Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Неприпустимість скорочення штатів закладів освіти
П'ятниця, 16 лютий 2018 09:49
На запити з місць щодо правомірності скорочення посад працівників закладів освіти з числа робітників та інших органами місцевого самоврядування та органами управління освіти і науки ЦК Профспілки акцентує увагу на наступному.

Відповідно до частини 4 статті 77 Бюджетного кодексу України місцеві ради при затвердженні відповідних бюджетів мають враховувати у першочерговому порядку потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати.

Статтею 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Відповідно до статті 10 цього закону міські ради представляють відповідні територіальні громади, здійснюють від їх імені та в їхніх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Одним з власних повноважень виконавчих органів місцевих рад, що передбачні статтею 32 зазначеного закону, є управління закладами освіти, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; створення необхідних умов для виховання дітей, молоді, розвитку їх здібностей, трудового навчання, професійної орієнтації, продуктивної праці учнів, сприяння діяльності дошкільних та позашкільних навчально-виховних закладів.

Відповідно до частини другої статті 64 Закону України «Про освіту» акти центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки, прийняті в межах його повноважень, є обов'язковими до виконання органами місцевого самоврядування, до сфери управління яких належать заклади освіти. Частиною першою цієї статті центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки уповноважено здійснювати нормативно-правове забезпечення функціонування системи освіти в межах повноважень, визначених законом.

Спеціальними законами у галузі освіти надано право центральному органу виконавчої влади у сфері освіти і науки затверджувати Типові штатні нормативи Типові навчальні плани, інші нормативні акти, що спрямовані на здійснення освітнього процесу для здобуття дітьми та учнями відповідного рівня освіти відповідно до державних стандартів.

Статтею 45 Закону України «Про загальну середню освіту» передбачено:

1. Штатні розписи комунальних закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і типів затверджуються керівником закладу загальної середньої освіти на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

2. Штатні розписи комунальних закладів спеціалізованої освіти затверджуються керівниками відповідних закладів на підставі Типових штатних нормативів закладів спеціалізованої освіти, затверджених центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у відповідних сферах.

3. Штатні розписи приватних і корпоративних закладів загальної середньої освіти встановлюються засновником (засновниками).

Статтею 39 Закону України «Про дошкільну освіту» встановлено, що штатні розписи комунальних закладів дошкільної освіти незалежно від підпорядкування і типу встановлюються відповідним органом управління освітою на основі Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти, затверджених спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі освіти і науки.

Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері освіти визначено частиною другою статті 66 Закону України «Про освіту». Передбачено, що районні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад:

  • відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти;

  • планують та забезпечують розвиток мережі закладів дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти;

  • планують та забезпечують розвиток мережі закладів профільної середньої освіти академічного спрямування;

  • мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх;

  • закріплюють за закладами початкової та базової середньої освіти територію обслуговування (крім випадків, встановлених спеціальними законами);

  • забезпечують доступність дошкільної та середньої освіти для всіх громадян, які проживають на відповідній території, та вживають заходів для забезпечення потреби у дошкільній та позашкільній освіті;

  • забезпечують та фінансують підвезення учнів і педагогічних працівників до закладів початкової та базової середньої освіти і у зворотному напрямку (у разі потреби - транспортними засобами, пристосованими для перевезення осіб, які пересуваються на кріслах колісних);

  • ведуть облік дітей дошкільного та шкільного віку у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України;

  • оприлюднюють офіційну звітність про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг, спрямованих на потреби кожного із заснованих ними закладів освіти, та інші видатки у сфері освіти;

  • забезпечують рівні умови розвитку закладів освіти всіх форм власності;

  • здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.

Жодним законом України органи місцевого самоврядування не наділено повноваженнями переглядати Типові штатні нормативи, затвердження яких відповідними Законами України покладено на центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки. 

