Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Соціальні мережі у роботі профспілок – навчання фахівців у Чернігові
Вівторок, 05 грудень 2017 11:00
Особливості роботи у соціальних мережах та використання новітніх інформаційних технологій у профспілковій діяльності – такою була тема семінару-тренінгу, організованому Прес-центром Федерації профспілок України 30 листопада – 1 грудня 2017 року у Чернігові.

Участь у навчанні взяли фахівці від членських організацій, які курують інформаційну роботу – ведуть сайти, сторінки у соціальних мережах, випускають газети тощо. Від Профспілки працівників освіти і науки України участь у роботі семінару взяла завідувач відділу інформаційного забезпечення та комунікацій Інна Михальченко.

Інформаційників гостинно прийняв Навчально-методичний центр Федерації профспілкових організацій Чернігівської області, на базі якого власне й відбулося інтенсивне навчання з елементами практичної роботи та фахових дискусій.

Цікаві презентації від практиків із Білорусі та тренерів навчального Українсько-датського проекту Андрія Стрижака та Іллі Юрченка були присвячені, насамперед, інструментам формування громадської думки та особливостям проведення профспілкових інформаційних компаній у соціальних мережах.

Спікери також поділилися досвідом ведення профспілкових блогів, розповіли про нюанси роботи у Фейсбук, Твіттері, Інстаграмі тощо. Також було обговорено питання захисту інформації під час використанням різних месенджерів.

На завершення семінару учасники підтвердили тезу, що використання різних соціальних мереж дозволяє профспілкам розширити комунікативні канали зі своїми спілчанами у віддаленому режимі. Соціальні мережі також створюють додаткові можливості оперативно інформувати про різні події, а також отримувати зворотній зв’язок, слідкувати за громадською думкою та аналізувати значимість роботи профспілкових організацій у різних напрямах діяльності.

 
Профспілки Великобританії вимагають збільшення витрат на освіту в бюджеті країни
П'ятниця, 01 грудень 2017 09:51
alt
З метою покращення якості навчання дітей країни, профспілки вчителів закликали уряд Великобританії збільшити фінансування шкіл – саме зараз йде підготовка бюджету на наступний рік і школи ризикують зіштовхнутися з реальними скороченнями.

Профспілки Великобританії висловили свою стурбованість з приводу можливого скорочення фінансування освіти напередодні оприлюднення бюджету країни в кінці листопада 2017 року. Занепокоєння Національної профспілки освіти, яка є членською організацією Інтернаціоналу освіти, а також правозахисної організації GMB at Work, Національної асоціації вчителів, та найчисельніших профспілок Великобританії UNISON та UNITE, викликані оновленими даними, отриманими від Міністерства освіти.

Скорочення фінансування на одного учня

Профспілки створили сайт schoolcuts.org.uk, на якому можна відслідкувати скорочення фінансування кожної школи з 2015 року. За даними цього сайту, за цей період фінансування шкіл скоротилося на 2,8 млрд. фунтів стерлінгів. Для початкових шкіл скорочення фінансування склало в середньому 54 тисячі фунтів на школу, а для середніх шкіл – 205 тисяч фунтів. 17 942 шкіл, тобто 9 з десяти шкіл зіштовхнулися з реальним скороченням фінансування у розрахунку на одного учня. Сайт використовує скрупульозно підібрані офіційні дані Міністерства, відображаючи реальне фінансове становище шкіл.

Прозорість

У Парламенті Великобританії вважають ці дані недостовірними, а висновки профспілок - «роздуванням паніки». Проте профспілки стверджують, що використовують абсолютно прозорі дані та методології.

Чимало інших груп, включаючи батьків, директорів шкіл, старших вчителів вже давно заявляють, що шкільні бюджети наближаються до критичної точки. Вони переконують, що криза фінансування шкіл є реальністю, для її подолання необхідне збільшення фінансування в реальному вираженні, а не в грошовому.

