Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Обрання за конкурсом директорів шкіл – наказ МОН
П'ятниця, 27 квітень 2018 10:12
Міністерством освіти і науки України затверджено Типове положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти. Відповідний наказ від 28.03.2018 № 291 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2018 року за № 454/31906.

Відповідно до пункту 4 наказу № 291 він набирає чинності з дня офіційного опублікування.

Згідно зі статтею  3 Указу Президента України «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» від 3.10.1992 № 493/92 нормативно-правові акти міністерств, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян, або такі, що мають міжвідомчий характер, набирають чинності через десять днів після їх державної реєстрації, здійснюваної Міністерством юстиції України, якщо в них не встановлений більш пізній термін набрання чинності.

Відповідно до пункту 3 Типового положення рішення про проведення конкурсу приймає засновник комунального закладу загальної середньої освіти або уповноважений ним орган (посадова особа) у таких випадках:

  • одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти;

  • не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору (контракту), укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти;

  • упродовж десяти робочих днів з дня дострокового припинення (прийняття рішення про дострокове припинення) договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.

При цьому варто враховувати норму пункту 17 частини 3 Розділу XII  Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про освіту» від 5.09.2017 № 2145-VIII, згідно з якою частина друга статті 26 Закону України «Про загальну середню освіту» застосовується після набрання чинності цим Законом до посад, що стали вакантними в установленому трудовим законодавством порядку.

Тож на керівників комунальних закладів загальної середньої освіти, з якими укладено безстрокові трудові договори, норми зазначеного Положення не поширюються.

Зазначений наказ МОН, який зачіпає трудові права, не пройшов процедуру узгодження з профспілками – ні зі Спільним представницьким органом об’єднань профспілок, ні з ЦК Профспілки працівників освіти і науки України, як того вимагають положення Генеральної та Галузевої угод.


Завантажити документ nakaz-mon-291.pdf [242,61 Kb][55] Завантажити Переглянути документ онлайн

 

 
Медична довідка в дитсадок: нове роз’яснення МОЗ
Четвер, 26 квітень 2018 10:27
Міністерство охорони здоров’я України надало нове роз’яснення Міністерству освіти і науки України про те, яку медичну довідку потрібно надавати для зарахування дитини до дитсадка. Відповідний лист надійшов до МОН 25 квітня 2018 року замість попереднього роз’яснення.

Згідно з новим листом МОЗ відтепер для вступу дитини до дитсадка не потрібно надавати медичну довідку особливої форми – достатньо довідки від педіатра чи сімейного лікаря, в якого спостерігається дитина.

Для вступу дитини до школи батьки надають довідку від лікаря, що дитина пройшла профілактичний огляд (форма № 086-1/о).

Яка довідка потрібна для відвідування дитсадка

Для відвідування закладу дошкільної освіти батькам потрібно надати довідку із засвідченням факту, що дитина здорова. Таку довідку виписує педіатр або сімейний лікар закладу охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина.

У довідці лікар має зазначити:

  • прізвище, ім’я, по батькові дитини;

  • дату народження;

  • місце проживання;

  • інформацію про стан здоров’я дитини та можливість відвідування закладу дошкільної освіти.

Якщо дитина має певне захворювання, то за рішенням одного з батьків або іншого законного представника дитини, у цій довідці може бути зроблено відповідний запис.

Якщо ж батьки або законні представники вирішать не вказувати в довідці діагноз дитини, то лікар зазначає застереження щодо фізичних навантажень та інші рекомендації медичного характеру. Відповідно, медичні працівники закладів дошкільної освіти володітимуть необхідною інформацією про стан здоров'я дитини.

Зверніть увагу, що для дітей до 6 років, які йдуть у дитячий садок, не потрібна довідка № 086-1/о чи будь-якої іншої форми.

Яка довідка потрібна для відвідування школи

Перед вступом до школи дитина має пройти профілактичний огляд. Після медогляду видається для надання медичному працівнику закладу середньої освіти Форма № 0 086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов'язкового медичного профілактичного огляду». Якщо дитина має певне захворювання, то за рішенням одного з батьків або іншого законного представника дитини, у цій довідці може бути зроблено відповідний запис. Відповідно, медичні працівники шкільних навчальних закладів володітимуть необхідною інформацією про стан здоров'я дитини.

