Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
Чорнобиль: 35 років від найбільшої в історії людства техногенної катастрофи Друк
Вівторок, 27 квітень 2021 08:07

26 квітня 2021 року виповнюється 35 років від найбільшої в історії людства техногенної катастрофи. Під час експерименту на 4-му реакторі Чорнобильської атомної електростанції сталися два вибухи.

В атмосферу Землі вирвалась хмара радіоактивного пилу. Вітер поніс на північний захід небезпечні радіоактивні ізотопи, які осідали на землю, проникали у воду.

За числом потерпілих від аварії Україна займає перше місце серед колишніх республік Радянського Союзу.

На долю Білорусі припало близько 60% шкідливих викидів. Від радіаційного забруднення сильно постраждала також і Росія.

Потужний циклон проніс радіоактивні речовини територіями Литви, Латвії, Польщі, Швеції, Норвегії, Австрії, Фінляндії, Великої Британії, а пізніше – Німеччини, Нідерландів, Бельгії.

До 35-х роковин катастрофи на Чорнобильській АЕС Український інститут національної пам'яті ініціював загальноукраїнську акцію, щоб привернути увагу широкого загалу до пам’ятної дати та вшанувати пам’ять жертв катастрофи та ліквідаторів.

Команда інституту спільно з Українським радіо виготовила тематичний хвилинний аудіоролик.

Ідея акції полягає в тому, щоб ролик зазвучав одномоментно 26 квітня, о 12:00, в ефірі українських радіостанцій та на центральних площах міст, біля приміщень державних установ чи органів місцевого самоврядування.


 З такою ініціативою інститут за сприяння Міністерства культури та інформаційної політики України звернувся до ОДА та радіостанцій.

Таким чином акція апелюватиме до традиції загальнонаціональної хвилини мовчання, об’єднає значну частину суспільства у вшануванні жертв Чорнобильської трагедії.

Також Український інститут національної пам’яті підготував дайджест з 11 видавничих і візуальних продуктів, які будуть корисними тим, хто хоче більше дізнатися про трагедію на Чорнобильській АЕС.

 
Профспілки проти порушення прав постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи Друк
Середа, 21 квітень 2021 12:05

У відповідь на звернення СПО об’єднань профспілок щодо розміру компенсації вартості санаторно-курортної путівки громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, Уповноважений Президента України з прав людей з інвалідністю Валерій Сушкевич звернувся до Мінсоцполітики з проханням встановити розмір цієї компенсації на рівні середньої вартості путівки в Україні.

У своєму зверненні до Уповноваженого СПО об’єднань профспілок поінформував про опрацювання розробленого Мінсоцполітики проект наказу щодо встановлення середньої вартості путівки для виплати грошової компенсації замість путівки громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та не погодження цього документу. Це сталося через те, що на думку профспілок, він суперечить нормам Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Так, законом визначено, що постраждалим громадянам, віднесеним до категорії 1, щорічно надається позачергово безоплатна санаторно-курортна путівка, або (за їх бажанням) грошова компенсація у розмірі середньої вартості путівки. Натомість, у підзаконних нормативно-правових актах дана норма ігнорується, що призводить до порушення прав постраждалих чорнобильців.

Згідно з пунктом 4 Порядку виплати деяким категоріям осіб з інвалідністю грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2007 № 150), грошова компенсація замість санаторно-курортної путівки особам з інвалідністю нараховується і виплачується у таких розмірах:

  • для І та II груп інвалідності – 75 %;

  • для III групи – 50% від розміру середньої вартості санаторно-курортної путівки, що обчислюється з розрахунку 35% розміру одного прожиткового мінімуму, встановленого законом на 1 січня відповідного року для осіб, які втратили працездатність.

Законом «Про Державний бюджет України на 2021 рік» з 1 січня 2021 р. прожитковий мінімум становить 1 769 гривень.

Таким чином, середня вартість путівки для осіб з інвалідністю внаслідок загального захворювання та з дитинства у 2021 році становить 619 грн, а розмір грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки, відповідно:

  • для І-ІІ групи – 464 гривні;

  • для III групи – 310 гривень.

Враховуючи актуальність зазначеного питання, профспілки спільно з Уповноваженим Президента України з прав людей з інвалідністю ініціюють ухвалення підзаконних актів з метою встановлення розмірів зазначеної грошової компенсації на рівні середньої вартості путівки в Україні.

За матеріалами ФПУ

 
Використання освітньої субвенції та її залишків – лише за цільовим призначенням! Друк
Середа, 21 квітень 2021 10:56

Профспілкою не погоджено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6», яким пропонується розширити напрями використання освітньої субвенції та її залишків у 2021 році не за цільовим призначенням.

Відповідно до статті 103-2 Бюджетного кодексу України освітня субвенція надається з державного бюджету місцевим бюджетам та спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів загальної середньої  закладів освіти та інших закладів, які забезпечують її здобуття.

Проектом передбачається дозвіл на використання у 2021 році залишків освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, що утворилися станом на 1 січня 2021 р., на закупівлю товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення безпечного навчального процесу у закладах загальної середньої освіти.

