Головна Новини Головні новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Головні новини
Новий звіт PISA 2018: інвестиції в викладачів підвищують успішність учнів Друк
Четвер, 22 жовтень 2020 09:00

У п’ятому томі Міжнародної програми з оцінки успішності учнів PISA – 2018 представлені оновлена інформація про вплив шкільної політики і шкільної організації на успішність учнів і їх добробут.

За даними Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), незважаючи на деяке збільшення інвестицій в освіту, державні школи як і раніше страждають від браку вчителів і допоміжного персоналу в сфері освіти, а також зберігається значна нерівність між школами, що знаходяться в несприятливому та більш сприятливому становищі

П’ятий том Міжнародної програми з оцінки успішності учнів PISA за 2018 рік має назву «Ефективна політика – успішні школи».

Він вміщає результати дослідження, що проводиться раз на три роки, в ході якого оцінювалися навички 600 тис. 15-річних учнів в 79 країнах.

У цьому звіті увага приділяється впливу, який шкільна політика і організація здійснюють на успішність і добробут учнів, а також на створення умов для рівності в сфері освіти.

У звіті показано, що адекватні інвестиції в освіту, як правило, дійсно роблять позитивний вплив на навички читання учнів. Інвестиції в освіту сильно варіюються в країнах Європи. З одного боку, Австрія, Люксембург і Норвегія інвестували понад 130 тис. доларів США на кожного учня, починаючи з дошкільної освіти і закінчуючи середньою освітою. З іншого боку в таких країнах як Румунії та Боснія і Герцеговина в кожного учня інвестовано менше 30 тис. доларів США.

Викликає тривогу той факт, що до сьогодні існує значна нерівність між більш успішними і менш успішними в соціально-економічному плані школами.

У Європі школи, що знаходяться в несприятливому становищі, страждають від нестачі висококваліфікованих учителів і якісних матеріальних ресурсів. Це особливо характерно для Португалії, Італії, Швеції та Німеччини. До того ж, в середньому 20% учнів в не дуже успішних школах хоча б один раз залишалися на другий рік, тоді як у більш успішних школах – лише 5% учнів.

Організація економічного співробітництва та розвитку вважає, що регулярна оцінка успішності учнів на національному або регіональному рівні та впровадження інклюзивного менеджменту можуть посприяти рівності в галузі освіти.

Європейський комітет профспілок освіти вітає той факт, що в звіті PISA – 2018 підкреслюється важлива роль вчителів у системі освіти і відзначається, що саме вони є найбільш важливим ресурсом для підвищення успішності учнів і їх добробуту.

Проте, дані показують, що в деяких європейських шкільних системах не вистачає вчителів або допоміжного персоналу сфери освіти. Наприклад, в Австрії, Німеччині, Греції, Португалії та Іспанії щонайменше 50% учнів відчувають негативні наслідки через брак викладачів або допоміжного персоналу. Ця проблема стосується більшою мірою державних шкіл, аніж приватних, але, як виявляється, може бути перешкодою для розвитку навичок читання у багатьох європейських країнах, таких, як, наприклад, Албанія, Бельгія, Німеччина, Сполучене Королівство, Туреччина і Чеська Республіка.

ОЕСР також вважає, що достатня кількість висококваліфікованих вчителів в поєднанні з гідними умовами праці та заробітною платою вчителів є ключовими факторами забезпечення високоякісних і справедливих систем освіти.

У звіті також наголошується, що професійна орієнтація та консультування учнів мають вирішальне значення для підвищення їхнього добробуту і подолання гендерних перекосів, коли вони роблять вибір щодо свого майбутнього навчання та працевлаштування.

Проте, профорієнтація і консультування в багатьох європейських школах досі не надаються. Наприклад, в Австрії, Боснії і Герцеговині, Франції та Грузії від 16 до 24% учнів не отримують профорієнтаційне консультування, в той час як у Бельгії, Хорватії та Італії частка охоплених профорієнтацією зростає до 25% -30%.

Ґрунтуючись на висновках ОЕСР, Європейський комітет профспілок освіти підкреслює, що збільшення інвестицій в освіту гарантує справедливі умови праці та заробітну плату, а також адекватну підтримку вчителів з метою підвищення успішності та добробуту учнів.

ЄКПО відзначає, що соціально-економічний стан не повинен позбавляти учнів їх права на освіту, тому очікує, що європейські уряди примножать свої зусилля задля забезпечення високоякісної освіти для всіх без винятку учнів.

