Головна Новини Головні новини

Отримувати новини - введіть свій e-mail:

Головні новини
Світові лідери взяли на себе зобов'язання боротися з глобальною кризою в сфері освіти Друк
Вівторок, 07 листопад 2017 12:41

Наприкінці вересня, 2017 року, в ході заходу високого рівня в Нью-Йорку, Генеральний секретар Організації Об'єднаних Націй Антоніу Гутерріш, заступник Генерального секретаря Організації Об'єднаних Націй Аміна Мохаммед, глави Франції, Норвегії, Малаві і Сенегалу та інші світові лідери в сфері освіти взяли на себе зобов'язання боротися з глобальною освітньою кризою, яка гальмує навчання мільйонів дітей та є загрозою прогресу.

Приблизно 264 мільйонів дітей та підлітків не відвідують школи. Тільки 1 з 12 молодих людей в країнах із низьким рівнем доходу рухається шляхом набуття навичок для учнів середньої школи. Незважаючи на певний прогрес в досягненні гендерної рівності в найбідніших країнах світу, значно більше дівчаток, ніж хлопчиків, як і раніше не мають доступу до якісної освіти.

«Інвестування в освіту – це найбільш ефективний спосіб забезпечити економічний розвиток, підвищити навики і розширити можливості молодих жінок і чоловіків, а також досягти прогресу за всіма 17 Цілями сталого розвитку. Фінансування освіти – це найбільш вигідний внесок, який ми можемо зробити», – заявив Генеральний секретар Організації Об'єднаних Націй Антоніу Гутерріш.

«Фінансування майбутнього: Освіта-2030», спрямоване на забезпечення політичної рішучості і підтримки інвестицій в якісну дошкільну, початкову та середню освіту, було організовано спільно з Норвегією, Францією, Малаві і Сенегалом в партнерстві з Комісією з освіти, Глобальним партнерством в сфері освіти, фондом Малала, кампанією ONE, ЮНІСЕФ та ЮНЕСКО.

«Я вирішив зробити освіту головним пріоритетом для розвитку Франції та зовнішньої політики. Освіта заслуговує наших колективних прагнень. Спільно з Сенегалом, ООН, Глобальним партнерством в сфері освіти та всіма нашими партнерами, в наступному році ми збільшимо міжнародні зобов'язання на конференції в Дакарі щодо фінансування Глобального партнерства в сфері освіти», – заявив президент Франції Еммануель Макрон.

«Освіта, особливо освіта дівчаток, є єдиним, найбільш ефективним внеском у стійкий розвиток. Ось чому Норвегія за останні чотири роки подвоїла свою фінансову підтримку освіти», – заявила прем'єр-міністр Норвегії Ерна Сульберг. Будучи переобраною минулого тижня на новий термін, вона продовжить свою діяльність в інтересах освіти.

Пані Сульберг також підкреслила важливість національної зацікавленості: «Найважливіша робота здійснюється на рівні кожної окремої країни». Прем'єр-міністр Сульберг також зазначила, що успішне функціонування Глобального партнерства в галузі освіти і подальша робота по створенню Міжнародного механізму фінансування освіти матимуть важливе значення для заповнення дефіциту зовнішнього фінансування освіти.

«Надання освіти всім, а не тільки деяким дітям, є боротьбою за громадянські права нашого часу. Перед обличчям найбільшої кризи біженців після закінчення Другої світової війни, в умовах, коли на освіту виділяється менше 2% від загального обсягу гуманітарної допомоги, життєво важливо мобілізувати кошти для забезпечення освіти всім дітям, особливо тим, хто опинився в стороні, а то й взагалі позаду – дітям біженцям », – заявив Спеціальний посланник ООН з питань глобальної освіти, колишній прем'єр-міністр Великобританії і голова Комісії з питань освіти Гордон Браун.

