Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
Міністерство освіти підтримує Профспілку щодо підвищення зарплат освітянам на 10% Друк
Четвер, 27 вересень 2018 09:24
Міністерство освіти і науки розглянуло звернення ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 5.09.2018 № 02-5/495 щодо підвищення з 1 вересня 2018 року посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних та науково-педагогічних працівників на 10 %.

Зокрема, у відповіді, яка надійшла на адресу Профспілки, сказано, що Міністерство освіти неодноразово зверталося до Міністерства фінансів з проханням розглянути це питання. Проте, за орієнтовними розрахунками Мінфіну реалізація зазначеної норми потребуватиме вишукання суттєвих додаткових бюджетних коштів.

І в свою чергу Міністерство фінансів звернулося до головних розпорядників коштів державного бюджету та обласних, Київської міської державних адміністрацій стосовно надання розрахунків щодо додаткових видатків, необхідних на підвищення з 1 вересня 2018 року посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних та науково-педагогічних працівників на 10 %, а також висловити позицію щодо можливості та доцільності реалізації пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 року № 22 «Про підвищення оплати праці педагогічних працівників

Після отримання та опрацювання інформації з місць Міністерство фінансів повернеться до розгляду порушеного питання.

Міністерство освіти і науки листом від 3.09.2018 № 1/12-6495 надало Міністерству фінансів розрахунок додаткових видатків, необхідних для підвищення на 10 % посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних та науково-педагогічних працівників та вважає доцільним вищезазначене підвищення.


 
Чи підвищується оплата праці освітян у перейменованих ЗНЗ? Друк
Четвер, 27 вересень 2018 09:22
Чи підвищується оплата праці педагогічних працівників ліцеїв, перейменованих за рішенням місцевих рад, із загальноосвітніх навчальних закладів? 

Статтею 9 Закону України «Про загальну середню освіту» від 5.09.2017 № 2145 встановлено, що здобуття загальної середньої освіти забезпечують:

початкова школа-заклад освіти I ступеня (або структурний підрозділ іншого закладу освіти), що забезпечує початкову освіту;

гімназія-заклад середньої освіти II ступеня (або структурний підрозділ іншого закладу освіти), що забезпечує базову середню освіту;

ліцей-заклад середньої освіти III ступеня (або структурний підрозділ іншого закладу освіти), що забезпечує профільну середню освіту.

Однак підпунктом 3 пункту 3 Закону передбачено, що навчання учнів за програмами дванадцятирічної повної загальної середньої освіти починається:

  • для початкової освіти – з 1 вересня 2018 року;

  • для базової середньої освіти – з 1 вересня 2022 року;

  • для профільної середньої освіти – з 1 вересня 2027 року.

Підпунктом 4 пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень цього закону встановлено, що з 1 вересня 2027 року строк здобуття профільної середньої освіти усіма здобувачами освіти становить три роки. З цього терміну ліцеї функціонують як самостійні юридичні особи, крім закладів спеціалізованої освіти. До 2027 року запровадження освітніх програм трирічної профільної школи можливе за рішенням центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки, за умови наявності відповідного стандарту профільної середньої освіти та відповідної типової освітньої програми.

Відповідно до підпункту 5 пункту 3 Закону до 2027 року положення цього Закону, що стосуються профільної середньої освіти, діють щодо закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти в межах дворічної старшої школи відповідно до законодавства.

Підпунктом 2 пункту 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону «Про освіту» № 2145 статтю 48 Закону України «Про загальну середню освіту» доповнено пунктом 31, згідно з яким до 1 вересня 2018 року обласні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування зобов’язано забезпечити зміну типу підпорядкованих шкіл-інтернатів (крім закладів середньої освіти для дітей з порушенням інтелектуального розвитку) на гімназію, ліцей відповідно до вимог цього Закону зі збереженням у складі цих закладів освіти інтернатів з частковим або повним утриманням учнів (вихованців) за рахунок засновника (засновників).

Відповідно до статті 9 Закону України «Про загальну середню освіту», в редакції, що діяла до внесення змін Законом України «Про освіту» від 5.09.2017 № 2145, ліцей – це навчальний заклад III ступеня з профільним навчанням та допрофесійною підготовкою.

Відповідно до Інструкції про організацію та діяльність ліцею, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 20.07.1995 № 217, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5.01.1996 за № 8/1033, ліцей – середній загальноосвітній навчально-виховний заклад освіти, що забезпечує здобуття освіти понад державний освітній мінімум, здійснює науково-практичну підготовку талановитої учнівської молоді.

