Рівні можливості в освіті: дошкілля |
П'ятниця, 21 червень 2024 10:59 |
Останнє десятиліття відзначається активним впровадженням інклюзивного навчання в дошкільних закладах, зумовленим зростанням кількості дітей з особливими освітніми потребами (ООП) та створенням інклюзивних груп. Згідно з даними Держстату, на кінець 2023 року функціонувало 7 102 інклюзивних груп, де навчилася понад 13 тисяч дітей з ООП, тоді як у 2017 році таких груп було лише 578. Держава виділяє субвенції для підтримки цих дітей, а профільне міністерство вживає заходів для забезпечення якісної дошкільної освіти та розвитку потенціалу кожної дитини. Адже рівні можливості в освітній сфері без дискримінації є наразі одним із головних пріоритетів роботи. Питання, що сьогодні потребують вирішення:
Як інформує МОН шляхи вирішення означених викликів включають: розроблення планів забезпечення територіальних громад фахівцями за спеціальністю 016 Спеціальна освіта та формування регіонального замовлення на їхню підготовку/перепідготовку, моніторинг та оцінювання якості інклюзивного навчання в садочках, внесення змін до схем тарифних розрядів асистента вихователя, оцінювання потреб територіальних громад у супроводі під час інклюзивного навчання (асистент дитини), забезпечення доступності закладів дошкільної освіти та наявності ресурсних кімнат, належна методична підтримка та підвищення кваліфікації педагогічних працівників для роботи з дітьми з ООП, дослідження роботи команд психолого-педагогічного супроводу в умовах інклюзивного навчання, забезпечення наступності між рівнями освіти здобувачів освіти з ООП. Реалізація Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання до 2029 року (схвалено Урядом нещодавно) та операційного плану на 2024-2026 роки дозволить забезпечити якісну дошкільну освіту для кожної дитини з ООП з урахуванням її індивідуальних потреб та сприятиме розвитку її потенціалу. Ці заходи здійснюються в рамках Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору, розробленої за ініціативою першої леді Олени Зеленської.
За матеріалами – МОН |