Головна Новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Новини
Національно-патріотичне виховання у закладах освіти: рекомендації Друк
Вівторок, 27 серпень 2019 10:54

Міністерством освіти і науки України розроблено рекомендації про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019-20 навчальному році, які мають використовуватись працівниками освіти при плануванні виховної роботи з учнівськими колективами.

Формування патріотизму в українському суспільстві залишається першочерговим як для держави, так і для системи освіти в цілому. У зв’язку з цим національно-патріотичне виховання є важливою складовою освітнього процесу.

Автори рекомендацій наголошують, що головне завдання закладів освіти – так побудувати виховну діяльність, щоб сама її організація, приклади авторитетних наставників-учителів, шкільне середовище виховували дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності. Завдання педагогів полягає у тому, щоб слова «Україна», «патріотизм» набували для дитини особливого сенсу, тобто сприймалися «не лише розумом, а й серцем».

Не менш важливим є повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів – Герба, Прапора, Гімну. Важливим аспектом національно-патріотичного виховання є повага та любов до державної мови. Мовне середовище повинно впливати на формування учня- громадянина, патріота України.

Однією з основних тенденцій розвитку виховання в сучасній українській школі має стати пошук форм «діяльнісного патріотизму» (творчі групи, осередки, екскурсії, свята, ігри-драматизації, спортивні змагання, естафети, огляди-конкурси, олімпіади, шкільні музеї, тематичні стенди, кімнати, зали, галереї, виставки дитячої творчості, книжкові виставки, творчі завдання, проекти, звіти, індивідуальні роботи, театр-експромт, колективні творчі справи, колективне творче панно, флешмоби, виставки-конкурси, фестивалі, туристичні походи тощо).

Документ також містить посилання на нормативну базу та методичні матеріали, що мають стати у пригоді педагогічним працівникам при роботі у напрямі національно-патріотичного виховання школярів. 


Завантажити документ patrotichne_vihovannya.pdf [283,01 Kb][135] Завантажити Переглянути документ онлайн  
 
Профспілка вимагає оприлюднення постанови про збільшення оплати праці освітян Друк
Вівторок, 27 серпень 2019 10:54

ЦК Профспілки працівників освіти і науки України звернувся до Уряду, Міністерства освіти і науки України з приводу постанови Кабінету Міністрів України «Про оплату праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладів і установ освіти і науки», проект якої розроблено Міністерством освіти і науки України з метою поетапної реалізації положень частини другої статті 61 Закону України «Про освіту» та частини другої статті 36 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність».

Як зазначається на сайті Кабінету Міністрів України, відповідну постанову було прийнято на засіданні Уряду 10 липня 2019 року.

Однак, за час, що минув з 10 липня, станом на 21 серпня, прийняту Кабінетом Міністрів України постанову «Про оплату праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладів і установ освіти і науки» не оприлюднено. Така ситуація викликає великий негативний резонанс серед освітянської спільноти.

ЦК Профспілки працівників освіти і науки України вимагає оприлюднення Кабінетом Міністрів України зазначеної постанови для інформування профспілкової освітянської громадськості.


 
Зарахування до закладів професійної освіти завершиться у вересні Друк
П'ятниця, 02 серпень 2019 09:02

48 тисяч 539 вступників уже виявили бажання навчатися в закладах професійної освіти.

У Міністерстві освіти зазначають, що це майже 40% від прогнозованої кількості вступників у заклади професійної освіти цього року. 

За словами гендиректорки директорату професійної освіти МОН Ірини Шумік, основний «наплив» вступників традиційно відбуватиметься в останній місяць літа.

«Зараз, коли вступна кампанія у виші добігає кінця, прийом документів до профтехів переходить до активної фази. Адже тут, по-перше, більше місць для навчання за кошти регіонального або державного замовлення. По-друге, у закладах профосвіти можна отримати затребувану на ринку праці професію за відносно короткий термін. Ми бачимо, що це починають розуміти дедалі більше вступників. Тим паче, за бажання після профтеху випускники можуть продовжити навчання у виші, вже маючи фах та заробляючи кошти», – зазначила Ірина Шумік.

Загалом цього року було виділено 123 тисячі 315 бюджетних місць, на яких вступники можуть безоплатно отримати професійну освіту.

До ТОП-5 областей, які отримали найбільшу кількість заяв на навчання за кошти регіонального замовлення, увійшли:

  • Львівська – 3570 учнів (36% від загальної кількості замовлення);

  • Дніпропетровська – 3248 учнів (36%);

  • Одеська – 2407 учнів (44%);

  • Харківська – 2392 учні (42%);

  • Запорізька – 2389 учнів (46%).

ТОП-5 областей, які отримали найбільшу кількість заяв на навчання за кошти держзамовлення для підготовки кадрів за професіями загальнодержавного значення (МОН):

  • Донецька – 625 учнів (63% від загальної кількості замовлення);

  • Дніпропетровська – 588 учнів (43%);

  • Запорізька – 550 учнів (71%);

  • Полтавська 481 – учень (39%);

  • Львівська 380 – учнів (32%). 

alt

 
Профспілки освітян – на передовій боротьби за демократію, якісну освіту та краще майбутнє Друк
П'ятниця, 02 серпень 2019 08:58

«Ми набагато більше, ніж працівники знань, ми організовані мудрі працівники. Ми розмовляємо всіма мовами. Ми є свідками всіх безчинств та досягнень. Ми захищаємо правду». 

Генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти Девід Едвардс


19-26 липня 2019 року в Бангкоку відбувся 8-й Всесвітній конгрес Інтернаціоналу освіти. У його роботі взяли участь 1400 делегатів та спостерігачів, які представляли понад 32 мільйони освітян із 170 країн світу.

Відкриваючи Конгрес, Президент Інтернаціоналу Освіти Сьюзен Хопгуд привітала всіх учасників і розпочала свою промову із запитання до них та педагогів усього світу: «Чи готові ви повести за собою та стати лідерами в освіті?»

«Стати лідерами означає робити престижною нашу професію, сприяти демократичним цінностям, реалізації прав людини та профспілок, забезпеченню якісної безкоштовної державної освіти для всіх», – наголосила вона.

Сьюзен Хопгуд зазначила, що оновлення профспілок – одне з ключових питань Конгресу: «Ми будемо обговорювати оновлення профспілок, підтверджуючи актуальність наших організацій у визначенні освітньої політики на підтримку досягнення Цілі сталого розвитку №4, організації та активного залучення молодих працівників у діяльність профспілок».

Ще одним ключовим посилом у виступі президента Інтернаціоналу Освіти була загроза демократії в усьому світі: «Агресивний націоналізм на підйомі. Дезінформація використовується як зброя та інструмент поділу людей, заради приватної вигоди. Але правда важлива. Незважаючи на відчуженість та песимізм, потреба у правдивих фактах більша, ніж будь-коли раніше». Вчителі та інші працівники освіти несуть відповідальність за розкриття брехні та подання своїм учням фактів: «Ми маємо боротися проти брехні та темряви».

Сьюзен Хопгуд завершила свою вступну промову Конгресу закликом до світової освітньої спільноти: «У наш час, коли демократія буквально зав’язла в боротьбі за виживання перед загрозою деспотизму, у нас немає вибору. Відступати далі нікуди. Немає сенсу чекати далі. Настав час діяти».

Зі словами вітання та солідарності до колег також звернувся Стівен Коттон, генеральний секретар Міжнародної федерації транспортників та голова Ради Глобальних профспілок, членом якої є Інтернаціонал Освіти. Він наголосив на необхідності еволюції профспілок у світі, що змінюється, та підкреслив важливість профспілкової співпраці: «Працівники освіти є важливою складовою профспілкового руху. І рух трудящих стоїть пліч-о-пліч з освітянами у вашій боротьбі».

Генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти Девід Едвардс представив звіт про діяльність за минулий період. Він запевнив делегатів, що попри всіх тиранів, диктаторів, ненависників, расистів та кризу демократії у світі, на його думку, прогрес не припинявся, та окреслив основні досягнення, кампанії та дослідницькі ініціативи, пов’язані з приватизацією та комерціалізацією освіти; гендерною рівністю; правами біженців та мігрантів; працівниками вищої освіти; зміною клімату; фінансуванням освіти; торговельними угодами та авторськими правами.

Перед делегатами з надихаючою промовою виступив Кайлаш Сат’ярті – індійський активіст за права дітей, лауреат Нобелівської премії миру. Він поділився вражаючими цифрами, які свідчать про неприйнятне зростання нерівності в світі: 428 мільйонів дітей до 10 років живуть у багатовимірній бідності; з 1,3 мільярда людей у всьому світі, які живуть за межею бідності, більша частина  з них є молодшими 18 років. Відсутність політичної волі та тиск до приватизації освіти стоять на шляху справедливості та прогресу. Звертаючись до делегатів Конгресу, він наголосив: «Саме ви маєте стати тими героями та лідерами, які принесуть зміни».

Мотиваційним був виступ Генерального секретаря Міжнародної конфедерації профспілок (МКП) та колишнього віце-президента Інтернаціоналу Шаран Барроу: «Профспілки знаходяться на передовій, тому що ми поділяємо одні і ті ж цінності. Ми боремося за надію, а не ненависть; за права, а не утиски; за демократію, а не диктатуру; за свободу, а не фашизм; за солідарність, а не розподіл; за довіру, а не відчай; за справедливість, а не нерівність; за мужність, а не страх. Ми боремося за права 99%, а не 1% багатіїв; за гідність, а не експлуатацію». Вона наголосила, що «ми готові підніматися кожного разу, коли бачимо загрозу цим цінностям», і що в цьому контексті надзвичайно важливою є солідарність між глобальними профспілковими федераціями та МКП.

У відеозверненні до делегатів Конгресу Інтернаціоналу Освіти Аміна Мохаммед, заступник Генерального секретаря ООН привітала вчителів і підтвердила свою повну підтримку їм та їхнім профспілкам: «Ми знаємо, що лежить в основі якісної освіти – якісні вчителі, які безпосередньо навчають учнів. Дякую вам за те, що ви забезпечуєте якісну освіту».

