Головна Новини Головні новини Семінар голів профспілкових комітетів ВНЗ: насичено і практично

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Семінар голів профспілкових комітетів ВНЗ: насичено і практично Друк
Понеділок, 23 жовтень 2017 08:26

Робота семінару голів профспілкових комітетів вищих закладів освіти, організований ЦК Профспілки працівників освіти і науки України, продовжилася 19 та завершилася 20 жовтня 2017 року. І, відповідно до порядку денного, чергувала виступи фахівців з аналітичних установ та владних структур із дискусіями та практичними тренінгами.

Так, наслідки та висновки вступної кампанії 2017 року з учасниками заходу обговорював експерт аналітичного центру CEDOS Єгор Стадний. Під час презентації експерт розповів про справжні обсяги переміщення абітурієнтів між областями у цьому році та вказав на ті області, які стали найбільш привабливими для вступу для випускників українських шкіл. Зокрема, було зазначено, що рух абітурієнтів зосереджується в кількох напрямках – Київська, Львівська, Харківська області, меншою мірою Одеська та Чернівецька області.

Подальша частина семінару мала більш практичну спрямованість, адже мова йшла про особливості бюджетного процесу 2018 року та його новацій для освіти. Аналізувала проект документу начальник Управління соціально-економічного захисту апарату ЦК Профспілки Антоніна Клименко.

Наступною темою для обговорення стали особливості пенсійного забезпечення наукових, науково-педагогічних та інших працівників в умовах реформування пенсійної системи. Питання розкрила заступник директора департаменту пенсійного забезпечення Міністерства соціальної політики Марія Плаксій. Зокрема, було зазначено, що на сьогодні у галузі освіти працює 171,5 тисяч пенсіонерів. Чисельність працівників, які вийшли на пенсію у 2016 році складає 3055 осіб, і середній розмір пенсії їх становить 1979 гривень.

Далі мова йшла про зміни та новації у системі вищої освіти. Секретар Спілки ректорів ВНЗ України Ярослав Болюбаш разом із головами профкомів обговорили реформування та стан вищої освіти в Україні та аналізували виклики, які сьогодні стоять перед системою. Зокрема мова йшла про місце випускників українських вишів на ринку праці, «відтік мізків» за кордон, роль та авторитет навчального закладу у суспільстві.

Наступним етапом семінару став круглий стіл «Профспілковий рух в Україні. Сучасний стан та перспективи розвитку». Модератором виступили заступник голови Федерації профспілок України Олександр Шубін та заступник Голови Профспілки Любов Гарбаренко. Голови профкомів активно долучилися до дискусії про ефективність соціального діалогу з владою та дієві форми і методи впливу задля вирішення питань на користь працюючої людини.

Завершився насичений робочий день обговоренням сучасних комунікаційних технологій та ефективної інформаційної роботи в організаціях шляхом використання соціальних мереж. Спікером з теми виступила завідувач відділу інформаційного забезпечення та комунікацій ЦК Профспілки Інна Михальченко.

Родзиною семінару дня став тренінг «Успішність профспілкового лідера: принципи, завдання, допоміжні засоби», який провела практикуючий психолог Ольга Денисова та налаштувала лідерів профкомів провідних ВНЗ України на ефективну роботу та вдосконалення власних компетенцій.

У останній день роботи під час круглого столу учасники проаналізували питання повноважень профспілкових організацій у посиленні захисту трудових прав працівників освіти в сучасних умовах. І разом із відповідальними фахівцями ЦК Профспілки із Управління соціально-економічного захисту – Антонію Клименко і Ольгою Гаращук, юридичного відділу – Сергієм Курилкіним, відділу організаційної роботи – Володимиром Мироновим проаналізували перспективи удосконалення нормування подальшої діяльності Профспілки в умовах галузевих змін.

Закриваючи семінар Голова Профспілки Георгій Труханов підкреслив, що лише спільна й злагоджена робота на місцях матиме реальний результат для спілчанина. А для цього лідери організацій повинні разом із працівниками використовувати різні засоби і форми співпраці та тиску на владу у своїх регіонах – від соціального діалогу і роботи з депутатським корпусом – до активних дій проти звуження прав та гарантій освітян.