Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

«Успішні реформи в освіті – повне фінансування галузі»: Г. Труханов на зустрічі з Главою Уряду
Середа, 08 листопад 2017 10:17

«Фінансування освіти – це інвестиції в сучасні технології, сучасних висококваліфікованих фахівців, нових кадрів для економіки розвиненої країни. Адже не дивлячись на підвищення посадових окладів педагогічних працівників продовж останніх років, українські вчителі найбідніші в Європі, рівень їхньої зарплати найнижчий серед пострадянських країн», – такими словами розпочав свій виступ Голова Профспілки працівників освіти і науки Георгій Труханов під час зустрічі Прем’єр-міністра України з лідерами профспілок та їх об’єднань.

Георгій Труханов, насамперед зупинився на не відповідності видатків на освітню галузь у проекті Держбюджету на 2018 рік та не виконанні гарантій щодо оплати праці освітян, передбачені законом «Про освіту».

Голова Профспілки підкреслив, що «престижна» освітянська праця так і не має належного пошанування у фінансовому еквіваленті. Фактично на місцях не виплачуються надбавки за престижність праці, а подекуди їх виплачують в розмірі від 1 до 10 %.

Було також відзначено, що не визначена перспектива подальшого функціонування професійно-технічних навчальних закладів.

Очільник Профспілки сказав, що вимагають освітяни від влади насамперед, дотримання норм чинного законодавства, закону «Про освіту», зокрема:

– передбачення видатків на освіту в Державному бюджеті України на 2018 рік в розмірі не менше 7% ВВП (закладено – 6,7%);

– збільшення обсягів освітньої субвенції, які необхідні для оплати праці педагогів шкіл з дотриманням норм законодавства;

– встановлення розміру посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії у 2018 році, в розмірі трьох прожиткових мінімумів;

– встановлення Порядку реалізації норм статті 61 Закону «Про освіту» та його Прикінцевих положень;

– затвердження Урядом схеми посадових окладів педагогічних і науково-педагогічних працівників з урахуванням норм Закону «Про освіту»;

– дотримання міжпосадових співвідношень науково-педагогічних працівників;

– затвердження розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду на рівні не нижче мінімальної заробітної плати та фактичного, об’єктивно розрахованого, прожиткового мінімуму.

Також Георгій Труханов звернув увагу на студентські стипендії, адже студентство і освітяни вимагають встановлення академічних стипендій студентам в розмірі не нижче прожиткового мінімуму.

«Реформи без вчителя неможливі і ми повинні зробити все, щоб в освіту йшли найкращі», – насамкінець підкреслив Георгій Труханов.
 
Зустріч керівників профспілок із Прем’єр-міністром України
Середа, 08 листопад 2017 10:15

7 листопада 2017 року у Києві відбулася зустріч Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана з лідерами найбільш впливових профспілкових організацій України та промислових об’єднань. Учасники зустрічі обговорили актуальні та гострі питання розвитку України, соціальної сфери, ефективного захисту законних прав та інтересів працюючих людей.

Діалог соціальних партнерів відкрили виступи Глави Уряду Володимира Гройсмана та Голови СПО об'єднань профспілок, Голови ФПУ Григорія Осового.

Володимир Гройсман, зокрема, у своєму виступі зазначив, що відродження промисловості України та розвиток економіки є ключовим пріоритетом роботи Уряду та головним орієнтиром співробітництва Кабміну з основними профспілковими об’єднаннями держави.

«Нам вдалося побудувати діалог, у якому ми знаходимо рішення. Перед нами стоять безпрецедентні виклики, але нам вдалося стабілізувати ситуацію в економіці, впровадити низку системних рішень в оплаті праці, в пенсійній системі. Ми виходимо на новий бюджетній рік, будемо впроваджувати реформи в освіті та охороні здоров’я», – сказав Глава Уряду, – «Наголошую на тому, що для мене головний пріоритет – розвиток економіки. І те, що буде продукувати економіка, ми маємо розумно інвестувати в якість життя громадян. Ми маємо знаходити баланс між потребами та можливостями, які є в державі».

Володимир Гройсман також підкреслив, що пріоритетами проекту нової Угоди – на 2018 рік – визначені подальше економічне зростання, ефективне врядування, розвиток людського капіталу, верховенство права і боротьба з корупцією, безпека та оборона.

Голова СПО об’єднань профспілок, Голова ФПУ Григорій Осовий у своєму виступі зазначив, що на цій зустрічі профспілки хочуть поінформувати Уряд, що найбільше турбує наших спілчан, обмінятися думками як вирішувати проблемні питання у соціально-трудовій сфері шляхом соціального діалогу, а не трудовими конфліктами та масштабними акціями. «Спільною дорожньою картою для нас є Генеральна угода, яка завершує свою дію у поточному році, і ми на порозі перемовин з укладення Угоди на новий термін», – наголосив Григорій Осовий.

