Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
Наша боротьба за освіту – це боротьба за права жінок! Друк
П'ятниця, 08 березень 2024 11:32

Право на освіту означає, що кожна дитина повинна мати доступ до безкоштовної якісної освіти, добре забезпеченого кваліфікованого вчителя та якісного навчального середовища незалежно від того, де вона живе чи звідки походить, незалежно від статі, етнічної приналежності чи рівня доходу її родини. Це наша місія як освітянських профспілок і основний принцип нашої кампанії «Будь з людьми! Фінансуй освіту!» – Go Public! Fund Education!

Наша кампанія – це глобальні зусилля, спрямовані на забезпечення права на освіту для всіх і всюди, особливо для найбільш вразливих дітей, більшість з яких – дівчата. Це також зусилля, спрямовані на те, щоб наша професія, в якій домінують жінки в багатьох частинах світу, отримала визнання і повагу, на які вона заслуговує.

Виклик, що стоїть перед нами, вимагає нашої повної уваги та термінового об’єднання зусиль.

Право на освіту під загрозою

Останні кілька років ознаменувалися низкою криз, що поглиблюються, від пандемії Covid-19 і зростання вартості життя до збільшення кількості насильницьких конфліктів, воєн і наростання кліматичних надзвичайних ситуацій. Жінки, дівчата та маргіналізовані групи часто страждають найбільше, що спонукало Організацію Об'єднаних Націй зосередити увагу цьогорічного Міжнародного жіночого дня на нагальній потребі інвестувати в жінок.

За даними ООН, негайні дії мають вирішальне значення для того, щоб до 2030 року понад 342 мільйони жінок і дівчат не жили в бідності. 

У той же час, конфлікти та зростання цін можуть призвести до того, що 75% країн до 2025 року скоротять державні витрати, що негативно вплине на жінок та дівчат через обмеження основних послуг, включаючи освіту.

З початку пандемії бюджети на освіту скоротилися в 65% країнах з низьким і середнім рівнем доходу. Навіть у країнах з доходами вище середнього та високими доходами 33% зазнали скорочення бюджетів на освіту. Роки хронічного недофінансування призвели до тривожної глобальної нестачі 44 мільйонів вчителів, і за нинішнього стану речей найняти їх на роботу неможливо.

У багатьох країнах світу вчителі перевантажені роботою, їх недооцінюють і недоплачують, що призводить до того, що все менше людей прагнуть стати вчителями. Дедалі більше вчителів залишають професію, яку вони люблять і якої відчайдушно потребує світ. Ті ж, хто залишається, надто часто стикаються з низькими зарплатами, некерованим навантаженням, задушливою бюрократією, нестабільною зайнятістю, зростаючим співвідношенням кількості вчителів до кількості учнів і дуже малою повагою до їхньої важливої роботи. Не дивно, що в багатьох країнах більшість тих, хто підтримує наші освітні системи, незважаючи на складні обставини, – це жінки.

Вчителі-біженці та ті, які працюють у таборах для біженців, несуть на собі ще більший тягар. Голос Алойо Стелли пролунав потужним відлунням, коли вона виступала на Форумі високого рівня «Освіта не може чекати»: «Я б хотіла, щоб ви могли стати на моє місце хоча б на годину. Ви б зрозуміли, звідки я родом». Бути вчителем-біженцем означає працювати з 200 учнями в класі, допомагати дітям орієнтуватися в незнайомому місці, не маючи достатньої кількості навчальних матеріалів чи підтримки, і все це за 120 доларів США на місяць, яких не вистачає, щоб прогодувати сім'ю, і які навіть не виплачуються вчасно. Стелла завершила свій виступ на Форумі закликом до дії: «Я роблю свою частину справи, зробіть і ви свою частину».

Її заклик і заклик нашої професії не залишився без відповіді.

