Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
Профспілки освітян – на передовій боротьби за демократію, якісну освіту та краще майбутнє Друк
П'ятниця, 02 серпень 2019 08:58

«Ми набагато більше, ніж працівники знань, ми організовані мудрі працівники. Ми розмовляємо всіма мовами. Ми є свідками всіх безчинств та досягнень. Ми захищаємо правду». 

Генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти Девід Едвардс


19-26 липня 2019 року в Бангкоку відбувся 8-й Всесвітній конгрес Інтернаціоналу освіти. У його роботі взяли участь 1400 делегатів та спостерігачів, які представляли понад 32 мільйони освітян із 170 країн світу.

Відкриваючи Конгрес, Президент Інтернаціоналу Освіти Сьюзен Хопгуд привітала всіх учасників і розпочала свою промову із запитання до них та педагогів усього світу: «Чи готові ви повести за собою та стати лідерами в освіті?»

«Стати лідерами означає робити престижною нашу професію, сприяти демократичним цінностям, реалізації прав людини та профспілок, забезпеченню якісної безкоштовної державної освіти для всіх», – наголосила вона.

Сьюзен Хопгуд зазначила, що оновлення профспілок – одне з ключових питань Конгресу: «Ми будемо обговорювати оновлення профспілок, підтверджуючи актуальність наших організацій у визначенні освітньої політики на підтримку досягнення Цілі сталого розвитку №4, організації та активного залучення молодих працівників у діяльність профспілок».

Ще одним ключовим посилом у виступі президента Інтернаціоналу Освіти була загроза демократії в усьому світі: «Агресивний націоналізм на підйомі. Дезінформація використовується як зброя та інструмент поділу людей, заради приватної вигоди. Але правда важлива. Незважаючи на відчуженість та песимізм, потреба у правдивих фактах більша, ніж будь-коли раніше». Вчителі та інші працівники освіти несуть відповідальність за розкриття брехні та подання своїм учням фактів: «Ми маємо боротися проти брехні та темряви».

Сьюзен Хопгуд завершила свою вступну промову Конгресу закликом до світової освітньої спільноти: «У наш час, коли демократія буквально зав’язла в боротьбі за виживання перед загрозою деспотизму, у нас немає вибору. Відступати далі нікуди. Немає сенсу чекати далі. Настав час діяти».

Зі словами вітання та солідарності до колег також звернувся Стівен Коттон, генеральний секретар Міжнародної федерації транспортників та голова Ради Глобальних профспілок, членом якої є Інтернаціонал Освіти. Він наголосив на необхідності еволюції профспілок у світі, що змінюється, та підкреслив важливість профспілкової співпраці: «Працівники освіти є важливою складовою профспілкового руху. І рух трудящих стоїть пліч-о-пліч з освітянами у вашій боротьбі».

Генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти Девід Едвардс представив звіт про діяльність за минулий період. Він запевнив делегатів, що попри всіх тиранів, диктаторів, ненависників, расистів та кризу демократії у світі, на його думку, прогрес не припинявся, та окреслив основні досягнення, кампанії та дослідницькі ініціативи, пов’язані з приватизацією та комерціалізацією освіти; гендерною рівністю; правами біженців та мігрантів; працівниками вищої освіти; зміною клімату; фінансуванням освіти; торговельними угодами та авторськими правами.

Перед делегатами з надихаючою промовою виступив Кайлаш Сат’ярті – індійський активіст за права дітей, лауреат Нобелівської премії миру. Він поділився вражаючими цифрами, які свідчать про неприйнятне зростання нерівності в світі: 428 мільйонів дітей до 10 років живуть у багатовимірній бідності; з 1,3 мільярда людей у всьому світі, які живуть за межею бідності, більша частина  з них є молодшими 18 років. Відсутність політичної волі та тиск до приватизації освіти стоять на шляху справедливості та прогресу. Звертаючись до делегатів Конгресу, він наголосив: «Саме ви маєте стати тими героями та лідерами, які принесуть зміни».

Мотиваційним був виступ Генерального секретаря Міжнародної конфедерації профспілок (МКП) та колишнього віце-президента Інтернаціоналу Шаран Барроу: «Профспілки знаходяться на передовій, тому що ми поділяємо одні і ті ж цінності. Ми боремося за надію, а не ненависть; за права, а не утиски; за демократію, а не диктатуру; за свободу, а не фашизм; за солідарність, а не розподіл; за довіру, а не відчай; за справедливість, а не нерівність; за мужність, а не страх. Ми боремося за права 99%, а не 1% багатіїв; за гідність, а не експлуатацію». Вона наголосила, що «ми готові підніматися кожного разу, коли бачимо загрозу цим цінностям», і що в цьому контексті надзвичайно важливою є солідарність між глобальними профспілковими федераціями та МКП.