Тому Типові штатні нормативи загальноосвітніх навчальних закладів, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 № 1205, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.12.2010 за № 1308/18603, Типові штатні нормативи спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затверджені  наказом Міністерства освіти і науки України від 05.12.2008 № 1105, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2008 за № 1250/15941, Типові штатні нормативи дошкільних навчальних закладів, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2010 №1055, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.12.2010 за № 1157/18452, Типові штатні нормативи позашкільних навчальних закладів, затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2012 № 1230, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.11.2012 за № 1935/22247, Типові штатні нормативи професійно-технічних навчальних закладів, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 № 1204, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.01.2011 за № 114/18852 та інші, є обов’язковими для врахування органами місцевого самоврядування та органами управління освіти і науки.

В додатку 7 до Державного бюджету України на 2018 рік на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я передбачено додаткову дотацію з державного бюджету обласним бюджетам у обсязі 16,5 млрд. гривень, які мають розподілятися між місцевими бюджетами адміністративно-територіальних одиниць областей.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1036 Бюджетного кодексу України додаткова дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я спрямовується, зокрема на господарське утримання закладів загальної середньої освіти та оплату праці з нарахуваннями інших, ніж педагогічні, працівників цих закладів. Відповідно до частини п’ятої цієї статті розподіл додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я здійснюється між місцевими бюджетами у порядку, визначеному обласними державними адміністраціями, та затверджується рішенням про обласний бюджет.


 
Оплата заміни тимчасово відсутніх учителів
Четвер, 15 лютий 2018 10:53
Відповідно до абзацу дванадцятого пункту 64 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої Міністерством освіти України від 15.04.1993 № 102, за години педагогічної роботи, виконаної понад встановлену норму, провадиться додаткова оплата відповідно до отримуваної ставки заробітної плати в одинарному розмірі.

При заміщенні тимчасово відсутніх у зв’язку з хворобою або з інших причин педпрацівників, яке тривало не більше двох місяців, відповідно до п.73 Інструкції провадиться погодинна оплата праці. Якщо ж заміщення тривало понад два місяці, то оплата праці педагогів провадиться з першого дня заміщення за всі години фактичного навчального навантаження в порядку, передбаченому п.68 цієї Інструкції, тобто за тарифікацією у повному обсязі.

Про механізм заміни та оплати праці вчителів за години заміщення тимчасово відсутніх вчителів виписано в спільному листі Міністерства освіти і науки України від 28.11.08 1/9-770 та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 27.11.08 № 02-5/465, згідно з яким керівники навчальних закладів, як правило, повинні організувати заміщення тимчасово відсутніх учителів учителями тієї ж спеціальності, забезпечивши оплату праці відповідно до п.73 ( погодинно), чи п.68 (за тарифікацією) Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти залежно від термінів заміни.

В окремих виняткових випадках, коли таку заміну забезпечити неможливо, заміщення здійснюється наступним чином. Учителі з інших дисциплін, заміняючи тимчасово відсутніх колег, виконують програму з свого предмету дещо наперед, щоб згодом передати відповідні години учителю, який нині відсутній, для виконання відсутнім пропущеної програми.

У такому випадку учителю, який забезпечує заміну тимчасово відсутнього колеги, додаткова оплата не провадиться, оскільки загальний обсяг педагогічного навантаження не збільшився, а дещо розподілився в часі. Йому виплачується заробітна плата відповідно до тарифікації протягом всього часу, як за період тимчасового заміщення, так і за дні відсутності уроків, коли раніше відсутній учитель проводив свої уроки з пропущеного предмету.

Учителю, який був раніше відсутнім, після виходу на роботу виплачується заробітна плата відповідно до тарифікації, а також здійснюється додаткова оплата за проведені додатково уроки на умовах погодинної оплати праці відповідно до пункту 73 Інструкції.

Стосовно застосування норм постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» слід зазначити, що пунктом 1 зазначеної постанови затверджено відповідні Заходи щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, а також утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.

Пунктом 12 Заходів передбачено тимчасове припинення встановлення доплат за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників (крім лікарів, фахівців з базовою та неповною вищою медичною освітою і професіоналів з вищою немедичною освітою та наукових працівників, що допущенні до медичної діяльності, молодших медичних сестер, соціальних робітників, вихователів, помічників вихователів, учителів, майстрів виробничого навчання, викладачів професійно-технічних та вищих навчальних закладів, а також працівників вищих навчальних закладів, переміщених з району проведення антитерористичної операції).

