Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
Оприлюднено прогнозні макроекономічні показники консенсус-прогнозу на 2019-2022 роки Друк
Четвер, 30 травень 2019 09:38

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України опублікувало черговий випуск аналітичного звіту «Україна: перспективи розвитку. Консенсус-прогноз» (квітень 2019) та консенсус-прогноз «Україна: перспективи розвитку очима молоді».

Документи сформовані на основі розроблених студентами і аспірантами прогнозних матеріалів та тематичної дискусії з питань макроекономічного аналізу і прогнозування за ініціативи під головуванням Першого віце-прем’єр-міністра – Міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва та Представництва ЮНІСЕФ в Україні.

Як відомо, «консенсус-прогноз» – це усереднені значення основних прогнозних показників економічного розвитку України, які розраховані як медіана на основі експертних оцінок учасників опитування провідних фахівців у сфері макроаналізу та прогнозування.

«Консенсус-прогноз дуже важливий, адже Уряд має закладати чітку філософію змін у бюджетну резолюцію на три роки і її слід сформувати на реалістичних цифрах, які використовуються при плануванні Держбюджету до 2021-2022 років. Зайвий консерватизм і надмірний оптимізм у прогнозах однаково шкідливі, бо ми говоримо про нові стимули для економічного зростання та необхідні ресурси і фінансування для ключових системних реформ, які забезпечують гідне майбутнє для кожної людини і кожної родини. Тому дуже важливо, що до цих аналітичних процесів ми цьогоріч залучили і молодих фахівців, адже разом з досвідченими аналітиками та експертами це сформує більш збалансовані прогнозні оцінки», – відзначив у своєму слові Степан Кубів.

Експерти державного та недержавного сектору, які взяли участь в обговоренні макроекономічного прогнозу дають більш консервативний прогноз зростання ВВП за підсумками 2019 року на рівні 2,7%, тоді як згідно з оцінками молодих аналітиків цей показник сягне 3,1%.

У 2020 році експерти передбачають зростання ВВП на 3%, тоді як молодь – 3,7%, у 2021 оцінка експертів – 3,5% (оцінка молоді – 4,3%), у 2022 році оцінка експертів – 4% (оцінка молоді – 4,8%).

Згідно з квітневим консенсус-прогнозом експертами також очікується зростання споживчих цін (у розрахунку грудень до грудня попереднього року) на рівні 8,7% у 2019 році, 7,6% – у 2020 році, 6,8% – у 2021 році і 6% – у 2022 році. У свою чергу, згідно з оцінками молоді, яка брала участь в дискусії, зростання споживчих цін очікується на рівні 10,7% у 2019 році, 9,7% у 2020 році, 9,8% у 2021 році і 8% у 2022 році.

Коментуючи показники макроекономічного прогнозу, представленого в рамках дискусії, Степан Кубів відзначив: «Консенсус-прогноз зростання ВВП у 2019 році оцінений на рівні 2,7% і він є близьким до 3%, на основі яких були розраховані показники державного бюджету. Так само і інфляція, яка оцінена на рівні 7,6% практично співпадає із 7,4% закладених у бюджет. Приблизно таку ж ситуацію ми спостерігаємо і стосовно 2020 року.

Вартий уваги і той факт, що логіка прогнозу макропоказників, презентована нашими молодими експертами і майбутніми колегами, в цілому співпадає з урядовою візією бюджетної декларації на наступні 3 роки та консенсус-прогнозу запрошених до дискусії експертів».

За оцінкою експертів період 2019-2022 років найбільш значущими внутрішніми ризиками для української економіки, які були запропоновані для розгляду та оцінки, є наступні: високий рівень корупції, недостатньо швидке проведення реформ; посилення фактору трудової міграції.

Серед зовнішніх ризиків найбільш значущими упродовж 2019-2022 років, як і у попередніх опитуваннях, залишилися наступні: посилення гібридних загроз національній безпеці України, дефіцит зовнішнього фінансування та звуження можливостей доступу до міжнародних ринків капіталу.

За матеріалами Мінекономрозвитку

 
Навчаються завідувачі фінансовими відділами та головні бухгалтери Профспілки Друк
Середа, 29 травень 2019 14:03

У Києві розпочав роботу семінар завідувачів фінансовими відділами, головних бухгалтерів обласних, Київської міської організацій Профспілки працівників освіти і науки України.

Роботу заходу відкрив Голова Профспілки Георгій Труханов, який наголосив на важливості навчання в умовах змін законодавства та фінансової документації.