Система освіти має фінансуватися в повному обсязі 

Профспілки наголошують, що часу для зміни фінансування шкіл залишається небагато. Вони вітають виділення Міністерством освіти додаткових 1,3 млрд. фунтів у липні цього року.

Однак, ці додаткові кошти перерозподілені Міністерством з існуючого бюджету, і є недостатніми для підтримання шкільних стандартів на належному рівні, підкреслюють профспілки. Тільки система освіти, профінансована у повному обсязі, забезпечить рівність освітніх можливостей, до якої так прагнуть школярі, батьки, управлінці, директори шкіл та політики.

Враховуючи це, профспілки освітян закликають Державного секретаря освіти внести подання Канцлеру казначейства з метою збільшення видатків на школи у бюджеті.

 
Заміна тимчасово відсутнього учителя без поділу класу: консультація
П'ятниця, 01 грудень 2017 09:48
У загальноосвітньому навчальному закладі клас поділено на дві групи для вивчення англійської мови. Один із учителів з англійської мови захворів. Дві групи об’єднано і з усім класом проводиться заняття другим учителем з англійської мови. Як здійснювати оплату учителю, який замінює тимчасово відсутнього учителя?

Відповідно до роз’яснення Міністерства освіти і науки України від 9.06.2016 р. № 1/9-296 «Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів» робочі навчальні плани для 10 - 11-х класів на 2016/2017 навчальний рік повинні були складатися за відповідними Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів,

Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється відповідно до Нормативів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 20.02.2002 № 128.

У спільному листі Міністерства освіти і науки від 28.11.2008 № 1/9-770 та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 27.11.2008 № 02-5/465 «Про організацію та порядок оплати праці за заміну тимчасово відсутніх учителів» роз'яснюється, що у випадку заміни відсутнього учителя іншим учителем забезпечується оплата праці за додатково проведені уроки, порядок здійснення якої унормовано п. 73 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України 15 квітня 1993 року № 102. При оплаті за години заміщення тимчасово відсутніх у зв'язку з хворобою або з інших причин вчителів, яке тривало не більше двох місяців, здійснюється погодинна оплата праці.

Якщо заміщення тривало понад два місяці, то оплата праці учителя провадиться з першого дня заміщення за всі години фактичного педагогічного навантаження в порядку, передбаченому п. 68 Інструкції, а саме, шляхом множення ставки заробітної плати на їх фактичне навчальне навантаження на тиждень і ділення цього добутку на встановлену норму годин на тиждень.

Керівники навчальних закладів несуть відповідальність за своєчасне і повне виконання програм з усіх навчальних предметів в межах часу, передбаченого на кожний предмет відповідно до навчального плану, а також встановленої максимальної кількості навчальних годин на тиждень для учнів, не допускаючи їх перевантаження.

Як правило, керівники навчальних закладів повинні організувати заміщення тимчасово відсутніх учителів учителями тієї ж спеціальності, забезпечивши оплату праці відповідно до пп. 73, 68 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти.

В окремих виняткових випадках, коли таку заміну забезпечити неможливо, заміщення здійснюється наступним чином. Учителі з інших дисциплін, заміняючи тимчасово відсутніх колег, виконують програму з свого предмета дещо наперед, щоб згодом передати відповідні години учителю, який нині відсутній, для виконання пропущеної програми. 

У такому випадку учителю, який забезпечує заміну тимчасово відсутнього колеги, додаткова оплата не провадиться. Йому виплачується заробітна плата відповідно до тарифікації протягом всього часу, як за період тимчасового заміщення, так і за дні, коли відповідні години були тимчасово передані раніше відсутньому вчителю для виконання програми.

Учителю, який був раніше відсутнім, після виходу на роботу виплачується заробітна плата відповідно до тарифікації, а також здійснюється додаткова оплата за проведені додатково уроки на умовах погодинної оплати праці відповідно до пункту 73 Інструкції.