Про форми для профілактичних щеплень

Усю інформацію про проведення вакцинації чи ревакцинації, а також здійснення туберкулінових проб лікарі чи медсестри фіксують у «Карті профілактичних щеплень» (форма № 063/о). Цю форму ведуть у амбулаторно-поліклінічних, виховних і навчальних закладах. Відповідно, довідка про проведені щеплення, що містяться у формі № 063/о, дає змогу медичним працівникам освітніх закладів бути ознайомленими з наявністю чи відсутністю щеплень у конкретної дитини.

Відповідно до листа-роз’яснення МОЗ, інших довідок, крім зазначених вище, заклади дошкільної та шкільної освіти не мають права вимагати. 

Варто зазначити, що порядок прийому дітей до спеціалізованих закладів освіти, зокрема компенсаторного типу, здійснюється на підставі відповідних нормативно-правових актів, якими можуть передбачатися додаткові вимоги.

Нагадаємо, МОЗ України скасував «Медичну карту дитини» (форма № 026/о), яка раніше зберігалася у школах та дитсадках: дані про стан здоров’я дитини не можуть бути відкритими і зберігатись поза межами медзакладу.

Право на медичну таємницю гарантує ст. 39-1. Закону України «Основи Законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992 № 2801-XII. «Пацієнт має право на таємницю про стан свого здоров'я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при його медичному обстеженні. Забороняється вимагати та надавати за місцем роботи або навчання інформацію про діагноз та методи лікування пацієнта», – йдеться у Законі. Тож дані про стан здоров’я дитини можуть міститися виключно у «Історії розвитку дитини № ___» (Форма № 112/о ) – медичній картці, яка зберігається у закладі охорони здоров’я.


Завантажити лист МОЗ lyst_moz.pdf [37,52 Kb][0] Завантажити Переглянути документ онлайн 
За матеріалами Урядового порталу
 
Фінансування освіти на місцях – відповіді від обласних рад та ОДА (оновлено)
Четвер, 26 квітень 2018 09:48
Як уже повідомлялося, ЦК Профспілки працівників освіти і науки України спрямував листи до усіх обласних рад та обласних державних адміністрацій з приводу необхідності вжиття заходів для поліпшення стану фінансового забезпечення закладів і установ освіти, що фінансуються з місцевих бюджетів.

На лист Профспілки надходять відповіді від місцевої влади.

Так, Полтавська обласна рада повідомляє, що відповідно до пунктів З, 13 частини першої статті 44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо ефективного використання фінансових ресурсів, забезпечення розвитку усіх видів освіти делеговано відповідним місцевим державним адміністраціям.

У зв’язку з вищевикладеним звернення Профспілки надіслано за належністю до Полтавської обласної державної адміністрації, від якої й буде надана відповідь.

Дніпропетровська обласна рада, поінформувала, що обсяг освітньої субвенції з державного бюджету обласному бюджету становить 563,8 млн грн.

За інформацією департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації заборгованості із виплати заробітної плати з нарахуваннями педагогічним працівникам комунальних закладів, що належать до спільної власності територіальних громад сіл, селищ та міст Дніпропетровської області, немає. Головним розпорядником за освітньою субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетам є Міністерство освіти і науки України.

Обсяг освітньої субвенції місцевим бюджетам області розрахований Міністерством освіти і науки України на підставі статистичних даних, поданих міськими радами, райдержадміністраціями та об’єднаними територіальними громадами. Питання стосовно забезпечення дотримання вимог статті 61 Закону України «Про освіту» щодо розміру посадових окладів та ставок педагогічних та науково-педагогічних працівників та спрямування залишків освітньої субвенції, що утворилися на 1.01.2018 у місцевих бюджетів, на оплату праці належить виключно до компетенції місцевих органів влади.

Дніпропетровська обласна рада також повідомила, що звернеться до Кабінету Міністрів України стосовно збільшення обсягів освітньої субвенції тим місцевим бюджетам області, де виникла така необхідність.

Тернопільська обласна рада листом повідомила, що питання фінансового забезпечення закладів і установ освіти Тернопільської області, буде розглянуто на черговому засіданні постійної комісії Тернопільської обласної ради з питань освіти, науки, молодіжної політики і спорту.

Тернопільська обласна державна адміністрація також розглянула звернення ЦК Профспілки та повідомила, що з метою відновлення справедливості в оплаті праці обласна державна адміністрація звернулася в Міністерство освіти і науки України (лист від № 03-1344/32-05) з пропозицією внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 р. № 22 «Про підвищення оплати праці педагогічних працівників», а саме: доповнити пунктом З «Органи місцевого самоврядування можуть приймати власне рішення про підвищення на 10 % посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних працівників закладів та установ освіти, що фінансуються за рахунок місцевих бюджетів».