Інструкцією передбачено, що педагогічні працівники ліцею можуть поєднувати навчально-виховну роботу з науково-методичною та експериментальною, використовуючи поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять інноваційні технології навчання. Поглиблена підготовка учнів досягається в результаті вивчення спеціальних курсів, факультативів, курсів за вибором, відвідування занять у гуртках, клубах, студіях, а також стажування, практики в навчальних і наукових лабораторіях, на виробництві. У ліцеї може проводитися підготовка учнів за індивідуальними навчальними планами, пошукова та навчально-дослідна робота. 

Поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять у ліцеї можуть застосовуватись інноваційні технології та проектування, конструювання, моделювання (теоретичне і технічне), пошуково-дослідницька робота, у тому числі літня навчально-дослідницька практика та інші види навчальної діяльності.

Тож зважаючи на такі особливості роботи педагогічних працівників ліцеїв, а також гімназій, які вважалися на ті часи закладами освіти нового типу, передбачалася й підвищена оплата їхньої праці.

Відповідно до підпункту «б» пункту 28 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102, погодженої з Міністерством праці України, Міністерством фінансів України, ЦК Профспілки працівників освіти і науки України та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.05.1993 за № 56, посадові оклади (ставки заробітної плати) керівним та педагогічним працівникам ліцеїв та гімназій підвищуються на 10%.

Тому перейменування загальноосвітніх шкіл та шкіл-інтернатів на гімназію чи ліцей без зміни змісту освітнього процесу та обсягу і видів роботи педагогічних працівників не може бути підставою для встановлення підвищених ставок заробітної плати, як працівникам закладів нового типу, відповідно до пункту 28 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти № 102.

 
У 2019 році збільшується мінімальний розмір допомоги по безробіттю Друк
Четвер, 27 вересень 2018 09:21
Починаючи з 1 січня 2019 року мінімальний розмір допомоги по безробіттю збільшується: для осіб, яким призначаються виплати з урахуванням страхового стажу та заробітної плати – з 1440 грн до 1630 грн, а для осіб, яким виплати призначаються без урахування страхового стажу та заробітної плати – з 544 грн до 610 грн.

Про це повідомили в Державній службі зайнятості. Рішення прийнято під час засідання правління Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття 12 вересня 2018 року та має на меті поліпшення рівня матеріального забезпечення безробітних громадян.

Відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» передбачено, що право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають:

  • застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;

  • без урахування страхового стажу – застраховані особи, які протягом 12 місяців, що передували реєстрації людини як безробітної, мають страховий стаж менше шести місяців або звільнені з останнього місця роботи з негативних причин (наприклад – за прогул);

  • молодь, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах чи звільнилася із строкової або альтернативної служби;

  • внутрішньо переміщені особи, які не можуть підтвердити періоди своєї зайнятості.

Максимальний розмір допомоги по безробіттю не може перевищувати чотирикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб – зараз це 7364 гривень.

Загальна тривалість виплати зазначеної допомоги не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років, а для осіб передпенсійного віку (за 2 роки до настання права на пенсію) тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 720 календарних днів.

Молоді люди, які закінчили загальноосвітню школу, професійно-технічний або вищий навчальний заклад, звільнилися зі строкової служби та шукають роботу вперше, а також внутрішньо переміщені особи, які не можуть підтвердити періоди своєї зайнятості, можуть отримувати допомогу не більше 180 календарних днів.

Нагадаємо, що останнє збільшення розміру допомоги по безробіттю для осіб, яким призначаються виплати з урахуванням страхового стажу відбулося з 1 січня цього року та складає 1440 грн. Для осіб, яким виплати призначаються без урахування страхового стажу та заробітної плати розмір допомоги складає 544 гривень.

За інформацією Державної служби зайнятост
 
Пропозиції профспілок до Державного бюджету 2019 Друк
Четвер, 27 вересень 2018 09:20
Як уже повідомлялося, Профспілка працівників освіти і науки України є активним учасником обговорень щодо проекту бюджету країни на 2019 рік, зокрема Голова Профспілки брав участь у нарадах Федерації профспілок та Міністерства фінансів. Обласні організації постійно інформувалися про дії ФПУ та позицію профспілок до головного кошторису держави, фахівці центрального апарату напрацьовували пропозиції до документу тощо.

Днями ЦК Профспілки спрямовано звернення до голів депутатських фракцій політичних партій та груп у Верховній Раді України, а також до Комітетів з питань науки і освіти, бюджету, соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення з проханням підтримати позицію Федерації профспілок України, яка ґрунтується на нормах законодавства, під час розгляду та прийняття законопроекту «Про Державний бюджет України на 2019 рік».


Завантажити пропозиції fpu_profsplkov-propozicyi-do-dbu_2019.doc [1,6 Mb][330] Завантажити Переглянути документ онлайн 
 
« ПочатокПопередня331332333334335336337338339340НаступнаКінець »

Сторінка 334 з 596