Обмеження розміру доплат за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників, передбачене підпунктом 3-а) пункту 4 наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 р. № 557, не має поширюватись на учителів, оскільки вони витрачають на виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників додатковий час понад встановлену їм норму. 

Згідно зі Вказівками до ведення журналу обліку пропущених і замінених уроків, наведених у додатку 12 до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.05.2011 № 423 «Про затвердження єдиних зразків обов'язкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності», Журнал обліку пропущених і замінених уроків ведеться в кожному загальноосвітньому навчальному закладі. Записи ведуться заступником директора з навчальної роботи (директором) загальноосвітнього навчального закладу, який несе повну відповідальність за своєчасність і достовірність відповідних записів.

До журналу вносяться відомості про пропущені й замінені уроки. Записи вносяться тільки на підставі належно оформлених документів (наказів по загальноосвітньому навчальному закладу, лікарняних листів, записів у класних журналах тощо). Кількість замінених уроків має обов'язково збігатися з відповідним обліком у класних журналах проведених вчителями уроків.

Вчитель, який проводив урок у порядку заміни, розписується про це в журналі.

Записи повинні відповідати записам у табелі обліку використання робочого часу і підрахунку заробітку, що подається до бухгалтерії для нарахування заробітної платні.

Всі записи в журналі обліку пропущених і замінених уроків повинні вестись чітко, охайно, кульковою ручкою. В окремих випадках, як виняток, виправлення в журналі підписується директором школи і скріплюється печаткою.

Стосовно оплати праці вчителів іноземної мови, яким в порушення вимог законодавства керівником загальноосвітнього навчального закладу не забезпечено поділу класів на групи, що призвело до проведення уроків з усім класом, то таких особливостей Інструкцією про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти № 102 не передбачено.

При оплати праці вчителів може бути застосовано норми пункту 4 наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 р. № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ», яким керівникам навчальних закладів надано право встановлювати працівникам надбавку в розмірі до 50% посадового окладу (ставки заробітної плати) за складність і напруженість у роботі.

Відповідно до роз’яснення Міністерства освіти і науки України від 9.06.2016 р. № 1/9-296 «Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів» робочі навчальні плани для 10 - 11-х класів на 2016/2017 навчальний рік повинні були складатися за відповідними Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів,

Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється відповідно до Нормативів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 20.02.2002 № 128.

У спільному листі Міністерства освіти і науки від 28.11.2008 № 1/9-770 та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 27.11.2008 № 02-5/465 «Про організацію та порядок оплати праці за заміну тимчасово відсутніх учителів» роз'яснюється, що у випадку заміни відсутнього учителя іншим учителем забезпечується оплата праці за додатково проведені уроки, порядок здійснення якої унормовано п. 73 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України 15 квітня 1993 року № 102. При оплаті за години заміщення тимчасово відсутніх у зв'язку з хворобою або з інших причин вчителів, яке тривало не більше двох місяців, здійснюється погодинна оплата праці.

Якщо заміщення тривало понад два місяці, то оплата праці учителя провадиться з першого дня заміщення за всі години фактичного педагогічного навантаження в порядку, передбаченому п. 68 Інструкції, а саме, шляхом множення ставки заробітної плати на їх фактичне навчальне навантаження на тиждень і ділення цього добутку на встановлену норму годин на тиждень.

Керівники навчальних закладів несуть відповідальність за своєчасне і повне виконання програм з усіх навчальних предметів в межах часу, передбаченого на кожний предмет відповідно до навчального плану, а також встановленої максимальної кількості навчальних годин на тиждень для учнів, не допускаючи їх перевантаження.

Як правило, керівники навчальних закладів повинні організувати заміщення тимчасово відсутніх учителів учителями тієї ж спеціальності, забезпечивши оплату праці відповідно до пп. 73, 68 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти.