До делегатів Конгресу також звернулися Фред ван Левен, колишній генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти, Гай Райдер, генеральний директор Міжнародної організації праці (МОП), колишній Генеральний секретар Міжнародної конфедерації профспілок та Міжнародної конфедерації вільних профспілок та інші високоповажні гості.

Значне місце на порядку денному Конгресу займали питання зміни клімату. Делегати прийняли резолюцію, яка підкреслює важливу роль освіти у вирішенні проблем кліматичних змін і визначає зміну клімату як один з пріоритетів Інтернаціоналу Освіти на наступні 4 роки.

Протягом наступних пленарних засідань учасники Конгресу також обговорили та прийняли цілу низку інших резолюцій, в тому числі на підтримку цілей сталого розвитку; якісної дошкільної освіти; щодо інформаційно-комунікаційних технологій; глобальної громадянської освіти; комерціалізації та приватизації освіти; боротьби за права дітей-іммігрантів та біженців на освіту; дитячої праці; сучасного рабства; оновлення профспілок освітян; глобальних рамок професійних стандартів викладання; майбутнього професії вчителя; психічного здоров'я вчителів; академічних свобод у вищій освіті; технічного персоналу в сфері освіти; утвердження прав жінок та дівчат; викорінення усіх форм сексуальних домагань та сексуального насильства в профспілках освітян; забезпечення прав ЛГБТІ; проведення досліджень з вивчення внеску, який потужні профспілки роблять в побудову суспільства з повагою до прав людини; забезпечення освіти для демократії; а також щодо ситуації у Марокко, Африці, Джибуті, Гонг-Конгу, США.

Делегати одноголосно проголосували за засудження расистських висловлювань президента США Дональда Трампа щодо чотирьох жінок-членів Конгресу США і пообіцяли підтримати американські профспілки в їхній боротьбі за перемогу над ним у 2020 році. Відповідна невідкладна резолюція була внесена Американською федерацією вчителів та Національною асоціацією освіти.

На Конгресі було вшановано двох визначних активістів, чия професійна діяльність відображає прихильність до досконалості у навчанні та сприяння демократії, соціальній справедливості та рівності через освіту: Кертіс Ріп отримав Нагороду з освіти Альберта Шенкера, а Джаліла Аль-Салман отримала Нагороду з прав людини та профспілок Мері Хетвуд Футрелл. Кертіс Ріп, асистент викладача в Університеті Альберти, Канада, сприяв просуванню якісної державної освіти завдяки своїм ґрунтовним дослідженням щодо зростаючої приватизації освіти в кількох африканських та азіатських країнах. Аль-Салман, вчителька і поборниця прав профспілок з Бахрейну, працювала над просуванням демократії та рівності, незважаючи на неодноразовий тиск і залякування з боку уряду Бахрейну.

Під час Конгресу членські організації Інтернаціоналу Освіти з Австралії та Європейського Союзу виступили із заявою, в якій закликали австралійський уряд та Європейську Комісію бути більш прозорими в поточних переговорах щодо угоди про вільну торгівлю та вивести освіту за рамки угоди.

На Конгресі також було презентовано книгу «Про освіту та демократію: 25 уроків професії викладання», співавторами якої є Фред ван Левен, почесний генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти та Сьюзен Хопгуд, президент Інтернаціоналу Освіти.

Відзначаючи 25 років Інтернаціоналу освіти, в книзі наведено 25 уроків від освітян, які працюють на захист демократії в нелегких умовах. Говорячи про книгу, ван Левен зазначив: «вона нагадує нам про важливу роль, яку ми повинні відігравати у просуванні та захисті демократії, і містить найважливіші уроки, отримані нами за нашу історію, зокрема, за останні 25 років».

Делегати Конгресу обрали нову керівну команду Інтернаціоналу освіти. Генеральним секретарем Інтернаціоналу Освіти було обрано Девіда Едвардса, який у минулому представляв Національну асоціацію освіти США. Останні 7 років працював заступником генерального секретаря з питань освітньої політики, захисту прав, досліджень та комунікації. Президентом Інтернаціоналу Освіти на новий термін обрано Сьюзен Хопгуд, яка займає цю посаду з 2011 року.

На завершення Сьюзен Хопгуд подякувала учасникам за довіру та закликала їх взяти на себе відповідальність та керівництво протягом наступних 4 років і втілювати нову політику Інтернаціоналу в реальність у своїх країнах.

Мета до проведення наступного 9-го Всесвітнього конгресу проста – змінити світ. Шлях до неї лежить через просування демократичних цінностей, прав людини та профспілок, рівності та соціальної справедливості, підвищення престижності професії та утвердження життєво важливої ролі освітян, гарантування права на безкоштовну якісну державну освіту для всіх.

У роботі Конгресу взяла участь делегація від Профспілки працівників освіти і науки України.

 
« ПочатокПопередня251252253254255256257258259260НаступнаКінець »

Сторінка 257 з 588