Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
Створено Державну службу якості освіти України Друк
П'ятниця, 08 грудень 2017 11:35
Створено орган, що централізовано відповідатиме за дотримання якості освіти та освітніх стандартів, – Державну службу якості освіти України (ДСЯО). Відповідне рішення ухвалено 6 грудня 2017 року під час засідання Уряду.

Нова структура засновується на базі ДІНЗ – Державної інспекції навчальних закладів. Вона матиме ширші повноваження, а також буде представлена на регіональному рівні через спеціальні відділення.

Законом «Про освіту» передбачено, що єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) щодо шкіл буде інституційний аудит. Він має проводитися раз на десять років працівниками територіальних органів Державної служби якості освіти. Його мета – оцінити якість освітньої діяльності закладу освіти, виробити рекомендації щодо її підвищення та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а також привести освітній та управлінський процеси у відповідність до вимог законодавства та ліцензійних умов.

За словами очільниці МОН, основним завданням інституційного аудиту є не «покарання винних», а допомога закладу, керівництву, вчителям у підвищенні якості їх діяльності та якості результатів навчання учнів. Отже, «державний нагляд» має перетворитися на інструмент забезпечення якості та єдності державної політики в сфері загальної середньої освіти. Крім того, Законом передбачено, що Держслужба отримує повноваження звертатися до судів з позовами про зобов’язання органів місцевого самоврядування, місцевих органів управління освітою усунути порушення та виконати вимоги законодавства в сфері освіти. Це має суттєво доповнити механізми забезпечення законності в управлінні школами і захисту їх інтересів.

Прийнята Урядом постанова зобов’язує Міністерство освіти і науки подати КМУ впродовж 2 місяців проект Положення про Державну службу якості освіти, а також пропозиції щодо її розміщення.

За інформацією Урядового порталу
 
Оплата праці вчителя-дефектолога за роботу з учнями з особливими потребами Друк
П'ятниця, 08 грудень 2017 11:34
ЦК Профспілки працівників освіти і науки на запити з місць щодо оплати праці вчителя-дефектолога за роботу з учнями з особливими потребами та встановлення вчителю-дефектологу спеціальної школи для дітей з вадами слуху кваліфікаційної категорії за суміщуваною посадою вихователя і повідомляє наступне.

Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 № 88. Пунктом 3 Порядку передбачено, що субвенція спрямовується на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів (крім шкіл-інтернатів та навчально-реабілітаційних центрів), зокрема дітям глухим та зі зниженим слухом.

Відповідно до пункту 4 Порядку за рахунок субвенції здійснюється зокрема оплата видатків на проведення додаткових корекційно-розвиткових занять згідно з  Примірним переліком додаткових корекційно-розвиткових занять (послуг) для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів (Додаток 1 до Порядку).

Згідно з пунктом 6 Порядку додаткові корекційно-розвиткові заняття (послуги) проводяться (надаються) фахівцями із числа працівників загальноосвітнього навчального закладу та у разі потреби - додатково залученими фахівцями, з якими загальноосвітнім навчальним закладом або відповідним органом освіти укладаються трудові договори

Оплата праці зазначених фахівців здійснюється за ставками погодинної оплати праці працівників усіх галузей економіки за проведення навчальних занять у розмірах, передбачених для доцента або кандидата наук, які проводять навчальні заняття з учнями шкіл, установленими в додатку 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери».

Отже, за проведення корекційно-розвиткових занять з учнями з особливими освітніми потребами оплата праці педпрацівників провадиться за ставками погодинної оплати, як це зазначається вище, без застосування підвищення посадових окладів за роботу з такими дітьми.

Підвищення на 25% ставок заробітної плати (посадових окладів) педагогічним працівникам передбачено пунктом 29 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15 квітня 1993 року № 102, за роботу у загальноосвітніх навчальних закладах (або за наявності в них груп) для дітей, які потребують корекції фізичного розвитку.

Пунктом 6.3.23 Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки, зареєстрованої Міністерством соціальної політики України 15.12.2016 за № 31, передбачено встановлення педагогічним та іншим працівникам, які працюють в інклюзивних класах (групах) та з ВІЛ-інфікованими дітьми, підвищені розміри посадових окладів (ставок заробітної плати) відповідно до пунктів 28, 29 та 31 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102, а також надбавку за складність у роботі в розмірі до 50 відсотків посадових окладів (ставок заробітної плати) відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 № 1298.

Слід зауважити, що при надходженні на погодження до ЦК Профспілки проекту змін до вищезазначеного Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 № 88, Профспілка наполягала на підвищені посадових окладів (тарифних ставок) при роботі з дітьми з особливими освітніми потребами та забезпеченні оплати праці педагогічних працівників за тарифікацією. На даний час зміни до зазначеного Порядку не внесено.