Також у лютому відбулося засідання обласної тристоронньої соціально-економічної ради «Про стан виконання зобов’язань Територіальної угоди про регулювання соціально-економічних і трудових відносин в Тернопільській області на 2017-2018 роки у 2017 році» за участю представників обласної державної адміністрації, обласної ради профспілок та спільного представницького органу роботодавців області.

За результатами засідання обласна тристороння соціально-економічна рада звернулася до Уряду про прийняття необхідних рішень з метою підвищення заробітної плати зазначеної категорії педагогічних працівників з 1 квітня 2018 року.

Миколаївська обласна рада повідомила ЦК Профспілки, що лист уже було розглянуто на засіданні постійної комісії обласної ради з питань культури, науки і освіти, сім'ї та молоді, спорту 21 березня 2018 року.

Рекомендації щодо розгляду цього питання направлено на адреси облдержадміністрації, департаменту освіти і науки облдержадміністрації, райдержадміністрацій, районних, міських рад та голів ОТГ для розгляду питання по суті, вжиття заходів відповідного реагування з метою вирішення порушених питань та інформування Вас за результатами розгляду.

Вінницька обласна рада поінформувала, що звернення Профспілки направлено до Вінницької обласної державної адміністрації. Днями звідки також отримано відповідь, що за результатами розгляду та враховуючи висновок постійної комісії обласної дано доручення Департаменту освіти і науки облдержадміністрації спільно з Департаментом фінансів облдержадміністрації надати роз’яснення щодо можливостей вирішення порушених у листі питань.

Чернігівська обласна рада направила на лист Профспілки відповідь від Чернігівської обласної державної адміністрації, де вказується, що упродовж останніх років фінансові можливості місцевих бюджетів Чернігівщини вкрай обмежені, близько 90% всього ресурсу спрямовується та забезпечення першочергових потреб установ (оплата праці, комунальні послуги й енергоносії, придбання продуктів харчування і медикаментів, виплата стипендій тощо).

За даними Департаменту фінансів Чернігівської облдержадміністрації одними із основних чинників нестачі коштів є недостатність обсягів трансфертів з державного бюджету (освітня, медична субвенції, додаткова за дотація), обмеженість власних фінансових ресурсів, нерівномірність розподілу доходів та видатків між бюджетами.

Також було наголошено, що питання фінансового забезпечення бюджеті їх закладів, у тому числі і освітніх, знаходиться на постійному контролі органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. У разі неможливості вирішення проблеми нестачі коштів на рівні регіону, з урахуванням усіх можливих заходів, готуються звернення до Уряду та центральних органів виконавчої влади щодо збільшення для області трансфертів з державного бюджету

Одеська обласна державна адміністрація повідомила ЦК Профспілки, що за результатами проведеного детального аналізу незабезпеченості в видатках на оплату праці педагогічних працівників закладів освіти Одеської області. Департаментом фінансів обласної державної адміністрації направлено лист від 03.03.2018 №314/03.02-23/772 до Міністерства фінансів України щодо виділення додаткових коштів у вигляді освітньої субвенції на загальну суму 62644,7 тис. грн.

Питання щодо підвищення у 2018 році посадових окладів (ставок заробітної плати) іншим категоріям педагогічних працівників (у тому числі педагогічних працівників закладів дошкільної та позашкільної освіти) та науково-педагогічних працівників буде розглянуто за результатами виконання Державного бюджету України за І півріччя 2018 року у відповідності до чинного законодавства

У свою чергу, Рівненська обласна державна адміністрація повідомила, що обсяг освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам Рівненської області на 2018 рік затверджений Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» в сумі 2 626,4 млн. грн. та збільшений загалом по області порівняно з минулим роком на 20,8 %.

Згідно з оперативною інформацією райдержадміністрацій, міськвиконкомів міст обласного значення та виконавчих комітетів об’єднаних територіальних громад, окрім коштів освітньої субвенції, на заробітну плату педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти за рахунок власних доходів місцевих бюджетів спрямовано 86,5 млн. гривень.

Разом з тим, за проведеним аналізом в розрізі місцевих бюджетів у співставних умовах ріст затвердженого на 2018 рік фонду оплати праці педагогічних працівників у 17 місцевих бюджетах складає менше визначеного законодавством росту посадових окладів педагогічних працівників (21,1%).