В окремих виняткових випадках, коли таку заміну забезпечити неможливо, заміщення здійснюється наступним чином. Учителі з інших дисциплін, заміняючи тимчасово відсутніх колег, виконують програму з свого предмета дещо наперед, щоб згодом передати відповідні години учителю, який нині відсутній, для виконання пропущеної програми. 

У такому випадку учителю, який забезпечує заміну тимчасово відсутнього колеги, додаткова оплата не провадиться. Йому виплачується заробітна плата відповідно до тарифікації протягом всього часу, як за період тимчасового заміщення, так і за дні, коли відповідні години були тимчасово передані раніше відсутньому вчителю для виконання програми.

Учителю, який був раніше відсутнім, після виходу на роботу виплачується заробітна плата відповідно до тарифікації, а також здійснюється додаткова оплата за проведені додатково уроки на умовах погодинної оплати праці відповідно до пункту 73 Інструкції.

Обмеження розміру доплат за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників, передбачене підпунктом 3-а) пункту 4 наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 р. № 557, не має поширюватись на учителів, оскільки вони витрачають на виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників додатковий час понад встановлену їм норму. 

Згідно зі Вказівками до ведення журналу обліку пропущених і замінених уроків, наведених у додатку 12 до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.05.2011 № 423 «Про затвердження єдиних зразків обов'язкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності», Журнал обліку пропущених і замінених уроків ведеться в кожному загальноосвітньому навчальному закладі. Записи ведуться заступником директора з навчальної роботи (директором) загальноосвітнього навчального закладу, який несе повну відповідальність за своєчасність і достовірність відповідних записів.

До журналу вносяться відомості про пропущені й замінені уроки. Записи вносяться тільки на підставі належно оформлених документів (наказів по загальноосвітньому навчальному закладу, лікарняних листів, записів у класних журналах тощо). Кількість замінених уроків має обов'язково збігатися з відповідним обліком у класних журналах проведених вчителями уроків.

Вчитель, який проводив урок у порядку заміни, розписується про це в журналі.

Записи повинні відповідати записам у табелі обліку використання робочого часу і підрахунку заробітку, що подається до бухгалтерії для нарахування заробітної платні.

Всі записи в журналі обліку пропущених і замінених уроків повинні вестись чітко, охайно, кульковою ручкою. В окремих випадках, як виняток, виправлення в журналі підписується директором школи і скріплюється печаткою.

Стосовно оплати праці вчителів іноземної мови, яким в порушення вимог законодавства керівником загальноосвітнього навчального закладу не забезпечено поділу класів на групи, що призвело до проведення уроків з усім класом, то таких особливостей Інструкцією про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти № 102 не передбачено.

При оплати праці вчителів може бути застосовано норми пункту 4 наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 р. № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ», яким керівникам навчальних закладів надано право встановлювати працівникам надбавку в розмірі до 50% посадового окладу (ставки заробітної плати) за складність і напруженість у роботі.

 
Профспілковий рух сьогодні та завдання Профспілки в умовах соціально-економічних змін
П'ятниця, 01 грудень 2017 09:47
alt
Сучасне життя характеризується зміною структури всіх аспектів соціального, політичного, економічного життя в державі. Низка реформ у соціальній сфері поки не відповідає очікуванням людей і не додає оптимізму щодо підвищення рівня та якості життя населення (реформа пенсійної системи та ЖКГ), зайнятості і доходів (податкова реформа), доступності основних соціальних благ та послуг (реформа освіти, охорони здоров’я).

Учасники пленуму Профспілки працівників освіти і науки України, який відбувся 29 листопада 2017 року у Києві, переконані, що настав час здійснити перехід від застарілих і неефективних підходів до формування і реалізації соціальної політики. А це можливо лише при взаємній готовності державних і суспільних інститутів до співробітництва та партнерства.

Профспілки – це важливий інститут громадянського суспільства, який захищає права і свободи громадян у галузі трудових відносин. Ця роль профспілок набуває особливо важливого значення в умовах становлення демократії та ринкової економіки в нашій державі. А створення потужних впливових профспілок, здатних ефективно відстоювати інтереси працівників – невід’ємний атрибут цивілізованої держави.