«Фінансуючи програму «Освіта не може чекати» з метою подолання цих надзвичайних ситуацій, сприяючи Глобальному партнерству в галузі освіти з метою створення сильних освітніх систем та успішно мобілізуючи додаткові кошти, щоб до 2020 року фонд Глобального партнерства в сфері освіти мав на рахунку 2 млрд. доларів США, створюючи Міжнародний механізм фінансування освіти для довгострокового фінансування, щоб країни могли уникнути пастки середнього доходу, ми зможемо закрити дефіцит у фінансуванні. Фінансуючи нашу мету в галузі освіти, ми зможемо досягти набагато більшого, ніж просто посадити дитину за парту. Це відкриє нові можливості і подарує надію», - продовжив Гордон Браун.

«Інвестування в освіту має високу віддачу, а користь виходить далеко за межі індивідуума. Підвищення успішності, особливо дівчаток і жінок, скорочення масштабів бідності і стимулювання економічного процвітання, зміцнення здоров'я та заохочення миру та безпеки. Ми зобов'язані перед дітьми цього світу інвестувати в освіту прямо зараз. Майбутня конференція по фінансуванню ГПО стане можливістю як для донорів, так і для країн, що розвиваються посилити свої зобов'язання», – заявила Джулія Гіллард, голова Глобального партнерства в галузі освіти і колишній прем'єр-міністр Австралії.

«Сьогодні 130 мільйонів дівчаток не ходять до школи, намагаючись вирватися з лещат бідності, війни і ранніх шлюбів. Цілі сталого розвитку були нашою обіцянкою боротися разом з цими дівчатками. До цих пір ми стикалися з невдачами. У нас великі цілі, але ми не зможемо досягти жодної з них, якщо ми не будемо навчати дівчаток. Якщо ми хочемо розвивати економіку, поліпшити якість повітря, яким ми дихаємо, сприяти миру і просувати системи охорони здоров'я, ми повинні інвестувати в дівчаток», – заявила Малала Юсафзай, співзасновник Фонду Малала і Посланник миру ООН.

«Якщо ми прямо зараз не будемо вживати заходів в інтересах освіти, ми ризикуємо поставити прогрес і стабільність під загрозу і далі утримувати дітей в пастці злиднів та незгод. Ми не можемо піти на ризик і відмовитися від нашої місії забезпечити кожній дитині можливість вчитися в школі. Занадто багато поставлено на карту. Ми зобов'язані перед самими собою, ми зобов'язані перед наступним поколінням», – підкреслила Посол доброї волі ЮНІСЕФ Музон Альмелхан.

«Кожна успішна історія розвитку починається з освіти. Ось чому зацікавленість країн лежить в основі Порядку денного на період до 2030 року і є найсильнішим стимулом для прискорення прогресу. Від адекватного фінансування до ефективного навчання в будь-якому віці, на країнах лежить відповідальність зробити освіту справедливою, загальною і трансформаційною», – сказала Генеральний директор ЮНЕСКО Ірина Бокова.

«Сьогоднішній день має стати поворотним моментом, коли світ залишить проблеми позаду і знайде рішення надзвичайної ситуації всесвітнього масштабу в галузі освіти. Понад 130 мільйонів дівчаток не вчаться в школі - це понад 130 мільйонів потенційних інженерів, підприємців і політиків, лідерства яких світ позбавляється. Це означає втрату ресурсів епічних масштабів і глобальну кризу, яка увічнює злидні. Останні дані, починаючи з 2015 року, демонструють, що кількість дівчаток, не охоплених школою, фактично зросла вперше за останні десять років», – заявила президент і головний виконавчий директор кампанії ONE Гейл Сміт.

«Сенегал і Франція сьогодні поставили мету, тепер світ повинен її перевершити. Для донорів це починається з повного фінансування Глобального партнерства в галузі освіти і програми «Освіта не може чекати». Для інших країн це означає взяти на себе зобов'язання працювати над тим, щоб надати 20% від національних бюджетів на потреби освіти… Вісім мільйонів членів ONE у всьому світі будуть мобілізовувати уряди, щоб це сталося – понад 130 мільйонів дівчат заслуговують з нашої сторони найпильнішої уваги», – продовжила Сміт.