З метою недопущення виникнення кредиторської заборгованості за вказаними видатками, уникнення соціальної напруги в педагогічних колективах обласна державна адміністрація звернулась до головного розпорядника коштів освітньої субвенції – Міністерства освіти і науки України, з проханням виділити за рахунок резерву освітньої субвенції для місцевих бюджетів Рівненської області кошти в сумі 120,4 млн. гривень.

Запорізька обласна державна адміністрація поінформувала ЦК Профспілки, що Кошти на підвищення заробітної плати педагогічних працівників з 1 січня 2018 року, оплата праці яких здійснюється за рахунок освітньої субвенції, були передбачені при її розрахунку на 2018 рік.

За даними фінансової звітності за станом на 1.03.2018 кредиторська заборгованість з виплати заробітної плати працівникам закладів освіти, які фінансуються з місцевих бюджетів Запорізької області, відсутня.

Кіровоградська обласна державна адміністрація у своєму листі звернула увагу, що у січні-лютому 2018 року педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти області виплата надбавки за престижність педагогічної праці здійснена у середньому розмірі 18%. З окремими територіями проведена робота щодо підвищення розміру виплат надбавки за престижність педагогічної праці.

Здійснюється диференціація заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної, шляхом встановлення надбавок та доплат.

Заборгованість із виплати заробітної плати відсутня, а обласною державною адміністрацією спільно з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування здійснюється моніторинг недостатності обсягу освітньої субвенції, за результатами якого вживаються відповідні заходи.

Закарпатська обласна державна адміністрація на звернення Профспілки повідомила, що у містах обласного значення та окремих ОТГ виникла потреба у додаткових обсягах освітньої субвенції з державного бюджету на оплату праці з нарахуваннями педагогічного персоналу.

Крім того, станом на 1.04.2018 року у 10 із 13 районів області не забезпечено асигнуваннями потребу в коштах на оплату праці з нарахуваннями непедагогічних працівників установ загальної освіти в сумі 57 054,6 тис.грн. та працівників дошкільної освіти – 42 948,5 тисяч гривень.

Також було зазначено, що напрями розподілу залишку освітньої субвенції в межах законодавства визначаються на підставі клопотань відповідних органів з питань освіти, які є головними розпорядниками коштів освітньої субвенції на місцях і володіють вичерпною інформацією щодо необхідності першочергового її спрямування.

Чернівецька обласна державна адміністрація поінформувала ЦК Профспілки, що у 2018 році з державного бюджету Чернівецькій області передбачено освітню субвенцію у загальній сумі 1688,8 млн. грн, що більше на 441,3 млн. грн або 35,4 % у порівнянні із 2017 роком.

Станом на 1.01.2018 року залишки коштів освітньої субвенції по Чернівецькій області становлять 70943,9 тис. грн, з них 40600,0 тис. грн – це залишок нерозподілених цільових видатків відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України від 16.12. 2015 № 1340-р, 16.11.2016 № 827-р та 18.12.2017 №929-р. За інформацією ОДА було здійснено розподіл залишку цільових коштів освітньої субвенції у загальній сумі 39399,4 тис.грн, який спрямовано районним бюджетам, бюджетам об’єднаних територіальних громад та бюджетам міст обласного значення.

Черкаська обласна державна адміністрація на лист ЦК Профспілки відповіла, що на цей час проблема із забезпеченістю достатнім фінансовим ресурсом бюджетних установ відчутна по усіх місцевих бюджетах області. За даними фінансових управлінь на 1.04.2018 розрахунковий дефіцит коштів лише по видатках на виплату заробітної плати працівникам освітньої галузі становить 178,3 млн грн, в тому числі по видатках за рахунок освітньої субвенції – 134 млн грн.

З метою врегулювання зазначеного питання, обласною державною адміністрацією направлено звернення до міністерств фінансів, освіти і науки України щодо збільшення обсягу освітньої субвенції для забезпечення виплати заробітної плати педагогічним працівникам навчальних закладів області.

Івано-Франківська обласна рада листом повідомила, що питання своєчасної виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ і фінансової забезпеченості місцевих бюджетів постійно перебуває на контролі в обласні раді та неодноразово розглядалися засіданнях постійних комісій обласної ради.

Крім цього, відповідно до пункту другого вказаного вище рішення головам районних державних адміністрацій, головам районних рад, міським головам міст обласного значення, головам об’єднаних територіальних громад рекомендовано спрямовувати нерозподілені вільні залишки коштів загального фонду, які склалися станом на 01.01.2018 року, та кошти від перевиконання дохідної частини місцевих бюджетів за відповідні звітні періоди в першу чергу на виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ.