Такі дозвільні норми на нецільове використання освітньої субвенції провокують місцеву владу на створення штучної економії освітньої субвенції з метою спрямування її на оснащення закладів освіти засобами навчання, комп’ютерними комплексами; забезпечення пожежної безпеки; підключення закладів освіти до Інтернету; будівництво туалетних приміщень, їх реконструкцію, на придбання підручників, посібників шкільних автобусів тощо.

Таким чином, недоплативши вчителям та іншим педагогічним працівникам за їхню працю, занурившись у їх гаманець, за рахунок видатків центрального бюджету, влада на місцях намагається залатати прогалини місцевих бюджетів.

Але ж відповідно до частини 3 статті 37 Закону України «Про повну загальну середню освіту» зобов’язання забезпечити утримання та розвиток заснованого закладу освіти, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо, покладено на засновника.

Економія освітньої субвенції станом на 1 березня 2021 року становить близько 6,2 млрд. гривень, в той же час на місцях новообрані органи влади вдаються до прийняття неправомірних рішень про зменшення надбавки педагогічним працівникам за престижність праці з 30% – 20% до її мінімальної величини в розмірі 5%, що до того ж нівелює прийнятті державними органами влади рішення про підвищення заробітної плати освітянам, особливо у 2021 році.

Тому Профспілка наполягає на вилученні з постанови норм про використання у 2021 році залишків освітньої субвенції не за цільовим призначенням, передбачивши, що такі залишки на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції – на оплату праці з нарахуваннями.

Запропоновано зобов’язати обласні держадміністрації подавати МОН, як головному розпоряднику бюджетних коштів, пропозиції щодо перерозподілу видатків субвенції між обласним бюджетом та бюджетами територіальних громад  за результатами місячного/квартального звіту про виконання місцевих бюджетів.

Така пропозиція ґрунтується на тих обставинах, що за наявності значних обсягів економії освітньої субвенції в обласних бюджетах, які заздалегідь спричинені несправедливими та суб’єктивними показниками формули розподілу освітньої субвенції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1088, обласні адміністрації здебільшого не ініціюють її перерозподіл тим місцевим бюджетам, в яких через цей недосконалий формульний розподіл недостатньо освітньої субвенції для своєчасної і в повному обсязі оплати паці педагогічних працівників.

Наголошено, що потребує вилучення з проекту норма про спрямування коштів освітньої субвенції, а також залишків коштів освітньої субвенції, на погашення заборгованості із заробітної плати, строк виплати якої минув, лише в межах одного бюджетного періоду, оскільки термінів, що обмежують погашення заборгованості не існує. Згідно зі статтею 233 Кодексу законів про працю України у разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком.

Тому проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 6» у запропонованій редакції не може бути погоджений та потребує доопрацювання.

 

Завантажити документ spo-zmni-post-kmu_subvencyi_-2021.pdf [183,15 Kb][212] Завантажити Переглянути документ онлайн
 
 
Профспілка за підтримку законопроекту про відновлення трудових прав педагогів-пенсіонерів Друк
Понеділок, 19 квітень 2021 08:36

На прохання профільного Комітету  Верховної Ради України в ЦК Профспілки розглянуто проект закону «Про внесення змін до Закону України «Про повну загальну середню освіту» (щодо відновлення конституційних прав працівників закладів загальної середньої освіти, яким призначено пенсію за віком)», реєстраційний № 5365 від 12.04.2021, розроблений народними депутатами України М.Я. Заблоцьким, В.О. Вагнєр та іншими, й спрямував до Комітету звернення, в якому йдеться про необхідність його підтримки та схвалення Комітетом, оскільки зазначені в ньому зміни до закону «Про повну загальну середню освіту» збігаються з позицією Профспілки.

Зазначеним законопроектом передбачено скасування норми статті 22 закону  «Про повну загальну середню освіту» щодо укладення з педагогічними працівниками закладів загальної середньої освіти, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, трудових договорів строком від 1 до 3 років.

Передбачається також виключення з Прикінцевих та перехідних положень закону «Про повну загальну середню освіту» норм пункту 3, якими було зобов’язано засновників та керівників закладів загальної середньої освіти припинити безстрокові трудові договори з керівниками та педагогічними працівниками, які отримують пенсію за віком, з одночасним укладенням з ними з 1 липня 2020 року трудових договорів строком на один рік.

Законопроектом передбачено, що засновники закладів загальної середньої освіти, керівники закладів загальної середньої освіти до 1 червня 2021 року мають відновити (укласти) безстрокові трудові договори з керівниками та педагогічними працівниками закладів загальної середньої освіти, які отримують пенсію за віком, з якими вони були припинені за цих підстав.

З цього приводу ЦК Профспілки звернувся також до територіальних організацій Профспілки з проханням провести належну роботу з народними депутатами України від відповідних територіальних округів щодо підтримки зазначеного законопроекту, спрямувати звернення до профільного Комітету, а також до керівників фракцій та груп політичних партій у Верховній Раді України і безпосередньо народним депутатам України щодо невідкладного його розгляду та підтримки. 


Завантажити документ pdtrimka-zakonoproektu-5365.pdf [203,83 Kb][311] Завантажити Переглянути документ онлайн  
 
« ПочатокПопередня141142143144145146147148149150НаступнаКінець »

Сторінка 144 з 588