Трансформація освіти починається з інвестицій у вчителів

Зростаюча нестача вчителів спонукала Генерального секретаря Організації Об'єднаних Націй Антоніу Гутерріша скликати Групу високого рівня з питань вчительської професії, щоб зосередитися на досягненні наших спільних освітніх цілей. Я пишалася тим, що була голосом нашої професії в цій Групі, переконуючись, що реальні життєві обставини таких вчителів, як Стелла, є основою для роботи.

Ми досягли прориву. 59 рекомендацій Групи є прогресивними та амбітними, визнаючи, що інвестиції у висококваліфікованих і добре забезпечених вчителів – це інвестиції в якість і сталість наших освітніх систем.

Рекомендації перегукуються з багатьма вимогами наших профспілок, з особливим акцентом на гендерній рівності та інклюзивності в усіх сферах.

Коротко кажучи, Група експертів зазначила, що педагоги та працівники сфери освіти повинні отримувати підтримку, цінуватися і оплачуватися належним чином. 

Робоче навантаження та умови праці повинні підтримувати психічне та фізичне здоров'я освітян. Заробітна плата має бути конкурентоспроможною порівняно із заробітною платою в аналогічних професіях, і її розмір має визначатися за столом переговорів разом із вчителями та їхніми профспілками. Необхідно забезпечити гендерну рівність в оплаті праці та заохочувати жіноче лідерство.

Рекомендації також закликають до створення інклюзивного, безпечного та недискримінаційного робочого середовища для вчителів в усьому їхньому розмаїтті, включаючи вчителів з інвалідністю.

Вчителі повинні бути захищені від усіх форм насильства та утисків, включаючи гендерно зумовлене насильство.

Вчителі, які працюють в умовах надзвичайних ситуацій, також потребують підтримки. Група закликає міжнародну спільноту створити Глобальний фонд для оплати праці вчителів, щоб забезпечити справедливу і своєчасну оплату праці вчителів, які працюють у кризових ситуаціях. Їхня робота з навчання та підтримки найбільш вразливих дітей є надзвичайно важливою.

Як сказав Генеральний секретар ООН Гутерріш, оприлюднюючи результати роботи Групи: «Так само, як вчителі підтримують усіх нас, настав час підтримати вчителів. Давайте переконаємося, що вони мають підтримку, визнання та ресурси, необхідні для надання якісної, актуальної освіти та навичок для всіх».

Без сумніву, ці 59 рекомендацій є поворотним моментом у формуванні глобальної освітньої політики. Наша колективна адвокація та мобілізація навколо освітньої кампанії «Go Public! Fund Education» привели нас до цього моменту. Ми повинні продовжувати мобілізуватися і організовуватися, щоб зробити ці рекомендації реальністю для всіх вчителів і учнів у всьому світі.

Наступний ключовий момент нашої кампанії вже не за горами. Починаючи з 11 березня, у Нью-Йорку відбудеться 68-а сесія Комісії ООН зі становища жінок. Уряди та активісти руху за права жінок обговорюватимуть загрозу, яку несе зростання рівня бідності, що непропорційно впливає на жінок та дівчат, та спільно працюватимуть над тим, щоб запропонувати рішення. Наша делегація жінок-профспілкових діячів освіти буде там, щоб закликати уряди інвестувати в безкоштовну якісну державну освіту, щоб жодна дівчинка не була позбавлена права на освіту, і щоб жінки, які щодня роблять освіту реальністю, отримували зарплату, повагу та ціну за важливу роботу, яку вони виконують.

У цей Міжнародний жіночий день і кожного дня наша відданість правам жінок і дівчат залишається непохитною. Ми повинні продовжувати виступати публічно і закликати наші уряди фінансувати безкоштовну якісну освіту для всіх. 

Разом ми досягнемо реальних змін для жінок і дівчат у всьому їхньому розмаїтті.



 
Українська жінка: виклики під час війни Друк
П'ятниця, 08 березень 2024 11:27

7 березня 2024 року, напередодні відзначення Міжнародного дня прав жінок і миру, в Києві відбувся круглий стіл «Українська жінка: виклики під час війни». 