У відеозверненні до делегатів Конгресу Інтернаціоналу Освіти Аміна Мохаммед, заступник Генерального секретаря ООН привітала вчителів і підтвердила свою повну підтримку їм та їхнім профспілкам: «Ми знаємо, що лежить в основі якісної освіти – якісні вчителі, які безпосередньо навчають учнів. Дякую вам за те, що ви забезпечуєте якісну освіту».

До делегатів Конгресу також звернулися Фред ван Левен, колишній генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти, Гай Райдер, генеральний директор Міжнародної організації праці (МОП), колишній Генеральний секретар Міжнародної конфедерації профспілок та Міжнародної конфедерації вільних профспілок та інші високоповажні гості.

Значне місце на порядку денному Конгресу займали питання зміни клімату. Делегати прийняли резолюцію, яка підкреслює важливу роль освіти у вирішенні проблем кліматичних змін і визначає зміну клімату як один з пріоритетів Інтернаціоналу Освіти на наступні 4 роки.

Протягом наступних пленарних засідань учасники Конгресу також обговорили та прийняли цілу низку інших резолюцій, в тому числі на підтримку цілей сталого розвитку; якісної дошкільної освіти; щодо інформаційно-комунікаційних технологій; глобальної громадянської освіти; комерціалізації та приватизації освіти; боротьби за права дітей-іммігрантів та біженців на освіту; дитячої праці; сучасного рабства; оновлення профспілок освітян; глобальних рамок професійних стандартів викладання; майбутнього професії вчителя; психічного здоров'я вчителів; академічних свобод у вищій освіті; технічного персоналу в сфері освіти; утвердження прав жінок та дівчат; викорінення усіх форм сексуальних домагань та сексуального насильства в профспілках освітян; забезпечення прав ЛГБТІ; проведення досліджень з вивчення внеску, який потужні профспілки роблять в побудову суспільства з повагою до прав людини; забезпечення освіти для демократії; а також щодо ситуації у Марокко, Африці, Джибуті, Гонг-Конгу, США.

Делегати одноголосно проголосували за засудження расистських висловлювань президента США Дональда Трампа щодо чотирьох жінок-членів Конгресу США і пообіцяли підтримати американські профспілки в їхній боротьбі за перемогу над ним у 2020 році. Відповідна невідкладна резолюція була внесена Американською федерацією вчителів та Національною асоціацією освіти.

На Конгресі було вшановано двох визначних активістів, чия професійна діяльність відображає прихильність до досконалості у навчанні та сприяння демократії, соціальній справедливості та рівності через освіту: Кертіс Ріп отримав Нагороду з освіти Альберта Шенкера, а Джаліла Аль-Салман отримала Нагороду з прав людини та профспілок Мері Хетвуд Футрелл. Кертіс Ріп, асистент викладача в Університеті Альберти, Канада, сприяв просуванню якісної державної освіти завдяки своїм ґрунтовним дослідженням щодо зростаючої приватизації освіти в кількох африканських та азіатських країнах. Аль-Салман, вчителька і поборниця прав профспілок з Бахрейну, працювала над просуванням демократії та рівності, незважаючи на неодноразовий тиск і залякування з боку уряду Бахрейну.

Під час Конгресу членські організації Інтернаціоналу Освіти з Австралії та Європейського Союзу виступили із заявою, в якій закликали австралійський уряд та Європейську Комісію бути більш прозорими в поточних переговорах щодо угоди про вільну торгівлю та вивести освіту за рамки угоди.

На Конгресі також було презентовано книгу «Про освіту та демократію: 25 уроків професії викладання», співавторами якої є Фред ван Левен, почесний генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти та Сьюзен Хопгуд, президент Інтернаціоналу Освіти.

Відзначаючи 25 років Інтернаціоналу освіти, в книзі наведено 25 уроків від освітян, які працюють на захист демократії в нелегких умовах. Говорячи про книгу, ван Левен зазначив: «вона нагадує нам про важливу роль, яку ми повинні відігравати у просуванні та захисті демократії, і містить найважливіші уроки, отримані нами за нашу історію, зокрема, за останні 25 років».