Профспілка й надалі триматиме питання на контролі й інформуватиме про дії місцевої влади щодо фінансування освіти у областях та підвищенням рівня оплати праці педагогічних працівників закладів освіти.



 
26 квітня в Україні – День чорнобильської трагедії
Четвер, 26 квітень 2018 09:14
26 квітня 1986 року вогонь Чорнобиля опалив землю і душі мільйонів громадян.

Аварія на ЧАЕС – найбільша техногенна катастрофа за всю історію ядерної енергетики у світі, яка змінила радіаційну обстановку, екологію, долі людей не тільки на європейському континенті, а й у всьому світі.

О 1:23 ночі 26 квітня 1986 року на Чорнобильському реакторі №4 прогримів вибух, і кілька сотень працівників та пожежників намагалися загасити пожежу, що не припинялася протягом 10 днів. Тоді загинуло близько 50 співробітників станції і постраждали сотні рятувальників.  Реактор був повністю зруйнований і в довкілля було викинуто величезну кількість радіоактивних речовин. За потужністю радіоактивний викид у 300 разів перевищував атомне бомбардування японського міста Хіросіма. В результаті аварії стався викид йоду-131, цезію-137, стронцію-90, ізотопів плутонію та інших радіоактивних часток. Радіоактивна хмара від аварії пронеслася над європейською частиною СРСР, більшою частиною Європи, східною частиною США.

Визначити масштаби катастрофи та її впливу на здоров’я людей важко досі – тільки від раку, що розвинувся в результаті отриманої дози радіації, померли сотні тисяч людей. Прип’ять і навколишні села ще кілька століть будуть небезпечними для проживання.

Населення Прип'яті, яке в 1986 році становило 45 тис. осіб, повністю евакуювали протягом перших трьох днів після вибуху. Спершу керівництво УРСР та СРСР намагалося приховати масштаби трагедії, але після повідомлень зі Швеції, де на АЕС «Форсмарк» знайшли радіоактивні частинки, які приніс вітер зі сходу, та оцінки масштабів зараження, розпочалася евакуація населення із зони ураження.

Радіоактивного ураження зазнали приблизно 600 000 осіб, насамперед, ліквідатори катастрофи. Навколо ЧАЕС створена 30-кілометрова зона відчуження. Понад 2,5 мільйонів мешканців України страждають від захворювань, спричинених опроміненням, і приблизно 80 тисяч із них отримують допомогу. За даними міжнародних організацій, в результаті аварії померли 60 тисяч ліквідаторів, а 165 тисяч стали інвалідами, у Європі зафіксовано 10 тисяч випадків вроджених патологій у новонароджених та 10 тисяч випадків раку щитоподібної залози.

У 1993 році Міжнародне агентство з атомної енергії серед причин аварії на Чорнобильській атомній електростанції вказало на те, що реактор був неправильно спроектований і небезпечний в експлуатації, персонал не був проінформований про небезпеки, допустив ряд помилок і ненавмисно порушив існуючі інструкції, частково через відсутність інформації про небезпеку реактора.

Після найбільшої в світі ядерної катастрофи електростанція продовжувала працювати через гостру нестачу електроенергії в Україні. Остаточна зупинка електростанції сталася тільки у 2000 році.

Чорнобиль – це не лише велика трагедія, а й символ безмежної мужності багатьох тисяч наших земляків. Завдяки самопожертві ліквідаторів аварія стала символом жертовності в ім’я Батьківщини, в ім’я мільйонів людей та прийдешніх поколінь. Ризикуючи своїм життям та здоров’ям, вони виконали свій обов’язок і захистили людство від згубного впливу й подальшого розповсюдження радіації.

Час не загоїв чорнобильських ран, не стер у пам’яті важкі й героїчні події, імена мужніх добровольців – пожежників, експлуатаційного персоналу ЧАЕС, військовослужбовців, будівельників, учених, медиків, які тієї квітучої весни відправились на зустріч невідомій небезпеці, виявивши жертовність, високий патріотизм, зупиняючи ядерну катастрофу. Їхній подвиг назавжди записаний до літопису людської мужності та навічно залишиться у пам’яті українського народу.

Федерація профспілок України послідовно захищає права та інтереси чорнобильців, які пліч-о-пліч виходять з профспілками, підтримуючи соціально-економічні вимоги працівників.

Федерація профспілок України

 
« ПочатокПопередня361362363364365366367368369370НаступнаКінець »

Сторінка 368 з 604