Тобто пункт 12 Заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів: по-перше - поширюється лише на навчальні заклади та установи освіти, які утворені Кабінетом Міністрів України, міністерствами та іншими органами державної влади та не має прямої дії стосовно комунальних навчальних закладів; по друге - не поширюється на вихователів, помічників вихователів, учителів, майстрів виробничого навчання, викладачів професійно-технічних та вищих навчальних закладів незалежно від їх форми власності.

Підпунктом 1 пункту 13 постанови № 65 рекомендовано органам місцевого самоврядування затвердити протягом місяця заходи щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням затверджених цією постановою заходів.

При затвердженні органами місцевого самоврядування заходів для економного та раціонального використання бюджетних коштів, установами та закладами комунальної власності, що утворені відповідними органами місцевого самоврядування, відповідні органи освіти та профспілкові органи усіх рівнів Профспілки працівників освіти і науки України мали вжити всіх належних заходів для недопущення порушення трудових прав працівників навчальних закладів та установ освіти.

Відтак години заміщення, проведені вчителем за відсутніх колег як за основним місцем роботи, так і на роботі за сумісництвом, мають оплачуватися з погодинного розрахунку, виходячи зі ставки заробітної плати вчителя, який замінює тимчасово відсутнього колегу. Якщо ж заміщення тривало понад два місяці, то оплата праці педагогів провадиться з першого дня заміщення за всі години фактичного навчального навантаження за тарифікацією у повному обсязі.


 
Нарада фінансистів та головних бухгалтерів територіальних організацій ЦК Профспілки
Четвер, 15 лютий 2018 09:18

alt
14 лютого 2018 року у Києві відбулася нарада завідувачів фінансовими відділами, головних бухгалтерів обласних, Київської міської організацій Профспілки працівників освіти і науки України.

Відкрив роботу наради Голова Профспілки Георгій Труханова, який наголосив на важливості чіткої та злагодженої фінансової роботи в профспілкових організаціях, особливо умовах змін законодавства.

Далі нараду продовжила начальник Фінансового управління – головний бухгалтер ЦК Профспілки Галина Щавінська, яка розкрила актуальні питання бухгалтерського обліку, зокрема, зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні». Також було акцентовано увагу на огляді чинного законодавства щодо діяльності профорганізацій.

Під час заходу учасники обговорили нові плани рахунків для профспілкових організацій та ознайомилися з методичними рекомендаціями ЦК Профспілки працівників освіти і науки України щодо ведення бухгалтерської роботи у територіальних організацій Профспілки.

 
Підвищення заробітних плат педагогічним працівникам: відповідь МОН
Вівторок, 13 лютий 2018 16:38

Підвищення заробітних плат педагогічним працівникам: відповідь МОН

 Міністерство освіти і науки України розглянуло звернення ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 11.01.2018 № 02-5/9 та аналогічне (від 11.01.2018 № 02-5/9) і звернення від 23.01.2018 № 02-5/54, які надійшли на гарячу лінію Кабінету Міністрів України, щодо підвищення у 2018 році заробітних плат педагогічним працівникам.

Нагадуємо, що у своєму зверненні ЦК Профспілки вимагала передбачення в постанові Уряду норми про підвищення посадових окладів та ставок заробітної плати всіх педагогічних і науково-педагогічних працівників з 1 січня 2018 року, змінивши її на назву «Про підвищення оплати праці педагогічних та науково-педагогічних працівників».

У відповіді Міністерство освіти і науки України, зокрема вказується, що питання щодо підвищення з 1 вересня 2018 р. посадових окладів (ставок заробітної плати) інших категорій педагогічних та науково-педагогічних працівників буде розглянуто за підсумками виконання Державного бюджету України за перше півріччя 2018 року.


Завантажити повний текст відповіді МОН vidpovid_mon.pdf [100 Kb] (Скачувань: 33)
Переглянути документ онлайн
 
« ПочатокПопередня381382383384385386387388389390НаступнаКінець »

Сторінка 385 з 600