Делегати Конгресу обрали нову керівну команду Інтернаціоналу освіти. Генеральним секретарем Інтернаціоналу Освіти було обрано Девіда Едвардса, який у минулому представляв Національну асоціацію освіти США. Останні 7 років працював заступником генерального секретаря з питань освітньої політики, захисту прав, досліджень та комунікації. Президентом Інтернаціоналу Освіти на новий термін обрано Сьюзен Хопгуд, яка займає цю посаду з 2011 року.

На завершення Сьюзен Хопгуд подякувала учасникам за довіру та закликала їх взяти на себе відповідальність та керівництво протягом наступних 4 років і втілювати нову політику Інтернаціоналу в реальність у своїх країнах.

Мета до проведення наступного 9-го Всесвітнього конгресу проста – змінити світ. Шлях до неї лежить через просування демократичних цінностей, прав людини та профспілок, рівності та соціальної справедливості, підвищення престижності професії та утвердження життєво важливої ролі освітян, гарантування права на безкоштовну якісну державну освіту для всіх.

У роботі Конгресу взяла участь делегація від Профспілки працівників освіти і науки України.

 
Грошова допомога педагогам у розмірі 10 пенсій при виході на пенсію Друк
Четвер, 01 серпень 2019 11:45

Пунктом 7.1 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» для педагогічних працівників, які працювали на посадах, які дають право на пенсію за вислугу років, та виходять на пенсію за віком, надано право на виплату грошової допомоги у розмірі їх 10 місячних пенсій станом на день її призначення.

Відповідно до пункту 5 Порядку обчислення страхового стажу, що дає право на призначення грошової допомоги та її виплати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1191, грошова допомога надається особам, яким починаючи з 1 жовтня 2011 року призначається пенсія за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та які на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 зазначеного закону, працювали в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пункту е) статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення», і мають страховий стаж (для чоловіків – 35 років, для жінок – 30 років) на таких посадах, а також якщо вони до цього не отримували будь-яку пенсію.

Пунктом 2 зазначеного Порядку передбачено, що до страхового стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, зараховуються періоди роботи в закладах та установах державної та комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пункту е) статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення», що передбачені Переліком закладів і установ освіти, охорони здоров’я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 4.11.1993 № 909.

Виплата грошової допомоги здійснюється органами Пенсійного фонду України одноразово у розмірі десяти місячних пенсій за рахунок коштів Державного бюджету України одночасно з першою виплатою пенсії, яка призначена до виплати (пункт 7 Порядку).

До Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров’я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженого постановою № 909, віднесено не всі посади педагогічних працівників, а лише декотрі з тих, що зазначено в Переліку посад педагогічних працівників, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 № 963 «Про затвердження переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників».

Зокрема у закладах загальної середньої освіти це такі посади як:

  • учителі, вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи, вихователі, завідуючі та інструктори слухових кабінетів, директори, завідуючі, їх заступники з навчально-виховної (навчальної, виховної), навчально-виробничої частини або роботи, соціальні педагоги, організатори позакласної та позашкільної виховної роботи, практичні психологи, педагоги-організатори, майстри виробничого навчання, керівники гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи;

у закладах дошкільної освіти:

  • директори (завідуючі), вихователі-методисти, вихователі, асистенти вихователів дошкільних навчальних закладів в інклюзивних групах, музичні керівники, вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи;

у дитячих будинках:

  • директори, завідуючі, їх заступники з навчально-виховної частини або роботи, вчителі, вихователі, сурдопедагоги, тифлопедагоги, вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, майстри виробничого навчання, практичні психологи, соціальні педагоги, керівники гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи;

у закладах позашкільної освіти:

  • директори, їх заступники з навчально-виховної, навчальної, виховної роботи, завідуючі відділами (лабораторіями, кабінетами), художні керівники, керівники гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи;

у вищих навчальних закладах I - II рівнів акредитації, професійно-технічних навчальних закладах:

  • директори, їх заступники з навчально-виховної (навчальної, виховної, навчально-виробничої) роботи, старші майстри виробничого навчання, майстри виробничого навчання, викладачі, практичні психологи, соціальні педагоги, керівники гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи;

у міжшкільних навчально-виробничих комбінатах:

  • директори, заступники директорів з навчально-виховної (навчальної, виховної, навчально-виробничої) роботи, вчителі, майстри виробничого навчання, практичні психологи, керівники гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи.
 