Стосовно встановлення кваліфікаційної категорії вихователю, який за основною посадою працює вчителем спеціальної школи для дітей з вадами слуху, то роз’яснення з питання атестації педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, які мають педагогічне навантаження з певних навчальних предметів і одночасно перебувають на посаді вихователя у цих же закладах, надано Міністерством освіти і науки України листом від 30.11.2004 № 1/9-607.

В листі зокрема зазначається про можливість атестації педагогічних працівників, які мають педагогічне навантаження з певних навчальних предметів і одночасно перебувають на посаді вихователя у цих же закладах, з того предмета, з якого вони мають педагогічне навантаження за фахом освіти, оскільки у вищих педагогічних навчальних закладах не готуються вихователі для роботи у загальноосвітніх навчальних закладах I, II - III ступенів.

У цьому випадку оплата праці відповідно до встановленої за результатами атестації категорії поширюється як на години педагогічного навантаження вчителя, так і на години навантаження його як вихователя до наступної атестації.

Пунктом 3.26 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 6.10.2010 № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників», також передбачено, що особи з повною вищою педагогічною освітою або іншою повною вищою освітою, прийняті на посади педагогічних працівників за спеціальностями, фахівці з яких не готувалися вищими навчальними закладами або підготовлені у недостатній кількості, за умови проходження ними підвищення кваліфікації, атестуються як такі, що мають відповідну освіту.

Тому, на сьогодні можливо атестувати педагогічних працівників, які мають педагогічне навантаження з певних навчальних предметів і одночасно перебувають на посаді вихователя у цих же закладах, з того предмета, з якого вони мають педагогічне навантаження за фахом, та поширювати встановлену внаслідок атестації категорію як на години педагогічного навантаження вчителя, так і на навантаження його як вихователя до наступної атестації.

 
Заява ФПУ: інформаційні пікетування – відмінено! Друк
Середа, 06 грудень 2017 10:59

alt

У зв’язку з загостренням політичної ситуації, можливості насильницьких дій в столиці України – місті Києві, викликами та загрозами безпечному проведенню мирних зібрань та маніфестацій, Федерація профспілок України відмінила заплановані на 6 грудня 2017 року акції профспілок біля Верховної Ради України та органів державної влади.

 
Профспілки висунули свої вимоги до формування Державного бюджету – 2018 Друк
Середа, 06 грудень 2017 10:55
alt
Профспілки України висунули основі вимоги до Уряду і Парламенту щодо Держбюджету на 2018 рік, серед яких – підвищення мінімальної зарплати до 4100 гривень, фінансування ВНЗ І–ІІ рівня акредитації за рахунок коштів держбюджету; розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду на рівні, що перевищує розмір мінімальної заробітної плати; забезпечення прав громадян на доступну і якісну медичну допомогу; збільшення робочих місць у країні тощо.

На цьому під час прес-конференції в інформаційній агенції «Укрінформ» наголосили її учасники – Голова Федерації профспілок України Григорій Осовий, Анатолій Широков –голова Профспілки працівників НАН України, Сергій Романюк – заступник голови Профспілки працівників освіти і науки України, Віктор Турманов – голова Профспілки працівників вугільної промисловості України, Вікторія Коваль – голова Профспілки працівників охорони здоров’я України, Валентин Мельник – голова Київської міської ради профспілок.

«Президія ФПУ визначила свої орієнтири і вимоги до влади країни щодо формування основних показників бюджету України на 2018 рік. Насамперед, бюджет має створювати економічні передумови для повної ефективної зайнятості працівників, гарантувати необхідну кількість робочих місць, створювати передумови для справедливого розподілу результатів праці і забезпечувати справедливу оплату праці та інші питання», – сказав Григорій Осовий.

Про основні проблеми освітянської галузі та неврахування її потреб у основному кошторисі країни наголосив Сергій Романюк.

Зокрема, увага була зосереджена на недостатніх коштах освітньої субвенції для оплати праці вчителям, недофінансуванні стипендій для студентів, на зрівнялівці в оплаті праці фахівців високоінтелектуальної праці, на розриві між 1 тарифним розрядом і мінімальною заробітною платою і його зростанням, і загалом реформуванні оплати праці освітян.

«Молодь України виїжджає туди де краще – за кордон. Наші ВНЗ недотримують своїх студентів. Майже 60 тисяч навчається лише у Польщі та в інших країнах. І чи повернуться вони до України? На сьогодні це досить сумнівна перспектива», – сказав Сергій Романюк.


 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 10 з 216