Головна Новини Головні новини Нідерланди: криза якості освіти та дефіцит учителів змушують Профспілку розпочати серію страйків

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Нідерланди: криза якості освіти та дефіцит учителів змушують Профспілку розпочати серію страйків Друк
Середа, 12 лютий 2020 15:53

Уряд Нідерландів ігнорував попереджувальні знаки протягом багатьох років, але зрозуміло, що система освіти Нідерландів перебуває у стані кризи. З одного боку, спостерігається зниження якості освіти і зростання нерівності.

З іншого боку, вчителі та інший персонал у сфері освіти залишають професію, а дефіцит персоналу призводить до вигорання серед тих, хто залишається. Профспілки освіти багато разів наголошували, що ці проблеми виникли у зв’язку з недофінансуванням освіти в Нідерландах.

У листопаді 2019 року Профспілка освіти Нідерландів (Aob), яка є членською організацією ЄКПО оголосила страйк. Дійсно, уряд зробив крок, запропонувавши 460 мільйонів євро на освіту. Однак, працівники освіти та освітянські профспілки були дуже розчаровані, дізнавшись, що це лише разова виплата. 

30-31 січня 2020 року Профспілка Aob та її члени вдруге вийшли страйкувати, демонструючи рішучість працівників освіти досягти структурного фінансування, яке вкрай необхідне освіті. Більше 4100 шкіл були закриті у зв’язку з проведенням акцій протесту по всій країні.

«Ми будемо вживати довгострокових заходів, поки уряд не візьме на себе зобов’язання себе здійснювати довгострокові інвестиції в освіту», – заявив член бюро AOb Кім ван Стрієн. Профспілка AOb спільно з іншими профспілками та організаціями, наголосили, що цей дводенний страйк є початком тривалої кампанії.

Система в кризі: вплив структурного недофінансування на освіту в Нідерландах

«Я більше не знаю, що ще сказати», – зазначила президент AOb Євгенія Столк. «Відбувається катастрофа національного масштабу. Незабаром ми побачимо ціле покоління учнів, які здобувають середню освіту, не отримавши початкової освіти, на яку вони мають право. Ми побачимо суворі наслідки цього в подальшій освіті та в суспільстві».

  • У 2020 році 55 тисяч учнів початкової освіти не мають вчителів. Якщо нічого не зміниться, ця цифра зросте майже до 24 тисячі до 2028 року. Нестача має найбільший вплив на слабозахищену категорію громадян.

  • У середніх школах класи переповнені, бракує вчителів з деяких предметів, а заходи жорсткої економії призводять до погіршення навчального середовища у класах.

  • 27% вчителів середніх шкіл страждають від вигорання – це найвищий рівень вигоряння з усіх професій у країні. Загальна кількість навчальних годин вчителів набагато вища, ніж у колег в інших країнах (ОЕСР). Зарплати у сфері освіти залишаються нижчими від приватного сектора, що спонукає багатьох вчителів переходити до іншої сфери.

  • Небагато молодих людей, які все ще обирають викладацьку кар'єру, починають її з ентузіазмом, але 31% з них залишають професію протягом 5 років. У наступні 10 років 25% нинішніх вчителів вийдуть на пенсію, але кількість студентів, які починають навчання, постійно зменшується.

Дослідження виявили багато «прихованих вакансій». У школах проводяться заняття некваліфікованими вчителями, керівниками шкіл та допоміжним персоналом. Наприклад, у Гаазі було виявлено 41 офіційну вакансію, але 332 «приховані». 


alt