 
25 жовтня Україна переходить на зимовий час Друк
Четвер, 22 жовтень 2020 08:58

З 25 жовтня в Україні почне діяти зимовий час, тому стрілки годинників буде потрібно перевести на одну годину назад. Про це повідомляє пресслужба Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства.

«25 жовтня 2020 року о 4 (четвертій) годині за київським часом скасовується дія літнього часу з переведенням годинникової стрілки на 1 (одну) годину назад», – йдеться у повідомленні на сайті відомства.

 

Всупереч тому, що з переходом на зимовий час багато хто радіє можливості поспати на годину довше, фахівці впевнені, що перехід на зимовий час так само небезпечний для організму, як і перехід на літній, оскільки за вихідні людина не встигає адаптуватися до нового режиму.

Через це протягом робочого тижня може порушитися режим сну, з'явитися нездужання і почуття надмірної втоми.

Щоб уникнути зайвих неприємностей і налаштувати режим, необхідно відрегулювати освітлення в будинку.

Відкривати штори після пробудження, а ввечері, навпаки, затемнити кімнату.

Також треба обмежити споживання кофеїну та алкоголю, а також стежити за загальним станом протягом дня.


 
Набули чинності оновлені умови дистанційного навчання у школах Друк
Четвер, 22 жовтень 2020 08:56

16 жовтня 2020 року набуло чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Воно розширює можливості для дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших  формах здобуття освіти.

Нове Положення було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.

«Ми розуміємо, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання. Діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі. Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти», – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.

Дистанційна форма здобуття освіти залишається виключно добровільною і потребує подання відповідної заяви про зарахування/переведення від батьків. Але відтепер для навчання за дистанційною формою учням не потрібно мати високий рівень навчання (10-12 балів) – таку можливість має будь-який учень для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

Технології дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти (денній, вечірній, педагогічному патронажі тощо) можуть використовуватися для проведення оцінювання, консультацій, вивчення окремих тем з предмета.

Також їх можна використовувати для надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг для осіб з особливими освітніми потребами, якщо в населеному пункті, де проживає учень, відсутні відповідні фахівці, що надають такі послуги.

Технології дистанційного навчання дозволяють продовжувати освітній процес під час карантину та інших надзвичайних обставин (без переведення учнів на дистанційну форму).

У документі також врегульовано можливість організації змішаного навчання. Заклад освіти може визначити такий режим роботи, за якого учні почергово відвідують заклад освіти для очних занять, решту часу навчаючись дистанційно.

Положення передбачає, що обов’язково мають враховуватися інтереси учнів під час дистанційного навчання:

  • організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями;

  • під час дистанційного навчання мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з ООП з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку;

  • заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі;

  • для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв'язку тощо;

  • організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо.

З метою забезпечення прав педпрацівників у Положенні вказано, що організація дистанційного навчання має здійснюватися у межах їх робочого часу.

У межах своєї автономії заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалюватиме педрада. 

 

За матеріалами – МОН України

 
Продовження карантину до 31 грудня 2020 року: рішення Уряду Друк
Четвер, 15 жовтень 2020 10:52

13 жовтня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв рішення про продовження карантину в Україні до 31 грудня 2020 року (14 жовтня відповідна постанова Уряду від 13.10.2020 р. № 956 офіційно опублікована в «Урядовому кур’єрі»).

Регіоном із значним поширенням COVID-19 тепер вважатиметься регіон, в якому наявна хоча б одна з таких ознак:

  • завантаженість ліжок у закладах охорони здоров’я, визначених для госпіталізації пацієнтів з підтвердженим випадком та з підозрою на інфікування COVID-19, становить більш як 50% протягом п’яти днів підряд без урахування ліжок, відведених для лікування у дитячих відділеннях/закладах;

  • середня кількість тестувань методом полімеразної ланцюгової реакції та імуноферментного аналізу становить менш як 48 (раніше 24) тестувань на 100 тис. населення протягом останніх семи днів;

  • показник захворюваності на COVID-19 за 14 днів на 100 тис. населення перевищує базовий рівень захворюваності. Базовий рівень захворюваності на COVID-19 становить 40 нових випадків на 100 тис. населення за 14 днів.

У разі завантаженості від 50 до 75% ліжок у закладах охорони здоров’я регіону, визначених керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації медико-біологічного характеру державного рівня, пов’язаної з поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, для госпіталізації пацієнтів з підтвердженим випадком та з підозрою на інфікування COVID-19, протягом п’яти днів підряд без урахування ліжок, відведених для лікування у дитячих відділеннях/закладах, або у разі проведення в регіоні тестувань методом полімеразної ланцюгової реакції та імуноферментного аналізу протягом п’яти днів підряд у кількості меншій, ніж 48 на 100 тис. населення щодня, на території всього регіону встановлюється “помаранчевий” рівень епідемічної небезпеки.