На порядок денний пленуму було винесене питання, продиктоване часом – «Основні тенденції розвитку профспілкового руху та завдання Профспілки працівників освіти і науки України  в умовах соціально-економічної трансформації».

Голова Профспілки Георгій Труханов, розпочинаючи роботу, підкреслив, що питання підвищення ролі профспілок як важливого інструменту соціального діалогу, сьогодні набуває нового значення. Це зумовлене необхідністю забезпечення і захисту не лише професійних інтересів працівників, але й завданнями забезпечення громадянських прав і свобод широких верств населення, особливо в час децентралізації влади. На думку очільника Профспілки, саме профспілки повинні стати ключовою ланкою демократичних засад взаємодії як окремих громадян, так і їхніх організацій у всіх сферах суспільних відносин.

Розкриваючи суть питання, заступник Голови Любов Гарбаренко вказала, що пленум ЦК Профспілки з таким порядком денним – це ще один крок до аналізу та розуміння тих процесів, які відбуваються як в загальному профспілковому русі так і в нашій галузевій Профспілці. 

У своїй доповіді заступник голови проаналізувала основні тенденції, місце і роль Профспілки в Федерації профспілок України та перспективи подальшої співпраці; окреслила завдання для організаційних ланок щодо подальшого організаційного зміцнення та нарощування профспілкового членства, збереження галузевого принципу побудови профспілкових організацій в умовах децентралізації влади та реформування освітньої галузі.

Голова ФПУ Григорій Осовий, який брав участь у роботі пленуму Профспілки відповідаючи на запитання учасників заходу щодо відтермінування пікетів, які мали відбутися у жовтні цього року, наголосив, що Федерація повністю розуміє реакцію членів профспілок на таке рішення. Але, разом з тим, на ФПУ лежить відповідальність за життя й безпеку учасників активних дій, адже під стінами Парламенту на той час уже проходили різні протестні рухи радикально налаштованих організацій. Також від підтримав думки виступаючих щодо системних змін у роботі Федерації на благо працюючих людей, водночас підкреслюючи важливість продуманих солідарних кроків для поліпшення ситуації у соціальній складовій держави.

Голова ФПУ поінформував, що з метою реалізації завдань, які стоять перед Федерацією профспілок України у бюджетному процесі, та у зв’язку із реалізацією реформ у різних сферах соціально-економічного розвитку країни, уже ініційовано та проводяться проведення зустрічі з керівниками центральних органів влади та додаткові консультації із профільними міністерствами. А 6 грудні цього року – напередодні розгляду Парламентом проекту держбюджету у ІІ читанні – відбудуться солідарні профспілкові акції у формі інформаційних пікетів органів державної влади.

У обговоренні основного питання також взяли участь колеги з різних областей України, які підіймали питання і невиконання чинного освітнього законодавства, і проблем якості освіти, стипендіального забезпечення, комунальних послуг ВНЗ, фінансування професійної освіти, регіональні аспекти діяльності організації у зв’язку з утворенням ОТГ. Так, до обговорення долучилися Олександр Яцунь, Володимир Цвих, Ольга Чабанок (Київ), Валентина Боровик (Суми), Сергій Пугачов (Вінниця), Надія Гринь (Запоріжжя), Ольга Жалдак (Черкаси) та інші члени ЦК Профспілки.

Підбиваючи підсумки роботи Голова Профспілки Георгій Труханов наголосив, що зміни у житті країни підштовхують профспілковий рух до пошуку нових, нестандартних форм та заходів профспілкової та правозахисної роботи. «І ми повинні відповідати вимогам часу та очікуванням спілчан у справі захисту їх прав та гарантій», – сказав Георгій Труханов.

alt

alt


 
« ПочатокПопередня401402403404405406407408409410НаступнаКінець »

Сторінка 405 з 599