Відкрили захід Голова ФПУ Григорій Осовий та Тетяна Ясько – голова постійної комісії Ради ФПУ з питань рівності прав жінок і чоловіків. Генеральний секретар Європейської Конфедерації профспілок Естер Лінч та заступниця генсекретаря Міжнародної конфедерації профспілок Жорданія Урена Лора приєдналися до учасників онлайн. 

У межах заходу відбулася панельна дискусія «Сфера праці в умовах війни: виклики та особливості для жінок». Спікерами виступили: 

  • Сергій Савчук, Національний координатор МОП в Україні; 
  • Юлія Жовтяк, директорка Державного центру зайнятості;
  • Олексій Поздняк, експерт з міграційних досліджень Інституту демографії та соціальних досліджень;
  • Тетяна Заморська, голова Донецької обласної організації Профспілки працівників освіти і науки України; 
  • Наталія Маринюк, голова ППО «Арселор-Мітал Стіл»;
  • Тетяна Медвідь, представниця Міжнародної організації «Соrus International».

Експерти та профспілкові лідери обговорили проблематику трудових прав жінок, гендерний розрив у оплаті праці, державні програми зайнятості жінок, політику недискримінації, вплив міграції на сферу праці та роль жінки у повоєнній відбудові країни. 

Тема ще однієї важливої панелі – «Захисниці в Збройних Силах України». Тут розглядалися питання ролі жінок-воїнів, волонтерської допомоги ЗСУ та реабілітації ветеранок війни.

Панелісти дискусії: 

  • Марія Мельникова, заступниця керівника відділу з гендерних питань Міністерства оборони України;
  • Наталія Циганчук, юристка, волонтерка;
  • Наталія Землянська, голова Всеукраїнської профспілки виробничників, підприємців і трудових мігрантів;
  • Олександр Білий, представник ПрАТ «Укрпрофоздоровниця».

Насамкінець заходу учасники закликали підтримувати одне одного в трудовій боротьбі та висловили вдячність жінкам, які вносять свій внесок у перемогу України. 

Завершенням стало ухвалення Рекомендацій, у яких учасники круглого столу рекомендують продовжувати надавати допомогу та підтримку захисницям України, боротися за рівні умови праці жінок, організовувати просвітницькі та інформаційні кампанії щодо гендерної рівності, інтегрувати гендерний підхід у діяльність профспілок, проводити адвокацію за рівність у оплаті праці та взаємодіяти з урядом задля ратифікації міжнародних конвенцій МОП

 

                                                                  Пресслужба Профспілки працівників освіти і науки України


 
Вітання зі святом 8 березня! Друк
Четвер, 07 березень 2024 13:30

       













       Зі святом  жіночності та весни!

     Дорогі жінки - працівниці освіти і науки, ветерани педагогічної праці!

    Прийміть сердечні вітання з нагоди прекрасного весняного свята - 
    8 березня.
    Цей день несе у світ ніжність і красу.
    Адже усе найдорожче,що є у нашому житті - щастя,радість,надія,кохання,пов'язане з жінкою
    Низький уклін вам за сумлінну працю,розуміння,милосердя,якими сповнені ваші ніжні душі
    Бажаю вам міцного здоров'я,жіночого щастя, завжди бути усміхненими,сповненими надій і оптимізму
    Нехай кожен ваш день буде сонячним і радісним,нехай весна додає сил і наснаги,миру,тепла і затишку      вам і вашим родинам

Голова Чернівецької обласної організації 
Профспілки працівників освіти і науки 
Богдан Чортик
 
В Україні відбудеться пілотний етап міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025 Друк
Четвер, 07 березень 2024 13:14

2025 року Україна візьме участь в основному етапі дев’ятого циклу міжнародного дослідження якості освіти PISA (далі – PISA-2025). Для нашої країни це вже третій цикл дослідження, попередньо брали участь у PISA-2018 і PISA-2022

Дослідження спрямовано на оцінювання здатності 15-річного учнівства застосовувати знання й уміння з читання, математики та природничо-наукових дисциплін у реальних життєвих контекстах. 