На зустрічі високого рівня, яка відбулася в рамках 72-ї сесії Генеральної Асамблеї Організації Об'єднаних Націй в Нью-Йорку, були прийняті наступні зобов'язання:

  • Європейський союз збільшить підтримку освіти в кризових ситуаціях, виділивши 8% зі свого гуманітарного бюджету на освіту в надзвичайних ситуаціях в 2018 році, що набагато вище середнього світового показника в 3,6%;
  • Європейський союз зобов'язується внести додаткові 13,2 млн дол. США в Фонд «Освіта не може чекати»;
  • Данія зобов'язується внести додаткові 16,1 млн дол. США в фонд «Освіта не може чекати»;
  • Наступного року Фонд Малала зобов'язується збільшити інвестиції в підготовку місцевих вчителів і активістів на 3 млн дол. США;
  • Глобальне партнерство в галузі освіти прискорить темпи прогресу в області планування і фінансування та шкільних систем, здатних забезпечити гендерну рівність в початковій і середній школі;
  • Організація Dubai Cares обіцяє внести 500 тис. доларів США в Фонд «Освіта не може чекати».

До 2020 року компанія Hewlett Packard, охопить, працюючи спільно з компанією Intel, один мільйон учнів використанням хмарних технологій в 1700 школах; і через програму «Освіта не може чекати» вивчить методи використання технологій в постраждалих від кризи країнах.

 
Особливості обліку робочого часу у шкідливих умовах праці Друк
Вівторок, 07 листопад 2017 10:33

Кожен має право на належнi, безпечнi та здоровi умови працi…»

Конституцiя Украïни, стаття 43

Помилки в обліку робочого часу в шкідливих умовах праці неприпустимі. Нормативні акти обмежують час роботи працівників, зайнятих у шкідливих умовах. І саме табель свідчить, чи дотримується роботодавець законодавчих норм.

Працівникам, зайнятим на роботах зі шкідливими умовами праці, встановлюють скорочену тривалість робочого часу – не більш як 36 годин на тиждень (пункт 2 частини 1 статті 51 Кодексу законів про працю України). 

Конкретну тривалість визначають за Переліком виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2001 № 163.

Якщо атестація робочих місць за умовами праці підтвердила шкідливі умови та право працівників на скорочену тривалість робочого тижня, необхідно внести зміни до колективного договору та правил внутрішнього трудового розпорядку. Адже скорочену тривалість встановлюють саме в колдоговорі (пункт 9 Порядку застосування Переліку виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня).

Час зайнятості у шкідливих умовах впливає на тривалість додаткової відпустки – її надають пропорційно фактично відпрацьованому часу. У розрахунок часу, що дає право на додаткову відпустку, зараховують дні, коли працівник фактично був зайнятий на роботах із шкідливими умовами праці не менше половини тривалості робочого дня, встановленого для працівників відповідних виробництв, цехів, професій і посад. Тобто роботодавець має обліковувати, скільки часу упродовж зміни працівник зайнятий у шкідливих умовах.

Якщо працівник зайнятий у шкідливих умовах повну зміну, необхідно вказувати в табелі повний робочий день і кількість відпрацьованих годин. Якщо лише частину робочої зміни, окремо відображати в табелі години, відпрацьовані в шкідливих та оптимальних умовах.

Отже, законодавче регулювання тривалості робочого часу є однією з гарантій конституційного права працівників на працю, відпочинок, безпечні та належні умови праці. Законодавство про робочий час має на меті, з одного боку, створення умов, що забезпечили б високу продуктивність і організованість праці, а з іншого – всебічний захист прав та інтересів працівників.

За інформацією Управління Держпраці



 
Всеукраїнський профспілковий селектор Друк
Вівторок, 07 листопад 2017 10:31

 

3 листопада 2017 року на селекторній нараді, що відбулася у режимі он-лайн в «Укртелекомі», керівники всеукраїнських профспілок і територіальних профоб’єднань обговорили хід підготовки до проведення Всеукраїнської акції протесту в Києві і на місцях.

У ході наради обговорено та схвалено проект вимог і резолюції Всеукраїнської акції протесту, напрацьованих робочою групою, що була створена за рішенням Президії ФПУ 5 жовтня цього року.