Голова ФПУ зазначив, що економічне зростання у 2-3% є недостатнім для сталого розвитку і підвищення добробуту людей. Як зазначають провідні економісти, потрібен приріст не менше 5%, але для цього необхідно здійснити структурну перебудову економіки.

Щодо питання Держбюджету на 2018 рік, Григорій Осовий зазначив: «Будемо відверті, конструктивного діалогу щодо проекту Держбюджету не відбулося. Розгляд у Національній тристоронній соціально-економічній раді, як це передбачено її регламентом, теж провалено. Профспілкові пропозиції, які вносилися на різних етапах бюджетування, здебільшого не враховано, хоча є відповідні зобов’язання Уряду за Генугодою. Це забезпечення повноцінного фінансування галузей з Держбюджету та встановлення мінімальної зарплати на рівні не нижчому фактичного прожиткового мінімуму».

Голова ФПУ також наголосив, що профспілки мають принципову та незміну позицію також з питання цін та тарифів: вони мають бути справедливими та відповідати реальній платоспроможності населення.

Присутні на зустрічі керівники профспілок підкреслили, що в державі є і залишаються невирішеними багато проблем, в тому числі, в соціальній сфері – освіті, медицині тощо.

Від профспілкової сторони виступи мали голова Профспілки працівників освіти і науки Георгій Труханов, голова Профспілки авіабудівників Ярема Жугаєвич, голова Профспілки працівників вугільної промисловості Віктор Турманов, голова Профспілки працівників лісового господарства Степан Кривов’язний, голова Профспілки працівників охорони здоров’я Вікторія Коваль та інші представники.

Насамкінець зустрічі, Глава Уряду підкреслив, що закладені Урядом на 2018 рік показники зростання відносно невеликі, але за умов впровадження реформ – в тому числі реформ в освіті та охороні здоров'я, вони можуть бути збільшені.

Одним з інструментів досягнення мети, впевнений Глава Уряду, є конструктивний і багатосторонній діалог – на рівні міністерств, відомств, органів місцевої влади та профспілкових об’єднань.

Профспілки, впевнений Володимир Гройсман, мають відігравати роль свого роду «тиску» в питаннях модернізації галузей промисловості, покращання умов праці, збільшення можливостей держави – в частині забезпечення власними ресурсами, створення стартапів та індустріальних парків, в питаннях розумного «лобізму» національного виробника, передусім із значною доданою вартістю, а також у вирішенні соціальних питань – в тому числі, питань тарифоутворення на місцях.

 
Світові лідери взяли на себе зобов'язання боротися з глобальною кризою в сфері освіти
Вівторок, 07 листопад 2017 12:41

Наприкінці вересня, 2017 року, в ході заходу високого рівня в Нью-Йорку, Генеральний секретар Організації Об'єднаних Націй Антоніу Гутерріш, заступник Генерального секретаря Організації Об'єднаних Націй Аміна Мохаммед, глави Франції, Норвегії, Малаві і Сенегалу та інші світові лідери в сфері освіти взяли на себе зобов'язання боротися з глобальною освітньою кризою, яка гальмує навчання мільйонів дітей та є загрозою прогресу.

Приблизно 264 мільйонів дітей та підлітків не відвідують школи. Тільки 1 з 12 молодих людей в країнах із низьким рівнем доходу рухається шляхом набуття навичок для учнів середньої школи. Незважаючи на певний прогрес в досягненні гендерної рівності в найбідніших країнах світу, значно більше дівчаток, ніж хлопчиків, як і раніше не мають доступу до якісної освіти.

«Інвестування в освіту – це найбільш ефективний спосіб забезпечити економічний розвиток, підвищити навики і розширити можливості молодих жінок і чоловіків, а також досягти прогресу за всіма 17 Цілями сталого розвитку. Фінансування освіти – це найбільш вигідний внесок, який ми можемо зробити», – заявив Генеральний секретар Організації Об'єднаних Націй Антоніу Гутерріш.

«Фінансування майбутнього: Освіта-2030», спрямоване на забезпечення політичної рішучості і підтримки інвестицій в якісну дошкільну, початкову та середню освіту, було організовано спільно з Норвегією, Францією, Малаві і Сенегалом в партнерстві з Комісією з освіти, Глобальним партнерством в сфері освіти, фондом Малала, кампанією ONE, ЮНІСЕФ та ЮНЕСКО.

«Я вирішив зробити освіту головним пріоритетом для розвитку Франції та зовнішньої політики. Освіта заслуговує наших колективних прагнень. Спільно з Сенегалом, ООН, Глобальним партнерством в сфері освіти та всіма нашими партнерами, в наступному році ми збільшимо міжнародні зобов'язання на конференції в Дакарі щодо фінансування Глобального партнерства в сфері освіти», – заявив президент Франції Еммануель Макрон.