Змінено критерій для включення регіонів до «червоної зони» карантину:

  • червоний рівень епідемічної небезпеки на території окремих адміністративно-територіальних одиниць регіону може бути встановлений за рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій у разі завантаженості більше 75% ліжок у закладах охорони здоров’я регіону, визначених керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації медико-біологічного характеру державного рівня, пов’язаної з поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, для госпіталізації пацієнтів з підтвердженим випадком та з підозрою на інфікування COVID-19, протягом п’яти днів підряд без урахування ліжок, відведених для лікування у дитячих відділеннях/закладах.

У червоній зоні додатково до протиепідемічних обмежень, передбачених для зеленого, жовтого та помаранчевого рівня епідемічної небезпеки, забороняються:

  • відвідування закладів освіти здобувачами освіти, крім учнів (вихованців) спеціальних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів за умови дотримання в них відповідних санітарних і протиепідемічних заходів та здійснення обов’язкового щоденного контролю стану здоров’я учнів (вихованців);

  • приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері культури, крім відвідувачів «автоконцертів»;

  • приймання відвідувачів у кінотеатрах (крім «автокінотеатрів»);

  • приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері громадського харчування (барів, ресторанів, кафе тощо);

  • приймання відвідувачів у торговельно-розважальних центрах;

  • приймання відвідувачів в інших закладах розважальної діяльності;

  • приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері торговельного і побутового обслуговування населення, крім:

  • торгівлі продуктами харчування, пальним, засобами гігієни, лікарськими засобами та виробами медичного призначення, ветеринарними препаратами, кормами, пестицидами та агрохімікатами, насінням і садивним матеріалом;

  • провадження банківської та страхової діяльності, а також медичної практики, ветеринарної практики, діяльності автозаправних комплексів, діяльності з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів, технічного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій, діяльності з ремонту комп’ютерів, побутових виробів і предметів особистого вжитку, об’єктів поштового зв’язку;

  • торговельної діяльності та діяльності з надання послуг громадського харчування із застосуванням адресної доставки замовлень;

  • відвідування отримувачами соціальних або реабілітаційних послуг установ і закладів, що надають соціальні або реабілітаційні послуги сім’ям, особам, що перебувають у складних життєвих обставинах (тимчасове, денне перебування), крім установ і закладів, які надають соціальні послуги екстрено (кризово), центрів обліку бездомних осіб, мобільних бригад соціально-психологічної допомоги, соціального патрулювання.

Додаткові обмеження для зеленої, жовтої та помаранчевої зон:

забороняється робота після 22-ї та до 7-ї години суб’єктів господарювання з надання послуг громадського харчування без організації дозвілля (ресторанів, кафе, барів, закусочних, їдалень, кафетеріїв, буфетів тощо), крім діяльності з надання послуг громадського харчування із здійсненням адресної доставки замовлень та замовлень на винос;

змінюються правила щодо дозволеної кількості людей у масових (культурних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) зібраннях:

  • у зеленій зоні – не більше 50 людей;
  • у жовтій – не більше 30 осіб;
  • у помаранчевій – не більше 20.

Рекомендації для установ та закладів освіти:

Уряд рекомендує:

  • 1) Органам виконавчої влади, іншим державним органам, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності забезпечити на період дії карантину з метою обмеження скупчення осіб в транспорті та на шляхах прямування на роботу/з роботи застосування за можливості гнучкого режиму робочого часу, який, зокрема, передбачає різний час початку і закінчення роботи для різних категорій працівників, позмінну роботу працівників, а за технічної можливості - також роботу в режимі реального часу через Інтернет із збереженням заробітної плати, дистанційну (надомну) роботу;

  • 2) закладам загальної середньої освіти встановити з 15 до 30 жовтня 2020 р. канікули, у наступний період - можливий перехід на дистанційне і змішане навчання з урахуванням епідемічної ситуації;

  • 3) закладам професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої та вищої освіти рекомендується перейти з 15 жовтня до 15 листопада 2020 р. на дистанційну форму навчання з рекомендованим виїздом студентів із гуртожитків (крім сиріт; осіб, позбавлених батьківського піклування, здобувачів освіти з тимчасово окупованих територій в Донецькій та Луганській областях, Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, регіонів із «червоним» рівнем епідемічної небезпеки, іноземних громадян та осіб без громадянства, здобувачів освіти, які поєднують навчання з роботою).

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 1 з 258