Георгій Труханов у своїй презентації окреслив виклики, які сьогодні стоять перед Профспілкою і коротко поінформував про діяльність організації на сучасному етапі.

Продовжуючи роботу семінару начальник фінансового управління ЦК Профспілки Галина Щавінська поінформувала про фінансову звітність, ведення бухгалтерського обліку у профспілкових організаціях по новому, плану рахунків у територіальних організацій Профспілки.

Оподаткування неприбуткових організацій. Податкові новації-2019, актуальні питання бухгалтерського обліку – тема лекції Оксани Тарканій, доктора філософії в галузі економіки, сертифікованого аудитора.

Загалом програма семінару є різноплановою і розрахована на кілька робочих днів. Так, було передбачено теоретичні і практичні сесії з питань трудового законодавство та перевірки трудових інспекцій, штатного розпису організації, приведення назв посад у відповідність до Кваліфікаційного довідника професій, права на зображення тощо. А після круглого столу і відповідей на усі запитання, учасники семінару отримають методичні матеріали щодо організації фінансової роботи у організаціях на електронних носіях.

 
Українські університети потрапили в The QS World University Rankings Друк
Вівторок, 28 травень 2019 10:38

Українські університети потрапили до Топ-1000 найкращих вишів світу за версією The QS World University Rankings.

Рейтинг складають на основі кількох показників: академічний рівень, репутація серед роботодавців, співвідношення викладачів до студентів, рівень цитування в Scopus, кількість міжнародних факультетів та абітурієнтів.

Найкращі оцінки з-поміж українських закладів вищої освіти надалі у Харківського національного університету – він посідає 481 місце. Трохи нижче – Київський національний університет ім.Тараса Шевченка, Київський та Харківський політехнічні інститути. На основі анкетування роботодавців і викладачів із усього світу у рейтинг потрапили також Львівська політехніка та Сумський державний університет.

На перших місцях світового рейтингу незмінно: Массачусетський технологічний університет, Стенфордський та Гарвардський університети.

Порівнюючи університети всього світу, найвищий коефіцієнт надають академічному рівню – 40%. Його встановлюють за висновками понад 80 тисяч експертів щодо якості викладання та досліджень. Задля рейтингу також проводять найбільше у світі опитування роботодавців – понад 40 тисяч. Вони визначають заклади, які надають їм найбільш компетентних, інноваційних та ефективних випускників. 

alt 

За матеріалами – Освіторія

 
Тенденції в оплаті праці вчителів у Європі Друк
Вівторок, 28 травень 2019 09:19

Зростаючі очікування щодо якості навчання вимагають від вчителів та керівників шкіл розвивати широкий спектр компетенцій та виконувати більше завдань, ніж раніше. Вони мають вміти використовувати інформаційні та комунікаційні технології, працювати в команді, навчати дітей з різним соціально-економічним та культурним походженням, сприяти інтеграції дітей з особливими освітніми потребами та брати участь у керівництві та управлінні школою.

Складність та різноманітність необхідних компетенцій у вчителів породжує виклики для всіх національних систем освіти: як залучити найталановитіших людей до педагогічної професії та утримати їх. Ключовим елементом у створенні привабливості професії є оплата праці.

Поряд з такими факторами, як умови праці, перспективи кар'єрного росту, можливості професійного розвитку та визнання, вона відіграє важливу роль у залученні людей до професії, а також у забезпеченні того, що вчителі отримують задоволення від своєї роботи і є достатньо мотивовані продовжувати високоякісне викладання.

Нещодавно Виконавче агентство ЄС з питань освіти, аудіовізуальних засобів та культури Європейської комісії (ЕАСЕА) опублікувало дослідження «Оклади та надбавки вчителів та директорів шкіл у Європі». У ньому аналізуються оклади та надбавки вчителів та керівників шкіл за 2016-2017 навчальний рік у дошкільних навчальних закладах, початкових та середніх державних школах у 41 освітній системі країн Європи.

На підставі проведеного аналізу виокремлено такі основні тенденції в оплаті праці вчителів у Європі. Серед них:

• У Європі середній початковий оклад у дошкільній освіті за звітний рік становив 24 351 євро, а максимальний оклад на цьому рівні склав 38 255 євро. Відповідні розміри середнього та максимального окладів для інших рівнів освіти: 26 021 євро та 42 038 євро у системі початкової освіти; 27 301 євро та 44 732 євро в середній освіті; і 28 210 євро та 47 317 євро у вищій середній освіті.