«Освіта, особливо освіта дівчаток, є єдиним, найбільш ефективним внеском у стійкий розвиток. Ось чому Норвегія за останні чотири роки подвоїла свою фінансову підтримку освіти», – заявила прем'єр-міністр Норвегії Ерна Сульберг. Будучи переобраною минулого тижня на новий термін, вона продовжить свою діяльність в інтересах освіти.

Пані Сульберг також підкреслила важливість національної зацікавленості: «Найважливіша робота здійснюється на рівні кожної окремої країни». Прем'єр-міністр Сульберг також зазначила, що успішне функціонування Глобального партнерства в галузі освіти і подальша робота по створенню Міжнародного механізму фінансування освіти матимуть важливе значення для заповнення дефіциту зовнішнього фінансування освіти.

«Надання освіти всім, а не тільки деяким дітям, є боротьбою за громадянські права нашого часу. Перед обличчям найбільшої кризи біженців після закінчення Другої світової війни, в умовах, коли на освіту виділяється менше 2% від загального обсягу гуманітарної допомоги, життєво важливо мобілізувати кошти для забезпечення освіти всім дітям, особливо тим, хто опинився в стороні, а то й взагалі позаду – дітям біженцям », – заявив Спеціальний посланник ООН з питань глобальної освіти, колишній прем'єр-міністр Великобританії і голова Комісії з питань освіти Гордон Браун.

«Фінансуючи програму «Освіта не може чекати» з метою подолання цих надзвичайних ситуацій, сприяючи Глобальному партнерству в галузі освіти з метою створення сильних освітніх систем та успішно мобілізуючи додаткові кошти, щоб до 2020 року фонд Глобального партнерства в сфері освіти мав на рахунку 2 млрд. доларів США, створюючи Міжнародний механізм фінансування освіти для довгострокового фінансування, щоб країни могли уникнути пастки середнього доходу, ми зможемо закрити дефіцит у фінансуванні. Фінансуючи нашу мету в галузі освіти, ми зможемо досягти набагато більшого, ніж просто посадити дитину за парту. Це відкриє нові можливості і подарує надію», - продовжив Гордон Браун.

«Інвестування в освіту має високу віддачу, а користь виходить далеко за межі індивідуума. Підвищення успішності, особливо дівчаток і жінок, скорочення масштабів бідності і стимулювання економічного процвітання, зміцнення здоров'я та заохочення миру та безпеки. Ми зобов'язані перед дітьми цього світу інвестувати в освіту прямо зараз. Майбутня конференція по фінансуванню ГПО стане можливістю як для донорів, так і для країн, що розвиваються посилити свої зобов'язання», – заявила Джулія Гіллард, голова Глобального партнерства в галузі освіти і колишній прем'єр-міністр Австралії.

«Сьогодні 130 мільйонів дівчаток не ходять до школи, намагаючись вирватися з лещат бідності, війни і ранніх шлюбів. Цілі сталого розвитку були нашою обіцянкою боротися разом з цими дівчатками. До цих пір ми стикалися з невдачами. У нас великі цілі, але ми не зможемо досягти жодної з них, якщо ми не будемо навчати дівчаток. Якщо ми хочемо розвивати економіку, поліпшити якість повітря, яким ми дихаємо, сприяти миру і просувати системи охорони здоров'я, ми повинні інвестувати в дівчаток», – заявила Малала Юсафзай, співзасновник Фонду Малала і Посланник миру ООН.

«Якщо ми прямо зараз не будемо вживати заходів в інтересах освіти, ми ризикуємо поставити прогрес і стабільність під загрозу і далі утримувати дітей в пастці злиднів та незгод. Ми не можемо піти на ризик і відмовитися від нашої місії забезпечити кожній дитині можливість вчитися в школі. Занадто багато поставлено на карту. Ми зобов'язані перед самими собою, ми зобов'язані перед наступним поколінням», – підкреслила Посол доброї волі ЮНІСЕФ Музон Альмелхан.

«Кожна успішна історія розвитку починається з освіти. Ось чому зацікавленість країн лежить в основі Порядку денного на період до 2030 року і є найсильнішим стимулом для прискорення прогресу. Від адекватного фінансування до ефективного навчання в будь-якому віці, на країнах лежить відповідальність зробити освіту справедливою, загальною і трансформаційною», – сказала Генеральний директор ЮНЕСКО Ірина Бокова.

