Новий посібник для вихователів: як навчати дітей безпеки |
|
П'ятниця, 06 грудень 2024 10:31 |
Нещодавно в Україні презентовано посібник, який стане незамінним інструментом для вихователів, які працюють із дітьми старшого дошкільного віку – «Посібник з культури безпеки для дошкільнят. Методичні рекомендації і плани занять». Він покликаний допомогти педагогам не лише навчати дітей основ безпеки, а й створювати емоційно комфортне середовище, засноване на довірі та підтримці. Посібник пропонує підхід, який спрямований на активне залучення дітей до вивчення тем безпеки. Цей метод дозволяє малечі з раннього віку розвивати здатність зберігати спокій у складних ситуаціях і бути готовими до можливих небезпек. Особлива увага приділяється тому, як дітям поводити себе в небезпечних ситуаціях, зокрема у побуті та у разі мінної загрози. Матеріали посібника можна використовувати під час роботи з дітьми в закладах дошкільної освіти, центрах розвитку, прогулянкових групах, а також у дитячих точках «Спільно». Посібник містить рекомендації для створення безпечного та емоційно комфортного середовища, серед яких уміння облаштувати простір, що сприятиме відчуттю захищеності, техніки заспокоєння, які допоможуть малюкам у кризових ситуаціях тощо. Цей посібник розроблено Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» у межах проєкту «Підтримка педагогів закладів дошкільної освіти та супровід дітей у надзвичайних ситуаціях» за підтримки ЮНІСЕФ та Міністерства освіти і науки України. Він є відповіддю на виклики, які постали перед системою освіти під час кризових умов, і покликаний стати опорою для вихователів, які працюють з дошкільнятами. Залучення дітей до вивчення основ безпеки ще у дошкільному віці є інвестицією в їхню впевненість і захищеність у майбутньому. Водночас цей ресурс сприяє розвитку у педагогів навичок, необхідних для ефективного супроводу дітей у складних умовах. Посібник – це не лише інструмент для навчання, але й підтримка, яка допомагає вихователям створювати атмосферу довіри та турботи, необхідну для формування гармонійної та стійкої особистості дитини.
|