Для того, щоб дуальна освіта та механізм її започаткування був зрозумілим усім учасникам – закладам, учням та підприємцям – МОН також надає серію брошур-роз'яснень. Вони містять покроковий опис кожного етапу співпраці: від пошуку партнера для організації дуальної освіти до випускного оцінювання учня. 


До відома

У 2017-2018 навчальному році розпочали впровадження елементів дуальної форми навчання 52 заклади професійної (професійно-технічної) освіти в 25 регіонах за 54 професіями.

За цей час внесено зміни до змісту освіти та графіка навчально-виробничого процесу відповідно до запитів роботодавців з урахуванням вимог державних стандартів з конкретних робітничих професій.

Також розроблено 19 проектів освітніх стандартів на основі компетентнісного підходу та блочно-модульної побудови навчального процесу;

Розпочато тісну співпрацю із роботодавцями з метою розширення кількості закладів професійної (професійно-технічної) освіти, переліку професій для упровадження елементів дуальної форми навчання у 2018-2019 н.р. у понад 100 закладів освіти та збільшення переліку робітничих професій, за якими здійснюється підготовка з елементами дуальної форми навчання. 


За матеріалами – МОН
 
« ПочатокПопередня221222223224225226227228229230НаступнаКінець »

Сторінка 223 з 603