Головна

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Де найвища повага до вчителя – там найкраща успішність
Середа, 03 липень 2019 13:22

Масштабне дослідження у 35 країнах світу провів фонд The Varkey Foundation. Результати науковці опублікували у звіті «Індекс глобального статусу вчителя 2018».

Вчені дослідили соціальний статус педагогів, рівень оплати їхньої роботи, кількість охочих отримати педосвіту, соціальне сприйняття вчителів та рівень поваги учнів. Країни, які досліджували: Бразилія, Китай, Чехія, Єгипет, Фінляндія, Франція, Німеччина, Греція, Ізраїль, Італія, Японія, Південна Корея, Нідерланди, Нова Зеландія, Португалія, Сінгапур, Іспанія, Швейцарія, Туреччина, Велика Британія, США, Тайвань, Угорщина, Гана, Уганда, Аргентина, Перу, Колумбія, Чилі, Панама, Індія, Росія, Малайзія, Індонезія, Канада.

 Подаємо найцікавіші міжнародні висновки. Отож, те, як суспільство сприймає вчителів, відокремили від того, як сприймають якість системи освіти загалом. Виявилося, що існують значні відмінності в баченні статусу педагога залежно від особливостей країни. На сприйняття людей впливають їхній вік, стать, релігія, освіта і навіть наявність дітей.

Дослідники з’ясували, що люди похилого віку поважають вчителів більше за молодь. Випускники – більше, ніж не-випускники. Чоловіки – більше, ніж жінки. А батьки – більше, ніж бездітні. Цікаво, що етнічні меншини загалом менше поважають вчителів, але представники ісламської віри традиційно цінують їх високо.

Цікаво, що в більшості країн вчителі вважають власний статус вищим, ніж думає громадськість. В Азії вчителів шанують більше, ніж в європейських країнах.

Найвища престижність вчителів у Китаї. Найнижчі за статусом педагоги в Бразилії та Ізраїлі. Ці показники незмінні вже 6 років. Порівняно з 2013 роком, у Японії та Швейцарії статус вчителя зріс. Водночас, він знизився в Греції.

У багатьох країнах люди прирівнюють вчителів за статусом до соціальних працівників та бібліотекарів.

Найвище оцінюють ранг вчительської професії у Малайзії, Китаї – там вчителів прирівнюють до лікарів, яким надали найвищий статус серед обраних для порівняння професій. Але загалом у світі найчастіше вчителів порівнюють із соціальними працівниками (у 50% опитаних країн).

Що вища в країні повага до вчителів, то частіше батьки заохочують дітей обирати педагогічну професію. Це відбувається навіть незалежно від рівня оплати праці.

Більшість європейських країн вважає, що учні переважно не поважають вчителів. Навпаки думають у Китаї – там 80% респондентів впевнені у шанобливому ставленні школярів.

У більшості країн середній показник учнівської поваги до педагогів – 36%. Нижчий рівень – в Європі, вищий – в Азії, Африці та на Близькому Сході.

Існують значні контрасти між країнами, де батьки заохочують молоде покоління стати вчителями. Спонукають дітей до вибору освітньої професії понад 50% батьків у Китаї, Індії, Гані та Малайзії, і тільки 8% роблять це в Ізраїлі та Росії. Статистика довела, що вчительської долі своїм дітям бажають там, де переконані, що учні поважають своїх вчителів. 

Науковці встановили чіткий зв’язок між повагою до професії та заробітною платою.

Професії, які респонденти вважали більш престижними, вони вважали і більш високооплачуваними. У більшості країн респонденти вважають, що фактична заробітна плата вчителів нижча за справедливу.

У Південній Америці та африканських країнах вважають, що справедлива зарплата вчителів має бути на 40-60% більшою, ніж наявна.

У США вважають, що зарплата до справедливої не дотягує на 16%, у Великій Британії – на 23%.

Переважно, вчителі бажають зарплати не суттєво більші від тих, які фактично отримують. А в країнах з високими зарплатами вчителі кажуть, що така оплата справедлива.