«Сьогоднішній день має стати поворотним моментом, коли світ залишить проблеми позаду і знайде рішення надзвичайної ситуації всесвітнього масштабу в галузі освіти. Понад 130 мільйонів дівчаток не вчаться в школі - це понад 130 мільйонів потенційних інженерів, підприємців і політиків, лідерства яких світ позбавляється. Це означає втрату ресурсів епічних масштабів і глобальну кризу, яка увічнює злидні. Останні дані, починаючи з 2015 року, демонструють, що кількість дівчаток, не охоплених школою, фактично зросла вперше за останні десять років», – заявила президент і головний виконавчий директор кампанії ONE Гейл Сміт.

«Сенегал і Франція сьогодні поставили мету, тепер світ повинен її перевершити. Для донорів це починається з повного фінансування Глобального партнерства в галузі освіти і програми «Освіта не може чекати». Для інших країн це означає взяти на себе зобов'язання працювати над тим, щоб надати 20% від національних бюджетів на потреби освіти… Вісім мільйонів членів ONE у всьому світі будуть мобілізовувати уряди, щоб це сталося – понад 130 мільйонів дівчат заслуговують з нашої сторони найпильнішої уваги», – продовжила Сміт.

На зустрічі високого рівня, яка відбулася в рамках 72-ї сесії Генеральної Асамблеї Організації Об'єднаних Націй в Нью-Йорку, були прийняті наступні зобов'язання:

  • Європейський союз збільшить підтримку освіти в кризових ситуаціях, виділивши 8% зі свого гуманітарного бюджету на освіту в надзвичайних ситуаціях в 2018 році, що набагато вище середнього світового показника в 3,6%;
  • Європейський союз зобов'язується внести додаткові 13,2 млн дол. США в Фонд «Освіта не може чекати»;
  • Данія зобов'язується внести додаткові 16,1 млн дол. США в фонд «Освіта не може чекати»;
  • Наступного року Фонд Малала зобов'язується збільшити інвестиції в підготовку місцевих вчителів і активістів на 3 млн дол. США;
  • Глобальне партнерство в галузі освіти прискорить темпи прогресу в області планування і фінансування та шкільних систем, здатних забезпечити гендерну рівність в початковій і середній школі;
  • Організація Dubai Cares обіцяє внести 500 тис. доларів США в Фонд «Освіта не може чекати».

До 2020 року компанія Hewlett Packard, охопить, працюючи спільно з компанією Intel, один мільйон учнів використанням хмарних технологій в 1700 школах; і через програму «Освіта не може чекати» вивчить методи використання технологій в постраждалих від кризи країнах.

 
Особливості обліку робочого часу у шкідливих умовах праці
Вівторок, 07 листопад 2017 10:33

Кожен має право на належнi, безпечнi та здоровi умови працi…»

Конституцiя Украïни, стаття 43

Помилки в обліку робочого часу в шкідливих умовах праці неприпустимі. Нормативні акти обмежують час роботи працівників, зайнятих у шкідливих умовах. І саме табель свідчить, чи дотримується роботодавець законодавчих норм.

Працівникам, зайнятим на роботах зі шкідливими умовами праці, встановлюють скорочену тривалість робочого часу – не більш як 36 годин на тиждень (пункт 2 частини 1 статті 51 Кодексу законів про працю України). 

Конкретну тривалість визначають за Переліком виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2001 № 163.

Якщо атестація робочих місць за умовами праці підтвердила шкідливі умови та право працівників на скорочену тривалість робочого тижня, необхідно внести зміни до колективного договору та правил внутрішнього трудового розпорядку. Адже скорочену тривалість встановлюють саме в колдоговорі (пункт 9 Порядку застосування Переліку виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня).

Час зайнятості у шкідливих умовах впливає на тривалість додаткової відпустки – її надають пропорційно фактично відпрацьованому часу. У розрахунок часу, що дає право на додаткову відпустку, зараховують дні, коли працівник фактично був зайнятий на роботах із шкідливими умовами праці не менше половини тривалості робочого дня, встановленого для працівників відповідних виробництв, цехів, професій і посад. Тобто роботодавець має обліковувати, скільки часу упродовж зміни працівник зайнятий у шкідливих умовах.

Якщо працівник зайнятий у шкідливих умовах повну зміну, необхідно вказувати в табелі повний робочий день і кількість відпрацьованих годин. Якщо лише частину робочої зміни, окремо відображати в табелі години, відпрацьовані в шкідливих та оптимальних умовах.

Отже, законодавче регулювання тривалості робочого часу є однією з гарантій конституційного права працівників на працю, відпочинок, безпечні та належні умови праці. Законодавство про робочий час має на меті, з одного боку, створення умов, що забезпечили б високу продуктивність і організованість праці, а з іншого – всебічний захист прав та інтересів працівників.

За інформацією Управління Держпраці



 
« ПочатокПопередня411412413414415416417418419420НаступнаКінець »

Сторінка 414 з 599