Проаналізовано стан готовності до проведення акції членських організацій ФПУ у регіонах України, розглянуто можливість участі в акції інших профоб’єднань, що підтримують ФПУ у її вимогах, спрямованих на забезпечення соціально-економічних прав працівників і підвищення рівня життя населення.

Робочій групі дано доручення доопрацювати проекти документів Всеукраїнської акції протесту профспілок з урахуванням зауважень і пропозицій, висловлених під час селекторної наради і результатів зустрічі членів Президії ФПУ з Прем’єр-міністром України Володимиром Гройсманом, яка запланована на 7 листопада 2017 року.

Акцентувалося на необхідності проведення напередодні ухвалення Держбюджету на 2018 рік зустрічі представників профспілок з Головою Верховної Ради України Андрієм Парубієм.

 
  
  
  

 
Школа лідерства для профоргів університету Друк
Понеділок, 06 листопад 2017 14:29

Школа лідерства для профоргів університету

           Вжe третій рік поспіль, профспілкова організація студeнтів Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича організовує “Школу профорга” — захід для профоргів-пeршокурсників, який надає нe тільки розуміння своїх обов’язків, а й змушує всіх присутніх студeнтів пeрeосмислити дeякі аспeкти студентського життя та отримати мотивацію профспілкової діяльності.

“Школа профорга 2017” розпочалась із урочистого відкриття у Мармуровій залі. Із привітальним словом виступили: Перший проректор Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича – Петришин Р.І., Голова Чернівецької обласної організації профспілки працівників освіти і науки України – Дудчак В.В., Голова Чернівецької обласної ради профспілок – Шкварковський В.А. та голова первинної профспілкової організації студентів Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича – Кіндзерський В.В.


Впродовж п'яти годин роботи, учасники Школи мали змогу відвідати 4 тренінги (3 за вибором профорга і 1 обов'язковий – «Профорг – основа профспілкової організації», який проводив голова профспілкової організації студентів університету – Кіндзерський Віталій). Загалом у день роботи було організовано 16 тренінгів, тобто по 4 тренінги проводились паралельно. Тематика навчальних тренінгів обиралась з огляду на необхідні навички та вміння профоргів, які їм знадобляться при організації профспілкової роботи в академічних групах та університеті загалом.


Серед актуальних тематик тренінгів були:


1. «Креативно мислити і розмовляти, життєва необхідність чи  непотрібна навичка». Тренер – екс-заступник голови профспілкової організації студентів Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, екс-директор Студентського медіа-центру ЧНУ – Лазоревич Ірина.

2. «Профорг – основа профспілкової організації». Тренер – голова профспілкової організації студентів Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича – Кіндзерський Віталій.

3. «Лідер, лідери та лідерство… Вміння вести за собою, надихати, мотивувати, відповідати за команду». Тренер – екс-директор «Університетського центру кар’єри» при профспілковій організації студентів Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича – Левкун Ольга.

4. «Управління внутрішнім потенціалом». Тренер – голова профбюро студентів факультету педагогіки, психології та соціальної роботи – Андрєєва Анна.

5. «Цілі та плани: як та навіщо?». Тренер – сертифікований коуч, бізнес-тренер, психолог, арт-терапевт, автор і ведуча тренінгів особистісного розвитку, автор проекту litteracoach.com, співзасновник LANGATE – Власова Ірина.

6. «Критичне мислення». Тренер – голова профбюро студентів юридичного факультету – Марчук Анастасія.

7. «Тайм-менеджмент та методи планування свого часу». Тренер – голова профбюро студентів економічного факультету – Гіжевська Анна-Марія.

8. «Правила лідерства». Тренери – практикуючий психолог в гештальт підході – Валентин Гладій; лікар-психолог, працює в клієнтцентрованому підході – Фока Катерина.

Всього навчання у Школі пройшло 110 профоргів першого року навчання.

Ми щиро вдячні всім тренерам, помічникам і профактиву за допомогу в проведенні «Школи профорга 2017» та профоргам, які відвідали наш захід!


Профспілкова організація студентів ДБАЄ ПРО ТЕБЕ!

        Юзва Галина

                                                                                                        

alt

alt

alt

alt

 
« ПочатокПопередня41424344454647484950НаступнаКінець »

Сторінка 50 з 81