Дорожня карта із реалізації міжнародного дослідження PISA в Україні Друк
Середа, 31 липень 2019 14:36

У грудні 2019 року будуть оприлюднені перші для України результати PISA. Вони покажуть, наскільки українські підлітки готові до викликів сучасного світу, чи є в України потенціал, бо, як відомо, компетенції молоді сьогодні визначають успішність нації завтра.

Усвідомлюючи важливість результатів PISA для розбудови системи освіти в Україні, профільне міністерство ініціювало довготривале планування імплементації результатів дослідження, підтримавши розробку відповідної Дорожньої карти.

Мета Дорожньої карти – окреслити стратегію довгострокової діяльності (2019 – 2021 рр.) уповноважених і зацікавлених сторін щодо збирання, аналізу, звітної репрезентації результатів PISA-2018 та реалізації заходів щодо врахування відповідних результатів в освітній практиці в Україні задля отримання максимального ефекту від участі України в дослідженні PISA-2018 та поступової підготовки підґрунтя для забезпечення готовності широкого кола освітян до участі України в наступному циклі PISA-2021 (провідна галузь циклу – математика).

Український центр оцінювання якості освіти (відповідальний за проведення PISA в Україні), офіс UNICEF в Україні, МФ «Відродження», Національна академія педагогічних наук України, ГО «Освіторія», Державна служба якості освіти, ГО «Центр дослідження суспільства (CEDOS)», ГО «Смарт освіта» підтримали затвердження Дорожньої карти.

Нагадаємо, що у 2016 році Україна вперше долучилася до міжнародного дослідження якості освіти PISA. Дослідження має на меті вивчити освітні системи близько 80 країн світу через вимірювання компетентностей учасників із читання, математики та природничо-наукових дисциплін. Крім того, велика увага у дослідженні PISA приділяється вивченню факторів, що впливають на успішне навчання учнів.

PISA проводиться кожні три роки, починаючи з 2000 року, його результатам довіряє увесь світ. PISA – важливий показник дієвості освітніх реформ у провідних країнах Європи, Північної й Південної Америки.

 

За матеріалами Українського центру оцінювання якості освіти

 
Дорожня карта із реалізації міжнародного дослідження PISA в Україні Друк
Середа, 31 липень 2019 14:36

У грудні 2019 року будуть оприлюднені перші для України результати PISA. Вони покажуть, наскільки українські підлітки готові до викликів сучасного світу, чи є в України потенціал, бо, як відомо, компетенції молоді сьогодні визначають успішність нації завтра.

Усвідомлюючи важливість результатів PISA для розбудови системи освіти в Україні, профільне міністерство ініціювало довготривале планування імплементації результатів дослідження, підтримавши розробку відповідної Дорожньої карти.

Мета Дорожньої карти – окреслити стратегію довгострокової діяльності (2019 – 2021 рр.) уповноважених і зацікавлених сторін щодо збирання, аналізу, звітної репрезентації результатів PISA-2018 та реалізації заходів щодо врахування відповідних результатів в освітній практиці в Україні задля отримання максимального ефекту від участі України в дослідженні PISA-2018 та поступової підготовки підґрунтя для забезпечення готовності широкого кола освітян до участі України в наступному циклі PISA-2021 (провідна галузь циклу – математика).

Український центр оцінювання якості освіти (відповідальний за проведення PISA в Україні), офіс UNICEF в Україні, МФ «Відродження», Національна академія педагогічних наук України, ГО «Освіторія», Державна служба якості освіти, ГО «Центр дослідження суспільства (CEDOS)», ГО «Смарт освіта» підтримали затвердження Дорожньої карти.

Нагадаємо, що у 2016 році Україна вперше долучилася до міжнародного дослідження якості освіти PISA. Дослідження має на меті вивчити освітні системи близько 80 країн світу через вимірювання компетентностей учасників із читання, математики та природничо-наукових дисциплін. Крім того, велика увага у дослідженні PISA приділяється вивченню факторів, що впливають на успішне навчання учнів.

PISA проводиться кожні три роки, починаючи з 2000 року, його результатам довіряє увесь світ. PISA – важливий показник дієвості освітніх реформ у провідних країнах Європи, Північної й Південної Америки.

 

За матеріалами Українського центру оцінювання якості освіти

 
« ПочатокПопередня251252253254255256257258259260НаступнаКінець »

Сторінка 258 з 589