В усіх 35 країнах близько половини опитаних вважають, що вчителі повинні мати зарплату відповідно до успішності їхніх учнів. У Єгипті такої думки дотримуються 78%, що є найвищим показником серед усіх країн. 

alt

 
Триває робота експертної групи з підготовки законопроекту про середню освіту до ІІ читання
Вівторок, 02 липень 2019 15:20

Уже другий тиждень триває робота експертної групи над підготовкою законопроекту реєстр. № 10204 «Про повну загальну середню освіту» до другого читання.

Щодня на засіданні учасники загострюють увагу на багатьох важливих питаннях, серед яких і оплата праці педагогів, вихователів, робочий час та педагогічне навантаження, права та обов’язки педпрацівників, педагогічної інтернатури, інклюзивне навчання, компроміс у мовному питанні щодо вивчення мов корінних народів та мов національних меншин, також найменування типів, установчих документів закладів загальної середньої освіти та багато інших.

Щоразу опрацьовується від 70 до понад 140 зауважень від народних депутатів, профспілок, громадськості.

Від Профспілки працівників освіти і науки України участь у дискусіях, пропозиціях та доповненнях законопроекту беруть заступник Голови Профспілки Сергій Романюк, завідувач юридичного відділу апарату ЦК Профспілки Сергій Курилкін, завідувачка відділу експертно-правової роботи апарату ЦК Профспілки Людмила Липець.

Усі члени експертної групи докладають максимум зусиль для якісної підготовки законопроекту до другого читання і вже 10 липня планується його розгляд на розширеному засіданні Комітету з питань науки і освіти.

 
1 липня розпочалася реєстрація електронних кабінетів вступників
Вівторок, 02 липень 2019 15:19

1 липня 2019 року розпочалася реєстрація електронних кабінетів абітурієнтів, які вступатимуть на навчання до вишів на основі повної загальної середньої освіти.

У 2019 році системою подання заяв в електронній формі можуть скористатися вступники, які мають свідоцтво про здобуття повної загальної освіти або атестат про повну загальну середню освіту, виготовлений з використанням фотополімерних технологій, та сертифікати ЗНО 2017, 2018 і 2019 років (окрім сертифікату ЗНО 2017 з англійської, французької, німецької та іспанської мов) і бажають вступити на денну або заочну форми навчання за освітніми ступенями бакалавр, молодший бакалавр, (магістр медичного, фармацевтичного та ветеринарного спрямувань), а також на денну форму навчання за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодший спеціаліст.

Під час реєстрації електронного кабінету вступник має зазначити адресу електронної пошти, пароль для входу до кабінету, номер, пін-код та рік отримання сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання, серію та номер документа про повну загальну середню освіту, а також середній бал атестата.

Після створення особистого електронного кабінету вступника через нього буде відкрита можливість подання заяв у заклади вищої освіти.

Подання заяв до закладів вищої освіти України через електронні кабінети триватиме з 10 до 22 липня 2019 року.


За матеріалами Єдиної державної електронної бази з питань освіти

 
Прожитковий мінімум у цінах травня 2019 року
Вівторок, 02 липень 2019 15:18

Відповідно до статті 5 Закону України «Про прожитковий мінімум» Міністерство соціальної політики України повідомляє, що фактичний розмір прожиткового мінімуму у цінах травня 2019 року у розрахунку на місяць на одну особу становив:

урахуванням суми податку на доходи фізичних осіб та військового збору – 4 236,85 грн (без урахування платежів – 3 690,97 грн);

  • для дітей віком до 6 років – 3 463,86 грн;

  • для дітей віком від 6 до 18 років – 4 253,44 грн;

  • для працездатних осіб з урахуванням суми обов’язкових платежів відповідно до чинного законодавства – 4 744,71 грн (без урахування платежів -3 819,49 грн);

  • для осіб, які втратили працездатність – 3 144,16 гривень.

Таким чином, законодавчо встановлений на травень 2019 року (1853 грн) прожитковий мінімум занижено у 2,3 рази порівняно з його фактичним розміром або на 2 384 грн, а для працездатної особи (1921 грн) – у 2,5 рази або на 2 824 гривень. 


За матеріалами ФПУ
 
« ПочатокПопередня261262263264265266267268269270НаступнаКінець »

Сторінка 270 з 599