Цьогоріч відбудеться пілотний етап PISA-2025. Його завдання – апробувати інструменти й процедури цього освітнього моніторингу. Наказ від 27 лютого 2024 року № 237 визначає особливості організації та проведення пілотного етапу PISA.

Пілотний етап проводитимуть на репрезентативній вибірці закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, у яких навчаються 15-річні підлітки. Він триватиме з 8 квітня до 6 травня.

Наказом затверджено перелік можливих закладів-учасників (перелік конфіденційний згідно з вимогами PISA), проте Український центр оцінювання якості освіти спільно з Інститутом освітньої аналітики відповідно до вимог, визначених міжнародною агенцією з формування вибірки «Westat», сформують остаточний перелік.

У пілотному етапі участь у дослідженні візьмуть майже 2500 учнів/студентів. У закладах, які потраплять до вибірки, доберуть по 50 підлітків, які народилися 2008 року й навчаються в 7-11 класах або на 1-2 курсах. У кількох закладах, зокрема в спеціальних школах, у яких навчаються менше ніж 50 п’ятнадцятирічних, участь у дослідженні візьмуть усі учні, які відповідають вимогам PISA.

Учасники пілотного етапу проходитимуть оцінювання з трьох галузей, як і в основному етапі дослідження: читання, математики та природничо-наукових дисциплін. Однак фокусом дослідження будуть природничо-наукові дисципліни – провідна галузь PISA-2025 (у PISA-2018 провідним було читання, а в PISA-2022 – математика).

Тестовий інструментарій для оцінювання знань і вмінь 15-річного учнівства матиме три особливості.

Перша стосується природничо-наукових дисциплін: інструментарій оцінювання розробили відповідно до оновленого рамкового документа, який відображає зміни в розумінні завдань шкільної природничо-наукової освіти в сучасному світі.

Із завданнями, які використовують для оцінювання рівня сформованості читацької, математичної та природничо-наукової компетентностей, можна ознайомитися на сайті PISA.Ukraine.

Друга особливість полягає в тому, що в межах пілотного етапу апробують інструментарій для оцінювання спроможності 15-річних використовувати цифрові інструменти для досягнення певних життєвих цілей, адже інноваційною галуззю поточного циклу дослідження є навчання в цифровому світі (Learning in the Digital World, LWD). Ознайомитися з прикладами інтерактивних завдань цієї галузі можна на сайті Організації економічного співробітництва та розвитку за покликанням.

Учні/студенти будуть працювати над двома 30-хвилинними модулями. Кожен модуль складатиметься з таких трьох частин:

  • «Демонстрація» (учасники мають виконати кілька завдань із вибором відповіді, щоб показати, що вони вже знають);
  • «Тренування» (потрібно використати цифрові інструменти для вивчення і розв’язання простих інтерактивних завдань);
  • «Застосування» (учасники мають показати здатність використовувати щойно набутий досвід для розв’язання складніших завдань із використанням цифрових інструментів).

Третя особливість полягає в апробації тестових матеріалів додаткової опції PISA-2025 – оцінювання з іноземної мови.

Тестування з англійської мови передбачатиме оцінювання здатності 15-річних підлітків читати англомовні тексти, сприймати інформацію на слух (аудіювання) і зв’язно висловлюватися в усній формі на запропоновану тему. У межах пілотного етапу в закладах освіти, які потраплять до вибірки, буде дібрано по 9 учнів / студентів, які виконуватимуть цей тест. 

Україна є однією з-поміж лише 22 країн, які цьогоріч пілотують інструменти оцінювання з іноземної (англійської) мови. Це стало можливим завдяки підтримці Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. Участь в апробації цих інструментів є важливою з огляду на нещодавнє ухвалення Верховною Радою України в першому читанні законопроєкту № 9432 «Про застосування англійської мови в Україні», який пріоретизує на державному рівні питання належного знання українцями англійської мови.

 

За матеріалами – МОН

 
« ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець »

Сторінка 5 з 584