• Оклади шкільних вчителів у Східній Європі значно нижчі, ніж у Західній Європі. У Болгарії та Румунії початковий оклад учителів становить майже одну третину від середнього по ЄС. У середній освіті окрім усіх східноєвропейських та балканських країн максимальні оклади нижчі за середньоєвропейський рівень в Італії, Мальті, Фінляндії, Швеції, Великобританії, Ісландії та Норвегії. Водночас у семи країнах максимальні оклади перевищують середньоєвропейський рівень більш ніж на 25% (Люксембург, Швейцарія, Німеччина, Ірландія, Нідерланди, Австрія та Португалія).

• У більшості європейських країн існує помітна різниця між розмірами окладів на різних рівнях освіти. Вчителі початкових класів, а особливо працівники дошкільних закладів, заробляють менше, ніж вчителі середньої школи. У середній освіті, вчителі старших класів середньої школи, як правило, отримують вищу зарплату, ніж ті, хто працює у молодших класах.

• Професія вчителя передбачає зростання окладу впродовж кар’єри, однак цей ріст значно різниться між країнами. Наприклад, для вчителів молодших класів середньої освіти Данії, Литви, Ісландії, Норвегії та Сербії різниця між найвищим та початковим окладом становить менше 20%. А в Ірландії, Греції, Угорщині, Австрії та Португалії максимальний оклад майже вдвічі перевищує початковий, а в Румунії – навіть більше.

• Нижчі початкові оклади необов'язково означають швидші темпи підвищення окладів та навпаки. Водночас, чим довше необхідно працювати, щоб отримувати максимальний оклад, тим більша відсоткова відмінність між початковим та найвищим окладом. У середньому, щоб отримувати найвищий оклад, потрібно працювати близько 28 років, але в деяких країнах для цього достатньо лише 10 років.

• В 2016/17 році у більшості європейських країн було підвищено оклади викладачів. Реформа або зміна тарифної сітки призвели до зростання на 4% або більше (порівняно із окладами в 2015/16) окладів в Ірландії та ще восьми інших держав-членів з Центральної та Східної Європи (Болгарія, Чеська Республіка, Естонія, Латвія, Угорщина, Австрія, Румунія та Словаччина). Колективні переговори сприяли підвищенню окладів на понад 3% у Данії, Мальті, Швеції, Ісландії та Чорногорії.

• Заробітна плата працівників бюджетної сфери залишалася замороженою в Італії та Ліхтенштейні. У Литві, Люксембурзі, Нідерландах та Фінляндії оклади вчителів залишилися практично такими ж, як у попередньому році. У Боснії та Герцеговині зарплата вчителів знизилась.

• Реальний розмір окладів (тобто з врахуванням інфляції) вчителів, що вступають до професії в 2016-2017 році, все ще нижчий, ніж у 2009/2010 роках, у дев’яти європейських країнах. У Греції заробітна плата вчителів-початківців у реальному вираженні в 2016-2017 році становила приблизно дві третини заробітної плати, яку вони отримували сім років тому.

• В доповнення до окладів у всіх системах освіти країн Європи вчителям виплачуються надбавки. Майже в усіх країнах вчителям компенсують виконання додаткових обов'язків та понаднормову роботу. Надбавки за додаткову кваліфікацію, за високі результати в роботі та викладання в складних умовах виплачуються майже в половині систем освіти.

• У більшості систем освіти основну відповідальність за встановлення надбавок для вчителів покладено на органи вищого рівня, тоді як школи автономно приймають рішення щодо встановлення більшості надбавок тільки в деяких країнах (Данія, Естонія, Латвія, Литва, Нідерланди, Швеція та Ісландія) .

• Керівники шкіл отримують різні зарплати в залежності від розміру та інших характеристик школи у більш ніж половині країн. Різниця в зарплаті керівників між школами зазвичай складає менше 20%, але в деяких країнах вона може бути більшою, наприклад в Ірландії, Латвії, Нідерландах (середня вища освіта), Португалії, Сполученому Королівстві (Англія, Уельс і Північна Ірландія) та Ісландії.

• Максимальний оклад керівників шкіл у більшості країн є щонайменше на 25% вищим, ніж у вчителів з мінімальною кваліфікацією. 


Завантажити таблицю окладів mnmalniy-ta-maksimalniy-rchniy-oklad-vchitelv-2016-17.pdf [124,08 Kb][14] Завантажити Переглянути документ онлайн 
 
« ПочатокПопередня271272273274275276277278279280НаступнаКінець »

Сторінка 276 з 597